Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyun hakkinda izlenimleriniz


nscorp

Öne çıkan mesajlar

yunusemre said:

Wow dan ornekler veresim gelio ama isimlerini unutmusum :/

Cok begendigim ozellikler vardi,
Mesela ozellikle cataclysm de quest yaptikca instance gibi map degisiyordu mesela hyjal da yangin i sondurdugunde harita yeseriyodu, kurtardigin adam o map de artik gorunuyodu, bir yeri quest baznda ele gecirdiginde orada artik ally sehri oluyodu fln gibi .. Resmen hikayenin icine cekiodu insan hakkaten hero oldugunu anliyodu oyunda, bunu yapmak ne kadar zordu merak ediyorum, sozum ona secimler yapiyoruz her gezegeni kurtarioruz bsi yapioruz ama hala ayni nane. Koskoca gezegenden imp leri temizliosun questline da ilk base hala imp kusatmasi altinda, o kadar ugras didin donup baktiginda hic bsi degismemis ..

Bi de cavern of times dungeon lari kadar keyif aldigim sey yoktu heralde wow boyunca, boyle keyifli swtor un gecmisine etki eden fln bir fp de goremedim henuz. Hayal gucu eksik .. Maalesef tum quest leri seslendirmekle olmuo insani hikayenin icine cekmek

Ps. Bi daha tel den bu kadar uzun msj yazmiycam les gibi olmus tek tek okuyup duzeltemicem smdi


ya bisimi o, balmora da SEHIR kurtardim implerin elinde, isntanced alana bizim tarafin askerleri geldi filan dizildiler KAHRAMANSIN YURU BEAAH diye, kapidan ciktim respawn yemis tabiki zone imp moblar ustume abandi, ayni yolu mob kese kese geri dondum (sozum ona sehri ele gecirdik)

phasing bile yok oyunda sonra STORY DRIVEN BIZIM OYUNUMUSSS diyorlar bide, lulz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quest olayından swtor her türlü döver gibi geldi. Bunu çoğu kişi kabul ediyor gördüğüm kadarıyla. Biraz single player gibi olmuş ama varsın olsun! Insanlar birileriyle karşılaşmadıklarını söylüyor, level 36 da kendi tarafımdaki adamlar yüzünden quest yapamadım. Herkez bir yerlerde quest yaptığından, aynı mobları kesmek için beklemek, aynı mobların çıkmasını beklemek canımı sıktı.
Şuan 38 im. Operative oynadığım (birisi daldığında stealth olup kaçabildiğim) halde, 10 dakikada bir gang yiyorum. 3kişi 4kiş isürekli çullanıyorlar.
Insanlar mmo havasını hissetmediklerinden şikayetçi. Mmo daki gibi sürekli birileriyle karşılaşmadıklarını söylüyor fakat, karşılaşıyorum ben 2 gündür 3 level kasabildim. Şu halinden fazla olursa kaldıramam sanırım :P.


Bg olayıda wowa göre iyi bence. Wow da gear yoksa yapacak birşey yoktu. De burada cc yap, yada takıma yardımcı ol derken, birşeyler yapılabiliniyor. Healera bonus, tanka bonus, dps e bonus, warzone görevini yapıyorsan ona bonus. Sistem güzel. Wow da bunları yapmak anlamsız olduğundan kimse takmazdı. Kaldıki sağda solda bot ile oynayan oyuncular yüzünden sürekli kaybederdin.
AMA wow da zaten bg hiç birşeydi. Arenası güzel eğlendirici ona sözüm yok.

Aslında olması gereken ve bizim rahata alışmamız yüzünden sevmediğimiz bir olay var. Animasyon DELAY diyorlar. Yani skillinin cast süresi önemsiz. Cast bitiminde düşmana vuramıyorsun. Atıyorum bomba attın adamın kafaya, bomba kafasına çarptığında patlayıp hasar veriyor. Yada jedi ler yerden taşı çıkartıp fırlattığında (skill instant) taş adamın kafasına çarptığında hasar veriyor. Aslında düşününce güzel birşey FAKAT (bence) gereksiz oyunu kasıyor. Oyuna daha fazla hesap kitap yaptırtıyor gibi düşünüyorum.

Addon desteği yok. Proclar görünmüyor, yada cd leri rakam olarak göremiyoruz. GlobalCoolDown bile kapatamıyoruz :(

Fps problemi var. Yazdıkları sistemin üstünde sistem istiyor. Herşey güzel diyorsun, warzone a bi giriyorsun herşey değişiyor. Gereksiz arkaplanda birşeyler oluyor.(Eminim hepsinin animasyonlarına hesap kitap koymuşlardır. Lazer gemiye vurunca - puan düşüyor felandır :P. )
Kısmen çözümleri var. Bende girdiğimde oynayamıyordum bg lerinde ayarları yapınca düzeldi. Fakat şu hali bile rahatsız ediyor.

