Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Embers of Caerus


RRa

Öne çıkan mesajlar

Forsaken Studios'un hazırladığı PvP ağırlıklı, yeni bir Sandbox MMORPG yada MMORPGFPS denir belki artık bu türe. Mortal Online ve Darkfall Online gibi FPS Combat sistem var. Tahmini çıkış tarihi mmorpg.com da 2016 olarak gözüküyor, bazı yerlerde de 2015.

web sitesi: http://www.embersofcaerus.com/



Consept artlar;







Engine ekibinin verdiği bir kaç video;







Klasik bir sandbox oyunu. Kendi gemimizi, evimizi, şehrimizi vs inşa edebiliyoruz, world deki tüm itemleri oyuncular craft edebiliyor vs vs.

Forumlardan takip edebildiğim kadar oyunda olacak bazı şeyleride yine yazayım.

Full Loot: Evet
PvP Flag/PK sistem: Yeşil, Kırmızı ve Gri sisteminden farklı bir sistem yapıcaklarmış.
Instance: Hayır
PvE/PvM Dungeon: Evet

Şimdilik bu kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

full loot : yes

patlar ya da 100k sinirin gecmez kalir oyle ortada.

anacim serverleri degisik yapin nedir yani full loot isteyen istemeyen, pve isteyen istemeyen ayirin bitsin gitsin.

yok oyle millet birbirini kessin yesin bitirsin diye milyonlar. var oyle deliler 10bin kisi falan ortada onlarda bir sure sonra ohooo cok zor mantiksiz, zamani olan kesiyor bizi trolololo diyip oyuna girmiyor birakiyor, ornekleri bolca ortada.

isterken iyide oyuna girince yemiyor gotler o isi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sandbox oyunlarını yavaş yavaş vermek lazım.
öle bi anda xyz var diyip salarsan olmaz.

En güzel örnek eve dir bu konuda. Mesela crafting tarafı devasa oyunun. E başta böle olsaydı, "oha bu çok zoroğlm" diyip uraşmazdı insanlar.

ilk başta xyz madenini kaz fırına koy yap olan crafting,
şimdi anlatmak için kitap yazılır öyle yani.

Ama yavaş yavaş 10 seneye yayarak verildi işte.

Ufak bi content yapsınlar, az sayıda oyuncunun var olabileceği, ve sıkıntı olmayacak bir content. Sonra açarsın yayarsın nolcak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sizi anlamak mümkün olmuyor bazen.Neden sadece Mortal Online'ı örnek veriyorsunuz.Darkfall Online şu an dünya üzerindeki en sağlam sanbox pvp oyunu ve oyun tuttu gidiyor,2. yolda hatta,neden bahsedilmiyor anlamıyorum..Ben bu tip oyunlara şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darkfall iyi guzeldi felan ama toplasan 500 kişiyi zor bulurdun o oyunda. Sandbox oyunlarda yüksek populasyon olmazsa olmaz birşeydir.

Ayrıca "ArcheAge" in yaptıklarından sonra (tonla videodan bahsediyorum oyun bize release olmadı tabiki ) sandbox çıtası çok ama çok yükseldi. Bu oyun o kadar şeyi vaad edemeyecekse girmesinler piyasaya zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darkfall server player ortalaması şu an 1k aktif oyuncu gibi..Bazen 700'lere düşüyor.Serverin kapasitesi 10k.Maksimum online sayısı 3,5k idi ilk çıktığı zamanlarda oldu bu da.Haydi hurra diye giriyordu millet birbirine,spawnlar kurtlar vadisi pusu gibiydi ilk zamanlar.Ben ilk zamanlar adam toplayıp öle giderdim spawnlara:)Darkfall özelinde server'da çok oyuncu olması iyi gelmez,2k uygun sayıdır bence o haritaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

darkfall ın haritası gereksiz yere büyüktü ve ulaşım için bineğe binip gitmekten başka çare yoktu. varsa da ben bilmiyorum ve guild olarak hiç kullanmadık. bazen kombat yapmak için 45 dakika binek üstünde gittiğimiz oldu abartısız. sırf o an beziyorsun işte oyundan. uo daki gibi bi recall kadar kolaylaşmasın ama onun ayarında birşey olsaydı keşke dedim. oyunu çok öldürüyordu.

