Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Benzin 4,5 liraya yaklaştı


Loxias

Öne çıkan mesajlar

dasaaa said:

TD)Pentagram said:

ktunnel diye bişi var abi ne bu panik haha korkmayın el nasırlar

abi kusura bakmayın ama bu zihniyetin üstüne üstüne yükleyeceksin vergiyi, sıkıntıyı derdi.

vallahi çeker, billahi çeker. umursamaz bile üstüne %300vergi koysan dahi.

nüfus sayımı ile bi test hazırlasınlar. bölelerin yüklensinler yüklenecekleri kadar.


demedim mi olm.. pentagrama benzini 10000lira falan yapıcaksın litresini. tiner falan bile litresi 80liradan aşağıya vermeyceksin.

adam "allah allah niye yüklendi bana bu kadar yük" demez.
yapıcan testi, sorgulama mekanizması pert mi? yükle yükleyebildiğini. sorgulama yok ne de olsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

dasaaa said:

TD)Pentagram said:

ktunnel diye bişi var abi ne bu panik haha korkmayın el nasırlar

abi kusura bakmayın ama bu zihniyetin üstüne üstüne yükleyeceksin vergiyi, sıkıntıyı derdi.

vallahi çeker, billahi çeker. umursamaz bile üstüne %300vergi koysan dahi.

nüfus sayımı ile bi test hazırlasınlar. bölelerin yüklensinler yüklenecekleri kadar.


demedim mi olm.. pentagrama benzini 10000lira falan yapıcaksın litresini. tiner falan bile litresi 80liradan aşağıya vermeyceksin.

adam "allah allah niye yüklendi bana bu kadar yük" demez.
yapıcan testi, sorgulama mekanizması pert mi? yükle yükleyebildiğini. sorgulama yok ne de olsa.


dasaa ne içtin ahaha ben çözümü söledimb ilmeyene
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arabayı alırken ayrı fahiş vergi, yetmiyor üstüne her depoda ayrı fahiş vergi. Bu yüksek fiyatların tamamen hükümetin suçu olduğunu lütfen unutmayalım, sağda solda başka türlü inanan varsa anlatalım. İki ay öncesine kadar Opet Genel Müdürlük'te çalışıyordum, hikayeyi anlatayım. Biraz wall of text olacak ama, anca yeter.

İlk olarak EPDK 2009'da yakıta bir "tavan fiyat" uygulaması getirdi, sanki suç şirketlerdeymiş gibi. Daha sonra tavan fiyat uygulaması aktifken zam yapıldı, tavan fiyatı geçmemek zorunda olan şirketler karlarından kıstılar. Daha sonra 1-2 ay sonra tavan fiyat uygulaması kalkınca da, halka bunu açıklayamayacakları için hiçbiri kendi karlarını düzeltecek bir zam yapamadı, böylece resmen keyfe keder şirketlerin karının bir kısmı devlete transfer edilmiş oldu.

Sonra 2010'a geldik. Çoğu akaryakıt dağıtım firmasında sistem şöyle; istasyon şirketin müşterisi olan başka bir adam, yani istasyonlar şirketlere ait değil. İstasyonlarla yapılan "benim markamı kullan" anlaşmalarında maksimum süre 15 yıldı. Önce kafalarına göre bir düzenlemeyle, 18 Eylül 2010'dan itibaren geçerli olmak üzere bu süreyi 5 yıla indirdiler ve bu karar geriye dönük olarak işledi. Mevcut 5 yılı aşmış anlaşmalar direk bitmiş oldu, 5 yılı aşmamışlar da ona göre ayarlandı.

Bu neyi etkiledi; istasyona yapılacak her türlü yatırım, indirim, "hava parası" vs. istasyonun gelecek 15 yılda kazandıracağı öngörülen kara göre ayarlandığından, akaryakıt şirketlerinin boğazını sıkan bir durum oldu. Havadan yeni paralar verildi, sırf Opet istasyon sayısını koruyabilmek için 300 milyon dolara yakın bildiğimiz "hava parası" harcadı. Eylül-Aralık 2010 tarihleri arasında bir sürü istasyonun el değiştirdiğini farketmişsinizdir, sebebi buydu.

Birileri piyasaya birilerini itelemeye çalışıyor derken Full ortaya çıktı, bu bahsettiğim yapının dışına çıkarak istasyon sahalarını bizzat satın aldı. Böylece istasyonla şirketin kar marjını bir nevi "toplamış" oldu, bu kadar ciddi indirim yapabilmelerinin nedeni de bu. Büyük şirketler %7 indirimi bayiyle bölüşmeden hayatta yapamazlar, karları kalmaz, zarara bile geçebilirler yer yer.

Böyle nakitte dev indirime giden bir şirketin karşısında çeşitli sadakat programları, puan biriktirmeler, ortak kampanyalar vs. ile hayatını sürdüren büyük firmalar varken, bu sefer ikinci iteleme darbesi geldi; EPDK promosyonları ve çapraz kampanyaları yasakladı.

