Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

sosyal medya uzmanı & profesyonel overclocker vs. vs.


Artariel

Öne çıkan mesajlar

Mortis said:

Killer said:


ama şöyle bi durum var. bizim okula bi kadın seminere gelmişti SOSYAL MEDYA UZMANIYMIŞ AMAN SÜPER. dedim ne ayaksınız bunu herkes yapabilir gayet. (alaycı bi şekilde söyledim çünkü bende uyuzum ağır) kadın şey dedi. adamın şirketi var mesala ufak çaplı. ama hiç internet vs vs o işlerle ilgilenmemiş etmemiş. e şimdi artık herşeyin facebook sayfası var twitter sayfası var. sosyal medyada yer edineyim diyor. bu yüzden böyle İŞSİZ İNTERNETE GİRMEYİ BİLEN tiplere para veriyolar. şirket işte o olaya yardımcı olcak birini tutmuş oluyo, biride maaşlı çalışan oluyo.



o kadar yanlış düşünüosun ki, eğer o "sosyal medya uzmanı" da böle bi cevap verdiyse sana, onun da ne yaptığından haberi yokmuş

coca cola , unilever, falan da zaten böle internete girmeyi bilmio milyonlarca dolar veriolar sosyal medya şirketlerine.

Böyle bişey olabilir mi sizce? Internet üzerinden marketing ve reklam çok optimizasyon isteyen, çok specific hedef odaklı bi yöntem olduğu için böyle bir sektör var. Stratejisi, Analizi, takibi, implementasyonu vs detaylarına girmicem ama herhangi birinin yapacağı bişey değil. Deneyim ve uzmanlık gerektiriyor, Hele reklam verenin yapacağı bişey hiç değil. Onun dışında networking de medya sektöründe çok önemli, senin medya sahipleri ile iyi ilişkin, ortaklığın sayesinde başarılı kampanyalar ortaya çıkarıyorsun.

ha şuna katılırım, burdan herkes gelsin 2 sene çalışsın o sektörde, idiyot değilse ve kendini geliştirmeye hevesliyse, gayet güzel yapar bu işi.

ama zaten hizmet sektörü, işletme olsun pazarlama olsun hepsi bu şekilde, rocket science değil. ama kesinlikle uzmanlık gerektiriyor.



ya tabi o kadar basit değil. sonuçta büyük şirketler için çalıştığında analiz cart curt bunlar yine bilmek gerektiriyo. o kadar uzun bi yazı yazmış olsam da esas lafım yaşam koçlarına idi sadf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sosyal medya uzmanı değilim lan sdf. Online Marketing kariyeri yolunda ilerliyorum. Odak noktam da Online Reklamlar. Keşke üniversiteye girmeden farkında olsaydım dediğim bir sektör. Bu konuda ilerlemek, deneyim kazanmak isteyen kişilere de her zaman yol gösterebilirim.

İş gereği sosyal medya konusuyla yani New Media ile yakından ilgiliyim, bilgiliyim ve tecrübeliyim. Bugün Facebook, Twitter yarın başka bir şey. Herp derp olacak ne dersem o yüzden haters gonna hate diyeceğim. Lovers gonna love tabiki <3

Mortis said:

evet reklam ve iletişim uzmanı oluosun

blog ile alakası yok.

sezcük yani sereglin sosyal medya uzmanı mesela o anlatır nedir ne değildir die ben geleneksel medyada deneyimliyim.

ve allah gibi bilio adam. ağzınız açık kalır ehe


edit: fail typo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

diğer yandan şimdi aklıma geldi okuyunca, şu anki aklım olsa, yazılım mühendisliğine girer ve data mining üzerine yoğunlaşırdım. sosyal medya sağolsun inanılmaz bir veri toplanıyor artık insanlar hakkında ama bu veriyi ne yapacaklar nasıl kullanacaklar bu konuda çok basit yaklaşımlar var. daha kompleks analizler yapılabilmesi gerekiyor. örneğin bilmemne data mining şirketi roket adam'ın public twitter post'larında geçen kelimelerden ruh hali analizi yapacak ve foursquare'im ona göre eğlenmelik mekan tavsiyesi verecek, aynı yoldan başka bir firma hükümetin yaptığı kürtaj açıklamasının insanların günlük sosyal medya hayatına ne kadar etki ettiğini analiz edecek, oradan oylamayı anlık olarak tahmin edecek yapacak, bilmemne. şahane bi olay yani ve ucu çook açık bi bilim, istatistik falan var, çok da zevkli bi iş. istatistik + sosyoloji. şahane.

özünde sosyal medya uzmanlığı olayını istatistikle, yazılımla falan birleştirmiş, bu konuda kendini geliştirmiş insanlar önümüzdeki 5-10-15 yılda paranın dibine vuracak gibi hissediyorum şahsen ben, sallıyo da olabilirim tabii, ne yazılımcıyım ne de sosyal medyacıyım. twitter'ım var ama. sdlfksdf.