sandbox demek oyuncuya eziyet demek değil. bu ikisi karıştırılıyor bazen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imam oyunu ne kadar oynadın?oyunda stonelar ile istediğin yere gidebiliyorsun(df)bence pek oynamamışsın veya tam hakim olmamamışsın df'a.Haritasının büyüklüğü göreceli bir kavram.Şu an güncel oyuncu sayısına göre az gelebilir ama çokda büyük değil,ama binek ile haritayı gezemezsin 1 günde.Df sevenine güzel,fazla marjinal bir pvpsi var ve farklı...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darkfall apayrı bir dünya.uo gibi bir sandbox hiç sunmadı ve o zor yolu seçmedi batmamak uğruna hardcore pvp'ciler ile yoluna devam etmeyi tercih etti ve pure pvp bazlı bir oyun sundu..Az olsun benim olsun dedi..Türkiyede halihazırda oyuna devam eden 5 kişiden biri olabilirim ki diğer 4 kişi varsa da tanımıyorum:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yapsınlar abi sandbox neden yapmasınlar, hiç bi zararı yok, denesinler bakarız olmassa olmaz

zaten evet kanunin de dediği gibi oyun full loot olursa 100K hadi en ideali 300K kişi olur ki o da mükemmel sandbox olursa. ama zaten öle oyunlara o kadar kişi yeter wow da 14 milyon kişi var da ne oluo zaten 10 kişilik guildin varsa sadece o 10 kişi oynousoun oyunu. dierleri ile muhattap bile olmuoson.

Gelelim crafting konusuna. Bence sandbox bi oyun için crafting in ve housingin çok ii olması şart.

Bazı insanlar full loot ve full pvpyi , sandboxla karşılaştırıolar. Mesela Darkfall, ilk çıktığı zamanlarda baya oynamıştım. Baya keyifliydi pvesi olsun pvpsi olsun. Fakat craftingi skill cap koymayarak yok ettiler. Oyun counterstrike oldu. Hah istediğin yere koş, skill kas, level yok, heryerde gez her yerde pvp yap adam lootla. Ama bu olay tam sandbox olmuo.


çünkü şu an ki popular mmorpglerde class seçioruz, mage, warrior, ıvrı zıvır. İlla savaşçı olmak zorundasın. UO nun güzelliği buydu. Isteyen oturur evinde zırhını yapar satar, isteyen treasure hunting yapar, isteyen gemiyle çıkar balık tutar. Isteyen dungeonlara gider ejderha tame eder. Isteyen de deli gibi pvp yapardı.

Oyun insanları yine sırf pvpye zorluosa da o oyun sandbox değildir benim için. O yüzden crafting, dünyada exploration, housing, ıvır zıvır yani combat dşındaki özgürlükler de çok önemli .

Ben her zaman combatı seçmişimdir ama etrafda dolanırken, random treasure arayan, veya maden arayan adam görünce hoşuma gider. Böle olması lazım,


Ayrıca son olarak da sandboxların gerçekten önce basit olarak piyasaya çıkıp yavaşça geliştirilmesi gerekio. Basic combat crafting ,resource sistemleri olsun millet oynasın ondan sonra işi complexleştirebilirler ki, UO nun en güzel yani çok basit olmasıydı 64 tane skill, blachsmitse blacksmith, swordsmansa swordsman. Ne nedir belli.

Ama mesela Mortal Online iice complexleştirdi, yok işte her maden için lore skilli her silah çeşidi için ayrı crafting skilli yok onun lore bunun bilmesi . O aleti kullanmak için skill falan. O insanı yoruo işte, aynen bi arkadaşın da dedii gibi üstte, sandbox demek insana işkence çektirmek değil

herkesle aynı düz bi yol izlemeden, o dünyada istediğin şekilde keyifli vakit geçirebilmek olması lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir de son olarak @kanuni:

demişsin ya, ayrı server yapın biri full loot olsun biri olmasın.

işte sandbox o şekilde ne yazık ki çalışmaz ya olacak ya da oyun sistemi tamamen farklı olacak.


