Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Benzin yurt disina 1.60 TL, kendi vatandasina 4,5 TL


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bu arada olay, benzini ithal edip satmak değil;

Ham maddesi olan petrolü alıyoruz, işliyoruz, çeşitli ürünler çıkıyor; onları satıyoruz.

Bugün petrolün litresini kaçtan ithal ediyoruz bilmiyorum da, kar edecek şekilde satıyorlardır işledikleri benzini herhalde.
Mesaj tarihi:

Selam,

Kâr etmeden satıyorlarsa zaten madalya takmak gerekecek :D

said:
Ham petrolün rafinerilerde arıtılması ve işlenmesi sonucunda, ortalama olarak %43 benzin, %18 fuel oil ve motorin, %11 LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı, propan veya propan-bütan karışımı), %9 jet yakıtı, %5 asfalt ve %14 diğer ürünler elde edilmektedir.


Benzin tüketimi düşünce ve motorin artınca kullanılmayan işlenmiş benzin de satılıyor, olay bu. Eskiden de motorin satılıyormuş sanırım.



Saygılar.
Mesaj tarihi:
deadwoll said:

Bu arada olay, benzini ithal edip satmak değil;

Ham maddesi olan petrolü alıyoruz, işliyoruz, çeşitli ürünler çıkıyor; onları satıyoruz.

Bugün petrolün litresini kaçtan ithal ediyoruz bilmiyorum da, kar edecek şekilde satıyorlardır işledikleri benzini herhalde.
adamda diyorki iste yurt dışına 1,60 dan satıcagına düşür fiyatı benzinin ona özendir yurt içine 3,50 dan falan sat daha cok kazanırsın?
Mesaj tarihi:
Selam,

Benzini 3,90TL'den satması çok daha mantıklı olur bence de. Tüketim ile aynı vergiyi rahat rahat yine toplarsın. insanların maliyetleri de düşer. Kızılot'un bu hesabını yapamamış olmaları ayıp.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Otomobil alıp da yakıt masrafı için fazla kullanmayan ve her Pazar otomobili köpürterek yıkayan insanların olduğu bir ülke burası :) Sonuçta maaşlı olup da masraflarını kısan insanlar, aynı yakıt masrafı ile daha çok dolaşmak isteyeceklerdir. Diesel yerine otto motor tercih eden gruplar da olacaktır hem.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Millet başka şeylerden kısıp işine gücüne arabayla gidip geliyor. Toplu taşımanın bu kadar kötü olduğu bir ülkede trafikteki araç sayısını benzin fiyatıyla belirleyemezsiniz istediğinizi söyleyin. Trafikteki araba sayısı tamamen yolların kaldırma kapasitesiyle alakalı. Daha çok zam ve yol yapınca araba sayısının azalacağını sanıyorlar ama tam tersi zam etkilemiyor yol yapmak ise gnel trafiği arttırıyor.
Mesaj tarihi:
hozceri said:

deadwoll said:

Bu arada olay, benzini ithal edip satmak değil;

Ham maddesi olan petrolü alıyoruz, işliyoruz, çeşitli ürünler çıkıyor; onları satıyoruz.

Bugün petrolün litresini kaçtan ithal ediyoruz bilmiyorum da, kar edecek şekilde satıyorlardır işledikleri benzini herhalde.
adamda diyorki iste yurt dışına 1,60 dan satıcagına düşür fiyatı benzinin ona özendir yurt içine 3,50 dan falan sat daha cok kazanırsın?


Bir üstteki mesajımda adamın haklı olduğunu söyledim zaten.
Mesaj tarihi:
Bu arada benzin fiyatı ucuz olsa o kadar çok insan çıkar ki arabayla işe gidip gelen aklınızı kaçırırsınız sdf

İşe arabayla gidip gelirsek her gün, 1200 lira falan benzin + otopark masrafı çıkıyor aylık.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

Kâr etmeden satıyorlarsa zaten madalya takmak gerekecek :D

said:
Ham petrolün rafinerilerde arıtılması ve işlenmesi sonucunda, ortalama olarak %43 benzin, %18 fuel oil ve motorin, %11 LPG (sıvılaştırılmış petrol gazı, propan veya propan-bütan karışımı), %9 jet yakıtı, %5 asfalt ve %14 diğer ürünler elde edilmektedir.


Benzin tüketimi düşünce ve motorin artınca kullanılmayan işlenmiş benzin de satılıyor, olay bu. Eskiden de motorin satılıyormuş sanırım.



Saygılar.


En çok çıkan ürün benzinse, rafineri çıkış fiyatı benzinin daha da ucuz olması lazım aslında.
Mesaj tarihi:
Motorin'in pahalı olma nedeni vergilerinin daha yüksek olması; motorin benzinden daha zararlı bir yakıt olduğu için farklı vergiler alıyorlar.

Bir de lise kimya bilgimle konuşmuş olacağım ama benzin motorinden daha çok işlem görüyor işlenirken, o nedenle üretim maliyetleri daha fazladır muhtemelen.
Mesaj tarihi:
Nah giderler, benim evden markete gitseler muhtemelen yokuşun sonundaki dönerde 2 katlı otobüs altında falan kalırlar. (

Zaten o yokuşu bisikletle geri çıkmaları gibi bir durum söz konusu değil)
Mesaj tarihi:
Abi bisikleti bitiren yokuş. İstanbul kesinlikle bisiklet şehri değil. Her yer tepe çünkü düzlük yok. Konya gibi şehir olucak ova üstünde, 10km gidersin bisikletle ve terlemezsin bile, hayvan gibi basmazsan.
Mesaj tarihi:
Bende her yere bisikletle gidiyordum. Tüm otobüslerin ön tarafında 2 tane bisiklet taşıyacak aparat var. Her taraf zaten bisiklet yolu, arabalar bisiklet gördüğü zaman hazır ola geçiyor resmen. Yavaşlıyorlar, yol veriyorlar.

tabi kalifornia orası, ankara trafiğinde 5 kişi ezer, 5 kişide niye ezildin lan diye küfreder
Mesaj tarihi:
istanbul bisiklet sehri degil. bende gidip geldim bi sure 10 km, ozel yollar vs rahat oluyo gidip gelebilion, istanbulda yol yok bi kere.

buyuk risk.
ha ayni semtin icindedir 2-3 km, o zaman olabilir gerci.
Mesaj tarihi:
Bi de kullanabildin diyelim, les gibi terlicen ise gidene kadar. Gavur memleketlerinde adamlar is yerlerine dus falan koyuyorlar, o tip yerlerde calisanlar icin sorun olmuyor ama TR'de baya yas o is.
Mesaj tarihi:
E-bike internette sörf yapmak gibi bişey mi?

Arkadaş sörf diyince bu meretin orjinali ne kadar zormuş lan. Hiç göründüğü gibi rahat değil. Karın kasların ağlıyor zaten. Oysa chome da sörf öyle mi? Serin serim
×
×
  • Yeni Oluştur...