Oyunda gereksiz buglar var. Herkez birşeylerden şikayetçi. Ki bende bir kaç tane yaşadım. 1-2 si stuck olduğundan kurtuldum ama 1-2 tanesi için aynı yolu 15 dakika koşmak zorunda kaldım.

Doğrumu bilmiyorum ama: oyundaki bir hata yüzünden, insanlar pvp seti alıp içinden enhancement çıkartıyormuş. Onlarıda pvp setinden daha iyi olan pve setine takıyormuş. Bunu yaptıkları içinde 7 gün ban yemişler.
Arkadaş bi bug varsa, hotfix ile kapatırsın. Kendi hatan yüzünden oyuncuyu banlamak nedir? Padişahlık döneminden görülesi tavırlar olmuş. Doğruluğunu bilmiyorum tabi. Forumda bi arkadaş yazmış.

Pvp için 3 warzone yetersiz. Ilerde premade pugları ezeceğinden, sıkıcı hale gelecek. O nedenle takımlar için ayrı bir pvp alanı şart. Arena yada 7/24 dönen turnuva tarzı birşeyler olabilir. Guild vs guild tarzı olabilir. işte ne yapılırsa artık :P

End game pve hakkınd abirşey diyemem. Zaten yok bildiğim kadarıyla. Ilki 1.1 patch i ile birlikte gelecekmiş. Şuankiler zaten kıytırık birşeymiş gibi anladım ben. Bug vs tonla imiş.

Oyun motorları ile alakalı bir bilgim yok ama, çok kişi şikayetçi. Adam etmeleri çok zor demişler. Oyun motorunu geliştirenlerde ilgileniyoruz sabırlı olun felan demişler (ne ile ilgili olduğunu unuttum)
Tabiki biz niye sabırlı olalım? biz müşteriyiz.

Class dengesi laflarını şimdilik görmezden gelmek gerek. Burada konuşanların kaçtanesi endgame setleri almış ve onlarla çarpışmışki? Yada hangi oyun 1vs1 vaat ediyor ?
Wow da bi 85 olmamış bir druid dalıyor, senden combo point toplarken seni öldürüyor, yanındakinede combo pointler ile bir kanama bırakıyor. O kanama tek başına öldürüyordu en son. Yada Rogue tek ambush ve 1 backstab ile 85 e kadar hemen hemen herkezi alabilyiordu. Orada bir sınıf dengesi yok diye buradan beklememek gerekir demiyorum. Sadece orasının da övülesi bir durum olmadığnı söylemeye çalışıyorum. Unholy nin op olduğu zamanlar, arenada DK lar tüm haritaya SLOW açardı. Druid healer oynuyordum o sıralar, formların bonuslarını kullanamamak canımı sıkıyordu.
Adamların sınıf dengesi anlayışı : paladin gibi tank/heal bir sınıfa koşması hızlansın diye skill vermek. Yetmeyince ve herkezde interupt var diye onada vermek. Ufak bir sorun var burada. 10sn cd koydular. Diğer sınıflar 10sn ye , dps specde ulaşabiliyorlar. Druidde healersan aynı skill in cooldown u 1dakika.
Herneyse, olay 1vs1 değil tabiki. Druidde kendi eksiklerini kapatacak adam alıyor yanına.
Burada sınıfım kötü diye ağlayanların, internetdeki videolarına baktım. Operative oynadığım halde kıskandım.


kısaca, oyun kötü mü? diye bana sorarsanız. Cevabım evet kötü. Bugları ve fps ile alakalı sorunları düzeltirlerse VASAT bir seviyeye yükselir benim gözümde. Sonrasında daha iyi yapmak onların elinde. Şu haliyle açıkcası oyun alınmaz. Ben kos koca star wars evreni, eşek değiller geliştirirler diye umduğumdan satın aldım ve oynuyorum.

Gereksiz uzun ve konudan konuya atladım fakat. 10 mesajda 10 farklı şey söylemek yerine, genel olarak düşündüklerimi aktarmak istedim.
Diğer arkadaşlarca doğrudur yanlıştır birşey diyemem. Mümkünse onlarda fikirlerimi değiştirmek için çalışmasınlar. Yanlış olduğum yerler var ise, düzeltilirsem iyi olur tabi :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:

Masquerade said:

e wowda da öyle?

assasination olursan mastery, sub olursan haste/crit giyiyorsun.

çok güzel bi biowre yaklasımı gercekten. ahhahaha. fanboylar da oyun gibi kalitesiz.


