Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Doğruyu söylemek gerekirse çok sıkıştırdım o gün :(. 75 km otoyolda 140'ın altına düşmedim. Pişmanım ama iş işten geçti. Bakım zamanı yakınken üst devirlere tövbe çıkmam bir daha. Garantiden hallolsa bile kim bilir ne kadar süre kullanamayacağım.

2 gün öncesi eğitime katılmıştım. Diz açıp içe yatma tekniği gösterdiler, otoyol boyunca o şekilde geldim, üst hızı düşük olduğu için virajda da pek hız kesmedim. Fazla eğitim de zararlıymış :P, motoru zorlamış oldum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zoralayacaksın tabi. Fabrika o motoru her limitte çalışabilir şekilde yapmalı. Hani zorlarsın da uzun vadede yağ yakma artar falan anlarım. Ama zorladık 1 saat motor elimizde kaldı, bu ne?
Bi istisnai örnek senin motoru nolsa ok ama cbr250r'larda varmış falan diyosun. Ben şahsen Honda'yı değerlendiriyodum am aşunu duyduktan sonra almam artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynı gün servise bırakmıştık. Arkadaşım motoru yarın sabah teslim alıyor. Herşey garantiden karşılandı. Servis motorun içinde 500 ml yağ çıkmasına rağmen fabrikaya yağ azken kullanılmış şeklinde bildirmediği için garanti çok hızlı onay verdi. Servisin elinde parça olduğu için toplam 1 hafta sürdü. Parçalar da piston, silindir, gergi vs., motorun temel parçaları serviste olması büyük şans.

Bendeki durumsa, daha motoru ellememişler. Yağ 1 lt varken sürdüğün için garanti karşılamayabilir diyor. 5'ini hallettik, 6. sıradasın, telefonda da öyle söyledim diyor, makas almak için yanına uğramıştım da. Telefonum konuşmaları kaydetme özelliğine sahip, istersen beraber dinleyelim dedim, üstelemedi :). Neyse şimdi sıra gelmesi bir hafta sürer diyor. Garanti karşılamayabilir diyor, bütün yağ değişimlerini eksiksiz yapmama rağmen. Parça ellerinde yok, parça gelmesi 1-1,5 ay sürer diyor. Bahtsız bedeviyim resmen, şansıma tüküreyim.

Yarın sabah farklı servise götüreceğim, bizim arkadaşın gittiğine, tabi önceden oraya da sordurup. İş yapmayan, müşteriye garanti konusunda yardımcı olmak yerine köstek olan servisten kaçının. Servis de Mototal Honda, ismini de veriyorum, daha önce yazmamıştım ama sabrım taştı. Başınıza gelmesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Biraz daha problem çıkarırlarsa honda Türkiye nin yetkilisi kimse orayı ara veryansın et. Serviside değiştir bence yavaşdan alıyorsunuz işi diye de belirt. Yarım litre yağ eksiltmesi normal değil motorun üretiminden kaynaklı bir sorun olsa gerek. Nasılsa servis bakımları sende kayıtlıdır, en son kaç binde yağ değişti ve kaç binde yağ 1 litreye indi. Yani Kaç bin kilometre sonunda yarım litre eksiltti bellidir. Bunuda belirt.

Mototalı motorsiklet forumlarından hatırlıyorum millet şikayetçi kendilerinden. Kilit nokta yağ göstergesindeki mevcut sınırlar altındayken sen motoru alıp sürdüysen kusur senden kaynaklı garanti kaşrılamaz, aksi halde garanti kapsamında olması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

Biraz daha problem çıkarırlarsa honda Türkiye nin yetkilisi kimse orayı ara veryansın et. Serviside değiştir bence yavaşdan alıyorsunuz işi diye de belirt. Yarım litre yağ eksiltmesi normal değil motorun üretiminden kaynaklı bir sorun olsa gerek. Nasılsa servis bakımları sende kayıtlıdır, en son kaç binde yağ değişti ve kaç binde yağ 1 litreye indi. Yani Kaç bin kilometre sonunda yarım litre eksiltti bellidir. Bunuda belirt.

Mototalı motorsiklet forumlarından hatırlıyorum millet şikayetçi kendilerinden. Kilit nokta yağ göstergesindeki mevcut sınırlar altındayken sen motoru alıp sürdüysen kusur senden kaynaklı garanti kaşrılamaz, aksi halde garanti kapsamında olması lazım.


Garanti dahilinde ve bakımları düzenli yapılan motor, yağ değişimi gelmeden önce nasıl o kadar yağ eksiltebiliyor? Her halükarda motor kusurlu.
seigen, bence Honda'yı ara, konuş. Gerekirse tüketici mahkemesine git. Türk milleti yolunucak kaz anasını satiyim, satarken motoru iyi, adam ölse nolucak üstünde?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yağ eksiltmesi belki tıpadandan sızdırmış olabilir bir ihtimal tabi, yada motor yağ yakıyor. Honda nın cbr 1000rr modelinde vardı bu sorun daha önce yazdım, cbf 150 lerin belli bir yıla ait modelinde 2011 olması lazım yine aynı sorun varmış.

Motorun yağ yakması ayrı birşey, eksik yağ ile yola çıkmak ayrı bir şey. Motor yağ yakıyor sende sabah yağ eksik olduğunu görüyor ve buna rağmen yola çıkıyorsan (seigeni kastedmiyorum çünkü sabah baktığımda olması gereken limitlerdeydi dedi) burda artık sen kusurlu olursun. Yağ yakıyor olduğunu biliyorsan buda normal birşey değilse bunun fark ettiğin anda satıcı ile irtibata geçip motorunuz kusurlu ayıplı mal diyerekden gerekli işlemleri yapacaksın. 10 bin deki motor sfır gibidir 200k km ömürleri var bunların. Bu km de motorun açılacak olması düşünüdürücü tabi birde honda olunca.

Tabi idğer ihitmal sürüş esnasında yağ yakması sonucu yağın belitilen limitler altına düşmesi ve motorun arıza yapması burada da yine satıcı sorunmlu olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neyse başka servise götürdüm, yine de geri alırken bile şerefsiz servis yağ az çıktı diye sisteme not düşmüş. Her türlü ibneliği yapıyorlar. Gittiğim yerde ilk iş orjinal egzozu geri taktılar, yarın motor sökülecek. Pazartesi Honda Türkiye'den garanti için sorgu yaparlar, hafta içi de garantiden yapılıp teslim alırım diye tahmin ediyorum.

Mototal resmen kabus yaşattı. Ciddi ciddi garanti karşılamasın diye ellerinden geleni yapıyorlarmış. Zaten öncesinde de yazmıştım, yağ değişimi, zincir temizleme/yağlama için 150 lira fatura ödemiştim. O günden beri kıl kapmıştım, daha da uğramam. Müşteriyi ne kadar yolabiliriz onun derdindeler.

NolaxThensbane said:

fren yaparken ve yarım debriyajda yada boş viteste manuel olarak iterken, bir gıcırtı sesi geliyor nereden geliyor olabilir.

Zincirde temas olabilir. Arka fren kaliperi diske temas ediyor olabilir. İkisi birbirine çok yakın oluyor genelde, toz falan girerse arasına ses çıkabiliyor. Kısıtlı bilgimle bunlar aklıma geliyor :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zincir ve fren diskleri sudan çok çabuk pas tutabiliyor. Geçen kış, zaten motoru yeni almışken, zincirimin tamamı paslanmıştı, yağmurda sürdükten sonra birkaç gün yattığı için. Fren diskinin de dış kısımlarında yer yer pas vardı. Ama zincir temizleyici kullanınca eski haline döndü, fren diskini temizlemedim ama o da fren yaptıkça eski haline geliyor. Bunlardan da olabilir tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Üzüm sirkesi daha asidik sanırım, bu sebeple daha etkili. Sirkeyi dök, biraz bekle ve sonra pamuklu bez ile ovala.

Aslında çizmeyeceğini bilsem şunu da önerebilirim ama içinde kil olduğu için parlak yüzeyleri belki çok ovunca çizebilir. Ben bununla annemin çelik çaydaklıktaki lekeleri, paslanmaz lavabosunu ve bir de su buharı yüzünden oksitlenmiş galvaniz saclardaki o beyaz küfü temizledim :P Bol su ile temizlemek gerekiyor sonrasında. Üstünde yanılmıyorsam pirinç, bakır gibi malzemeleri de temizlemek için uygun olduğu yazıyordu.

Würth shop'a gidip deneyebilir ve işe yaradığını görünce alabilirsin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

said:
Wurth Metal Restorer (400gm)
Stainless steel sink bowl restorer is suitable for surfaces made of stainless steel, chrome, brass, copper, aluminium, gold, silver, glass and vitreous ceramics.

Formulated to gently remove course dirt such as limescale. Protective additives create a smooth, water repellent surface. Tested for suitability for use in areas close to food.

Apply a small amount to the surface, and rub in with a circular motion using a moist sponge or cloth. Rinse off thoroughly with water.


http://www.wurth.co.uk/data/productdocuments/080175.pdf

Sanırım işini görüyormuş.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...