Yani şirketler 31 Ocak 2011 tarihinden itibaren yakıt alanlara "git şimdi YKM'de sana 5 TL indirim" deme haklarını kaybettiler, kutu mendil bile veremez hale geldiler. Opet'in Arçelik, THY, OGS kampanyaları bitmek zorunda kaldı mesela, yakında Bilyoner'le kampanya yapılacaktı, bu kararla tüm çalışmalar çöpe gitti falan. Yakıt alarak biriktirilen puanları ancak yine yakıt alımında harcatabilirsiniz, dışarı çıkaramazsınız dendi. Maliyeti tamamen karşı taraf üstlense bile yakıt alımına yakıt dışı kampanya sunamazsınız dendi. Bu tarihten itibaren banka kampanyalarında bile kazanılan puanlar ancak yine yakıtta harcanabiliyor mesela.

Sayılara gelirsek, benzin 4.15 TL civarındayken şirketin kar marjı 40 kuruş'tu, bu EPDK zorlaması sonucu fiyat rekabeti mecburi oldu ve yönetim kararıyla kar marjı 35 kuruşa indi. Yani benzinin rafineri çıkış fiyatı ve akaryakıt şirketinin karı toplamı anca 1.5 TL civarı ederken, bunun neredeyse iki katı vergiye gidiyor. Bu verginin bir kısmında vergilendirilmiş fiyat üzerine tekrar vergi biniyor, oranlar birbiriyle çarpılıyor. Ayrıca varil fiyatına gelen en ufak zammı kesinlikle gözden kaçırmayanlar, indirimleri de aynı başarıyla göz ardı ediyor. Varil fiyatları 80 dolardan 140'lara çıktığında benzine toplamda 1.5 TL gibi bir zam yapanlar, zamanla 70 dolara geri inerken sadece 15 kuruş falan indirim yaptılar.

Sonuç olarak devletin bu fiyatın %60-65'i üzerinde kontrolü varken, dağıtım şirketlerinin ancak %7'si üzerinde falan kontrolü var. Yine de Tayyip efendi çıkıp "fiyatı indirecekler, yok öyle" falan diye küheylan gibi konuşup, anlamayan veya araba sahibi olmayan cahil halkı hem inandırıyor, hem "arabası varsa lüks adamdır ödesin" mantığıyla kutuplaşmaya hız veriyor. Aksine inanan varsa yazık günah.

Bir de dip not: bütün bunlar adam gibi yasa falan ile değil, EPDK denen 8-10 badem bıyıklının "aldığı karar" doğrultusunda yapılıyor ve kimse kılını kıpırdatamıyor. RTÜK'ten bile saçma bir yapı söz konusu yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ekonomi büyüdü, şu büyüdü, o azaldı falan dedikleri şeyleri ülkenin genel durumunda göremiyoruz nedense. Enflasyon az görünsün diye tüketici sepetine helikopter soktukları zamanlar çok uzak değil.

Joker said:

arabası varsa lüks adamdır ödesin tabi.
50 milyar parayı 4 tekere veriyorsa az bile.


İmzanı hak ediyorsun gerçekten, takdir ettim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Trias said:

Oha diyorum.
Vergi toplayamıyorlar sonuç bu oluyor.
İşin açıkçası hepimizde suç var. Türkiye'de aşırı bir vergi ödememe alışkanlığı var. Devletin kasasına para girmeyince de en kolayından benzini artırıyor.


Alakası yok. Vergi ödemeyen genelde dikkat çekmeyen büyük işletmeler. Zaten memur, işçi vs ister istemez ödüyor vergisini. Olan garibana oluyor yine.

Şunu artık kafanıza soksanız iyi olur, üretim petrol ürünleri ile oluyor. Evinize gelen sosisten, salama, peynire, ekmeğe kadar hepsi petrol ürünlerinden faydalanılarak üretiliyor. Buğdayı adam eliyle toplamıyor, biçer döver ile alıyor. Ekerken de aynı şekilde. Dolaylı dolaysız her şey petrole bağlı.

Çiftçi pahalıya üretirse, nakliyeci pahalıya taşırsa sizde pahalıya alırsınız. İlkokul 1 de öğrendim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RamsesII said:

abi valla kimse ağlamasın, akp ye oy vermeye devam edildikçe böyle olacak.Ula ekonomi %8 filan büyüdü diyorlardı, fakat imalat sanayi %2-3 küçülmüş,dolayısıyla istihdam diye bir olay yok.Adam mı kandırıyonuz ?


ABİ ÖYLE DEME FİNANS ZEKTÖRÜ NASI BÜYÜDÜÜ, CAZİBE MERKEZİ OLDUK, LOKOMOTİF ÜLKEYİZ. borsa başlığında burayı trolleyen adamların falan paradan para kazanma hikayelerini dinleyebilirsin :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...