Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Cuma Honda GS 3 hazırlık eğitime gidiyorum. Bir günlük hazırlık eğitimleri açmışlar. Daha önce 3. seviye eğitimlerde cbf500 kullanılıyordu, şimdi cbf1000 yapmışlar onu. Ağustos gibi 10 bin'i görüp gidecektim ama litrelik motor kullanma fırsatı için dayanamayıp yazıldım :D.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

wastyrx said:

Az önce V-Storm sürdüm tek söylemek istediğim; Abii...


Sanki o tarz büyük motorlar virajlarda falan kütük gibidir gibi geliyo bana? Gerçekte nasıl?


Abi helecandan pek anlamadım desem zaten öyle çok bi dönmedim ahuehauhaeu ama benim yorumuma göre hareket etme ağır bana o motor daha pek tecrübem yok =D

Moturdan korktum ama baya cevval bişi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seigen said:

Yuh ya bugün taksici silah çekti bana. Adi herif sola dönüş yapıyor beni gördüğü halade, yan yolda yolcu indirecekmiş, ne sinyal yakıyor ne birşey. Çok iyi frenleme yaptım, çalışmalarım işe yaramış :P. Ucu ucuna durdum, indim adama laf söylemeye. Yanındaki yolcu özür diliyor benden ama taksicinin umurunda değil. Bir de yaşlı 60'ında mıdır nedir, neyse motora geri biniyorken acayip küfür saydırıyorum o esnada, bir baktım bu kapısındaki gözden silah çıkartıyor, geldi yanıma vurayım mı, mermi manyağı edeyim mi demeye başladı. Kurallara uy falan dedim, bir iki daha konuştu, döndü tekrar taksisine. Ben de söylene söylene gittim.

Yanımda biber gazım yoktu, spreysiz ilk defa yola çıktım son iki ayda, ona denk geldi böyle magandası.

Şimdi düşünüyorum da plakasını almayı aptal gibi unutmuşum, adam resmen motosiklet katili, bunun gibileri şikayet etmek lazımdı :(.



Beton gibi çelik gibi sinirlerin olacak trafikde. Geçen haftasonu bende zekeriayköyden sarıyere iniyorum arkadşla, iki motor (yani motor değiliz, iki motorskiklet ile) :). Neyse zaten yollar tek şerit gidiş geliş ve virajlı yani 40 50 km hızla inilecek yol. Neyse başladık inmeye arkadan bir minicooper kornaya basdı, neyse ben ilgilenmedim devam ettik sürüşe ama adam arkamızda, böyle viraja giriyoruz hızımız düşüyür zart korna. Çekdik sağa bu ibiş ne yapacak diye,

Geçerken bize ters ters bakdı, bizden ardından inmeye başladık bizi geçen adam bizim hızımızda tam önümüzde devam ediyor inmeye, hani aceleside yok. Bizde başladık korna tacizine 3-4 km adamı korna manyağı yaptık. Işıklara geldi yine verdik kornayı, göz teması kurmaya çalışıyoruz bakmıyorda.

Bu tip adamlarda var harbiden ilginç.

Yeri geldikçe zaten arkadmaki ibişlere iyice sağa yanaşarak yol veriyorum, ama yol zaten hıza müsait değil, beni geçsen benim indiğim hızla tam önünde yol alacaksan korna ile beni tacize ne hakkın var ibiş. Ama kornanın kralını yedi ayrı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haftasonu ilk uuzn yolumu yapayım diyorum ancak 500 km yapabildim 1.5 ayda, rodajıda daha bitmedi. İstanbul edirne yapsam gelsem 500 km ediyor toplamda. 150 cc sefil makinem ile 90 km ile yol alsam arada molalar 4 saat sürer, toplam 8 saat.

Temden gitmek lazım birde e-5 tam sirk :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi ben kasım ayında mı ne honda motor eğitimi 1 e gitmiştim, baya güzeldi almaya kararlıydım falan, sonra bişiler oldu vs alamadım.

yine alma planlarım var ama biraz özgüven eksikliğim var.
1. eğitime tekrar mı gitsem?
direk 2. eğitime mi gitsem?
yoksa hiç gerek yok 1. eğitimi almışsın, biraz km yap 2. ye öyle mi git diosunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.Eğitim hiç motor sürmemiş biri için veriliyor, trafikde bir 300-400 km tecrüben varsa ve hani debriyaj gaz ayarı yani motoru kaldırma işi de artık otomatiğe binmişse bence 2 den devam et.

1 e gitmene bence gerek yok, trafikde biraz tecrübe edin sonra 2 ye git derim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motorunuz varsa kendi başınızada boş bir alanda tecrübe edinebilirisiniz, sürücü kursu 30 dakikakadan 4 hafta toplam 2 saat eğitim veriyordu bence yetersiz çünkü karombole geliyor sırada bekleyen var ben hiç gitmedim açıkcası.

