Aket-Atum Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 En uygun yer bilim teknik gibi geldi onda buraya açıyorum. Mimarlık fakültesinden aldığım seçmeli dersin sunumu var. Bölüm de yazılım mühendisliği olunca hemen "e o zaman yazılım ile mimarlığın birleştiği noktalar ile ilgili sunum yap sen" dediler. Önce çizim programları aklıma geldi ama sonra okuldan tanıdıklar oyunlardaki mimari yaklaşımlara da değinebileceğimi farkettirdi. Hatta bu konularda yüksek lisans, doktora yapanlar falan varmış. Mimari makale bulabileceğim sciencedirect gibi bir site bilen ya da bu doğrultuda bir öneri verebilecek olan var mı?
imamizer Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 konu çok güzel yalnız. valla bulursan ben de nasiplenmek isterim. hatta buna benzer bi konuyu tez konum yapabilirim.
Aket-Atum Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Konu güzel de kaynak bulamıyorum, beraber yazalım mı? ;) ahah
Mal Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 serious sam bu konuda ilk akla gelen oyundur http://imgur.com/QRJmN.jpg http://www.forum-ozledim.net/imgupload/uploads/520b89ec399707b390c8943b05818704.jpg
Bunneh Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 oyungezerin 1-2 yıl önceki bi sayısında bu konu hakkında 2-3 sayfalık bir yazı yayınlanmıştı. şu anda evde olmadığım için hangi sayı falan bilmiyorum ama istersen cuma günü döndüğümde bakabilirim.
elesso Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 makaleyi sen yazacan... yanlış anlamışın konsepti :(
Bunneh Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 bu arada "architecture in video games" ve "architects and video games" diye google da aratınca çıkan şeylere bakmışsındır herhalde ama ne olur ne olmaz söyliyim ben
Desqpio Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 said: BİLGİSAYAR OYUNLARINDA MİMARİNİN KULLANIMI Güven Çatak Prof. Dr. Emre Aysu http://www.mmr.yildiz.edu.tr/Yeni4/PAGE/TEZ/tezler/YLguven_catak/guven_catak_yuklisans.pdf ben tezimi yazarken bayağı "yararlanmıştım" bundan. evet.
Aluriel Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 bulmuşsundur bunu zaten sen de kesin ama gözden kaçırdıysan falan diye belki hani http://www.designersnotebook.com/Columns/047_The_Role_of_Architecture/047_the_role_of_architecture.htm
Aluriel Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 oyun olarak da quake sanki baya detaylıydı bu konuda
Aket-Atum Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Bunneh said: bu arada "architecture in video games" ve "architects and video games" diye google da aratınca çıkan şeylere bakmışsındır herhalde ama ne olur ne olmaz söyliyim ben açıkçası aramalarım hep yazılım mimarisi yönünde sonuç vermeye başlayınca ragequit attım :D Mimar ve eski wow oyuncusu yakın bir arkadaşımın yardımı ile birşeyler toparladım, WoWdaki Stormwind'in tarihteki ilk şehir planlamaları ile olan parallelikleri gibi birşeyler yazıyorum. Babil-İskenderiye-Miletus örnekleri ile Stormwind'i karşılaştırıp neden ortaya çıkan sonuç bu onu soracağım :) Ne yazık ki sunum sürem 5 dakika, yazmam istenen rapor 500-650 kelime arası ve raporu yarına vermem gerek(aslında bugüneydi ama mühendislik öğrencisi olduğum için mimarlık fakültesi sunumları nasıl oluyor bir bakayım dedim önce ). Konu daha önce aklıma gelseydi ve daha geniş bir aralık (araştırma ve sunum zamanları ve de raporun kelime sayısı açısından) olsaydı, daha da önemlisi sınavlardan geriye daha fazla zamanım olsaydı çok zevkli bir çalışma olabilirdi. Yukarıda linki verilen YTÜ tezi için de çok teşekkürler. edit: Oh oh ben bunları yazarken yeni bir link daha gelmiş, çok teşekkürler :D
razzRaziel Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2012 cryengine 3'ün lisansı okullara falan ücretsiz veriliyordu ve mimarlık, sinema gibi bölümlerde kullanılabilmesine olanak kılınıyordu. ordan bi yol bulabilirsin gibi.
imamizer Mesaj tarihi: Kasım 29, 2012 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2012 bu konu üzerinde ben de çalışmak istiyorum. aslında daha çok mimari değilde şehir-yerleşme ölçeğinde ele alabilirim. hatta mmolar daha statik ve süreklilik arz eden dünyalar olduğu için ve ortak kullanım anlayışı olduğu için daha daha keyifli bir konu olabilir.
Öne çıkan mesajlar