Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hoşgeldin HGS... elveda KGS...


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Anladığım kadarıyla etikete araç bilgilerimiz yükleniyor. Daha sonra da aracımıza hesap tanımlanıyor. Sen geçiş yaptığında sistem etiketteki bilgiyle aracı kontrol edip hesabımızdan krediyi düşüyor. OGS ile aynı mantık. Bir nevi uzun mesafeli NFC. Pil gereksinimi ortadan kalktığı için ince bir etiket formunda sanırım.

said:
Bugün Çeşme Otobanı İzmir Seferihisar çıkışında Yoğun bir çalışma gördüm. HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) kurulumu yapılıyordu, son aşamaya gelinmişti. Haberler'e ulaştığımda ilk başlangıçın İzmir'de olacağını ögrendim. Haber'den kısa alıntı yapalım ; " PTT Genel Müdürü Osman Tural, paralı geçiş yapılan otoyollarda kullanılacak Hızlı Geçiş Sistemi'nin 10 gün içinde İzmir-Aydın otoyolunda başlayacağını bildirdi. ' HGS ürünleri, taşınabilir kart tipi ve etiket tipi olarak uygulanacak. Uygulama etiketle başlayacak. Etiketler, araç ön camına yapıştırılacak. Bu etiketler pilsiz, çalışma enerjisini radyo frekanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkartılmak istendiğinde kendi kendisini yok eden, yüksek güvenlik seviyesinde ve klonlanamaz ürünlerdir.

Sistem ile geçiş anında otomatik ücret tahsili, pasif RFID olarak tanımlanan radyo frekanslı kimlik tanımlama teknolojisiyle yapılacak.''

HGS etiket ve kartlarının 5 liradan satışa sunulacağını, etiket ve dolum işlemlerinin ilk etapta PTT şubeleri ve otoyol girişlerinde kurulan ofislerde yapılacağını, 1 yıl içinde bankalar, kredi kartları, cep telefonu mesajları ve akaryakıt istasyonlarından da yapılabileceğini kaydeden Tural, otoyollara kurulacak kiosk cihazlarından da dolum yapılabilmesi için çalışmaların sürdüğünü aktardı.

Tural, HGS'nin muadili olarak gözüken OGS sisteminde maliyetin 50-60 liralara ulaştığını, kartların 2-3 yılda bir değiştirildiğini, ödeme için banka hesabı şartının bulunduğunu belirterek, şöyle konuştu: ''OGS cihazları yüksek maliyeti, düşük kullanım ömrü ve pazarlama güçlükleri nedeniyle yaygınlaşamamıştı. HGS kartları tüm bu eksiklikleri giderebilen modern bir sistem olacak. HGS'nin ülke çapında uygulamaya geçmesiyle 1 yıl içinde KGS sisteminden dönüşüm sağlanacağını düşünüyoruz. 1 yıl sonunda uygulamanın seyrine bakılarak KGS gişelerinin kapatılması söz konusu olabilecektir. OGS kullanıcılarının da aradaki maliyet farkını gözeterek HGS'yi tercih edeceğini düşünüyoruz.''

Tural, PTT kredi kartı alanlara etiketin ücretsiz olarak verileceğini de sözlerine ekledi.




Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

gişe değil ki köprüdeki trafiğin sorunu. kaldırmak çözmez yani.


cok dogru degil, kgs cidden 1. ci koprude ekstra bir yogunluk yaratiyor. ayrica 3 seridi birden bire bir suru seride bolup sonra tekrar uc seride geri indirmek ciddi bir bottleneck tir. kesintisiz gecis yapilacak, gise ayirac duvari olmayan, sabit hizda giderken ucreti dusecek bir sistem varolsa ve sadece 3 serit olsa cok daha hizli olurdu. hatta hic gise olmasa daha da az trafik yaratilir.

bu bilimsel bir gercek bu arada, ciddi ciddi kafayi cizip trafik patternlarina bilimsel arastirma yapan insanlar var kuzey amerikada.

bogazici koprusunden giseleri kaldirin, istanbul trafigine en az 3-4 yil zaman kazandirirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

KGS çok aptalca bir şey cidden OGS varken. Yüzlerce lira mtv, zart, zurt vergisi ödüyoruz zaten, getirirsin tüm araç satışları esnasında OGS zorunluluğy, kimse şikayet etmez, herkes doğuştan OGS'li olur. En azından "stanbul iççinde.



arac satislarinda zorunlu iki sey olmali bence zaten:

1- OGS
2- Bluetooth ya da alternatifi bir arac kiti

bu ikisi olmadan yeni sifir km arac satisi yasaklanmali.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Allahtan siz karar vermiyosunuz bunlara. Ulkude kac sehirde giseye sahip yol var da her araca OGS zorunlulugu getiriyorsun.

Koprudeki trafik sorunu giseden kaynaklanmiyor. Gise sadece bir miktar trafik olusmasina katkida bulunuyor, cok degil ama. Esas sikinti cok fazla sayida cevre baglantisi olan yollar ve koprude serit sayisinin dusmesi. Koprude giseleri kaldirmanin İstanbul trafigini 3-4 yil kurtaracagini soylemek icin İstanbul'u sadece ana haber bultenlerinde yasiyor olmak gerek. Anaduldan avrupaya gecrken gise yok. Trafik sorun olmuyor mu simdi o yonden geliste lol.

