jungle Mesaj tarihi: Eylül 12, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 12, 2013 her gün yeni versiyonu çıkıyor istatistiksel bir şey söyliyemem ama daha çok keyif alıyorum . birde main mapte bulutları ve generalleri çevreleyen (seçildiğinde) onu falan kapatıyor performansı toparlıyor biraz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 12, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 12, 2013 bu arazi savaşlarında düşmanın koruması gereken victory point i bırakıp gitmesi iyi bi yaklaşım olmuş ehe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 şöyle bir sorunda da var, shogunda da vardı, büyük devletler veya kabiller bir şey yapamıyorken, küçük devletler, uçuyor veya hiç bir şey yapmadan öyle bekliyorlar, çok zorda üç oyun yaptım, üçünden de kartacayı ve mısırı afrikalılar yıktı, roma sefillerde, makedonlar kafadan gidiyor, hal böyle oluca tek tek şehirleri aynı turn saldırıp rahat alıyorsun, bunu küçük şehirler çok kolay olmasın diye ayapmışlar ama daha beter olmuş, roma 4 şehirle başlıyor ama sarakuza kadar yer alamıyor şuda var, aynı turn içinde savaş ilan edip, şehri alınca normla olarak çok kolay oluyor, bunu yapmamak lazım aslında, 2-3 turn önceden savaş ilan etmek lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jowu Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 radious modu hallettim bu arada olmuş fark etmemişim. Sparta ile bi 50 turn'luk oyunuma modla devam ettim, biraz daha agresif oldu sanki düşmanlar ama ekonomi kolaylaştı gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 shogunda gene gelişip 4-5 şehir ele geçirebiliyorlardı ben rebellion falan çıkarıp engel oluyordum, burda sürekli arkadan gelen başka bir barbar klanı öndekini devirip yerine geçiyor sonra onun arkasından gelen diye gidiyor, haliyle 2 şehirden fazlasına sahip olamıyor adamlar oda 4-5 turn sürüyor anca :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 büyük devletlerin işini kolaylaştıracak bir yapay zeka yapmak lazım, oyuncu romaya,mısıra falan karışmadığı zaman tarihi şekilde gitmesi gerek, bu denge ve rastgele işi olmuyor aslında şehirlerde daha fazla garnizon olsa nasıl olur diye düşünmüyor değilim birde asıl sorun, ai güçler dengeli ise pek saldırma taraftarı değil galiba Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nigger_of_the_sand Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Buna da expansion olarak yine bi Barbarian Invasion mu çıkarırlar sizce? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jungle Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 oo beta patch 2 iyi gözüküyor patch details Technical and Performance Issues Campaign performance optimisations. Campaign AI round time improvements (greatest effect during early game). A new "Limited" option has been added to the "Show AI Player Moves" settings in Single Player an Multiplayer Campaign modes, this enables the player to see all movement of enemy factions, all movement within the players regions, and all movement within sea that the player has ports in during the AI turns. Improved AI recruitment decisions in Campaign modes. Further improvements planned for subsequent patches. Pathfinding optimisation on the Campaign Map. Fix for "Level of Detail" distances scaling incorrectly when the "Field of View" is changed which reduces the chance of the "Intelligent Zoom" [N] key, causing "zombie like” low quality textures on unit faces in battles. A new warning message has been added to loading screen to inform the player when graphics memory is running low, and the game is downgrading the players graphics settings. This can be overriden, allowing the game to use system memory for graphics (VRAM) by ticking the "Unlimited video memory" option in the graphics menu. Increased the frame rate and reduced frame stuttering in battles on certain GPUs. Improved compatibility for graphics cards with multiple GPUs. Added earlier Multiplayer Campaign resyncronisation detection, upon loading save games which allows resyncronisation in more cases. More conservative out-of-the-box graphics settings and resolution for DirectX 10 and 11 on Mobile GPUs Improved the processing speed of the default deployment placement, reducing battle loading times on some battle maps. Fixed battle crash bug caused by the default deployment placement. Crash fix for when the player placed the mouse over a garrison force of a region in Campaign mode. Fix for crash loading save games that were created on the "settlement captured" screen in Campaign modes. Fix for a crash when holding the [SHIFT] and [CTRL] keys down, and selecting a unit card, when no unit cards where previously selected in Campaign and Battle modes. Fix for crash caused by forming a Confederation in Campaign modes. Some desyncronisations have been fixed in multiplayer city / port assault battles. Crash fix for when multiple AI reinforcements arrive in a single player siege battle in Campaign mode. Fix for crash when selecting Custom Battle mode after fighting several different Multiplayer battles. Fix for a crash in 4v4 custom or multiplayer battles caused by the battle AI. Fix for crash when cancelling a game request for a password protected game whilst in a Multiplayer battle lobby. Fix some crashes in multiplayer campaign mode, when one player quit the game, it would cause the other player to crash. Fixed a Multiplayer crash which happened when a client joined a lobby and was being allocated to the wrong slot. Fix for a very rare crash when launching a new campaign. Fixed rare battlefield loading lockup. Fix for a rare crash caused by animal handlers in battles. Fix for crash that happens when AI unit triggers raise banner special ability when no human units are selected in battles. Gameplay Improvements Reduced infantry run speed, charge speed and acceleration in battles. The low level casualty moral penalties have been significantly reduced in battles. Improved balancing for Food and Squalor in Campaign Mode. Campaign AI is more likely to make a stand when defending its final settlement, but may still seek out another home, if they fear losing the final battle. Encampments battles are no longer incorrectly merged with Coastal battles, which lead to forts floating in the air when a friendly navy reinforced an army in the Fortification stance. Improved ship movement speeds in battles. Shock cavalry run speed and charge speed have been increased in battles. Increased flanking morale penalties. Added icons to indicate activity in the Technology and Faction screens during a campaign. Fix for the boarding/ramming button which showed the incorrect state in certain circumstances in battles. Fix for a bug that sometimes made it impossible to exchange units between a transported land force and another land force on the Campaign map. Fix for armies on the sea getting stuck in patrol stance in Campaign modes. Fixed splitting an embedded army from a navy which sometimes caused the player to get stuck in the Prologue Campaign. Some missions in single player and multiplayer Campaign have been fixed and now execute correctly. When a settlement is captured via a siege battle, with a friendly naval fleet blockading its port, the ownership of the port is now changed correctly to the friendly navy fleet on capture. Fix for AI taking inappropriate sized siege equipment into battle when the user changed the settlement wall height, via the map selection settings, in Custom Battle mode. Fix for defending armies under AI control grouping together at the edge of their deployment zone, during Ambush battles when the player choses to wait before attacking them. Improved AI and scripting in the Raphia Historical Battle. Fixed a bug preventing the player from progressing in The Invasion of Samnium prologue chapter, if they had spent all of their funds before being instructed to recruit a General (and therefore having no funds to do so). The Attribute increases for an agent accompanying an army now activate its associated effects on the general of that army in Campaign modes. Improved AI collision detection with Deployables in battle. In Multiplayer Campaign mode, one player can no longer cancel recruitment during the other players turn. The order of events leading up to the Battle of Bovianum in the prologue have been re-scripted. The player now gets multiple turns to construct siege equipment. Fixed issues with not enough time being given for certain advisor lines to play in different languages in the prologue. Fix for units floating in the air while climbing siege towers in battle, when the tower is placed on a slope. Attacking siege ladders will no longer clip through the gate house in the siege on Bovianum battle during The Invasion of Samnium chapter in Prologue Campaign. The victory screen in Multiplayer Campaign mode now shows the correct title for both players. The Basilica of Vulcan religious building now applies the correct bonus to recruitment