Darksun Mesaj tarihi: Temmuz 18, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 18, 2023 299TL EA ya çıkmış, %25 indirimi var 224.25TL Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2023 oyun gene gayet düzgün gördüğüm kadarıyla ama tamamlanmış çıkarabilselerdi keşke 7 yıl çalıştıktan sonra. burst mermilerin dmg’sini kaybetmesi gibi saçmalıklar yok çok şükür. armor sistemi de gördüğüm kadarıyla daha iyi ilkine göre. zorluk ayarının customizable olmasını özellikle beğendim, silent storm’dan sonra endüstri standardı olmalıydı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Shadow Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2023 (düzenlendi) ilk oyun ile ikiincisi arasında pek bir fark yok gibi gözüküyor videolardan? sizce xcom1-2 sahibi birisine bir albenisi varmı bu oyunun? Temmuz 19, 2023 Shadow tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2023 xeno 1 ile 2 arasındaki farklar: https://www.goldhawkinteractive.com/forums/index.php?/topic/34952-what-are-the-differences-between-xenonauts-1-and-xenonauts-2/ firaxis xcom 1-2 stratejik olarak bayağı vasat altı (1) veya çöp (2) oyunlar, bu net çakıyor. kızmabirader oynamakla dünyayı alyenlerden kurtarma simülatörü oynamak kadar fark var aralarında. xenonauts 1-2 orijinal xcom: ufo defense'e en yakın oyunlar. bu adamların tek beceremediği firaxis'teki grafik prodüksiyon kalitesi maalesef. onun dışında her bakımdan net eziyor gameplay'de. 1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2023 kötü feedback dikkate almak kadar zararlı birşey yok ya, keşke ea yapmadan çıkarsalarmış. shield’lar armorluydu, iki vuruşta kırılmak yerine etkileri azalarak bütün görev kullanılıyorlardı closed betada. şimdi x1 gibi sadece hp olmuşlar yeniden ve çöpe dönmüşler. ilk görevde iki tabanca sıkılsa kırılıyorlar gene. aldığıma üzüldüm yani refundlayasım geldi. oyunda ilerlettikleri tek şeyi geriye almışlar. akılsızlığın böylesi. 1 1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2023 evet, kaliplasmis bir early access tehlikesi. geri bildirim sasmaz bir pusula degil, ekstra bir arac. gelistiricilerin tasarimlarina, dogru bildiklerine ne zaman sarilmalari gerektigini bilmeleri lazim. populizm kestirmeden memnuniyet saglasa da mekanikleri zedeleyebilir. surecte iletisimi cift yonlu kullanip, yeri geldiginde kitleleri kendi vizyonlarina iknaya cabalamalari gerekiyor. 1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2023 https://www.goldhawkinteractive.com/forums/index.php?/topic/35544-why-did-you-return-to-x1-system-of-shields/ gittim başlık açtım üşenmeyip, oyuncu kitlesinin beyni durmuş. ilginç gerçekten. modlanabilir umarım ama steam'de de burada da sordum, cevap çıkmadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Eylül 16, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2023 (düzenlendi) Community den ilk Xenonauts taki aldiklari kazanimlari daha Early Access versiyonuna bile yansitamamislar. Ilk izlenimlerim: Tactical Combat AI kotu, X1 community edition (X1C) AI cok daha iyi. Alien hit rate in masallahi var, cover filan islemiyor, hepsi sniper. Friendly ler salak salak dolasiyor. Deyim yerindeyse uzayliya kafa atiyorlar. X1C friendly AI daha akilli. Grafikleri 3D yapmislar. Acikcasi ben cok begenmedim. Modeller, yuruyusler, silah efekleri oturmamis. Tamam bir Xcom grafigi beklemedik ama Phoenix Point in grafikleri bile cok daha iyiydi. Air Combat bir tik daha iyi. Zaten Xenonauts un en buyuk artisi buydu. Pilotlarin experience/ability kazanma olayi gene yok. Yine soldier stats gormek icin inventory ye bakma zorunlulugu var. Gene kimde ne madalya var goremiyoruz, mission icinde. Manufacturing bugi halen devam ediyor mu diye bakip oynamak bile gelmedi (X1 de manufacturing surelerinde sacma sapan olaylar vardi. 