@paramecium
Yanlis anlama beni de, eger bir onceki mesajinda ciddi isen bunu sana hic yakistiramadim. Bolum modunun forumdaki suruculere kurala uymama konusunda oneride bulunmamasi gerekir.
Giselerde yavaslayin lutfen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Abi kural ihlali değil ki bu :)
Adam yavaşlamak adına ki bunu otobüslerde ve kamyonlarda görürsün, hızı 10-15km/h'a kadar düşürüyor; sağda daha geniş OGS gişesi varken o hâlâ soldaki dar otomobil gişelerinden geçmeye kasar. Bir anda trafik çöker, araçlar peş peşe frenler yapar; o an şerit değiştirmeye kasanlar çıkar falan. 100km/h hız hadi acemisin 80km/h hız gayet mantıklı bir hız. Trafiği etkilemez; bence :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya sonucta gecis hizi 40 olarak belirlenmis. 40 cok yavas bir hiz tabi cok hizli da gecilmemesi gerek. Aradan yaya falan cikabiliyor, kac olum yasandi. Burada suc tabi ki suc yayada. Ama sonucta carpan kisi de 40km lik hiz sinirina uymayinca durum degisiyor. Daha sonra pisman olmamaniz icin soyluyorum bunu da. Kendinizi ne kadar emniyette hissetseniz de devaminda bu kadar boktan bir durum icin keske demek istemeyeceginize eminim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

adam bolum moderatoru , trafik polisi degil.

gayet mantikli bi noktaya deginmis, otomatik gecisin olayi kapida zaman kaybetmemek sonucta. Akordeon etkisine girdikten sonra hic bir fayda gozlemlenemez.


Trafik polisi konusuna ne diyim bilemedim.
Akordeon etkisinin yasanmamasi icin de limitteki hizla yaklasilmasi gerekiyor giseye. 40 dusuk bir hiz ama dedigim gibi. Daha yukari cekilmeli limit. Bununla birlikte gercekten hizli gecis olmasi icin giselerin buna uygun hale gelmesi lazim. Giseler arasindaki bolumler kalksin, sadece ust bolum kalsin, araclar seridinden gecerken hallolsun bu is en temizi. Gerci bunun da baska dezavantaji belki bilemiycem, enine boyuna dusunmedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ya aradan adam çıkma olayı zaten saçmalığın daniskası. Madem adam çıkması engellenemiyor, o halde gişelerin üstünü yaya geçidi yapalım :D

Adam çıkma olayını yaşadım, kaçacak yer yok! Adam arkasına bakarak benim önüme çıkmıştı. Panik frenime uyandı ve geri adım attı da kurtardı. Sonra da 'pardon' diyor; nesi pardon yahu. Ölecek umrunda değil.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:
Anaduldan avrupaya gecrken gise yok. Trafik sorun olmuyor mu simdi o yonden geliste lol.

@paramecium
Yanlis anlama beni de, eger bir onceki mesajinda ciddi isen bunu sana hic yakistiramadim. Bolum modunun forumdaki suruculere kurala uymama konusunda oneride bulunmamasi gerekir.
Giselerde yavaslayin lutfen.


trafik kısmı doğru. gişesiz tarafta da aynı trafik uzayıp gidiyor.

ogs gişelerinden 80-100'le okuduğu dadoğrudur ancak herkeste aynı el-göz-beyin uyumu refleksi yok. beton bariyere girmek de var işin içinde. usta şöförlük sürat olmamalı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hacı o kadar araba o şeritlerden geçecekse elbet sıkışacak yani kaçarı yok.

gişelerin dur-kalksız olması gişe önündeki yığılmayı hafifletir gibi olsa da bence esas sıkıntı çok fazla gişe olması.

adamlar birden genişliyor dalıyor sağa sola yüz gişe, sonra oradan tekrar üç şeride girmeleri kabus oluyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Abi o boşluktan min 80km/h ile geçmenin ortalama üstü bir şöförlük istediğine inanmıyorum. Acemidir, panik yapabilen biridir; o halde büyük araçlar için sağda olan daha geniş OGS gişesini kullanabilir veya mümkün olan en yüksek hızında geçer. Böyle 30-40km/h hızlarda trafiği yığmaz.

Sonuçta manevra yapıp o dar aralıktan geçmeyecek ki, düz hatta ilerleyip geçecek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FSM'deki çalışmanın olduğu dönemde köprülerin ücretsiz olması sebebiyle Boğaziçi'deki trafik normale nazaran oldukça iyiydi.

Gişeler için yolun genişleyip daralmasının da, KGS için trafiği şişirenlerin bulunmasının da, gişelerin varlığının şeritte yol alan arabalar için tedirginlik yaratmasının da trafikte etkileri vardır. Biri diğerinden daha öncelikli değil. Öte yandan gişeler kaldırılır ve herkes ücretsiz geçer gibi lapır lapır geçerse genişten daralan yerler dışında trafik akışı büyük oranda bütün yola yayılacaktır.

Ha herkes bir anda köprüden geçerse de bu sefer otobandan çıkış noktaları bu trafiğin akışını kaldırmakta zorlanır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...