Sub olursanda mastery gidebiliyorsun
1 ay falan sonra spec alışıyor gearina


Kahkahalar gülücükler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet bahsettiginiz gibi quest sonrasındaki hareketsizlik benide üzdü fakat..
1- bu oyuna bi phase olayı eklemeye calısırsanız ardı arkası gelmez... phase olması gereken quest sayısı oldukça fazla çünkü

2- ayrıca zaten world de bi elin parmakları kadar playerla karsılasıyosanız phase ile onlarıda göremiyeceksiniz (yesil instance odaları oldugu icin player bulamamaktan bahsediyodunuz daha )

3- phase sonucu biri light gider diğeri dark gider, yani minimum 3 farklı phase olmalı her bölge için buda baya komplike yapıyo durumu

4- wow daki cataclysmdeki phase sisteminde bi sorunla karsılasmadım ama wotlk daki phase gıcık edebiliyodu insanı
birden gözükmeyen bi phase duvarı içinden geçen bi düşmanı kayıp edebiliyodun vs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

phasing olmaması oyunu bazı yerlerde komik duruma sokuyor evet, ilerde de bol bol var.

benim gördüğüm kadarı ile ea'nın bioware üstündeki baskısı özellikle level 35i geçip 40'a yaklaştıkca (ve sonrasında) görülüyor questler olsun, hikaye olsun, datacronların yerleri olsun bariz bir basitleşme var belli bir noktadan sonra.

mesela voss tu sanırım, gezegenin ana quest serisini bitirdim , adamların lideri holodan "oo tamadır bu iş aferim üsse geri gel uzun uzun konuşmamız gerek" dedi. gittim. adamın tek dediği "saol yeğenim al ödülün hadi bye" oldu lol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

phase sistemi var... yeşıl zımbırtılı zone dan içeri giriyorsun questini bitiriyorsun dışarı çıkınca kapı kırmızı oluyor bi daha giremiyorsun...işin bitince o zone bi anda kayboluyor, al sana phase bundan iyisi mi olurmuş adsadads. oyun mmo ama bi girdiğin yere bidaha girememek iyiymiş :S
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lvl 43 olucam, hikaye iyi diyodum geri aliyorum fena degil seviyesine getiriyorum

her gezegen ayni muahbbet republic

IMPERIALLAR SALDIRIYOR, ALET EDEVATIMIZ BOZULDU/BIRILERINI KACIRDILAR/OUTPOST SALDIRIYA UGRADI, GIT BUL/TAMIR ET/DUSMANLARI KES

ve mutlaka ama mutlaka her gezegende

SUPERWEAPONIMIZ VAR, GEZEGEN YOKEDECEK/GEMIYE ONE SHOT ATICAK/SUPERNOVA YARATICAK GUCTE AMA BIRILERI BU WEAPONI BIZDEN CALDI, GIT PESINE DUS

weaponi her seferinde buluyorsunuz ve karsialstiginiz olay su

Light Side- Weapon gene yanlsi kisilerin eline duserse cok tehlikeli, yok et

Dark Side- Weaponi koru, republice ver

hadi sunu 2 yap, 3 yap gene giderde 20 kere ayni muhabbet olunca bayiyor + light side dark side secimlerinin herhangi bri derinligi kalmiyor (ki zaten asiri yuzeyseller, hicbir etkiside yok oyuna, lightside maxledim bir mount ile yesil relicler haricinde zerre katkisi yok su anda)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mardox said:

@densiz
wow'da pvp daha kötüydü demişsin,
hiç sevmediğim wowun pvp'sini mumla aradım (en son tbc zamanı deli gibi arena / bg yapıyodum). swtorda hem level bracketi bozuk hem de üzerine gear farkı var. yani WZ çoğu zaman level 50'ler için kum havuzu.

wow un bg leri için konuştum. Yoksa bende arenasını severim. Hatta her oyunda olmalı diye yakınırım :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu yarısı troll yarısı tatminsiz adamlar yüzünden oyundan değilde şu bölümden soğuttular resmen tebrik ediyorum hepsini.
beğenmediysen bırak git, oynamaya devam edip üstüne bıdbıdbıdbıd mahalle karısı gibi, patladı bitti yandı bitti kül oldu diye susmuyorsun, ne değerli 100 tlniz varmış hırsınızdan ahaha

Birde esas shitstorm bugün döner o paso çok kötü oyun çok vasat, pvesi dandik, pvpsi pvp değil, herşeyi kötü, oyunu sakın almayın dandik patladı diyen her daim kötüleyen tipler, maint günü oyuna giremeyince soluğu forumlarda kötülemekle harcıyacak o çok ilginç.

Yeni başlayacak olanlara tavsiyem
hardcore memur gibi mmo oynayan kişilerdensen şu anki haliyle oyun sana göre değil git wowda kal 3-5 ay sonra bakarsın duruma göre gelirsin.

Kendi adıma gayet keyif alıyorum, wowdan sonra ilaç gibi geldi.
Hata yokmu tonla var hepsi fixlenir zamanla bunu göze alarak başladık, zaten betada belliydi durumu hani o kadar bariz ilk defa mmo oynayan adamı bile rahatsız edecek durumlar var bunları düşünemedikleri veya EA yüzünden işi aceleye getirdikleri belli, adamlar aha oyun bu yaptık oldu oynayın daha peç meç yok mu dedi eşşek gibi communitye göre hataları fixleyecekler ve eksiklerini giderecekler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Uzun quote

RRa said:

Oyun hakkındaki izlenimlerim:

