Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Unreal Development Kit | Unreal Engine 3


Sypro

Öne çıkan mesajlar

Kullanan ya da kullanmak isteyenler varsa oturup konuşalım tartışalım. İlerleyen zamanlarda vakit bulabilirsem video tutorial falan da koymaya çalışırım, mümkünse siz de katkıda bulunursunuz işte.

Ne olduğunu bilmeyenler için;
Unreal Development Kit (UDK)
Unreal Engine 3 (UE3)


p.s: eğer doğru yer bilgisayar oyunları ise hiç çekinmeden postalayın gitsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

UDK ile hasir nesir oldum biraz ama tum tutorial'lari izleyip bir seyler yapacak kadar vaktim olmadi ne yazikki.

Yine de hevesim var hala lakin unity 3d gibi yapilan seyi multi platform olarak export edebilecegim araclar daha cok ilgimi cekiyor sanki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Royalty-free olarak lisans rivayetlere göre $700k ile $1m arasında. Aradaki farklar için http://epicgames.com/technology/compare/

indie gruplar için adam gibi bi engine olmayışı kadar acı bir durum yok açıkçası. Unity zaten saçma, diğerleri de abuk subuk ücretlere satılıyor. bak yine aklıma geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

unity neden sacma? bence kaynak bollugu, aktif community si cok cazip. ustelik cok ciddi atilimlar yapiyor gelistiricileri. en son flash destegi geldi. kendi asset store u ayrica isteyenler icin unitynin projelere sponsorluk programi fln derken unity coguna fark atiyor.

baslangic seviyesi oyun gelistiriciler ve kucuk butceli yapimlar icin en iyisi. udk ile en buyuk farki mobil platform. hatam varsa duzeltin udk en son android build vermiyordu.
fakat udk lisans konusunda daha bonkor ama gelistirme dili kendine has olmasi dezavantaj. c turevi veya java fln bilen adam niye kassin udk nin script dilini ogrenneye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

unreal engine 3
http://devmaster.net/devdb/engines/unreal-engine-3
ve udk
http://devmaster.net/devdb/engines/unreal-development-kit-udk
aynı özelliklere sahip
ama unity
http://devmaster.net/devdb/engines/unity
udk'da olan birçok özelliğe sahip değil. udk'nın kısıtlı versiyonu gibi bişi.

Windows, Mac OS X, Xbox360, PS3, Nintendo Wii, iOS, Browser-based, Google Android birden destekliyor olması cazip bi unsur tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Genel bi cevap olması dileğiyle başliyim söze;
öncelikle UDK ya da UE3 fanı falan değilim, bir süre Unity3D ile uğraştım, sonra UDK ile vakit geçirdim, geçiriyorum. İkisine dair de oldukça yeterli fikrim var.
Unity bazı açılardan evet güzel, editör mesela daha derli toplu ve daha estetik duruyor. drag & drop ile bir ton şey yapabiliyorsun falan. Evet, kaynak açısından da oldukça geniş kaynağa sahip. C# ve JS kullanıyor olmak da güzel şeyler tabi. Ama işte hepsi 'başlangıç' aşamasında güzel. Sonra tamamen vakit kaybı olarak gözükmeye başlıyor. Lisans ayrı mesele. Desteklediği platformlar öyle güzel geliyor sıralayınca, Pro almaya kalksan $1.5k, üzerine bi de iOS falan desen $400 de ordan. Başlangıç için ciddi paralar, amatör bir ekip için. Bi de işte en kötü yanı ses getirebilen yapım sayısı çok çok az. Rochard var son zamanlarda işte, bi de aaaAaAAaa vardı. BSG online unutuldu gitti bile, bi hevesle beklemiştik betasını.

Diğer yandan UDK için konuşursak düzenli olmasa da Unity'ye göre çok daha mükemmel grafikler, material editor, alışması zor olan ama alışınca çok rahat kullanılan Content Browser, başlı başına bile tercih sebebi olan Kismet.. Kismet demişken, herkes tutturmuş bir UnrealScript UnrealScript.. Base value değiştirmeyecekseniz US ile işiniz yok. Ben gitcem yer çekimini onyüzmilyonbin yapcam diyorsanız ayrı, diğer durumların neredeyse hepsinde Kismet + Matinee işinizi fazlasıyla görüyor zaten. $99 olan lisans ücreti başlangıç için uygun, sonrasındaki 25%'lik royalty de oldukça mantıklı (eskiden böyle düşünmüyordum; artık en mantıklısı bu geliyor diyebilirim). Kaba bi hesapla Steam ya da AppStore üzerinden yapacağınız $1m'lık satışın ortalama $500k gibi bir kısmı cebinize girecek olsa da sonuna kadar hak ettikleri bir gerçek. UDK için PC ve iOS var sadece target platfom kısmında, ama iOS'a export için Unity gibi Mac istemiyor olması zaten başlı başına bir avantaj.
Daha önce yapılmış olan oyunlara bakacak olursak içimiz ferahlıyor, ufkumuz genişliyor. Ha bi de arkasınıda koskoca Epic Games var. Destekse destek, community ise community.

falan filan.


imamizer said:

... ama gelistirme dili kendine has olmasi dezavantaj. c turevi veya java fln bilen adam niye kassin udk nin script dilini ogrenneye.

