Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Unity 3D


Lord_Argos

Öne çıkan mesajlar

sadece harika fikirler para kazandırmıyor, pazarlamanın çok daha büyük bi rolü var o oyunların satmasında.

şu an angry birds gibi kalburüstü oyunlar developerlarına milyon dolarlar kazandırmakla meşgulken,
çok çok çok çok daha iyi fikirlere sahip oyunlar belki anca 100-200 kişiye satıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedanko said:

tam icinde degilim flash kismin, fakat unity haytta gitmezdim. hobi icin ayri, ugras. ama kurs demissin onu acik mi demissin, onu acik olsa bile cok erken. unity ile yapilmis buyuk uygulamalar yok (cok kullanicili). oldukca erken onu aciksa bile.


ben ugrasilmasi kisminda degilim, hobi ugrasilir dedigim gibi, ama soru hobi diye gelmedi daha prof dusunuyo arkadas ondan dedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
4 çıkmış herhalde

-Create awesome animation for any character or object with the new Mecanim animation system. Retarget animations to reduce production time and increase performance; set up state machines and blend trees for total creative control, and polish every detail of your animations with Pro IK rigs.

-Port your Pro game to Adobe Flash and Linux desktop

-Create Pro real-time hard dynamic shadows for mobile games

-Render efficiently any character set at any resolution with dynamic fonts

-Profile GPU on Android devices with the Pro Profiler

-Get richer details in Pro lightmapped scenes

-Create awesome special effects with Shuriken's new world collision feature and Pro updated Image Effects
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4'ü daha tam olarak denemedim işlerin yoğunluğundan ama 1.5 senedir hobi olarak uğraşıyorum. Unity oyun geliştirmeye başlamak için ideal bir platform ama bazı kısıtları yok değil. Mesela scene büyüdükçe ve scene'deki kameranın gördüğü dinamik öğeler, particle sayısı filan arttıkça performans düşmeleri oluyor. Mesela deneme için bir uzay simülasyonu yapmıştım, LOS'da belli sayıdan fazla obje olunca performans düşüyordu.Ayrıca native GUI çözümü olarak biraz basit. Ama izlediğim bir videoda geliştirileceği filan anlatılıyordu. Düzelene kadar başka GUI çözümleri(çoğu paralı) kullanmak gerekiyor. Bir de Unity'de çok büyük scene'ler yapmak mümkün olmuyor fizik motoru sapıtıyor belli bir büyüklükten sonra.

Artıları da yok değil tabi. Kullanımı çok basit, sağlam bir community'si var, bir sürü plug-in vs var(Özellikle visual shader editor çok güzel). Maya, 3dmax, Blender gibi programlardan direk model/animasyon importu drag/drop şeklinde basitçe yapıyor. Bir çok script dili var. Özellikle iOS ve Android oyunları yapmak için çok kullanışlı. Unity 4 ile gelen özellikler PC platformuna da baya bir güç getirdi, dx11, mecanim filan gibi.

Bence oyunlarda önemli olan orjinal fikirdir. Mainstream AAA oyunlarla yarışmak imkansız ama güzel fikirler ve ortalama grafiklerle bence başarılı olunabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıkçası mainstream AAA oyunlarıyla cryengine bile kullansan yarışman imkansız çünkü işin çok büyük bir kısmı model, texture gibi artiste bakan işlerde bitiyor. LOS'da çok fazla obje olunca takılma durumu da bütün oyun motorları için geçerli bir durum. Objelerinin tipine göre değişik fake etme yöntemleri kullanmak şart.

Ama GUI sistemiyle ilgili çok haklısın. Boktan ötesi bir default GUI sistemi var. Hem yavaş, hem kullanışsız. Immediate mode deniyor sanırım bu sisteme. Tuşların işlevlerini bile dizayn yaptığın yere yazmak zorundasın. Zaten GUI'nin şeklini oyunu başlatmadan görememek de ayrı komik. Yeni bir GUI sistemi çıkaracaklar ama 3.5 versiyonu için tanıtımını yapıp, 4'e bile yetiştirememeleri de ayrı bir şüphe konusu. Eğer ciddi uğraşacaksan asset store'unda NGUI diye bir sistem var 95$, default GUI'den çok daha kullanışlı ve performans açısından daha iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

peki unitynin alternatifleri neler, ios icin ozellikle ?

iki kisi caliscagiz bu defa ben programci olmak uzere, daha once yaptigim cogu sey %99 kod ustunden gittigi icin tasarim kisminda orta yol olarak direk gorebildigimiz scenelerdir, iosa deploy etmeden fikir sahibi olabilmektir (ve de remote play de var sanirim) cekici gelmisti o yuzden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fly said:

peki unitynin alternatifleri neler, ios icin ozellikle ?

iki kisi caliscagiz bu defa ben programci olmak uzere, daha once yaptigim cogu sey %99 kod ustunden gittigi icin tasarim kisminda orta yol olarak direk gorebildigimiz scenelerdir, iosa deploy etmeden fikir sahibi olabilmektir (ve de remote play de var sanirim) cekici gelmisti o yuzden


en iyisi unity.
torque ve cocos var.

torque kaliteli baya.

ios versiyonu:

http://www.garagegames.com/products/torque-2d/iphone
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hm cocosbuilder cikti da
gui vs olarak yanindan gecemiyor unitynin, en azindan designer acisindan bakinca
koda cok bulastirmadan kafasi agrimasin diyorum

zira windows oyunu gibi bakacak kabaca nasil oldugunu gormek icin, ben ana test surumlerini paketleyip paylasacagim cihazda test icin

shiva diye bisey buldum, o nasil ?
lisansi da daha ucuz gibi verdigi izinlere gore
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
unity developer ihtiyacimiz var bizim her daim.



londra'dan bildirdi.

(ozel mesaj gelmeye basladigi icin net olarak belirteyim. Ingiltere'de yasal olarak oturma ve calisma hakkiniz yoksa mesaj atmayiniz. Firma Londra'da ve sadece Londra'da ikamet edenleri ise aliyor yani evden calismak falan mumkun degil)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 ü deneyemedim ama incelediğim kadarıyla güzel şeyler getirmişler. en azından artık cursor için farklı resimleri köylü gibi ekrana resim çizdirip mouse pos. ile senkronlamayacağız.

ama ben bu sürümden plug-in e neyim gerek kalmadan, ses kaydetme, video import edebilme, oynatabilme, video kaydedbilme gibi daha çok medya desteği bekliyordum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

başlangıç seviyesinde js yeterli ve daha hızlı olabilir ama ileri seviyelerde c# ezer kesinlikle. zaten visual studio + resharper yüklü olunca iki tuşla bi satır yazıyosun. hız olarak mono develop'un çok daha önündedir ama ona ek olarak js'yle kullanamadığın bir sürü özellik var. genericler, LINQ, delegateler vs...

tabii ki bunlar olmadan da aynı işlevi görecek şeyi yazabilirsin ama tekerleği tekrar tekrar icat etmek zorunda kalıyosun :D

edit: son olarak visual studio'da js için de auto complete falan var. ekstra birşey yüklemek gerekiyormuydu tam emin değilim ama olduğunu biliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 6 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...