Başlangıç
Oyuna ilk girdiğinizde şimdiye kadar oynadığınız hiç bir oyuna benzemediği izlenimine kapılıyorsunuz ve ilk bir kaç saat çok afallıyorsunuz. Quest finderin ilk başta yanlış çalıştığı, çalışmadığı, saçma sapan birşey olduğunu düşünüyorsunuz bir kaç saat bir kaç quest yaptıktan sonra farkediyorsunuz ki şimdiye kadar oynadığınız oyunlar içinde questin tam yerini gösteren, bir çok questi aynı anda gösterebilen ve leveling sürecinizde size çok yardımcı olacak çok iyi bir quest finder bu. Başlangıç mapinden çıktıktan sonra ise sudan çıkmış balığa dönüyorsunuz. Uzay geminizi alana kadarda bu balıklık süreci devam ediyor. Allahın emriymişcesine mutlaka ve mutlaka maplerde kayboluyorsunuz. Insanda şöyle bir izlenim uyandırıyor. "Yürürken arkama ekmek kırıntıları bırakayım ki... dönüş yolunu bulabileyim". Afallama süreci bunlarla sınırlı. Bunları başarı ile atlattıkdan sonra aslında şimdiye kadar oynadığınız her oyuna çok benzediğini farkediyorsunuz.

Warzone
10lvl olduktan sonra warzone(bg) yani pvp maçlarına girebiliyorsunuz. Leveling sürecinde 3 farklı mapte warzone yapmak size renk katsada endlevela geldiğinizde bu 3 warzone'uda ezberlediğiniz için size heyecan katacak bir esprisi kalmıyor. 3 warzone da da kimin kimi ne kadar öldürebildiğinden çok, kimin objectivleri gerçekleştirebildiğine bakıyor. Adam öldüremesenizde keyif alabilmeniz mümkün. Daily warzone questi xp'nize de xp katıyor. Bu arada yarın yeni warzone da geliyor, büyük bir heyecanla bekliyoruz.

Leveling
Quest yapmayı hiç sevmeyen birinin bile zevk alarak yapabileceği bir quest mantığı var. Özellikle Role Playerlar eminim çok keyif almışlardır. Genelde leveling sürecinde ve quest yaparken oyunlarda pek adam yerine konmaz karakterlerimiz. Burada ise bir Jedi Şövalyesi olduğumuz yada bir Sith Lordu, en azından geleceğin Sith Lord'u olacağımız izlenimini quest yaparken oyun bize hisettiriyor. Questlerde vereceğimiz cevaplara göre oyunun gidişatının az da olsa etkilenmesi yine quest yapmayı sevmeyen birinin bile ilgisini çekebilecek türden. Öte yandan yine 30 tane şundan kes, 5 tane şundan topla questlerimiz devam ediyor. Çok nadiren bambaşka görevlerle karşılaşıyoruz. Class Questleri ve Story Questleri isimlerinden de anlaşılabileceği gibi hikaye dolu, film gibi questler. SWTOR'da yaptığımız incelemeye göre de yine en hızlı leveling süreci questlerle yapılıyor. Bir çok oyunda yaşadığımız bir problem Quest yaparken leveling sürecinde itemlenememk yani düzgün giyinememekti. Genelde dungeon yaparak kasan oyuncular, quest yaparak kasan oyunculara göre daha iyi giyinirler. SWTOR'da bunu dengelemek adına olsa gerek ki hem quest itemleri fena değil hemde o bölgenin questlerini yaptığınızda o mapin tokenlerini topladığınız için daha sonra bu tokenlerle leveliniza uygun epey bi iyi itemleri vendorlardan alabiliyorsunuz.

Flashpointler
Leveling sürecinde girebileceğiniz tam 12 flashpoint mevcut. Ben quest yapmayı sevmiyorum, pvp'den de haz etmiyorum diyorsanız SWTOR'da sadece flashpoint yaparak da endlevela ulaşmanız mümkün. İşin tatlı yanıda bu flashpointlere gitmek için kmlerce koşmanıza gerek yok. Çoğunun girişi main mapte. İlk flashpoint için healer yada tanka ihtiyacınız olmasada daha sonraki süreçte ciddi bir ekibe ihtiyacınız olacak. Flashpointler item açısından da çok zengin yerler. Fakat size en büyük artısı, karakterinize hakimiyetinizi arttırması olacaktır. Mekanlar genelde boğmayan yerler ama oyunun şu aşamasında bu flashpointlerde çeşitli buglarla karşılaşabilir ve canınızın sıkabilir. Taktiksel flashpointler gibi dursalar da yine her oyunda olduğu gibi %60 item ve level based mekanlar. Daily Flashpoint questleride xp'nize xp katıyor.