Honda ise 2 tam gün eğitim veriyor, bayağı bir faydalı oluyor yeni başlayan için. Çünkü o motor ile düşeceksiniz bunun kaçarı yok bari ilk acemiliği orda atıyorsunuz. Bayağı faydalı aslında. Özgüven geliyor. İmkanınız varsa gidin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başda saçmalayacaksın tabi, ama işte motara ve ağırlığına alışma sürecinde daha dkkatli olman lazım. Motoru yatıracaksında büyük ihtimal ve düşeceksinde bunlar olacak bunlardan kaçış yok.

Saçmalarmıyım derken tam oalrak kastın ne ? Mesela ben akan trafikde vitesi 1 aldığımı sanıyorum motor kalkmıyor stop ediyorum sürekli 6-7 kere oldu :), meğerse 2 de kalmış vites ondan stop ediyorum. Sonra yokuş çıkarken vites küçültmedim diye motor boğuldu stop etti, tam böyle hızım 20-30 km/h yokuşda dik ve sağa çok keskin dar bir viraj vitesi 2 ye alamadan stop etti, ayağımı yere koyamadan yan yattım mesela. Bir kere tam duruyorum yerde taş var oraya basdım dengemi koruyamadım yine yan yattı :), yani hareket halinde sorun yok kaptırır vana bile gidersin ama işte trfaikde işler değişiyor ve dur kalklarda. Koruma demiri var birde pat diye bırakmıyorum tabi azda olsa kontrollü bırakıyorum motoru bir hasar çizik olmuyor.

Bunlar olacak diye korkuyorsan o zaman motorunu başkası alsın bayiden boş bir alanda yada trafiğin az olduğu bir yerde çalış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya sıkıntı bayiden eve kadar, gerçi ataşehirden alırım 2-3 kmlik yok. Da bilemiorm işte, halbuki hayvan gibi özgüven vardı sfsds.

şimdi napıodk, soldan binioz, ayaklığını kaldırıoz binmeden
depriyaja basıoz, 1 e atıoz en altta tık tık, çalıştırıoz aleti, kavramaya alıorz hafif hareketlenio gaz verirorz hop bi üstü 2. ahahah tamam lan tamam sdsfs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:D Benzeri oldu bana da, motoru almadan 1 ay önce GS 1'e gittim, sonra motor alınınca ümraniye'den rasathane'ye kendim getiremedim :P. Adamlar yol servis aracı içerisinde getirdiler eve. Ama iyi ki de öyle yapmışım çünkü kullandığım cbf150'den oldukça farklı cbr250. Gerçi 2-3 gün sonra servise git gel, aynı yolu hatta yağmurda gitmiştim :P.

Bu arada GS 3 hazırlığa girdim, çıktım. GS 2'deki aynı parkuru bu sefer CBF1000'le yapıyorsunuz, 1 günlük. Ama cbf1000 akıyor, gidiyor resmen. Motora hayran oldum. Tabi gaz açışlarına alışmak biraz sürüyor, ilk başlarda boşluğa düşüyormuşsunuz gibi hızlanıyor. Müthiş bir ivmesi var. Alışınca cbf150'le tedirgin olduğum parkurda hiç zorluk çekmedim. Rölantide 15 km/h hıza çıkıyor, sizin sadece yön vermeniz yetiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

yoyo haklısın önce bindikten sonra mı kaldırıoduk dıe bı dusundum bınmeden onceydı nan dedim :p.

of yae, bi yandan tırsıyorum bi yandan heyecan bi yandan istek bi yandan maddiyat


Daha düşük bir şeyler al abi illa 250lik bişi ile başlamak zorunda değilsin ya da 2. el al. Ben kararlıydım ninja 250 alıyordum paramı falan hazırladım sonra bişiler oldu başka yere harcadım gidip 2. el bişi aldım sırf almak için ama iyi ki öyle yapmışım diyorum. Yeni başladığın için motorun değerini mutlaka düşürüceksin çok uzun kullanmayacağın bişiler için de çok fazla para vermeye gerek yok. Bu aralar scooter almayı düşünüyorum ekstradan vitesli motoru satarım seneye yenisini alamazsam dursun dedim agfasd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buraya sanırsam ilk mesajım.

Zaten meraklısıydım motorun ancak patronum elindeki motoru çıkarmaya karar verip kanıma girene kadar daha düşünmüyordum. Elinde jinlun marka 250cclik 11k km yapmış motoru 2,5k ya satma niyetinde. Almayı düşünüyorum ancak söyle bir sorunum var daha önce hiç motora binmişliğim yok. Aralık ayında askere gideceğim içinde ehliyet almıyayım seneye alırım diye düşünüyorum.

Bana akıl verir misiniz nasıl öğrenirim sürmesini ne yapmam gerekir almaya niyetlendiğim motor iyi midir? A2 ehliyeti bana kaça patlar falan filan..

Bu arada bursadayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...