çünkü sandboxın ekonomisi full lootla işler, ona göre zırhlar silahlar gider, kırılır, yeni zırhlar alınır vs. Wowdaki gibi itemlar asla gitmesse ne crafitng kalır ne ekonomi olur. Sattıın şeyler sadece consumable olur.

O yüzden gerçek sandbox olması için her türlü full loot şart. Wowdaki o auction houselar vs onlar ekonomi değil. En son çıkan gemler çok pahalı sonra zaman geçer fiyatlar düşer, başka patch gelir başka gemdir consumabledır koyulur yüksek fiyata sonra tekrar düşer, falan bunun üzerine. Başka bişey yok.


mesela Archage demişsiniz sandbox falan die, de ben mesela archage in tam olarak sandbox olacağına inanmiorum. çok güzel housingli craftingli pvpli bi oyun olacaktır belki ama. Dikkat ederseniz videolara ırk seçiosun aynı yerde başliosun aynı questleri yapiosun levelliosun

yani oyun wowun , housingli Kİ her yerde housing yapamiosun. pvpli versionu. HA ilerde istersen pirate falna takılabiliosun bilmemne etrafta yapacak daha çok şey var dünya ile daha çok interaksiyona girebiliosun ama

tam olarak bu mortal online ın veya uo nun yaptığı şey olmıcaktır


mesela Kanuni archeage tam senlik oyun oyüzden :) orda da loot yok die biliorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hocam sandbox icin piyasadaki engineleri kullanmak iyi sonuclar vermiyor. Bence sandbox oyunlar icin ayri engineler yazilmali yani oyunun akisina uygun olacak sekilde. aslinda sandbox oyunlarda ciddi yazilim bilgisine ihtiyac var milyonlarca degisken var. suan oynadigimiz mmolar hepsi, nerdeyse single player oyunlardan farki yok. eger gercek bir sandbox mmo yapilmasi isteniyorsa grafikten feragat etmek zorunda olmali yapim sirketleri.bioware gibi bir firma ise en basitinden 300m harcayip ne single player nede mmo diyebilecegiz garip anlamsiz bir urun cikardi. kucuk firmalarin sandbox yapmasi imkansiza yakin diyorum. hatta imkansiz.

conclusion

Sand box yapacak firma enginei buna uygun ve innovation dedigimiz felsefe ile yapilmali

sandbox yapacak firmanin calisanlari baya tecrubeli ve normal mmo yapan firmalardan oldukca fazla olmasi lazim.

finansi cok iyi olmasi lazim cunku tunelde isigi goremeyebilirsin sandbox oyunlarda.

bug managment ve final managmentinda oyun yapimi kadar titiz calisilmali cunku bir bug bu oyunlari cok basit bitirebilir. bug olan bir silahi direk oyundan kaldiracaksin en basitinden.

ve en onemlisi en az 10 sene devamliligi olan bir oyun olmali ki kar etsin uzun vadeli hedefler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet o konuda katılıorum zaten

izometrik uo gibi daha düşük grafikli bi oyunu ben tercih edebilirim

mesela şu sandbox olayında FPS muhabbetininden ben haz almıyorum.

Karakterini görmek istio insan böle bi pelerin giyem bi karizma oliim boyiim kıyafetlerimi falan. Karaktere de ısınamiosun öle olunca
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben şu FPS combat olayından hem haz etmiyorum hemde çok beceremiyorum :) df'de çok yardırmıştık ama elalem daha iyi valla bizden. 2d olsa ya şu oyunlar missler gibin. sandbox pvp oyunlarında düşmanın 600metreden görülebilmesini de sevmiyorum, uo gibi bir sonraki adım süpriz içerse daha tatlı olur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...