Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues


Silphatos

Öne çıkan mesajlar

instance sistemiydi o, çoğu oyunda vardı/var.

ben pratikte bu bahsi geçen sistemleri nasıl oyuna entegre edeceklerini düşünemedim. zaten 1.6m'a kadar da pvp'e indicate eden hiçbir şey yok gibi (modding'in 2 küsür milyonda açıldığını düşünürsek). "akıllı" multiplayer storyline driven ultima gibi bir şey sanki. neyse ki profesyonel yapıyor da düşünmem gerekmiyor asdasd. umarım güzel bir şey çıkar da zevkle oynarız, şu kuraklıkta şahane olur.

http://media.tumblr.com/tumblr_lu1gkcDQD91qju31b.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada 5 oyun degil de daha cok 5 B2P stand-alone episode diyorlar (Guild Wars campaignleri gibi mesela). Her birinde ozellikle yeni bir hikaye ve yeni yerler olacak (ve tabii yeni ozellikler, skiller vs.). Bunlar mevcut persistant dunyaya eklenecek. Oyunun hikayesini ve loreunu Tracy Hickman'in (Dragonlance) yazdigini dusunursek kulaga cok da kotu gelmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Flassh said:

abi bu oyunun üzerine 5 oyunu neresinden çıkarıcakmış ya? onları da kitlerler zaten full fiyattan ne güzel anasını satayım


öyle olacağını belirtmişler zaten, stand alone ve full retail price bir şekilde çıkacak her biri diye.

benim asıl canımı sıkan nokta şu. bu adamlar oyunu çıkartacaklar. fund edildi veya edilmedi diyelim, planlanan pvp ve mmo aspectlerinin eklendiğini düşünelim. ship lane'ler geldi, tiyatrolar geldi, recourses, pvp contested zonelar geldi, kaleler geldi vs. hepimiz biliyoruz ki bu nitelikte ki içeriğin çok fazla ve sürekli olarak geliştirilmesi gerekiyor. hem pvp olarak, hem pve olarak. mmo'lar bu şekilde yol alıyor sonuçta, hiç bitmeyen bir geliştirme süreci var hep.

1. oyun çıktı; minor problemler, server issue'lar çözüldü. millet storyline vs. başladı oynuyor (2 hafta sonra SP niteliği tükendi). 1 ay sonra balance issuelar ortaya çıkmaya başladı pvp tarafında, contested mantığının değiştirilmesi gerekti, skiller ile aynı sorunlar ortaya çıktı ve ekonominin gözden geçirilmesi gerekti yani kısaca minik değil büyük gözden geçirilmesi gereken ve gamebreaking şeyler ortaya çıkmaya başladı. analizi, feedback toplanması, oyunun dengelerini bozmadan düzeltilmesi zaman alan şeyler bunlar hep. şu an piyasadaki en büyük mmo developerları bile bunu beceremiyor, haftalar - aylar alıyor büyük nitelikteki şeylerin düzeltilmesi.

bu adamlar 12 ay sonra 2. oyunu çıkartacaklar ve stand alone olacak. yani demek oluyor ki 1. oyun patchlenmeyecek artık. dünya ve setup ne ise öyle kalacak, insanlar oynamaya devam edecek fakat 2. oyun ile gelen patchler ve featurelardan yararlanamayacaklar. bu benim kafamda şöyle bir soru işareti ortaya çıkartıyor, eğer major bir issue olursa, bunu direkt çözmeye odaklanmak yerine "yamalayıp" major çözümü bir sonraki oyuna bırakacaklar. eğer böyle olmasa yeni hikayeleri stand alone oyunlar halinde değil, expeansionlar halinde çıkartırlardı diye düşünüyorum.

bu şekilde fiyat exp niteliğinde olmayacak, her sene yeni ürün satacak. aslında değişen şeyler önceki oyunlardaki hataların düzeltilmesi ve yeni storyline eklenmesi olacak (aka mmo expension, retail parasıyla)

