Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bugün iftarı bekleyip ilk trafik sürüşümü gerçekleştirdim.

yazlık mont 80km de kesinlikle insanı donduruyor.

yollar bomboştu çevirme olacak diye 3.5 attım (ehliyet yok ruhsatı gidip almadım emniyetten)

90kmye ulaştım mükemmel zevkliydi 32dişim sayıldı bütün yol boyunca.
Mesaj tarihi:
zipzip said:

iyidir sym.hatta baya iyidir.

yok ya bizim yollarda motor sürülmez.çukurlardan düşücem bi gün ama ne zaman bakalım.


sizin iş yerin orda bi çukur var mazgalların biri çökmüş..
yeminlen ayaklarımla durdurum zor o geçen gün.. 3 karışta derinlik var ön tekeri bırakıcaktım içinde
Mesaj tarihi:
ya bnm motorun ilk sahibi venox yazısını falçatayla çıkarmış.baya derin kalkmış boyası.öyle pasta cilalık bişey değil.boyatayım diyorum da gözüm yemiyo.ne yapsam bilemedim
Mesaj tarihi:
CBR250R'ımın zincir kutusu çatladı veya açıldı galiba. Oldukça yoğun gres yağı her yere akmış. Çalışırken falan tıkır tıkır ses geliyor. Bayram sonrası servise gidecek artık, bayram süresince dinlenecek, umarım garantiden hallederler.

Olay da şöyle oldu, otoyolda düzlükte 150'yle giderken bir anda hız 110'a düştü, öne çöktüm. En iyi frenlemeyi yapsam bu kadar hızlı yavaşlayamazdı. Şok oldum başta ama gaz verince yine hızlanıyor falan, pis benzin denk gelmiştir diye düşünüp biraz daha yavaş hızla devam ettim. Boğaziçi köprüsüne gelince trafik durdu, anca orada motordan acayip bir ses geldiğini fark ettim. Sonrasında da direkt eve geri döndüm :(.
Mesaj tarihi:
Aynı gün bir arkadaşın başına aynısı gelmiş :S, Çanakkale yolunda ani hızı kesilmiş. Servisin dediğine göre motor kilitlemiş, biraz daha sürmeye devam etse kol çıkarıyormuş, garanti kapsamında motoru değiştirecekler.

Benimkiyle ilgili servis yoğun olduğu için yarına kaldı ama aynı şey söz konusu diye düşünüyorum. Daha önce de forumda görmüştüm, cbrların kusuru galiba bu.

Virajda falan olsa ne olurdu bilemiyorum, şansım varmış.
Mesaj tarihi:
Motor kilitlenmesi ne ya? İlk defa duyuyorum. Bi de böyle genel birşeyse tam skandal. Vallahi komple yeni motor bile verseler gider satarım hemen, hayatta güvenip binemem ben bi daha. Japon motorlardan komple soğudum. Kymco, Hyosung gibi markalarda olsa bi daha yüzüne bakılmaz o markaların.
Mesaj tarihi:
CBR250R'ların bazılarında yağ yakma problemi var. Owner's Manual'da her 12 bin km'de yağ değişimi yapın ve bakıma sokun denmesine rağmen burdaki servisler her 3 binde yağ değişimi ve 6 binde bakım istiyor. Bu problemi bildiklerinden muhtemelen. Arkadaş de 3 binde bir yağ değiştirmemiş, 4800 km'deyken de yağ azalmış, 400 ml yağ kalmış içinde, o yüzden piston ileri geri hareket ederken sürtünmesinden dolayı kilitlenmiş, motorun parçaları hasar almış.

Bense servisin dediklerine harfiyen uyuyordum, 9 binde yağ değişti, 12 binde de bakıma girecekti, bayram olmasa. İçinde de yeteri kadar yağ olmasına rağmen birşeyler oldu. Yarın ne çıkacak merak içerisindeyim :(.
Mesaj tarihi:
Aynen dediğin gibi, bende motoru aldigim gün, abi 12k yazdigina bakma 6k da getir dediler. Ancak yağ seviyesi kontrolü, rutin kontroller çerçevesinde her sürüş öncesi, güvenli sürüş için yapılmalıdır.
Mesaj tarihi:
seigen said:

CBR250R'ların bazılarında yağ yakma problemi var. Owner's Manual'da her 12 bin km'de yağ değişimi yapın ve bakıma sokun denmesine rağmen burdaki servisler her 3 binde yağ değişimi ve 6 binde bakım istiyor. Bu problemi bildiklerinden muhtemelen. Arkadaş de 3 binde bir yağ değiştirmemiş, 4800 km'deyken de yağ azalmış, 400 ml yağ kalmış içinde, o yüzden piston ileri geri hareket ederken sürtünmesinden dolayı kilitlenmiş, motorun parçaları hasar almış.

Bense servisin dediklerine harfiyen uyuyordum, 9 binde yağ değişti, 12 binde de bakıma girecekti, bayram olmasa. İçinde de yeteri kadar yağ olmasına rağmen birşeyler oldu. Yarın ne çıkacak merak içerisindeyim :(.


Yağ yakma bir sorun demek değil her zaman. Motor tasarımı gereği biraz yap yakıyor olabilir. Servis kitapçığı 12bin diyosa 12bin götürmesi lazım ama. Tarif ettiğin şeyi krankın yatak sarmasına benziyo ama bu pistonda diil krankta olur tabi adı üstünde :) Her şekilde affedilebilecek bi kusur değil.
Mesaj tarihi:
Dün servisi arayıp sorduğumda 1 lt yağ çıkmış motordan, yağı azalmış diyorlar. Pazartesi belli olacakmış, Honda Türkiye'den eksper gelecekmiş. Sürüş öncesi sıvıları, lastik ve zinciri her zaman kontrol ediyorum. Yağ seviyesi lower'ın üzerindeydi. 250 km kadar gittim o gün, bu başıma geldi :P.

Yabancı forumlarda da rastladım, yağ azaldığı gibi motor pert oluyormuş, şaka gibi.
Mesaj tarihi:
Hondanın bazı modellerinde vardı o sorun honda cbr 1000rr da var mış, mesela honda cbf 150 kullanan biri 1000km de 400ml yağ eksiltiğini söylemişdi altınelbiseliadamın programında.

@seigen

Ne kadar yağ alıyor senin motor ?
Mesaj tarihi:
Yarım litre eksiltmiş demek. Ama yinede bir sorun çkarmaması lazımdı, çok sıkıştımadıynsa tabi.

Bende bugün 2500 bakımına soktum, yağ, yağ filtresi değişdi, hava filtresi temizlendi, zincir temizlendi (yağ sökücüde satın aıdlım servisde) ve yağlandı.

Toplam masraf 58 tl, şaka gibi. 150 cc motorun tek artısı bu oluyor işte.
×
×
  • Yeni Oluştur...