http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitFirstScriptProject.html adresini bi baştan sona inceleyip tekrar yorum yapmanı bekliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten steam hedefleyip commercial quality ürün yapıcam diyen adam unity ile uğraşmasın. ama oyun yapımına ilk girecek adama gözüm kapalı tavsiye ederim. temel mantığı ve dinamikleri anlama açısından çok eğitici. ayrıca amacın mobil platformsa yine unity derim. çünkü udk nın sunduğu görsel üstünlüğü cep telefonunda yansıtamıyorsun. udk ile çok çalışmadım ama şu an mesela 3 boyutlu kent modeli hazırlıyorum. normalde 3ds max veya türeviyle hazırlanan bir iş ama unity'nin arayüzüne alışınca daha hızlı ve verimli çalışılabiliyor.
ayrıca şu mmo bölümündeki multiplayer rekor denemesi de unity ile yapılmış.

bsg konusunda ise ben oyunu gayet güzel buldum. eğer oyun tutmadıysa bunun pazarlama, içerik, atmosfer, ses müzik gibi diğer materyallerde kusur aranabilir. ya da oynanabilirlikte. onun dışında vaad ettiği gibi browserda gayet güzel grafiklerle esnek bir oynanış sağlıyor. yapması gereken de bu zaten.

unreal script konusunda ise belki benim temmbelliğim ama c# la çalışınca gerisine pek meyledesim gelmiyor. kaldı ki java bile bana göre hamallık adamların script dili java-like olsa fayda.
ha tabi önceki mesaja tekzip olsun bu; script dili java baya benziyormuş öğrenmesi zorlayacak gibi görünmüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi izometrik ve platform için beklentilerinin ne olduğuna kesin karar vermen gerek. Mesela -atıyorum- left view oynanacak ise ne Unity ne UDK buna default olarak destek vermiyor. Oturup onu senin yazman gerek. Yok side-scrolling olsa da olur diyorsan ikisi de destekliyor zaten. Izometrik için de durum aynı.

Unity'nin benzer bir sayfası varsa bilmiyorum ama UDK için şöyle bir sayfa önerebilirim kamera ile ilgili: http://udn.epicgames.com/Three/CameraTechnicalGuide.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun sadece oynanış ve kamera açısına göre motor seçmene gerek yok.

sonuçta ikisi de istediğin tipte oyun çıkarır sana, illa bi destek vermesi gerekmiyor. atıyorum unity için bi kamerayı karakteri takip edecek şekilde konumunu ayarlama olayını 2 satır kodla izometrik olarak yaparsın veya yandan görecek şekilde pozisyonu karakterle eşleyecek halini yaparsın. udk dede bu böyle.

yukarda yazılan gibi şeyler daha belirleyici olmalı. motora nasıl işlemler bindireceksin? mesela fizik hesaplamaları mı? çoklu ışık için gölgeler mi? mobil mi, web mi, standalone mu? hedef işletim sisteminde mac var mı? programlama geçmişin var mı? multiplayer kullanacak mısın? hangi kodlama dillerini biliyorsun? bu tip soruları sorman daha doğru.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Anason
http://img40.imageshack.us/img40/7386/74082032.png
leftten kastım sol attaki gibi, derinlik olmayan bir kamera görüntüsüydü.
topic için de teşekkürlerin çoğunu Bone hak ediyor, geç bile kalmış bir topic çünkü bu ;)

@imamizer
olay UDK vs Unity olmaz umarım kısa süre sonra :) ama haklısım söylediklerinde, özellikle de belirleyicilik kısmında.

--

UDK'in güzel yanı -bana göre-, Game Mode şeklinde seçenekler sunarken (mesela UTGame, UTDMGame, CTF falan) bunların hepsinin extend edildiği GameInfo class'ını da veriyor olması. Dolayısıyla ister var olan game mode'un üzerine, ister her şeyin default olduğu halden yeni bir mode üzerine çalışma imkanı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
postum bulunsun dalıcam bu konuya. 2010'da çift mouse ile kontrol edilen fps prototipi geliştiriyodum. 1 ayda sıfırdan baya ilerlemiştim ama sonra iş çıktı yalan oldu. ikinci mouse'un o driver'ını yazıncaya kadar anam ağlamıştı 1 hafta geceli gündüzlü kasmıştım ama olmuştu sdf.

http://i.imgur.com/JGSez.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında evet o açıdan sıkıntısı var tabii, sonuçta wasd ve klavye kullanamıyacaksın. oyunun mekanikleri standart fps'lerden farklı olacaktı belki üzerinde analog stick olan mouse'lardan kullanacaktım. tamam bunlar hedef kitleyi iyice azaltıyo ama çift mouse'un avantajları da hiç yabana atılacak gibi değil. hepsini geçtim tamamen farkı bi oyun olacaktı. sırf çift mouse var diye kotaku'ya bile çıkardı yani heh.

topu topu 1 ay kastım ama hala bazen o günleri özlüyorum, sabah oturuyodum akşama kadar. yaz ayı zaten bomboş. vaktin nasıl geçtiğini anlamıyodum. dönmeyi düşünüyorum arada bir. ue3 piyasadaki en avantajlı motor. evet o zamandan beri devam etseydim milyoner değil de şu an çok avantajlı bi konumda olabilirdim. resmi forumlarında benimle birlikte geliştiren başka adamların oyunları steam'de satışa çıktı falan. sonra dungeon defenders oyunu henüz yeni geliştriliyordu, şu an paso reklamı dönüyor sağda solda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...