cost reduction in Campaign Mode. Added level indicators to the Sanctuary of Austro & Sanctuary of Fraujaz shrines in Campaign mode and the Encyclopaedia. Fix for settlement expansion trapping / blocking units movement on the campaign map in very rare cases. Improved the terrain in a small Barbarian city battle map. Minor bug fixes for Roman and Barbarian siege battle maps. During battles, players are no longer able to un-pause the game while in the options menus. Usability improvements In Campaign mode, exempting a province from tax will no longer incorrectly adjust the food number in the province info panel left side of the screen. Improved multiplayer lobby discovery, reducing the chance of finding *multiplayer lobbies with the wrong battle type. Removed the red tint from the sky in battles. Fix for "Rome Wasn't Built in a Day" achievement failing to unlock when its requirements were met in some situations. The "Quaestor" achievement should now unlock correctly, when completing the Prologue campaign Fixed the inability to select the previous faction, when an army is automatically loaded due to a battle type change during battle setup. Improved the clarity of stats displayed for Slaves Economic Effect when placing the mouse over "Slaves" in the Province Details panel on the Campaign map. Fix for rare cases of broken save games in Campaign mode. Fix for Campaign mode bug, where a hostile agent and the players' ship became stuck in the same position, with neither one able to move. Fix for very rare agent pathfinding issue, which caused the game progression to become impossible in Campaign modes. Removed the ability to loading the wrong type of units into a battle from a saved army pre-set in Custom Battle mode. In Multiplayer battle setup, unit restrictions related to "Battle type" are no longer desynchronised between the host and client, so only the correct units can be chosen. Defending armies in an Ambush Battle can no longer load an army containing *Fixed Artillery and other Siege Equipment. Fixed the tooltip displayed when placing the mouse over the garrison in enemy settlements, while the settlement is under siege. The Public Order "Change per turn" stat is now displayed as the sum of all of its "Contributing Factors" on the Province Info panel in Campaign mode. Right-clicking on the Aggressive, Balanced and Protective stance buttons when Autoresolving a battle in campaign mode will now take the player to the Encyclopedia, where these stances are explained in more detail. More detailed descriptions added to the tooltips for the "Occupy, Loot and Raze" buttons after successfully capturing a settlement on the Campaign map. Improved icons for Province Effects in Campaign mode. Fixed an error with uploading stats when a multiplayer battle was ended prematurely. The "Force March" movement effect on the campaign map (looks like a whirlwind) are now correctly removed from the screen when the AI move their army. Correction to the Assault Hexeres unit card in the Parthia faction during battles, which had no colour mask and appeared black. The buttons to change pages in the Leaderboards menu have been fixed, so more players can be seen on the Leaderboards. The Provinces list in Campaign mode can now be scrolled with the mouse wheel. Units in a recruitment queue, in a province with its capital under siege, now have an "infinity sign" icon to indicate that the "turns to recruit" is infinite while the siege is maintained in Campaign mode. In the "Controls" menu under the "Settings" option in the main menu, when the player modifies the keyboard controls, and saves them, the new name for these controls is now replaces the "Classic Total War" name. Added a tooltip to say "Left-click to remove unit from recruitment queue" for units that are queued for hire in Campaign mode. Added a tooltip to make ruined buildings more obvious in Campaign mode. Added tooltips to "Weather" and "Time of Day" settings in the Custom Battle menu. Fixes and corrections for text in the encyclopaedia have been made. Minor text and grammar corrections in Campaign Modes. Fix for some German text not fitting into the available text space in the campaign mode user interface. Improved text formatting in the Objectives panel in Campaign mode. Added some localisation text fixes for French, Italian, German, Spanish, Czech, Russian, Polish and Turkish. Fixed some missing text on the Diplomacy screen in Campaign modes. Added white outline to Armoured Legionaries unit cards in battle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tatar Ramazan Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Ee ne zaman normal yama olur bu beta? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jungle Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 valla betasını bile kuramadım acayip yoğunluk var herhalde yarım saatir 1kb bile yüklemiyor hehe ps:download region turkiyeden londraya çevirdim şimdi yüklüyor bilgilerinize Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tatar Ramazan Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 beta patchlen oyuna başladık diyelim, 3 gün sonra piç olmasın campaignimiz asıl patch çıktığında? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knox Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 birsey olmaz, cek oyna.. patch cok iyi gozukuyor cekiyorum suan, test ederim bu gece artik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 campaign map fpsyi iyileştirmiş baya demişler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knox Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 son patchle 15 fps falan artis oldu bende lol AI hala salak ama su modu yapan adini unuttum adamin yaptigi kadarini bile yapamamislar yaziklar olsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2013 yemek falan şeylerine ayar çekmişler, save edip çıktğımda 9 food mı ne vardı, patchten sonra 35 olmuş :p campaign map falanda iyi olmuş takılmıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jowu Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 vaay güzel haberlerle başlattınız güne bakalım indireyim görelim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 sapacı yapmasın piyade yapsın diyeceğim ama öyle daha kolay olacak diye düşünüyorum, ayrıca romanın, hastatai ve spartanın hoplite ile başlamaları baya avantaj sağlıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 very hard da (saveliyememek dısında legandaryle aynıymıus zorluğu) spancılara %60mı ne dmg bonus aldığı ıcın pıtır pıtır döküyo herseyi. makedoınla spartaya savas acıyosum, generalim her harıtnın hkenarında bekliyo. 1 dakka sürmüyo 3-4 sapancının hopliteların arkasında indirmesi 180 kişiyi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 atık yoksa, sadece ağır piyaden varsa, veya hoplit gibi sıkışık ağır piyaden varsa, kalabalık ordulardaki 6-7 veya 4-5 sapancı savaşı bitiriyor, orta ayar 3-4 süvari tutman lazım, o zamanda çok kolay oluyor, iber piyadeleri bu arada çok güçlü, kelt spearmanlere acımıyorlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 bu orduların generallere bağlı olması ve şehirlerde asker tutamama şeysi oyunu baya kolaylaştırıyor ya, adamın 3 şehrine birden saldırdım 2 tanesi boştu lol ai tüm generallerini çıkarıp hepsine 5-6 birim koyup salıyor çayıra öylesine gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 yok böyle daha iyi ama biraz daha çalışılması lazım, ayrıca çakallık yapıp adam baskın yapmamak lazım 5-10 turn önceden adam savaş ilan etmek lazım, uzun süre savaşta olduğum bir düşmam, 2 turnde 4 ordu ile şehre saldrıdı, teker teker ama olsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 yunanlı genarellerden sonra kartacalı generalin gözümde sapancı elemanlardan farki yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 valla bende böyle savaşıyor adamlar, admiral general ne varsa orda: http://img594.imageshack.us/img594/7695/etxw.jpg düzgün bi ordu yapsa halbuki ilerleyecek adam, bunun karşısına full ordu ile çıkınca tabi parçapinçik oluyor, 7dk lık savaşta :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 heh ağır hastalandım da iki gün öyle ara verdim ancak, yama güzele benziyor bakayım kaldığım yerden. yalnız phalangite'lerin 240 adamdan 160 adama düşmesi bayağı ciddi darbe vurmuş işlevlerine, haritaların da büyümesi devreye girince eskisi gibi bir boydan bir boya 3-4 sıra çekilemiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2013 pike phalaks lar daha güçlü, hele elitleri çok fena custom da gördüğüm kadarı ile, cartaca ve roma generaller, savaşçı değil komutanlar, savaş becerileri çok düşük ayrıca bütün ordu ölüp/kaçıp tek kendileri kalınca direk kaçıyor, romalı en azından, makedonlarla fazla oynamam eskiden beri ama burada çok güçlü olmuş gibiler, 1-2 shock atlı var onlardan biri bunlarda, en hoplitleri iyi, pikeları üst düzey, peltas/ağır piyadeleri iyi selucidler gelecek tabi birde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar