Artariel Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 bu soruyu herhangi bir aşağılama amacıyla falan sormadım tabi. hani unity olsun, udk vs. türlü türlü motorlar mevcut. bu motorlar profesyonel şirket ve oyunlara mı hitap ediyor, "siz oyun yapmanın mantığını anlayın, ilerde öğrenince c++ falan kasarsınız daha pro şeyler çıkarırsınız" mı diyor ? oyun programlama uğraşlarım boyunca motorlarla falan uğraşmadım, tabi game maker'ı oyun motoru saymazsak. bana çok şeyi öğretti her ne kadar hazır olsa da. 2d ile başlayıp c++ kasıp biraz da onun üstünde dx kasıp 2d motorlar falan geliştirmeye çalıştım. şimdi düşününce hata mı ettim acep falan diyorum kendi kendime. her şeyden yarım yamalak öğrenmiş gibi oldum, bu daha da can sıkıcı. tek bir alanda kasmak istersem motorlara mı yöneleyim yoksa ben yolumda devam mı edeyim ? şöyle bir düşüncem de yok değil hani, motorlar bana hep hazır gelmiştir. oyunu sen yapmışın hissi veremiyor veya ne bileyim motorun sdksında bug mug çıkar düzeltemezsin.. akıl verin biraz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Simdi oncelikle; =) Diger yandan tekerlegi yeniden kesfetmiyorsun ve zaten deneyimli ellerden cikmis ve mantigi oturtulmus bir sistem kullanmis oluyorsun. Haliyle sac bas yolmadan, fazlasiyla zaman kazanarak hizlica ugrasini bir urun haline getirmeye yogunlasabiliyorsun framework'ler/engine'ler ile. Ama bu demek degil ki sen bir framework kullaninca ogrenmekten geri kaliyorsun. Her zaman icin daha derine, daha low-level'a inip kurcalayabilirsin tabi. Son gunlerde ImpactJS ustune dusunup duruyorum mesela. 99 dolar vereyim mi yoksa oturup kendim mi ugrasayim diye. Ama oturup adamlarin dokumanlarini kurcalayinca anladim ki benim tek basima en asagi 3 ayda yapacagim isin sonucunu satiyorlar adamlar 99 dolara. Ve gercekten iyi bir urun cikardiklarini dusunuyorum. Haliyle biraz daha okuyup sonrasinda satin almaya niyetliyim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Deacon Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Bi tane adam gibi oyun motoru yazmaya calis o zaman anlicaksin bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 hazır oyun motorundan ziyade kendin yapmak çok uzun, yorucu, zahmetli ve ekip gerektiren bir iş. 2d oyun motoru yapmak 3d'ye kıyasla çok daha kolay. x ve y'yi hesapla, sprite grafikleri desteklesin, al sana oyun motoru. (gerçi construct gibi motorlar yapmak biraz daha uğraştırıcı ve bilgi gerektirici oluyor). öte yandan 3d motor beraberinde çok daha fazla sorunu da getiriyor. x-y-z koordinatlarını hesaplayacağın için daha komplike matematik bilmen gerekiyor. gölgeydi, ışıklandırmaydı o tip grafik işlemlerini yapmayı ekleyeceksin. başka yazılımlarla entegrasyonu sağlayacaksın, ölme eşeğim ölme. ha iyi programlama ve grafik bilen bi ekiple oturup 1-2 yıl uğraşıp oyun motoru yazabilirsin, ama daha iyisi varken neden ondan yararlanmayacaksın ki? youtube'dan bazı kişilerin oyun motoru geliştirmesini takip ediyorum, sürekli update ediyorlar, yeni özellikler ekliyorlar felan, ama tamamlamaktan uzaklar. o gördüğüm özellikleri eklemek için bile efor sarfedip bi de onları yapabilecek bilgi düzeyinde olman gerekiyor. mesela troika'nın eski bir oyun motoru denemesi olmuş (bitmemiş ama), şu an oturup uğraşıp 1 bilemedin 2 yıl sonra şöyle bir oyun motoru çıkartabilirsin: http://www.youtube.com/watch?v=xzYmQyHl2bc öte yandan UDK sana şunu sunuyor: http://www.youtube.com/watch?v=HpTSK9aBP1c Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 oyun motoruyla ugrasmamak icin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gladmir Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Hobby ile olacak is degil, oyun motoru yazmak la (physics dahil) uzaya roket atmak ayni derecede mesakatli. Az tecrubem var ama yorum benden degil, Carmack abi den gelme. Tabi ornek olarak verilen Epic UE piyasadaki en iyi engine, hem son kullanici acisindan (potensiyel) hemde yazilimci icin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 oyun yapımında gereken donanımla motor yapımındaki farklı. ekip farklı. derdi oyun yapmak olanb i studyonun sonucunun iyimi kötümü ihtiyacları olan sey olup olmayacğaını bilmeden adam gibi bir oyun motorunun (ki günümüz grafik standartlarıyla cok estetize edilmiş bişi yapmıyosanız cok zor) yapımına, masrafına, harcanıcak süreye bulaşması cok anlamsız. alıyosun canavar gibi ut3'ü daha ucuza geliyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RaidenXelRu Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 eğer ilerde ilgili firmaların engine departmanında calışmak gibi bir hedefin yoksa bence çok derine inme , saç baş yoldurtur , oyun motoru deil doktora fizik problemleri cozersin :P (pun intended). eger oyle bir hedefin varsa go ahead ama daha high level bir yer hedefliyorsan / cryengine udk unity gibi editorlere yönel. ha canını sakın sıkma ama o asıl buyuk hata , herzaman pozitif dusun , sen oyun motorlarıyla ugrasırken millet oyun oynuyordu sonuçta , sen kendine bişeyler kattın elalem vaktini öldürürken. Bol şans ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RaidenXelRu Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 birde en sonda sordugun sorumsu kısım biraz yanlış abi , mimarlar neden autocad kullanıyor full elle çizsinler demeden farkı olmamış =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kojiroh Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Maliyet kısmak için. Bu zaman maliyeti olur, para olur. Netcode'uyla testiyle sıfırdan adam gibi bi motor yapmak için 2-3 senesini vermesi lazım adamın. Hiçbi distribütörün işine de gelmez bu, al UDK'yi yap der. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 kendi başına primitif bişeylerle uğraşmış olman hata değil, mantığını kavraman açısından faydalı öteki türlü ortalık pointer nedir bilmeyen programcılarla doluyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sawer Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Çok saçma olmuş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2012 çünkü yapılmışı var ve yapacağından daha ucuza, daha hızlı ve daha iyi. nasıl her ülke tank yapmak yerine yapılmışları alıp kendine özel kitlerle modifiye ediyorsa, bu da benzer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar