Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

henüz net olmasada bir mal satışına bağlı olarak, 15000-20000tl bütçe menzilinde virago xv535 imi emekliye ayırıp, daha büyük bir cruisera geçme ihtimalim var. bu ihtimal bile şu havalarda inanılmaz hissettiriyor.

gelelim konuya.

hd sportster 883 mü? yamaha dragstar xvs650 mi? (xvs650, spor, kısa kuyruk model)

46000 kmdeki viragomu plakasını indirip hurdaya ayırarak eve taşıyacağım. anısı ve ona duyduğum bağlılık nedeni ile satmayı şu aşamada kesinlikle düşünmüyorum. torunlarım dahi görsün istiyorum onu.

sportster, en uzun süre üretimde olan ve en bilindik motosiklet modeli olması, 'sokak piçi' tribi ve ufacık gövdede 883 cclik hd v motoru olması gibi sebeplerden çok istediğim ancak, kalınlık ve ebat açısından çok küçük olması ve muhtemelen model yılı olarak yaşlı olacağından tereddüt ettiriyor. ebat olarak şu an benim viragomdan neredeyse hiç farkı yok.

dragstar ise, heybetli ve çok şık tasarımından dolayı kendine çekiyor. nitekim 650cclik modelin kağıt üzerindeki verileri, şu anda kullandığım viragodan çok çok üstün değil. nispeden daha fazla tork ve 2-3 bglik bir fark var ve hd kalitesinden yinede uzak olduğunu düşünüyorum.

pek çok kişide "en dandik harley, en iyi japondan iyidir." şeklinde söylemlerde bulunuyor. bende tecrübe etmemiş ama çalışırken görmüş biri olarak, japonları çok uslu bulurken, hd rölantide dahi zangır zangır titreyen, yaşadığını bağırarak gösteren ve kendi kendini zaptedemeyen bir yapıya sahip.

patidekiler ne düşünüyor? temiz bir sportster alıp hd hayalini yaşamak mı? 0 ayarında bir dragstar alıp paranın kalanı ile big radius egzost, t gidon, açıkta hava filtresi gibi aksesuarlar mı taktırmalı?



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Trafiğe girmiyorum ben, haftasonu karaburun, akpınar istanbulun kuzeyini geziyorum, tezek kokan köylerden geçiyorum tebessüm yerleşiyor insanın yüzüne.

Çalınma konusunda ise evin önüne bırakmıyorum, otopark var burda bir tane aylık 60 tl ye anlaştık brandayı çekiyorum üstüne bırakıyorum.

Ulaşım için kullanacaksanız istanbul trafiğinde, çelik gibi sinirlere ve sabra sahip olmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İstanbul içi dert bence, başıma gelen talihsizlikler sonrası uslu bir şekilde, trafikten maks. 10-15% daha hızlı gidiyorum, olabildiğince defansif sürüyorum. Yine de sinyal vermeden önüme kıranlar mı dersin, sıkıştıranlar mı dersin yoksa sebepsiz yere yakın takip edenler mi, ne ararsan var.

Viraj içerisinde yatmış, dönerken arkamdan sonuna kadar korna basıyor, çekil geçeyim şeklinde, benim hız 120 km/h falan. Viraj çıkışı sağa çektim, buyur geç diyorum, bu sefer de geçmiyor. Böylesi bile var.

Ama kesinlikle görünürlüğe önem verin, kişisel tecrübeme göre, hi-vis yeleğimi giydiğim durumlarda bu tür hareketlere daha az maruz kalıyorum. İlla hi-vis renklere sahip mont almak yerine, dediğim gibi yelek olarak montun üzerine de giyebilirsiniz.

Güvenlik işi ise, sitede oturduğum için sorun olmuyor ama dışarıda bıraktığım vakitlerde de alarmlı fren kilidi takıyorum, şu ana kadar sorun yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chopper ları tarz olarak hiç sevmem ama hani resimlere bakarak harley davidson'un çok daha estetik durduğunu belirteyim, yoksa iki motor hakkında en ufak bir fikrim yok.

http://youtu.be/cBVjXQzZjv0

Altınelbiseli adam testini yapmış hani bir fikir verir belki, sürmediysen aleti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@suark

benzer durumda bulunduğum süre içerisinde geceleri uyuyamıyordum. oldukça stres yaratan bir durum. otopark olayı şart.

