Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

23-25 Mart Beta


KingV

Öne çıkan mesajlar

ya oyunu bende deli gibi bekliyordum gene kötü veya iyi diye benim yorum yapabilirliğim tabiki yetersiz. Kimine göre belki tam istediği gibidir. (buarada 7 seneden fazla wow 1 sene warhammer online 2 ay rift + betası, 2 ay lotro, trail aoc falan oynadım, hadi ultimayı saymıyalımda 3 sene kadar da o var, diğer mmorpglerinde betasına denk gelebildiğimi oynadım. Free mmorpglerden de denediklerim var ama onları saymıyoruz zaten)

Buarada yazdıklarımın çoğu zaten betadan önce açıklanan şeyler, ss veya video paylaşmıyorum NDA yı bozduğumu düşünmüyorum, sadece pratikte gördüklerimi kendimce yorumluyorum.

Skill olayı beni sarmadı mesala. Thiefle oyuna girdiğimde yaşadıklarımı biraz daha yazayım. Oyuna başlıyorsun elinde dagger var 3 skillini 10 mob falan kesince alıyorsun, off handi de düşürdün moblardan yada gittin aldın vendordan onuda bi 20 mobta falan açtın. Diğer silahlarıda alıp 3-4 level almadan birkere tüm silah skillerini yarım saat içinde açabilirsin hangi class olursan ol. Yani sol taraftaki 5 skille pvede bile anında ulaşıyorsun.

Sağ taraftaki utility heal ve elite 5 skilinde ise olay şöyle: Haritada 2 mavi yaprak gibi bir sembolü olan npcler var bunların verdiği basit questleri (benle duel at, işte sana verdiğim kitabı oku vs) yaparak skill unlock etmek için bir puan kazanıyorsun, bu puan ayrıca ya eventten yada level atladıkçada geliyorda bunlarla utility skillerini açıyorsun. Tüm mapta 200 küsür puan toplanabiliyor ve herşeyi açıyorsun böylece. Yani okadar harita yaptık gezin demişler.

Skill açmanın bi heyecanı yok, belkide daha oyunu oynamadan Guildwars wikiden bokunu çıkarıcak skilleri araştırdığım içindir.
Karakter geliştirmeninde bir zevki yok, side kick yüzünden mesala yarım saat içinde aldığın 2-3 farklı itemın karakterinin üzerindeki etkisini tam hissedemiyorsun bi zone a giriyorsun 30 vuran skill 70 vurmaya başlıyor başka zone da 40 vs.

Dediğim gibi 5v5 de herşeyin açık ve neredeyse değiştirilemez olması (rune,trait,skill seçimi dışında) karakter geliştirme isteği bıraktırmıyor. Kendi açımdan yapıyorum yorumları tabi.

Zaten PvE de de dediğim gibi öyle karakteride pek geliştirdiğini hissetmiyosun ya tüm wepon skillerine kolay ulaşıyorsun level atlamadan, utilityleri ise açık olmasada ne işe yaradıklarını okuyup zaten kullanacağın 3 utilityi kolayca açıyorsun ilerde de hızlıca bu 3 slota doldurcağın ve alternatif istediklerini açabiliyorsun.

Şimdi birde madalyonun şu yüzü var bunları gerçi ArenaNET söylemişti hani pek levelingle işiniz olmıycak, item yüzünden oyuncular ezilmiycek ve benzeri, ama ben tercih olarak beğenmedim oyunun bu yanlarını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gelelim özellikle PVP de combat zenginliğine. Dediğim gibi ekranda zaten 10 skiliniz var birde switch yapıp ilk 5 weapon skilinizi değiştirdiğiniz toplam 15 skiliniz var. Thief dışındaki classlarda ilk skill hariç cdler var. Birkere sayı olarak skiller az geliyor diğer mmolardan sonra. Ayrıca şuanki setuplara göre benim oynadığım classlarda sanki direk işe yaramıycak silah setupları var PVPde. ama daha çok 1v1 için konuşuyorum.

Mesala dual axe taşıyon warriorla adamı yakalayıp vurabilmek okadar zor ki. Ayrıca silah skilleride tasarlanırken okadar ince eliyip sık dokunmamış sanki. şimdi ilk skill zaten bildiğiniz Auto attack gelipte arenaNET hiç demesin biz oyundan Auta attackı kaldırdık. Hayır kaldırmamışınız sadece adını değiştirmişiniz. He tabi herkezin auta attağı farklı conditionlar ekleyebiliyor neyse. Diğer 4 skile baktığımızda 2. skill iki baltaya melee saldırı, 3. skill 15-20 saniye cdli tam hatırlıyamadım süreyi Axe throw ve kısa süreli slow atıyor ama süresi ve cd sine baktığında yetersiz. 4. skillde 5. skillde bildiğin hasar veren farklı cd li 5. olan aoe vuruş yani. utilitylerden 1i heal 3ü hadi charge aldın imobilze aldın 1 de aoe knocdown aldın birde elite skill ee bu 10 skille nası pvp yapıcaksın. Anca seni tamamlayan takım arkadaşlarınla bişeyler yapabilirsin.

Tamam diyorum ya arenaNet zaten çok açık açık söylemesede 1v1 için yapmadık oyunu diyor ama karakterinle mal gibi kalmak kitelanmakta rahatsız ediyor. Yada yeteri kadar skill olmaması oyunu diablo3 te pvp yapmaya benzetiyor sanki. Classlar arası combolarda var tabiki buda çeşitliliği artırıyor ama çokta değil. Ok attım ateş duvarının içinden geçti %10 hasar kadar fire dotu koydu AMAN AMAN.

Diyorum ya oyuna kötü diyemem ama beni SARMADI
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence alışmakla ilgili birşey
Swtor da 50 tane skill vermişler hepsi birbirinin aynısı, benim anladığım burda 10 tane skill görünüyor ama trait olayına girince o skiller çok farklı noktalara gidebilir. Sadece 5 tane silah skilli olarak bakmayın, swap weapon, trait ile o skiller bayağı çeşitlilik katacaktır eminim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabi orası öyle bemre dediğin gibi

Mesala thiefe yaptığım traitlerde, dodgelıyınca yani yerde yuvarlanınca caltrops atıyor, steal kullanınca stealthe giriyor inniative veriyor, stealthe hangi skille girersen gir 2 inniative kazanıp etrafındakileri blind edioyrsun vbz tonla yan etkiler var.

En büyük problem mesala wowda alıştığımız melee/ranged/caster dengesi bu oyunda çok garip geldi bana. Wow daki genel matık nedir: herkez bikere mümkünse elindeki hertürlü slowu kullanır combatta genelde %50 slow dolaşırız (rogueda criplin %70 ama panda da oda %50 ye düşecek) yada rootlarla immoblizelarla hedefi control altında tutar. Casterlar en az yarısı instant speller kullanırken 1.5 nadirende 2.5 3 saniyellik speller atmak zorundadır (healerda dmg dealerda). Mobility nerdeyse tamamen skillerle sağlanır işte rogueta shadow stepti vanishti cloaktı, warriorda charge tı leaptı stundı, feralda charge dı, slowdan kurtulma için re-shapeshift ti fln. Caster/ranged classda aynı şekilde kaçmak için blinkti,novaydı,disangage di cart curt kullanır. Ama aralarda gene slow nedeniyle kalabilirdin melee oynarken rangedda.

Burda ise slow,imoblize,cc,stun cart curt aşırı az meleede ayrıca casterlar castlerken durması gerekmiyor. He gerçi çoğu büyü dodgelana biliyor ama oda nereye kadar ki sadece kaçmak için. peki yakalamak ? Şimdi çıkıpta her meleeyede ranged wep setup vermişler diyceksiniz de oda nekadar etkili veya yaptığınız traiti range olayına zorlamaya bakıyor. Ben dagger thief, melee warrior, melee guardian oynarken bukadar zorlanmak zorundamıyım ? Takım oyununda daha az problem bu tabiki aynı WoWda warriorun normalde mobility problemi çekerken 3v3 ve 5v5 de daha az problem çekmesi gibi. Ancak burda 5v5 haritalarda büyük yani çoğu zaman 1v1 2v1 2v2 falan denk geliyor.

Melee de problem görüyorum ben. He bide thiefte 3 farklı shadow step var 30 40 ve 60 saniye cdli ama hiç biri attıktan sonra ne senin hızını artırıyor ne immoblize yapıyor nede slow atıyor kısada olsa rakibe. ee sürekli hareket halindeki adamı nası yakalıycan ? çatır çatır range döver seni. 1 tane immoblize signeti var oda 2 snye tutuyor adamı 30 saniye cd, bi elite skili var 1 mi 2 saniyemi ne stun yapıyor 45 snye cd. 1v1 de falan ağır sıkıntı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buarada bi not ekliyeyim: Oyunu kötülemek için yazmıyorum bunları ve kalitelide duruyor oyun ama benim rahatsız olduğum şeyleri yazıyorum.

