Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nuri Demirağ


Feamer

Öne çıkan mesajlar

benim şahsen saygı duyduğum ve nacizane örnek almaya çalıştığım bi insandır, bilmeyenler araştırıp öğrenebilir kim olduğunu, kolay ulaşılabilen bilgiler

ama sormak istediğim:

bu adam 1920lerde metal gövdeli uçağı, tamamen yerli imkanlarla, motor dahil, kendi eğittiği türk mühendislere yaptırabilmiş bi adam

hal böyle olunca bizim günümüz türkiyesinde, böyle insanlar olduktan sonra atıyorum o zamana kıyasla, amerika ve japonya ayarında robotik teknoloji ve ürünler yapamamamızın önünde tek engel yaptırmazlar kalıyor ki, zaten bu adamın işine de bu şekilde çomak sokulmuş.


siz ne düşünürsünüz beyler?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o yaptırmazlar kısmı doğru; ancak yaptırmayanlar daha çok bizim kendi insanlarımız.

her bokun altında abd, emperyalistler, ingilizler bir bahaneler buluruz. doğrudur yaptırmamaya uğraşmışlardır belki; sen de yapmaya uğraşacaktın. suçu kendimizden başkasında aramayalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İstanbul-Isparta seferini yaparken iniş sırasında düşen Atlasjet uçağında hayatını kaybeden 6 bilim adamının 2 yıl önce başlatılan ve DPT tarafından desteklenen ''Türk Hızlandırıcı Merkezi Teknik Tasarımı Ve Test Laboratuvarları'' projesinde görevli oldukları bildirildi.

yaptırmazlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yabancıların siz yapmayın biz daha ucuza daha iyisini veririz size, yaklaşımlarına karşı dik durabilecek birileri başımızda olmadığı için hiç bişey üretemedik daha çok

Son 20 yılda ise AB'ye alınmadan bizi Gümrük Birliği'ne sokup, daha hazır olmadan sömürücü dünya devleriyle gariban yerli üreticimizi kapıştıran Tansu-Mesut'un büyük rolü var, şimdi üstüne de Çin geldi mum dikti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ankara'da, altı yıl önce aracında boğazı ve bilekleri kesilmiş halde bulunan ASELSAN mühendisi Hüseyin Başbilen'in ölümüyle ilgili önemli gelişmeler yaşanıyor. Savcılık, şüpheli ölümü aydınlatmak için olay yerinde bulunduğu iddia edilen intihar mektubu üzerine yoğunlaştı. Düğümü ise Savcılığın Adli Tıp Genel Kurulu'na yaptırmakta olduğu incelemenin çözeceği öğrenildi.

......

Aselsanda görev yapan 3 mühendisin "intiharları" üzerindeki sır perdesi aralanıyor.
F-16 uçakları ve Altay Tankı gibi kritik projeler üzerinde çalışan 3 mühendisin ‘garip’ intiharlarının soruşturmasında savcı, Adli Tıp’a “ölüm nedeni intihar mı, cinayet mi net bir cevap verin” diye sordu.




Yaptırmazlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son zamanlarda bu işi becerememizin nedenini şüpheli ölümlere bağlamıyorum, bir adam olmasa o uçak üretilmeyecek mi bu kadar zor mu yani dışarıdan bir tane adam getirtmek? Koy parayı cebine zibil gibi kafası çalışan adam var hindistanda, orda burda. Tabi burdan konuşması kolay diyeceksiniz, öyledir muhakkak ama sadece 1-2 adam öldü diye bu işler engellendi olarak algılanmamalı bence. Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana sanayi anlamında yapmak istediğimiz atılımlara hep köstek olunmaya çalışılmış bunu inkar edemeyiz ancak bu haberler bana karanlık güçler bağlantısını andırmıyor pek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eğer filmdeki konuşma doğruysa, bu gün beğenmediğimiz darbeci asker araba yapın diyor, yapılıyor. devletin bürokratı ise biz şimdi araba yaparsak, inciri üzümü kime satacağız diyor.