Crafting
İşin gerçeğini konuşmak gerekirse... Meslekler para kazandırmaktan çok kaybettiren öğeler olarak karşımıza çıkıyor. Fakat endlevelda özellikle sizin karakterinize çok yararı dokunacak itemlerin sahibi olmanıza da yarayacak. SWTOR'da unutmamanız gereken en önemli nokta "yaptığınız her craft item bind on equip olmaya biliyor" yani yaptığınız her itemden para kazanamazsınız. O yüzden meslekleri seçerken classınıza uygun meslekleri seçmeniz gerekiyor. Crafting genelde yorucu, sıkıcı ve bezdiricidir bir çoğumuza göre. Burada gathering mesleklerinide crafting mesleklerinide companionlarınıza yaptırabiliyorsunuz. Leveling sürecinde de endlevel'da da bu meslekleri kasmanız mümkün.

Companion
SWTOR'u diğer devasa online oyunlardan ayıran en büyük yeniliğidir herhalde. Oyunda 6 companionunuz olabiliyor. Bu 6 yardımcımızda çeşitli yeteneklerle karşımıza çıkıyorlar. İçlerinden birisi tank, bir diğeri range dps, bir diğeri meele yada healer oluyor. Bu companionları kendimizi giyidirir gibi giyindirmek, epic gearlarla donatmak mümkün. Fakat bu companionlari warzonlarda, operationlarda ve son gelecek patch ile birlikte open world pvp'nin döndüğü illum'da kullanamıyoruz. Leveling sürecinde ve endlevel da ki questlerimizde ise işimizi kolaylaştıran yegane yardımcılarımız. 3 arkadaş grup olarak kasarken ekibin 4.sü. Ve bazı companionlar gerçekten en az bir player kadar etkililer. Gereksiz pullama ve agro çekmeme özellikleri ise daha önce bir çok oyunda bu sıkıntıları yaşadıktan sonra insanın hoşuna gidiyor. Companion karaktere olan hakimiyetinizi sekteye uğratabilen bir olgu, çokta alışmamak gerek.

World
World diye adlandırdığımız oyunun kendi dünyasından söz etmek gerekirse... yapıların dizaynları çok güzel. Maplerde dolaşırken ise karşımıza sık sık hoş manzalarda çıkıyor. Mobların yerleştirildiği yerler ve respawn süreleri iyi hazırlanılmış. Benim dizaynlarla ilgili tek yadırgadığım olgu; bir çok yapı bir birinin aynısı. Ha bu belki oyunun kurgusuna uygundur ama ben şahsen bir oyuncu olarak farklı maplere gitmeme rağmen aynı mekanlarda dolaşıyormuş hissine kapılıyorum ve bu beni biraz rahatsız etti. Onun dışında renkler, mob dizaynları, kuşlar, ağaçlar, böcekler vs diye adlandırabileceğimiz şeyler güzel. Kötü değil.

Low Lvl Open World PvP
Leveling sürecinde artık orta levellara gelmeye başladığınızda gittiğiniz gezegenler her 2 factionada açık gezegenler ve burada quest yaparken yada dolaşırken karşı taraftan biriyle karşılaşmanız ve heran bir mücadele içine girmeniz olası. Mı acaba? PvP serverında oynuyor olmanıza rağmen pek olası değil. Quest yerleri, faction pointleri öyle bir dizayn edilmiş ki biribirimiz ile karşılaşmayalım diye özenle yapılmış. Ha bu belki bazı oyuncuların talebi, isteği, beklentisi olabilir ama bir çok oyuncununda hayal kırıklığı oldu. Leveling sürecinde endlevela ulaşana kadar, 3 karşılaşma yaşarsanız kendinizi şanslı hissedebilirsiniz.

Endlevel Open World PvP
SWTOR'un bir çok oyundan farklı yanları var. Bunlardan en önemlisi diğer oynadığımız oyunlarda genelde 1 map, 1 gezegen olur. Hadi bilemediniz birde underworld'ü olur. SWTOR'da ise 17 farklı gezegen var. Bu gezegenlerin maplerini yan yana koysak herhalde şimdiye kadar çıkmış oyunlardaki en büyük mape sahip oluruz. Yani işin özü map çok büyük. Bu büyük mapte birileri ile karşılaşma şansınız zaten çok düşük. Bu nedenle open world pvp için oyun kendisi 2 yeri ilan etti. İlki Tatoine'deki Outlows'Den. İkincide başlı başına bir gezegen, endlevel gezegeni İllum. Buralarda Open World PvP'nin dibine vurulacağı öngörülmüş ama öngördükleri gibi olmadı. Bugün ayın 16'sı ve 17'sinde bu Open World PvP'yide kapsayan bir patch gelecek. Tekrardan dizayn ediliyor ama oyunun şuana kadar ki en büyük eksiği bu open world pvp oldu. Bir mekan basma, adam gankleme, grup gankleme oyunun şuan ki kurugusu içinde çok zor. Şimdilik 17'sinden sonra tekrar bir değerlendirme yapmak daha doğru olur.