1. Karakter kasma isteği duydurtmuyor oyun, hatta kasarken zevkte vermiyor.

2. Melee ranged dengesi.

Not 2: Buarada şimdi kimisi ulan adam yıllardır beklediğimiz oyunun betasını bulmuşta bunuyor demesin. Betayı hakkını vererek oynuyorum 3 questte (personel story q) bug buldum reportladım, her ratingide ciddiye alarak veriyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kthxbye said:



Buarada yazdıklarımın çoğu zaten betadan önce açıklanan şeyler, ss veya video paylaşmıyorum NDA yı bozduğumu düşünmüyorum, sadece pratikte gördüklerimi kendimce yorumluyorum.



eheh betada yer aldığını söylemek bile bozuyor NDA yı

Ama biz yabancı değiliz, tşk ler dostum sen devam et :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gayet güzel yazı olmuş kthxbye.Yanlız pek süpriz şeyler diil zaten bağsettiğin iki şeyde hani hayal kırıklığı yaratmadı bende pek(Hani şu 1vs1 de rangedlerin meleelerin ağzını kırma potansiyeli cclerin azlığından ve bütün spellerin koşarken cast edilmesinden okadar barizki test etmeye gerek yok zaten).
Ben asıl WvW lag ve performans olayını baya merak ediyorum.Aoc a falan benzemiyodur umarım benziyosa çok fena...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kthxbye eline saglik, cok bilgiendirici detaylar vermissin.

Bende 1v1 olayina pek takilmiyorum sonucta teambased olacak diye arti daha bunun elli tane balance patchi olacak class dengesi icin, ama ince bir detayda olsa kthxbye dedigi gibi skillerin oyuncuyu tatmin etmeyecek sekilde acilmasi beni rahatsiz etti, karakteri gelistirme hissi olmazsa olmazlardan diye düsünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir wow cudan dinlemişiz, gerçekten her şeyi wow ile kıyaslamak absürd olmuş, ilk oyun gibi bunun da alakası olmayacağı barizdi zaten.

Yeni başladım oyuna, yorumlarımı sonra yazarım ama şuna değinmeden edemicem; oyun silahlar üzerine kurulu değil. Rakibe göre hangi silahı dolayısıyla hangi skill seti i kullanacağını bilmek üzerine kurulu. Ben thief oynuyorum dual dagger takılıcam bu ne 5 skill var; çok saçma, çok klasik mmo. Dahası trait+utility ler ile çok fazla skill set oluşuyor. Zaten her silahın 5 skill inin 30 dk. da açılması bir şeyleri söylüyor olmalıydı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazdıkların için teşekkürler. Birde WvW de bilgisayardaki performans durumu nedir acaba? Fps ne kadar düşüyo?

Eğer oyunu alırken yada oynarken hala WoW'u yada WoW clonu oyunları baz alıp karşılaştırma yaparsanız hayal kırıklığı yaşarsınız.

Anlattıkların zaten adamların söylediği şeyler. Bu oyundan beklentimde tam olarak bu zaten.(GW1'i oynamış çoğu insanında böyle) Skill barımda 25 tane skilli görüp onları efektif bi şekilde kullanamamaktansa, 10 skill olmasını ve o skilleri efektif bir biçimde kullanmayı tercih ederim her zaman. Birde bu oyunda 1v1 pvp hayali kurmayın bu bir takım oyunu.

Günlerce, aylarca level kasmaktan keyif alanlara yada bireysel pvp yapıyım herşeyi bireysel yapıyım diyenlere göre bi oyun değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de assassin yada warrior melee seven biri olarak tüm oyunlarda zaten range ile bir sıkıntı yaşıyordum.. Sonuçta tam savaşın ortasında olmanın verdiği adrenalin uzaktan uzaktan cast etmeyle elde edilmiyor pek..
Benim ayrıca merak ettiğim şey thief, warrioru dövebiliyor mu yoksa görünce kaçma durumları mı mevcut (:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Biraz oynadım ilk yorumlar:

Temiz bir combat beklemeyin, bir anda her yer karışıyor, kaos, ne yaptığınızı bilmiyorsanız işiniz zor, spel/skill efektlerin seyredeyim diye ekrana bakarsanız olmayacak gibi, face roll zor. Daha çok hp/mana ve conditon ları gözetip duruma göre hareket etmek gerekecek.

Küçük bir örnek, human elementalit açtım, event yapıyoruz 3 kişi, neyse mini boss a geldik, eziyor bizi, sürekli birileri down pozisyonda, agro da sürekli bende dps e kafayı taktığım için, sonra aklıma geldi döndüm water spec e, cone of cold ile kestik, çünkü yolundaki allie ları da heal liyor, örnekler çoğaltılabilir, şimdilik pve gidicem, devam ederim.

Bu arada, sadace dagger ve scepter ım var ama şimdiden hangisi kullansam moduna girdim.

Birde benim gibi gw ciler için, skill olayının aynı olmadığını biliyoruz aslında ama çok da fark yok, skill sayısı az görülebilir ama kombinasyonlar çok fazla olacak gibi, utility+trait ler çok düşündürecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

L13'ken, Norn'ların ilk zone son questlerine gittim.
L15 - L16 moblar var ve etraftaki eventleri yapman için mutlaka grup gerekiyor. Aynı anda üzerinde 20 elemental gördüm bi ara. (L15x2 rahat yapabilir gibi)

İlk zone tamamladım, quest story hariç, L13'te kaldım ki bunun içinde PvP'de var. Sanırım birşeyler atladım :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...