Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Bir onceki mesajimda imla hatalari var diye (telefondan yazmisdim)mesajimi girip editleyip altina birde link koyman cok yersiz ve bence cirkin olmus sevgili paramecium. Genel uygulama artik boyle olacaksa herkese ayni sekilda davranilsin yada birdaha mesajlarima girip editleme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wastyrx said:

nc 700 en birinci bence onu alsın sdjhagfhsj

sdlnkjokuhknsdf?

CC yükseltirken almayı düşünüyordum bunu zaten, ABS'si var en azından. İngiltere'de ABS'siz motosiklet satışı yasaklanırken, Avrupa Birliği ABS'yi zorunlu hale getirmeyi planlarken, burdaki gerizekalılar cbr250'nin abs'li opsiyonunu getirmemiş. İlk alırken de çok garibime gitmişti, gıcık olmuştum. 1000 lira pahalı olacak, az satacaklar diye binlerce insanın hayatını riske atmışlar benim gözümde. Bu da ABS karşılaştırma videosu, kullanan kişi frenlere abanıyor elbette ama kaza anındaki 1-2 saniyede doğru kararı her koşulda veren motosikletçi sayısı 0.1%'dir tahminim.

http://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA

3000 km hiç sorunsuz kullandım, son 200 km'dir bir o önüme kıran hayvan yüzünden, bir de servisin (bu arada orjinal Honda servisi, sanayideki ustalar değil) bozuk ayarlaması yüzünden kaza yaptım.

Neyse milletin kazasıyla alay etmek kolay, yaşadığım olay da kaskım çinli olsa belki de yüz nakli bekleyenler arasındaydım şimdi. Çenem şişti gerçi ona rağmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Law'a açıklama

Law said:

Bir onceki mesajimda imla hatalari var diye (telefondan yazmisdim)mesajimi girip editleyip altina birde link koyman cok yersiz ve bence cirkin olmus sevgili paramecium. Genel uygulama artik boyle olacaksa herkese ayni sekilda davranilsin yada birdaha mesajlarima girip editleme.


Dikkat ettiysen sadece bir imla hatasını düzelttim. Sen okuduğum birçok özensiz mesajdan diğerlerinin de dikkatini çekmek için random seçtiğim bir mesajsın. Bu kadar alınman bana göre yersiz. Ama senin için çok büyük önem arz ettiği ortada olduğundan dolayı genel örneklemelerde bir daha senin mesajını kullanmayacağımın sözünü verebilirim. Utandıracak, rencide edecek veya üzecek bir tutum olarak algıladıysan eğer özür dilerim.

Genel uygulama maalesef bu şekilde olamıyor. Mesajlar yazılırken azami dikkat sarf edilmesi elbette güzel olur fakat bunu Türkçe öğretmeni edasıyla yapmak pratikte mümkün değil. İnternet dili ile dilekçe dili gibi bir ayırım varmış gibi davranıyor insanlar. Bana göre giriş yapılan kaynağın yapısı ve şekli bu tarz bir otokontrole engel değil. Dikkat çekilirken kullanılan mesaj bir başka arkadaşın mesajı da olabilirdi, kişisel olarak algılamanı gerektirecek bir durum olmadığını gönül rahatlığı ile söyleyebilirim :)




Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

frenleme esnasında düz bir hatta ilerleyebilmenin kazaları veya kaza sonrası ölümleri azalttığına dair kanıt yok demek istedim. sürücüler abs olsun veya olmasın kendi hareketlerini araba veya motorun özelliklerine göre ayarladıkları için çoğu zaman, abs olsada yine ölümcül kazaları yapıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seigen said:

bişiler

wastyrx said:

nc 700 en birinci bence onu alsın sdjhagfhsj

sdlnkjokuhknsdf?

CC yükseltirken almayı düşünüyordum bunu zaten, ABS'si var en azından. İngiltere'de ABS'siz motosiklet satışı yasaklanırken, Avrupa Birliği ABS'yi zorunlu hale getirmeyi planlarken, burdaki gerizekalılar cbr250'nin abs'li opsiyonunu getirmemiş. İlk alırken de çok garibime gitmişti, gıcık olmuştum. 1000 lira pahalı olacak, az satacaklar diye binlerce insanın hayatını riske atmışlar benim gözümde. Bu da ABS karşılaştırma videosu, kullanan kişi frenlere abanıyor elbette ama kaza anındaki 1-2 saniyede doğru kararı her koşulda veren motosikletçi sayısı 0.1%'dir tahminim.

http://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA

3000 km hiç sorunsuz kullandım, son 200 km'dir bir o önüme kıran hayvan yüzünden, bir de servisin (bu arada orjinal Honda servisi, sanayideki ustalar değil) bozuk ayarlaması yüzünden kaza yaptım.

Neyse milletin kazasıyla alay etmek kolay, yaşadığım olay da kaskım çinli olsa belki de yüz nakli bekleyenler arasındaydım şimdi. Çenem şişti gerçi ona rağmen.




Benim aklım hondaya gittiğimden beri nc700s de ama emeklemeden koşmak mantıksız olduğu için hemen ölmeyim dedim =D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Motordaki dinamik etkilerini tam olarak bilmiyorum ama otomobillerde önünüze çıkan bir engelde panik fren ve direksiyon hareketi ile sanki 30km/h ile gidip solundan geçiyormuş gibi geçebilirsiniz. Otomobilin başının kıçının savrulmasına mani olur. Yüksek sürtünmeli kaymak gibi asfaltta ABS'siz daha kısa durabilirsiniz ama gündelik hayatta böyle bir koşul mümkün değil.

Youtube'de onlarca ABS vs no ABS videolar var. Bosh'un videosu oldukça güzeldir.

Sanırım 14 senedir otomobil kullanıyorum ve ABSsiz daha güvende olacağımı hiç düşünmüyorum. Hayatımın her anında hep tetikte olabilmem mümkün değil :) Hele ki değişik karakterli yüzey geçişlerini aklıma getirmiyorum bile!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Llama said:

aktiftablet said:

ABS opsiyonu motosikletlerde hala 2000-3000 euro civarı. ABSnin hala daha fazla kar etmek için böyle kullanılması insanlık dışı birşey.


çok dandik motorlarda bile abs sistemi var diyor
yoksa bunlar öylesine denmiş laflar mı?


Çin malı motorlarda fren kaliperinin orda ufak bişey takılı buna ABS diyolar ama adam gibi motosikletlerde böyle bişey yok, ABS var diyorsa tekerleklerdeki hız sensörleri falan oluyo ayrıca kadranın orda da göstergesi oluyo ki gerçek ABS sensörlerle çalışan elektronik bi sistem, yani Çinli motorlardaki abs dedikleri şeyin ne olduğundan ben emin değilim.


Aşağıdaki çin malı motorun ön frenine bakarsan kaliperin orada beyaz bişey takılı. Ne hız sensörü ne de elektronik bir donanım var:
http://img385.imageshack.us/img385/9113/dadyw250e97jo.jpg


Bu da olması gereken. ABS kabloları ve hız sensörü görülüyor:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Absbrakes.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Servise gittim bugün, adam aldı motoru tur attı, bunda birşey yok dedi. Nasıl ya dedim, gel bin arkama dedi, bindik. Freni 2 parmakla sıkıyor, sonuna kadar sıksa da kitlenmiyor tabii ki. Abi dedim, ben Honda eğitiminde gösterdikleri gibi 4 parmakla fren sıkıyorum, peki dedi öyle yapalım, ilk frenlemede kitlendi :). Hemen çevir kazı yanmasın, tabii bu kadar güçlü sıkmamak lazım diyor.

İndik sonra kendi motosikletimde ben sadece işaret parmağıyla fren yapıyorum, oturuş pozisyonundan dolayı bunda 2 parmak kullandım. Peki dedim, sonuçta ne desem de acemi olduğundan kitlemişsin sonucu çıkaracakları için.

Hayır, ben de ellerinde servis kitapçığı var, ordan fren ayarı tam olarak şu cm'de olacak şeklinde ayarlıyorlar falan düşünüyorum. Bir binip deneme yanılma usulüymüş. Sonuç itibariyle fren sıkılığıyla oynandığı için, benim de adapte olamadığımdan oldu. Yaptırır kullanırım belki 2. el fiyatı çok düşükse, zaten nc700s bir beden büyük gelir hala :D.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fren manetinin hemen baslagicinda bir ayar var, oradan yumusak olarak ayarlamayi denedin mi?

Bir de ben de hep 2 parmak fren kullaniyorum, 4 parmaktan ziyade hem daha rahat hem de panik frenlerde, heyecandan daha az guc verebildiginden on tekeri kitleme olasiligin azaliyor gibi geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Peki debriyajın nasıl kullanılması gerektiği hakkında birşey söylediler mi hondanın verdiği eğitimde ?

Yamahada 2 parmak kullanın dediler, 4 parmak çektiğinizde o an ön tekere bir taş gelse 4 parmak debriyaj manetinde olduğu için eliniz elcikden kurtulur ve motor kontrolsüz kalır dendi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...