İşte bak tam bu konuya girmek isterdim ama kim umursarki diyecekken özetlemişsin olayı. Hatta zaman ayırmak isteyenlere çok güzel makaleler var. Çok dar bir açıdan bakmaya o kadar hevesli nasıl olunabiliyor, anlayamıyorum.

http://www.aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM12/paper/view/4785/5095

veya burayı deşebilirsiniz: http://www.aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM12/schedConf/presentations

http://2.bp.blogspot.com/-wA7QSnBjFWI/T8zw0wBouhI/AAAAAAAAAAw/pZ40XbZfh-8/s1600/sleeping_grid-miguel.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:


sosyal medya uzmanı dediğin olay sosyoloji ile reklamcılık birleşimi bir şey orası belli de, tabii tr piyasasında 'twitter'a girmeyi bilen herif' olarak algılanıyor. bazı şirketler stajyerlerine falan yaptırıyor öyle işleri.

diğer yandan şimdi aklıma geldi okuyunca, şu anki aklım olsa, yazılım mühendisliğine girer ve data mining üzerine yoğunlaşırdım. sosyal medya sağolsun inanılmaz bir veri toplanıyor artık insanlar hakkında ama bu veriyi ne yapacaklar nasıl kullanacaklar bu konuda çok basit yaklaşımlar var. daha kompleks analizler yapılabilmesi gerekiyor. örneğin bilmemne data mining şirketi roket adam'ın public twitter post'larında geçen kelimelerden ruh hali analizi yapacak ve foursquare'im ona göre eğlenmelik mekan tavsiyesi verecek, aynı yoldan başka bir firma hükümetin yaptığı kürtaj açıklamasının insanların günlük sosyal medya hayatına ne kadar etki ettiğini analiz edecek, oradan oylamayı anlık olarak tahmin edecek yapacak, bilmemne. şahane bi olay yani ve ucu çook açık bi bilim, istatistik falan var, çok da zevkli bi iş. istatistik + sosyoloji. şahane.

özünde sosyal medya uzmanlığı olayını istatistikle, yazılımla falan birleştirmiş, bu konuda kendini geliştirmiş insanlar önümüzdeki 5-10-15 yılda paranın dibine vuracak gibi hissediyorum şahsen ben, sallıyo da olabilirim tabii, ne yazılımcıyım ne de sosyal medyacıyım. twitter'ım var ama. sdlfksdf.




5-10 yil degil su an kazaniyorlar zaten. Data mining ve buna bagli olarak machine learning su an en "hot" konulardan birisi. Iyi para kazanmayan data scientist yok. Az daha kassalar research bile doyuma ulasicak zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Killer said:

Mortis said:

Killer said:


ama şöyle bi durum var. bizim okula bi kadın seminere gelmişti SOSYAL MEDYA UZMANIYMIŞ AMAN SÜPER. dedim ne ayaksınız bunu herkes yapabilir gayet. (alaycı bi şekilde söyledim çünkü bende uyuzum ağır) kadın şey dedi. adamın şirketi var mesala ufak çaplı. ama hiç internet vs vs o işlerle ilgilenmemiş etmemiş. e şimdi artık herşeyin facebook sayfası var twitter sayfası var. sosyal medyada yer edineyim diyor. bu yüzden böyle İŞSİZ İNTERNETE GİRMEYİ BİLEN tiplere para veriyolar. şirket işte o olaya yardımcı olcak birini tutmuş oluyo, biride maaşlı çalışan oluyo.



o kadar yanlış düşünüosun ki, eğer o "sosyal medya uzmanı" da böle bi cevap verdiyse sana, onun da ne yaptığından haberi yokmuş

coca cola , unilever, falan da zaten böle internete girmeyi bilmio milyonlarca dolar veriolar sosyal medya şirketlerine.

Böyle bişey olabilir mi sizce? Internet üzerinden marketing ve reklam çok optimizasyon isteyen, çok specific hedef odaklı bi yöntem olduğu için böyle bir sektör var. Stratejisi, Analizi, takibi, implementasyonu vs detaylarına girmicem ama herhangi birinin yapacağı bişey değil. Deneyim ve uzmanlık gerektiriyor, Hele reklam verenin yapacağı bişey hiç değil. Onun dışında networking de medya sektöründe çok önemli, senin medya sahipleri ile iyi ilişkin, ortaklığın sayesinde başarılı kampanyalar ortaya çıkarıyorsun.

ha şuna katılırım, burdan herkes gelsin 2 sene çalışsın o sektörde, idiyot değilse ve kendini geliştirmeye hevesliyse, gayet güzel yapar bu işi.