3 tufek yapma suresinden daha az surede 1 adet singularity cannon li savas ucagi yapiyordun) View angle gene 90 derece (Gercekci aci 120 derece, neyse modlanir bu) Sam kizicak belki ama Xcom2+DLC bundan daha cok keyif verdi, ilk oyunun modlanmis haline bile yaklasamamislar. Ilk Xenonauts Xcom a sadik kalicaz kafasiyla cikti, cold war theme formati enteresandi kabul ettik. Ama 2016-2017 senesinde cikmis Firaxis oyunun grafik ve produksiyon kalitesiyle karsilastirinca bile cok cok geri kaliyor Xenonauts 2. Ilk oyunda community cok ugrasti, cok guzel haritalar, silah cesitliligi, daha iyi ai, vs ekledi. Adamlar daha bunu alip oturtmaktan aciz. Ilk oyunun default halini almislar, 1-2 yenilikle yeni engine de cikarmislar. Sadece bu. Birisi XCom + Phoenix Point Aiming System, Armor & TU management + Xenonauts Base Management & Air Combat + adam gibi Breach mechanics (bkz. Phantom Doctrine baz model olarak) i birlestirse de bizde rahat bir nefes alsak. Eylül 16, 2023 Gallant tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 (düzenlendi) 45 dereceye ayarlanabiliyor kamera rotasyonu settings’de. friendly’ler beyinsiz ona katılıyorum. enemy ai fena değil ama zaten alyenler avantajlı silah konusunda bu genre’da malum. aradaki fark endgame’e doğru kapanıyor. hep cover lazım ama. benim en büyük şikayetim köşelerden ateş edememek oyunda ve aradaki her ilave objenin yükseklik farkettirmeden ilave aim düşürmesi. grafiklerde 3d’ye geçmenin getirdiği avantajları kullanmamışlar ama gene 2d görüntüsü kalmış. çok uzun development hell’de kaldı oyun, bence de ilkine göre getirdikleri bu kadar süreye göre makul değil. sorun şu ki xcom2 tam bir çöp, en son bu yılın başlarında komple edition’ı oynamaya çalıştım ikinci sefer ama gene bıraktım başlarda. raid boss düşmanlar filan tam akıl tutulması, battlescape cidden ilk oyundan kötü maalesef ki ilk oyun zaten en zayıftı. phoenix point de battlescape’de başarımları çok iyi olsa da geoscape’de dünyanın en kötüsü, cidden bu türdeki her oyunu oynadım ve daha kötüsü yapılamadı hiçbir zaman. en son baktığımda hala sıfır progression vardı, oyunda baştan sona sidegrade herşey. yani en son rakipler biri strateji biri de taktik seviyede tarihin en kötüsü olunca x2 hiçbirşey yapmasa bile otomatikman yerinde saydığı için geriye giden rakiplere avantajlı konuma geliyor. keşke bu kadar kötü durumda olmasa bu subgenre ama maalesef kim ne değiştirmeye çalıştıysa beceremiyor. 30 yılda hala iyi tasarımcı yetiştiremesi sektörün bu genre için kahrediyor beni. dediğini yapsalar keşke ama her nasılsa yapamıyorlar. milyarder olsam hepsini satın alıp, birleştirip yaptırırdım. Eylül 17, 2023 Sam tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 Aci olarak field of vision i kastetmistim. Normalde insanin gorus acisi 120derece, xenonauts stres oranini arttirmak icin 90derece kullaniyor. Cover cok islemiyor, full duvar tarzi degilse. Isin ilginc yani, sen koseden ates edemezken, uzaylilar seni vurabiliyor. Ilk oyunda da vardi aynisi modladilar. Xcom2+dlc bence cop degil (agree to disagree). Long wardaki ekibi getirmeleri class sistemi ve ozelliklerini guzellestirmis. Karakterler ve squadla bag kurabiliyorsun. Hem X1-2 hem de PP karakter squad bag olayini kuramadi (Xenonauts hatta dalga gecer gibi, askerlerin isimlerini arkadaslariniz yada akrabalarinizla degistirin diye tooltip koymus. Onu bizde biliyoruz). Ki bunu saglayan elemanlar cok basit. Or. Gorev sonrasi istatistikleri, gorev sonu ucaktan inis pozu, vs. Hikayesini de begendim, ilk oyunda kaybettik Bradford la guerilla warfare baslattik iyi konsept. Hatta ilk gorev ve cinematic i izleyince obaa Bradford, ahahha diye sevindim. Raid boss tarzi dusmanlari abartmislar (bu da long war dan gelme). Battlescape Firaxis Xcom1 in aynisinin laciverti, bir adim ileri gidememisler hatta geri gitmisler. Ama geoscape sistemi cok kotu, rezil otesiydi. Ben X2 un rakiplerine gore avantajli oldugunu dusunmuyorum. Modlu X1 X2 ye gore daha avantajli. Aradan 7 sene gectikten sonra cikardiklari hayal kirikligi. Tactical combat Commandos genresi gibi niche kaldi. Production value olmadan casual oyuncuya satip kar etmesi zor bir hale geldi. Anca bizim gibi kimseler ilgi gosteriyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komutan Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 (düzenlendi) İlk Xenonauts'un yapımına başladığında ortada Firaxis'in XCOM'u yoktu, genel olarak tactical combat türünde oyun pek çıkmıyordu. O nedenle türün meraklılarının ilgisini çekmişti. Ama aradan geçen senelerde bu türde bir sürü oyun çıktı. Xenonauts 2 Phoenix Point ve XCOMlar gibi birebir aynı konseptte olan oyunlar dışında Gears Tactics, Battletech, Jagges Alliance 3 gibi oyunlarla da kıyaslanabilir, hatta Baldur's Gate 3 gibi rpglerin combat kısmıyla da kıyaslanabilir ve hepsinin de gerisinde kalıyor. Eylül 17, 2023 Komutan tarafından düzenlendi 1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2023 (düzenlendi) genre çok niche kaldığı için prodüksiyon standartları çok düşük, firaxis gibi nispeten civ serisinden zengin bir şirket haliyle avantajlı bu açıdan. xcom serisi malum prodüksiyon bakımından en iyi bu türde. benim de sempatim var bu nedenle, indie’ci değilim zaten malumunuz. neyse xcom2’yi çok uzatmayacağım çünkü yazdım kendi başlığında çok, xcom2’yi bir kere bitirdim çıktığında ama dlc ‘si bu türde ilk bitirmediğim oyun oldu, zoru başardı yani. bir daha denerim belki, silmedim henüz. x2 hayalkırıklığı bence de, çok yerinde saymış. 7 yıllık development’lık bir olay yok ve shield sistemi gibi olaylarda da kötü feedback’i alıp geliştirdikleri şeyi bozdukları durumlar var. lakin bu türde orijinal xcom deneyimi için en güncel örnek. hala arayınca open xcom filan öneriliyor yani o denli kısır bir durum. combat kısmında granüler movement/action sistemlerinin katı tek-çift move, tek action sistemlerine kıyasla fundamental avantajı var bana göre. o yüzden firaxcom popülerliği nedeniyle onun taklitçileri toptan sorunlu. tabletop dnd uyarlaması bile en azından movement’ı serbest bırakıyor. xenonauts cover konusunda bence de hepsinin gerisinde ama tu olayında sanırım ja3 haricinde diğerlerinin ilerisinde. ja3 de otomatik silahlara penalty vermesi nedeniyle sorunlu. x2 bayağı mixed bag, tu haricinde savunmam. x2 combatı kötü etkileyen bazı şeyler geoscape kökenli, silahlar çok kötü mesela. tarihin en kötüsü nade launcher var ve çok söylendiği halde düzeltmemişlerdi. Eylül 17, 2023 Sam tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar