Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bilgisayar oyunları ve Mimari ile alakalı makaleler arıyorum


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
En uygun yer bilim teknik gibi geldi onda buraya açıyorum.

Mimarlık fakültesinden aldığım seçmeli dersin sunumu var. Bölüm de yazılım mühendisliği olunca hemen "e o zaman yazılım ile mimarlığın birleştiği noktalar ile ilgili sunum yap sen" dediler.

Önce çizim programları aklıma geldi ama sonra okuldan tanıdıklar oyunlardaki mimari yaklaşımlara da değinebileceğimi farkettirdi.
Hatta bu konularda yüksek lisans, doktora yapanlar falan varmış.

Mimari makale bulabileceğim sciencedirect gibi bir site bilen ya da bu doğrultuda bir öneri verebilecek olan var mı?
Mesaj tarihi:
serious sam bu konuda ilk akla gelen oyundur

http://imgur.com/QRJmN.jpg

http://www.forum-ozledim.net/imgupload/uploads/520b89ec399707b390c8943b05818704.jpg
Mesaj tarihi:
oyungezerin 1-2 yıl önceki bi sayısında bu konu hakkında 2-3 sayfalık bir yazı yayınlanmıştı. şu anda evde olmadığım için hangi sayı falan bilmiyorum ama istersen cuma günü döndüğümde bakabilirim.
Mesaj tarihi:
bu arada "architecture in video games" ve "architects and video games" diye google da aratınca çıkan şeylere bakmışsındır herhalde ama ne olur ne olmaz söyliyim ben
Mesaj tarihi:
said:
BİLGİSAYAR OYUNLARINDA MİMARİNİN KULLANIMI
Güven Çatak
Prof. Dr. Emre Aysu

http://www.mmr.yildiz.edu.tr/Yeni4/PAGE/TEZ/tezler/YLguven_catak/guven_catak_yuklisans.pdf


ben tezimi yazarken bayağı "yararlanmıştım" bundan. evet.
Mesaj tarihi:
bulmuşsundur bunu zaten sen de kesin ama gözden kaçırdıysan falan diye belki hani

http://www.designersnotebook.com/Columns/047_The_Role_of_Architecture/047_the_role_of_architecture.htm
Mesaj tarihi:
Bunneh said:

bu arada "architecture in video games" ve "architects and video games" diye google da aratınca çıkan şeylere bakmışsındır herhalde ama ne olur ne olmaz söyliyim ben


açıkçası aramalarım hep yazılım mimarisi yönünde sonuç vermeye başlayınca ragequit attım :D

Mimar ve eski wow oyuncusu yakın bir arkadaşımın yardımı ile birşeyler toparladım, WoWdaki Stormwind'in tarihteki ilk şehir planlamaları ile olan parallelikleri gibi birşeyler yazıyorum. Babil-İskenderiye-Miletus örnekleri ile Stormwind'i karşılaştırıp neden ortaya çıkan sonuç bu onu soracağım :)

Ne yazık ki sunum sürem 5 dakika, yazmam istenen rapor 500-650 kelime arası ve raporu yarına vermem gerek(aslında bugüneydi ama mühendislik öğrencisi olduğum için mimarlık fakültesi sunumları nasıl oluyor bir bakayım dedim önce ).

Konu daha önce aklıma gelseydi ve daha geniş bir aralık (araştırma ve sunum zamanları ve de raporun kelime sayısı açısından) olsaydı, daha da önemlisi sınavlardan geriye daha fazla zamanım olsaydı çok zevkli bir çalışma olabilirdi.

Yukarıda linki verilen YTÜ tezi için de çok teşekkürler.

edit: Oh oh ben bunları yazarken yeni bir link daha gelmiş, çok teşekkürler :D
Mesaj tarihi:
bu konu üzerinde ben de çalışmak istiyorum. aslında daha çok mimari değilde şehir-yerleşme ölçeğinde ele alabilirim. hatta mmolar daha statik ve süreklilik arz eden dünyalar olduğu için ve ortak kullanım anlayışı olduğu için daha daha keyifli bir konu olabilir.
×
×
  • Yeni Oluştur...