Operasyonlar
Geldik oyunun en civcivli yerine. Operasyon dediğimiz olgu bildiğimiz raid dungeon. Endlevel'da 2 tane var. Birinde 1 boss, diğerinde ise 5 boss. Bu iki raide de 3 farklı modda girebiliyoruz. Normal, Heroic ve Nightmare. Yine bu raid dungeonlar 8man yada 16man olarak girebiliyoruz. 8man heroic girip, bitirip, savelendiğimiz bir operasyona 16man normal yada nightmare girebilmemiz güzel bir yönü. 16man normaller doğal olarak 8man normallerden daha zor ama şuanda 8man Nightmare, 16man heroicden daha zordur yada kolaydır gibi kesin birşeyde söyleyemiyoruz. Boss fightlar şuan görebildiğim kadarı ile hem kolay, hemde zor. Oyunculuk açısından klavye mouse hakimiyeti isteyen bosslar var, item based olan yerler var, takım oyunu gerektiren fightlar var. Takımın sesli chat programı kullanmadan yapamayacağı yerler olması raid severler için iyi birşey. Bu Operasyonlar da ise şuan için hayal kırıklığı yaratan, mide bulandıran buglar karşımıza çıktı. Open World PvP'deki hayal kırıklıklarından sonra birde, endlevel pve'de hayal kırıklığı olması gerçekten moralleri bozdu. Moralleri düzelten ise yarın yani ayın 17'sinde bu bugların düzeltildiği bir patchin geliyor oluşu. Yinede bu zamana kadar ki süreç sancılı geçti. 11k vurması gereken bir boss 22k yani double dmg yapınca o raidi tutmak mümkün olmadı, hele ki bu bossun operasyondaki ilk boss olduğunu düşünecek olursak tüm bir raid takımının gecesini altüst ettiğini söyleyebiliyoruz. Hadi bu raid olmadı öteki operasyona girelim dediğinizde ise bir instance bossu ile karşılaştığınızı, takımın sadece 1 combat res hakkı olduğunu, boss fightın bir dps race olduğunu ve sizinde dpsinizin ucu ucuna yettiğini hayal edin. Ve bu ortamda içeri tikliyorsunuz takımızından 4 kişi içeri ölü olarak giriyor. Birini resliyorsunuz ve 13 kişi o dps raceden galip gelmeye çalışıyorsunuz. PvP'ciler kadar PvE'cilerde zor bir süreçten geçtiler. Bu konuda ki ikinci bir değerlendirmeyi yine ayın 17'sinden sonraki patchden sonra yapmak daha doğru olacak.

Oynanabilirlik
Oyunun clientinde ve bazı maplerinde sorun olduğu aşikar. Oynarken sık crash yedim. Ha bu bilgisayarlamı alakalıdır, arka planda çalışan dosyalarımla mı alakalıdır bilemiyorum. Ama sonuc olarak diğer oyunları bu bilgisayarla sorunsuz oynamışım ve aynı beklentim SWTOR içinde devam ediyor. Maplerdeki sorunun ise artık bilgisayarlarımız ile alakalı olmadığı net. Tatoine de 5vs5 kapışırken laga girmiyorken Illum da aynı mücadeleye girdiğiniz zaman FPS yerlerde sürünüyor hatta crash yiğeceğiniz bir süreci tetikliyor. Bu konuda Mart ayına kadar iyileştirme yapacaklarını söylediler. Bilinmiyor bu mapler iyileşirmi. Bu sorunlu mapleri hepten kaldırıp, yeni maplerle mi karşımıza çıkarlar bilmiyorum ama şuanda oynanabilirlik bazı maplerde, bazı anlarda mümkün değil. Tüm ayaları fulleyip Shadowu kapattığınızda, tüm ayaları düşürdüğünüzden ki halinden çok daha iyi performans almanız bu oyunda bu konuda bir sorun olduğunu zaten bize gösteriyor. Animasyon bugları ilede şikayetci olan bazı classlar var. Nadirde olsa oyunumu etkilemeyecek, özellikle görüntü bugları ile bende karşılaşıyorum.

Balans
Oyunun bana göre en büyük artısı balansı tutturabilmeleri oldu. Hem PvP hemde PvE vaad eden bir oyunda bu balansın, yani class dengesinin bir türlü tutturalamadığını bir çok oyunda gördük. Açıkcası SWTOR'dan beklentim de bu yönde çok yüksek değildi. Özellikle Jedi ve Sith olgularının ön planda olduğu bir oyunda bunu yapabilmeleri tam bir zafer. Oyundaki her class PvE için çok büyük gereksinim olurken, PvP de özellikle Massive PvP'deki yerleri doldurulamaz boyutlarda. Oyundaki çoğu classda kendine heal atma ve bolca CC var. Bu ilk bakışda biraz PvP'yi öldürüyor gibi dursada aslında takım oyununu ve yardımlaşmayı tetikliyor.

Classlar
Oyundaki sınıfları özenle hazırladıklarını görmek yine beni sevindiren bir başka boyut oldu. Oyundaki 8 main classın 3'ünün healer 3'ünün tank olabilmesi. Talent ağacına verdiğimiz puanları değiştirerek spec değiştirebildiğimiz gibi aslında bu speği efektif olarak kullanabilmek için ona göre bir gear giymemiz gerekmeside çok başarılı bulduğum bir Biowre yaklaşımı oldu. Talent ağacımıza verdiğimiz puanları bir kenara bırakın, oyun stillimize bile göre giyinmemiz bizim karakterimizi ve oyunculuğumuzu çok yukarılara taşıyabilmemizi sağlıyor. Oyunculuk ile, zeka ile gelen bir class ve karakter başarısı ise benden tam not alıyor.

ADDONlar
Varlığın olay, yokluğun olay. Bioware gerçekten benim taktir ettiğim, beğendiğim, zaman zaman bizim kafada bir ekip olarak değerlendirdiğim bir şirket. Yine bizim kafaya uygun olarak, oyunculuğun ön plana çıkması adına başka oyunlarda görmeye alıştığımız addonlar ve macro SWTOR'da yok. Olmamasıda beraberinde bazı sorunları getiriyor. Balans ve Class adaletini konuşurken "bazı classları oynaması çok kolay, bazılarını oynaması çok zor" gibi bir değerlendirme yapmam, 12 yıllık oyun geçmişime kendi adıma yakışmazdı. Ama macronun olmadığı bir ortamda bazı classlar iki tuşla oynarken, bir classı 23 tuşa basmak zorunda bırakmak burada gerçekten bir adaletsizliğide beraberinde getiriyor. DPS meter yapamasınlar diye Combat Log'un olmayışı bir Raider için çok zor bir durum, PvP yapan biri içinse korkunç bir durum. Kim vurdu? Ne vurdu? Muammada kaldığın bir ortam var. Raid yapıp, eğlenceğini zannettiğin bir ortamda healerların boss fight izlemek yerine, raid frame izlediklerini görüyoruz. Haliylede pek eğlenemiyorlar. Bu durumun değişeceğini de zannetmiyorum.

Guild
Roster şimdiye kadar buglıydı. Ctrl+u x2 ile düzeltiyorduk. Neyseki yarın ki patchde bu da düzelecekmiş. Guild ile ilgili güzel bir adımla başladı SWTOR. Guildimizi önceden deploy edebildik, bizi servera yerleştirdi. Yüksek quelar yemeyeceğimizi, kendi guildimiz kafasındaki guildlerle aynı ortam da oynayabileceğimizi düşündük ama sistemin planlamasını güzel yapmalarına rağmen bazı şeyleri anladığım kadarı ile hesaba katamamışlar. Tüm bu hazırlıklara rağmen, apaçi oyuncular yüzünden yine karman çorman başladı. Bir çok guildmasterinda belki şuanda halen suratı bu başlangıç yüzünden asıktır(benim değil). Guild ile ilgili ilk şikayetimiz guildce yapabileceğimiz şeylerin çok kısıtlı oluşu oldu. Oyuncuların korkunç eleştirileri ile batan Age of Conan'daki Guild Savaşı ve Guild Şehri olgusundan SWTOR'da şuanda eser yok, yeller esiyor. Guild bankası büyük eksiklik ama gelecekmiş. Galactical Guild gemisi de gelecek dendi... Nasıl gelecek, neyimize yarayacak bilmiyoruz ama guildce yapabileceğimiz şeyler konusunda Bioware'in biraz daha üstünde çalışması gerekiyor.

Uzay Savaşları
Closed Beta'da oynama fırsatı bulamadım. O süreçte SWTOR resmi forumlarında Uzay Savaşları ile oyuncular gerçekten çok fazla dalga geçmişlerdi. Oyuna ilk girdiğimde de oyunun bu parçası ile ilgili beklentim hiç yoktu. İlk bir kaç günde gerçekten merak bile etmedim. Ventteki arkadaşlarımın sırf leveling sürecine katkısından bahsetmesi üzerine sırf xp için ilk kez girdim, yani şahsi görüşümdür, cehaletimden kaynaklıdır, ömrü hayatımda bilgisayara karşı oyun oynamamış olmamdandır, hiç uzay savaşı yapmamış olmamdandır belki bilemem ama ben çok sevdim. Oyun içinde oyun olmuş resmen ve canım sıkıldıkça girip 3 5 gemi vuruyorum, hoşuma gidiyor. Gemimi modifiye ediyorum vs ayrı bir uğraş oldu bana. Hem karakterime getiriside oluyor, bana olmasa belki bile companionlarıma kazandığım epic itemleri giydirebiliyorum, yada BOE itemler oldukları için AH'den satabiliyorum. Getirise olan bir uğraş olması ve zevkli olması nedeni ile biraz modası geçmiş bir oyun gibi dursada benden geçer not aldı.