ama zaten hizmet sektörü, işletme olsun pazarlama olsun hepsi bu şekilde, rocket science değil. ama kesinlikle uzmanlık gerektiriyor.



ya tabi o kadar basit değil. sonuçta büyük şirketler için çalıştığında analiz cart curt bunlar yine bilmek gerektiriyo. o kadar uzun bi yazı yazmış olsam da esas lafım yaşam koçlarına idi sadf

Emin ol hepsi yaşam koçu için de geçerli.
İhtiyacın olduğunda anlarsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BabacumMostors said:

özetle "sosyal medya uzmanı" yeni sanal medya düzenindeki halkla ilişkiler uzmanlarıdır öyle değil mi?

halkla ilişkilerin normali bile zor lan internet gibi leş bir ortamda iş daha da zordur


halka ilişkiler değil

sosyal medyanın ıncığını cıcığını bilen, en etkili nasıl pazarlama stratejisi geliştireceğini bilen, bunu ölçümlenmesini bilen,ROI'nı çıkaran, satın almasını bilen, bütçeyi en ii şekilde kullanan, uygulamasını takibini yapabilen adamdır.

yani sosyal medya uzmanı oturup twittera tweet atmaz. Facebookta EVET BAYANLAR BU AKŞAM HANGİ YEMEĞİ YAPIYORSUNUZ , PİLAV YAPACAKSANIZ LIKE EDİN vs tarzı şeyleri yapan insanlar var da o ayrı bir meslek, sosyal medya uzmanlığı o değil.

sonuçta burdaki fırsat facebookun ve twitterın milyonlarca kişeye ulaşo olması, senin de burda yaptığın şey, markanı hedef kitlene en etkili şekilde ulaştırmak, hedef kitle ile markayı interaktif hale getirmek.

Bi tane facebook page açalım Arada bi kaç mesaj atalım like etsinler , arkadaşlar arasında share edelimle olmuo işte.

Bir de sosyal medyayı internetin dier meecraları ile veya geleneksel medya ile de bağlayıp stratejiler yapmak var, sırf olay facebook twitter değil yani.

bu yüzden böyle ajanslar var ve bir sürü sosyal medya uzmanı var ve büyük şirketler para akıtıo bu kadar.
Sen Coca cola'da ürün yöneticisin, senin işin coca colanın satışına pazar payına bakmak marka imajını geliştirmek genel pazarlama stratejileri çıkarmak, bu sürede de bir sürü ajansla iletişim halinde olmak reklam ajansıdır halka ilişkilerdir
senin zamanın ve kaynağın asla olmıcak sosyal medyayı atıyorum bir Sereglin kadar bilecek. O yüzden Seregline diosun sana şu kadar para veriorum benim sosyal medya kampanyamı sen yönet bize söle ne gerekio gönderek. O da yapio işte das
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O marka o kadar konuşulmasa da ürünler insanların hayatında aynı etkiyi yapacak. Hatta daha az konuşulunca insanlar daha az tüketerek kaynakların sürdürülebilirliğine katkıda bulunacak.

Reelde sıfır etkiyi geçtim resmen olumsuz etkisi var pazarlamanın. Sosyal medya uzmanı dediğin de bu çarkın gereksiz temsilcilerinden en yenisi sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoo,
pazarlama olmasa ürünün kıymetini değerini kim bilecek?
Mesela gidiosun markete, tualet kağıdı alıcaksın
5 tane seçenek var, hangisini alıosun?
hah işte burda pazarlama departmanı seni manipule edio.

geçen bi arkadaş anlattı, bi arkadaşı okul zamanında kaya tuzunu baca sil olarak insanlara satıyor paketleyip. Pakete de "f1-f2" maddesi içermez yazıyor.
Kimya mühendisi kendisi ve sallıyor gayet. Ki yalan da söylemiyor, f1-f2 maddesi içermez. Ve insanlar alıyorlar.

Hah işte pazarlama bu.
Sosyal medya bireylerden feedback alınabilecek en iyi yer, pamukkale turizm mesela tweeterdan tweet atınca seni geri arıyor falan o derece iyi adamlar. Müşteri memnuniyetini ve satışlarını önemseyen her firma pazarlama ve satışa önem verir.
Zaten vermeyen, ya zarar eder ya batar; isterse malın adamı uzaya götürsün, adam onun onu uzaya götürdüğünü bilmiyosa almaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pazarlama aptal insanlari etkiliyor. Kimse reklam yapmasa ben gider internetten arastirir, 2-3 paper, 3-4 book chapter okuyup tuvalet kagidinda neyin onemli oldugunu ogrenirdim. Sonra da gidip kagitlari inceleyip secerdim. Keske dunya boyle olsa. Sosyal medya uzmanlari da kendi aralarinda gun duzenleyip virallenebilirler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...