çok fazla soru işareti var benim için, çok cüzdanı bırakıp çıkmak istiyorum ama şu haliyle gerçekten idrak edemediğim çok nokta var. sadece SP niteliği bir oyunla çıksaydı bu kadar düşünmezdim ama mmo niteliklerini oturtamadım. düşünemedi.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak, 5 episode olayanina neden bu kadar takildin anlamadim. Benim atladigim bir sey mi var acaba? Hemen hemen Guild Wars campaignlerine denk olacak SOTA episodelari. Her biri birbirine bagli ve tek basina da oynanabilen oyunlar. ArenaNet sorunsuz bir sekilde Nisan 2005 ile Ekim 2006 arasinda 3 GW campaigni cikardi. SOTA episodelarinin retail fiyatlari da henuz aciklanmadi ancak AAA fiyatinda olmasini da kimse beklemiyor. Su an 120 dolara butun episodelari almak mumkun. Bu da episode basina 24 dolar yapiyor. KS'den sonra fiyatlarin artacagini dusunsek bile 30 dolardan cok da fazla olacagini sanmiyorum. Bu da diger stand-alone MMO expansionlarindan daha pahali degil (hatta bazilarindan daha ucuz). Ben simdilik ikna oldum sanirim. Iki gune degisir mi bilmem ama Developer - Knight arasi bir pledge dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sturmbb said:

For the most part, OPO will feel like an MMO. Lots of social interaction options with friends and other players. We are trying to distinguish ourselves from traditional MMOs only in that, unlike a normal MMO players are frequently connected directly to each other instead of all data flowing through our servers. We believe this will provide numerous advantages to both players and our service, but does differ from a traditional MMO in that the upper limit of players simultaneously on one map may be restricted.


Abi bence uğraşmak istemedikleri bir şeyi kesip bunu feature gibi satmaya çalışıyorlarmış gibi geldi bana. bu sistemi adam gibi oturtmaları çok zor gözüküyor ve bence beraber oynamak istediğin insanlarla denk düşemeyip gıcık olacaksın gibi geliyor bana. öte yandan yeni insanlarla tanışma olasılığın da zamanla azalacak. zunn daha önce dediği uo'nun "adventuring with random strangers" özelliği de baltalanacak gibi duruyor.

her şekilde bu sistemi adam gibi oturtsalar bile sadece mmropggye bir "approximation" olacak, mmropg sisteminden daha iyi olması için hiç bir sebep göremiyorum ben, en fazla ona yaklaşabilir. kendisi demiş zaten

said:
For the most part, OPO will feel like an MMO.


Kısacası kendi giderlerini azaltmak için (server gideri) saçma bir sistem getirmişler. bir de bu 100 kişilik extended multiplayer sunucularına aylık para falan isterler şimdi pipimi gösteririm onlara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LB'in dun geceki oyunun MMO ozellikleri ile ilgili aciklamasi:

http://youtu.be/z8YYrOc-n3M?t=38m10s

(videoyu embed edince istedigimiz saniyeden baslatamiyor muyuz?)

Ayrica simdi bulamadim fakat Merkee Dragon roportajinda LB'nin dedigine gore oyun sana 'default ayarlarda' en relevantlari sececek. Istersen sen kimleri gorup gormemek istedigini ayarlayabileceksin veya rastgele yabancilar ile de oynayabileceksin. Yani istedigin surece "adventuring with random strangers" yapabileceksin.

Bu arada 1.5 M stretch goal gecildi. Iolo (Stones'un bestecisi) SOTA icin yeni bir beste yapacak. Eski gunleri hatirladim. 8-)

Stones:

http://youtu.be/nDyMuANAzBY?t=17m35s
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

peki bu sistemi yapmalarının sebebi ne? sene 2013 olmuş bu kadar büyük bir isim bunu kaldıracak bir sunucu ve takım ayarlayamıyor mu? anlamadım ama. bütün bu anlattıkların zaten oyunu mmorpg olmaya yaklaştıran şeyler direk mmorpg yapsınlar olsun bitsin.


Sanirim uc nedeni var bu tercihlerinin:

- On the fly sharding sistemi. Bu bence onemli bir yenilik. Eve Online gibi bir server yapamiyorsan herkesi farkli shardlara yerlestirmek yerine iyi bir alternatif. Bir de sadece maplerdeki oyunculara uygulaniyor bu sistem, evler vs. her zaman orada duruyor. Yani diyelim ki sehirde bankanin yanina ev yaptin, herkes orada senin evini ve vendorunu goruyor. Evler vs. mini shardlara ayrilmiyor yani.

- UO ile Ultima serisini birlestirmek istiyorlar. MMORPG ile strongly story-driven bir gameplay bir arada. Bu LB'in cok uzun zamandan beri istedigi bir sey. Isteyen sadece hikayeyi takip edebilir, isteyen ayni evrende party, PVP, crafting, vs. yaparak diger oyuncular ile birlikte oynayabilir. Kendi deyimleriyle "Selective Multiplayer Online Game". Yani diger oyunculara ne kadar expose olmak istedigin senin elinde.