bu kafalarda vardı, hala var. memur zihniyetle maalesef sıçmaya bile gidilmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teknoloji sadece niyetle olmuyor işte. bi bizim üniversitelerimizde yıllık olarak araştırmaya harcanan bütçeye bak bir de yabancılardakine. üstüne özel teşebbüs farkı da var. Adamların 80 yıllık geçmişi olan şirketiyle bizimkilerin yarışması çok zor, dediğim gibi niyetten öte şeyler de lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi işte bende onu diyorum.

thk uçak almak için para topluyormuş, vehpi koç a gitmişler bilmem kaç lira bağış yapmış falan, nuri demirağda dönemin iyi zenginlerinden onada gitmişler demişler uçak lazım, oda madem bize uçak lazım dışarıda almakla olmaz biz yaparız, hayatında belkide uçağa binmeyen adam 1920 lerin sanayiyi bırak, insanın olmadığı türkiyesinde yerli imkanlarla uçak yapıyor...


fikrinizi almak istediğim konu ise şöyleydi

mesela Ali ağaoğlu yine böyle bi mevzuda bize x lazım bunuda biz yaparız diyerek yüklü miktar parasını bu işe yatırması ve dünyanın ilerisinde veya standartında o x i yapmamız.

mümkünmüdür?

bence mümkün, köstek olmadıktan sonra imkan ve para ayırmaya bakar ki hepsi bizde var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu adamın yaptıklarını günümüz zenginlerine hergün tersten okutcaksın ki biraz utanırlar belki

o devirde tüm varlığını bu işe yatırıyor başarıyor da üretiyor uçakları. bugün zenginlerimize bakın, hepsi milleti sülük gibi sömüren sektörlere toplanmışlar banka, enerji vs. risk sıfır iş nerde bizim zenginler orda. 3 kuruşluk araba üretiminden bile koşarak kaçtı hepsi, kaldı ki uçak nerde artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

türkiye'de bu tip şeylerin yapılmıyor olmasının birkaç sebebi var

1- "yahu ülkede 15 liraya üreteceğimize, 10 liraya yurtdışından alırız, çok daha kârlı olur" diyen zihniyet. özellikle turgut özal türkiye'ye bu fikri kazıdı, kolay kolay kurtulmamız mümkün değil.

2- türkiye'de bilim dışlanıyor, bilimsel işler yapmak isteyenlerin bile önü kesiliyor. yurtdışında üniversiteler "bilim yuvası" şeklinde tanımlanırken, bizde yüksekokuldan pek farkı yok.

3- işbölümü çok zayıf, herkes baş olmak, müdür olmak için uğraşıyor. işi yapacak işçi bulamadığımızdan da, o iş yapılamıyor.

örneğin mercedes yeni bir araba üretçek diyelim. araba üretecek fabrikayı inşaa etmek için türkiye'den insan bulabilir, maddeyi türkiye'den temin edebilir. arabayı, motoru, parçaları tasarlıycak, yapacak, birleştircek kişileri ve aletleri yine türkiye'den bulabilir. bunların hepsi olduktan sonra arabayı gösterip, tanıtıp, pazarlıyacak kişileri de türkiye'den bulabilir. "mercedes kalitesinde" bir arabayı sırf türkleri kullanarak üretebilir.
ama bu almanya'da olur, alman etiketiyle satılır.
bizde türk firması altında olmaz bu, çünkü beceremeyiz.

araba, uçak, daha gelişmiş aletler üretilebilir elbette, ama neden üretelim ki? yurtdışındaki adam yapsın, biz satın alalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye yapamaz diye bişey yok. Türkiye yapar da, 50 yıl önceki üretim sistemi ile şimdiki üretim sistemi bir değil.


50 yıl önce herşey kolaydı. İş gücü bulmak kolaydı, nakliye kolaydı. Alırdı 2 kamyon firma sahibi, trafik yok, şimdiki gibi kısa sürede seri üretim yapma zorunluluğu yok. Kendi hammaddesini kendi kamyonuyla taşır, kendi malını kendi kamyonuyla götürür, kendi işini kendi yapardı.

O zamanlarda yapılan girişimler tutsa şimdi piyasada hakimiyet kurmuş olurduk zamanla piyasa ile birlikte evrilip.