Community
SWTOR da oyuncu başının çaresine bakmayı öğrenecek sanırım. Help Desk çok zayıf, oyuncularla iletişim zayıf ve kusurlu. Bu yöndeki eksikleri çok fazla. Başlangıç süreci atlatıldıktan sonra umarım bu konudaki eksiklerinide giderirler. Çünkü bu bir bilgisayar oyunu ve oyuncular her oyunda olduğu gibi problemlerle karşılaşıyorlar. Bu problemler esnasında oyuncunun yardım isteğine çok hızlı bir geri dönüş olması gerek. Öte yandan oyuncuların isteklerine kafa çevirmek, forumlarda açılan konuları kitlemek, şikayetçi oyuncuları banlamak yine community'nin bu süreç içinde düştüğü hatalardan oldu. Günümüz dünyasında insanları susturmak hiç bir ortamda mümkün değil. Despot bir yaklaşım ile, "ben biliyorum" bakış açısı ile o insanları susturamayacaklarını bilmeleri gerekiyor. Ve bu oyunla ilgili tüm sebeplerden ötürüde korkunç bir bilgi kirliliği hakim. Community problemlere net cevaplar getiremedikçede bu bilgi kirliliğide tırmanarak artacak. Şuan başlangıç sürecidir, balayıdır, heyacan hakimdir diyip oyuncular anlayışla karşılayabilirler ama oyundaki buglar kadar önemli bir konuda bu community konusudur.

Genel Görüşüm
SWTOR'un MMORPG mi olduğu, CO-OP bir oyun mu olduğunun tartışıldığı bir ortamda. SWTOR benden 2011'in en iyi MMORPG'si ödülünü aldı. İstanbuldaki, özel sektör iş stresini herkes bilir. Genelde iş arkadaşlarıma şöyle bir tavsiyede bulunurdum. Eve gittiğinizde bir film açın izleyin, yada sinemaya gidin, yada bir MMORPG oynayın. Çünkü bu iki olguda eğer düzgün yapılırsa sizi alırlar ve bambaşka bir dünyaya götürürler. Orada karşılıksız çekleri unutursunuz, fırça yediğiniz patronu unutursunuz, ödemesi geçen faturaları unutsunuz. Orada bir Red Kit olursunuz, bir Warrior olursunuz... Bu bakış açısı ile SWTOR'a baktığımızda tam notu alıyor, kırılmamış rekorları zorluyor. Hele ki oyuncu Star Wars dünyasının büyüsüne zaten kapılmış bir durumda ise oyun bireyi tek kelime ile uçuruyor. Gelelim Devasa yani Massive kısmına. Benden o konuda da geçer not alıyor, SWTOR. Dönem dönem şu tarz oyunlarla karşılaştım, "ben devasa oyunum, ben devasa oyunum" diyen oyunlar... Yani 40 kişi biraraya gelmeden eğlenemediğin, bir guildin parçası olmadan eğlenemediğin oyunlar. Bana o oyunlarda daha çok MMORPG geldi oyun. Şahsi fikrim eksikleri olsada SWTOR, özellikle önümüzdeki bir kaç aydaki doğru hamleleri gerçekleştirdiğinde piyasanın efsane oyunlarından biri olarak hatırlanacak.

Menfi oyun hakkındaki izlenimlerim bu şekilde yapımcıların eline sağlık, oyuncuların bileğine kuvvet.

Tüm dünya benle aynı fikirde olsaydı, o dünyadan ilk ben ayrılmak isterim.
Alarma, Mert



+1


Edit: Ne gerek var full postu quotelamaya Şıpoyler var iken. Devo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evr said:

Şu yarısı troll yarısı tatminsiz adamlar yüzünden oyundan değilde şu bölümden soğuttular resmen tebrik ediyorum hepsini.
beğenmediysen bırak git, oynamaya devam edip üstüne bıdbıdbıdbıd mahalle karısı gibi, patladı bitti yandı bitti kül oldu diye susmuyorsun, ne değerli 100 tlniz varmış ..


patiboy aciklamasi olmus. 3-5 yersiz tip takmayin fazla. madalyalarda tam ama hala virvirvir..

olan paticik forumuna oluyor bu suru yuzunden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"BioWare ve EA! 300 milyon dolar harcamışsınız, çıka çıka bu mu çıktı MMO olarak?" diyemiyorsanız bize hater diyene kadar kendi fanboyluğunuzu da kabul edin bi' zahmet.

300 milyon dolar harcıyorsun ve makyajlı WoW koyuyorsun önüme. Sonra bıdı bıdı edince, ne haterlığımız kalıyor ne de yetoluk.
O paranın yarısını bize vereydin; Paticik'ten tüm hater ve yetolar toplaşıp, canavar gibi oyun çıkarırdık, çok ciddiyim. En kötü zaten sizinki kadar olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baydigi zaman birakiriz yahu, banane harcadigi paradan emekten, an itibari ile oynuyorum belki mmo acligindan belki begendim belki esimle arkadaslarimla keyif aldigimdan. bittigi an bu keyifler gecerim baskasina.

bu kadar benim icin her urun, begenmedi iseniz sizde dert etmeyin bu kadar , birakin gitsin.

ama her gun ayni yorungede donuyoruz gercekten olan bolume ve foruma oluyor cunku hep ayni seyleri yaziyoruz.

tabii sanane yazariz biz diyebilirsiniz .. yazinda okuyan yok artik pek. alphalar ve destekcileri sekline girdi olay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...