Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity


Norak

Öne çıkan mesajlar

  • 2 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
Obsidian Entertainment Announces Partnership with Paradox Interactive
Paradox to Support Obsidian’s Upcoming Release of Pillars of Eternity

SAN FRANCISCO — March 18, 2014 — Obsidian Entertainment, the developer of Fallout: New Vegas and South Park: The Stick of Truth, today announced that they are entering into a partnership with Paradox Interactive to launch their upcoming role-playing game (RPG), Pillars of Eternity.

Pillars of Eternity, an RPG inspired by classic titles such as Baldur’s Gate, Icewind Dale, and Planescape: Torment, was funded via Kickstarter in late 2012, raising $4.5 million through both backer pledges on Kickstarter and Obsidian’s own website. Feargus Urquhart, CEO of Obsidian Entertainment, stated that every dollar raised through the crowdfunding campaign will be spent solely on the game’s development.

“This game would not have happened if not for the passion and generosity of our backers, and their faith in us to create the game they wanted,” said Urquhart. “How we are developing Pillars of Eternity has not, and will not be, changed; we will deliver the game we promised to our backers, and we will deliver it this year. Having Paradox as a partner, with their expertise in independent games like Pillars of Eternity, lets us put all of our focus on making an incredible game.”

Paradox will assume key marketing and distribution responsibilities for the title, which will support Obsidian by allowing them to concentrate entirely on development.

“When we signed this partnership we called it two independent players in the games industry supporting each other to stay independent by doing what we do best,” said Fredrik Wester, CEO of Paradox Interactive. “The fans backing this game—many of us included—are looking forward to a classic RPG as envisioned by the designers at Obsidian, and that’s exactly what they’re going to get.”

http://forum.paradoxplaza.com/forum/content.php?1874-Paradox-and-Obsidian-partner-up-for-Pillars-of-Eternity
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir backer olarak bu tarz hareketler seni nasıl etkiliyor?

Adamlar "100% sizin paranızla yapılacak ve/veya sizin paranızın sağladığı imkanlar dışında hiç bir imkan devreye sokulmayacak" diye bir taahhütte mi bulundular?

Eğer oyunun devamının gelmesi veya bu oyunun bile elimize daha çabuk veya daha iyi ulaşmasını sağlayacaksa ne güzel ne hoş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim crowdfund dan anladığım oyunun temelini oluştururken, oyunun ana gidişatına yön verirken gündeme gelen önemli kararların backer ların isteği doğrultusunda verilmesidir. Bunun haricinde pazarlama aşamasında falan başkasından destek almış vs. crowdfunding mantığına aykırı olmadığını düşünüyorum, aksine, herhangi bir marketing faaliyetini başka şirkete devredebilirse eğer adamlar bu senin onlara sağladığın bütçenin daha fazla bir kısmını oyunun cilalanmasına ayırabilmeleri demektir, yoksa oradan gidecekti o para.

Devamının bugfest vs. olması yönündeki yorumlara ise cevap vermeye çok gerek yok şu aşamada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quixef said:

Benim crowdfund dan anladığım oyunun temelini oluştururken, oyunun ana gidişatına yön verirken gündeme gelen önemli kararların backer ların isteği doğrultusunda verilmesidir.


Devreye publisher girerse bu kararlarda backerları sallayıp publisherın hangi mali dönemde kar göstermek istediğine bağlı olarak oyunun çıkış tarihi değişiyor, hence buglar ve cut content.

Obsidian daha ilk oyunundan bu konuda antremanlı, aynı hataya düşeceklerini sanmıyorum ama backer olmamızın nedeni zaten bu tür olayların önüne geçebilmek. ÇOK NET bi mesaj vermeleri lazım bununla ilgili, tek yapacakları kutu ve harita basmak reklam yapmak vs. diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...