@blackhand

kesinlikle arka kuyruğun müdahaleye ihtiyacı var. bu dragstarlar kesilmiş bir kuyruk, vance&hines shortshots veya short radius egzost ve t gidon ile inanılmaz bir hale geliyor.

amerikalıların bile onca alternatif arasından V star a(amerikadaki adı ;p) hayır diyememesini anlamak zor değil.


//

araştırmalara devam ettiğim süre içerisinde şimdilerde sporster 1200 custom modellere bakıyorum. ebat olarak dragstardan biraz daha kısa (2.2m sportster 2.4 ds), torkta önceki alternatif olan xvs650yi 2 ye katlıyor. 1100 dragstar ise istemeyeceğim kadar büyük. ebat olarak xvs 650 o kadar uygun ki ondanda tam anlamı ile vazgeçemiyorum.

1200 sportsterında en saçma yanı, silindir hacmi 1201,6 cc. buda onu en üst vergi dilimine tabi tutuyor. ruhsatlarda ne yazıyor bilmiyorum tabi.

takipte olduğum bir kaç 1200custom var. nihai aşamada izmir ve istanbuldaki hd bayilerinide yoklayacağım. vn800 custom specialda aklımı çelen diğer bir alternatif. hoş oda su soğutmalı olmasından dolayı itiyor kendinden.

japon cruiserlar çok uslu. 883 rölantide çalışırken bile korkunç torkunun sinyallerini veriyor. ayrıca aletin motorundan gidonuna, egzostuna devamlı bir vibrasyonu var.

altın elbiseli adamın videosunu izledim. harley davidson ın gelenekçi yapısını, sert suspansiyonlarının yolu hissettirme amacı taşıdığını, yüksek vibrasyonun (ki bu çinli motorların vibrasyonu ile karıştırılıyor halbuki çok farklıdır) motorun aslında canlı bir varlık olduğunu göstermesi vs gibi detaylarınıda açıklamış olmasını isterdim.

zira harley davidson ı eleştirirken, konfor, performans, ekonomi gibi detaylara çok farklı bakmak gerekiyor.

nitekim baktığım hdlerin hep 2006 model ve aşağısı olmasına dikkat ediyorum. karbüratörlü olması için. enjeksiyon, su soğutma, zincir aktarma gibi detaylar cruiser ruhuna aykırı.

özetle kafalar hala karışık. 1200 custom çok çekici. dragstar daha yakışıklı ama güçsüz. 1100 dragstar çok büyük, vn800 su soğutmalı.

temiz bir wide glide bulabilsek sorun kalmayacak aslında ama.. bütçeye fark atıyor oda. ;p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Piaggio'nun MP3 modelleri var veya Spyder diye 3 tekerlekli motosikletle pek alakası olmayan makineler var. Ama ikisi de dediğin fiyat aralığının dışında.

Piaggio MP3'lerin özel ön süspansiyon yapısı varmış, motosikletteki kontra tekniği falan bunlarda da geçerli bu sayede, yani iki tekerlekli motosiklet gibi sürülebiliyor. Gerçi kendim deneme fırsatım olmadı, duyduğum kadarıyla yazıyorum. Ama sıfır fiyatı 22 bin, 2. el bakmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Honda güvenli sürüş 2'deydim bugün, parmak mevzusunu da sorduk. Tahmin ettiğim gibi kişiden kişiye değişir dedi hoca. Eğer frene gerekli gücü verebiliyorsan, tek parmakla bile sıkabilirsin dedi. Oradaki tek espri fren (ya da debriyaj)ı sıkmadığın zamanlarda parmaklar kesinlikle manetin üstünde olmayacak, sadece ihtiyaç duyulduğunda manete gidecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...