Şimdi işler çok daha karışık. Firmalar üstlerindeki yükü sürekli azaltma içerisinde. Büyük işletme sayılabilecek firmalar içindeki en küçük firmalar bile ürettiği malın tamamını kendi üretmiyor. Sadece küçük ve -belki- orta büyüklükte işletmelerin yaptığı birşey bu artık.


Bugün uçak üretmeye kalksan, herhangi bir koltuğun herhangi bir civatasındaki rondelayı bile kendin üretmiyorsun. Üretemezsin, yetişemezsin. Her parçayı birine yaptırıyorsun. Sana sadece montaj teknolojisi, tasarım, ar-ge ve tedarikçilerinin kalite kontrolü kalıyor.


Kalite kontrolü yaparsın, montaj teknolojisini de halledersin. Ama şu anda piyasaya langırt diye girip ar-ge ve tasarma girişemezsin. Bu iki şeyi yapamıyorsan da kalanını dünyanın en iyi yapanı olsan bile bir işe yaramaz.


Biz 50 yıl önce bu işlere girişemediğimiz için bugün sadece montaj sanayisiyiz birçok dalda. Misal, dünyaya pazarlanan araçların büyük kısmı bu ülkenin gümrük kapısından çıkıyor evet, ama ülkeye kattığı değer yok denecek kadar az teknoloji açısından. Fransız yapıyor tasarımı, yapıyor ar-ge'yi. Gönderiyor "bunu bunu böyle yap" diye dosyasını Bursa Renault'da, biz de seviniyoruz araba üretliyo bursada ehehehe diye.


Dediğim gibi 60 yıl önce girişmedik/giriştirmediler. 60 yılı kaybettik. Bugün hala ufaktan ar-ge ayağımızı güçlendirmiyoruz, sadece 1-2 firma 1-2 merkez adam gibi bu işe önem veriyor. Böyle giderse 60 yıl sonra yine böyle montaj sanayisi olarak kalacağız. Bugün girişim yaparsak geleceği kurtarırız ama.


Dediğim gibi, türkiye bugün uçak yapar, yapar ama fiat linea'yı falan nasıl yapıyorsa ancak öyle yapabilir şu an. Biri "sacı şöyle bas, şunu şöyle yap" der yapar. Ama Türkiye cidden uçak "yapacaksa" şu an için hayır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

top class bir uçak üretemeyiz orası net.ne yeterli tecrübemiz var,ne yetişmiş eleman-işçi ne de o kadar parayı çıkarıp masaya koyacak bir özel teşebbüsümüz veya devlette o kadar parayı uçağa bağlayacak hazinemiz.uçan bir cisim üretebiliriz ama ne kadar işimize yarar orası muallak.dünyada amerika-rusya bile uçak yapacağında -ki özellikle savaş uçağı- yanına ortak alırken türkiye'nin tek başına sıfırdan uçak üretebilmesi ve pazarlayabilmesi şu şartlarda hayal.



ama tabii şu an durum bu diye hiçbirşey yapmadan oturursak biz nasıl 1940-50'lerdeki çapsızlara sövüyorsak bizim çocuklar da bize söverler ileride.uzun vadede düşünmek,o teknolojinin altyapısını şimdiden hazırlamak lazım,30-40 yıl sonrasının hedefi olmalı kendi uçağımız.ve eğer mümkünse o uçağın satılacağı brezilya gibi kore gibi müştereklerle birlikte girişilmeli bu işe,dünyada kendine pazar edinebilmeli işte o zaman bir şansımız olabilir.

ama bunlar yapılır mı? tabii ki de hayır onun için biz ilelebet ileri teknoloji bir ürün üretemeyiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MÖHÖNDÖSLÖRÖMÖZÖ ÖLDÖRDÖLÖR dediğiniz adamlar amerikada almanyada yüzlerce var. 3-5 adama kaldıysa işimiz yandık. 3-5 adamla da amerikanın, avrupanın standartlarına gelinmez. öyle kahraman türk fikirleri ile gaza gelmeyin. burdaki adam bişeyin şifresini kırarsa yurtdışındaki yüz adam yenisi yapar yani.

adamların ölümünde şüpheli bişey varsa bile belki de ülke için bir çekişmenin sonucudur hahah daha da rezalet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...