- Yine LB bir cok defa publisherlarla calismak istemedigini soyledi. Yukarida bahsettigim roportajinda en sevmedigim iki oyunum Ultima 8 ve Tabula Rasa diyor. Iddasina gore ikisini de kendi sirketini (Origin Systems ve Destination Games) publisherlara (EA ve NCSOFT) sattiktan sonra, publisherlarin baskilari yuzunden istemedigi sekilde release etmek zorunda kalmis. Tabula Rasa oynamadim fakat Ultima 8 gercekten bitmemis bir oyundu. Eksik questler, yarim mapler bozuk mekanikler ne ararsan vardi. Dolayisiyla Kickstarter ve kendi investmentlari ile AAA MMORPG (100 - 200 M) butcesi yaratmalari pek olasi degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olay bütçe sorunuysa eyvallah o zaman bu kadar oluyor biz de elimizden geldiğince mmropg yakın bişey yaratmaya çalışıyoruz desinler ve geçsinler. bu tarz şeylerin feature olarak gösterilmesi hoşuma gitmiyor. bazı kickstarterlı başka oyunlarda da oldu. oyuna ammo koymuyorlar, loot koymuyorlar bunu feature olarak sunmaya çalışıyorlar falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haklisin. Bence bu projenin en buyuk sorunlarindan biri adam akilli bir bilgilendirme yapilmadi. Anliyorum, oyuncular ile birlikte gelistirmek istiyorlar bir cok ozelligi ve bir cok sey kesinlesmis degil. Yine de ana sayfaya acik acik ne dusunuldugu yazilabilirdi. Her roportajda bu oyunun MMOdan bir farki olmayacak diyene kadar, MMO yapiyorum ama su sebeplerden soyle farklari olacak diye acik acik yazmak cok daha iyi olurdu. Yine de haklarini yemeylim, maddi ve teknin nedenlerin bu yolu izlemelerinde onemli bir faktor oldugunu soylediler ve bunu cozmek icin gelistirdikleri sistem de gercekten guzel bir feature (eger sorunsuz bir sekilde implement edebilirlerse). Sonuc olarak umuyorum ki guzel bir Ultima Online successori olur.

Bu arada KS'in sonuna kadar surecek 24 saat nonstop livestream basladi. SOTA sitesinden developerlara soru sorabilirsibiz:

[video]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qNKo2ih3fyU?feature=oembed" width="459">

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scope yok projede scope olmadigi surece ortaya yarim yamalak bir suru nitelik cikar*. herkesi mutlu etmek utopik bir dusunce. publisher yok oyuncuyu dinleyerek oyun yapacağız fikri çok güzel. fakat pve oriented oyuncular var, pvp oriented oyuncular var, SP (ultima) deneyimini sevenler var, PvP - mmo deneyimini sevenler var. sen hepsini tek bir projede mutlu etmeye çalışıp, bütün bu aspectleri karşılayan bir ürün yaratmaya çalışırsan sonunda "mmo gibi ama aslında değil" der binlerce instance içine insanları soktuğunla kalırsın. ne mmo olur, ne SP.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Scope var fakat fazla genis. Ultima 4, Ultima 7 ve Ultima Online oyunlarini ayni cati altinda birlestirmeye calisiyorlar. Bunu yaparken istiyene sadece SP deneyimi, isteyene sadece MMORPG deneyimi, isteyene ise her ikisni birden vaad ediyorlar. Gercekten cok ilginc fikirleri var. Bunlari yapmak mumkun mu bilmiyorum. Epic bir oyun olacagi kesin. Geriye kalan soru win mi fail mi. Ben sahsen LB'e guveniyorum ve umuyorum ki bir kere daha Ultima Online oynama firsatimiz olacak. Bekleyip gorecegiz. Yine de yeni bir Ultima ve/veya Ultima Online oyunu bekleyenler yapabiliyorlarsa hem rewardlar hem de destek icin KS'da veya SOTA'da pledge yapsinlar derim. Ayrica simdiden iyi bir community olustu ve oyunun gelisimine direk katkida bulunmak guzel bir deneyim. Son 24 saat. (tu)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Beyler bu cok iyi ya::o

$2M: Players Take over the World!!!

Castles & Keeps effectively a new “Town Type”, where the structure is ownable by players or guilds
Guilds can declare war against other guilds
Guilds can declare as full time PVP
Guilds can earn a guild house and guild bank
Guild Tabbard/Shield/Flags useable by all members
Minimum of 5 castle types added to the game
Castle merchants with unique merchandise
Castle defense scenarios for most castles which can be played offline as well as online
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...