Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul'un Çılgın Projesi


toggie

Öne çıkan mesajlar

TD)Pentagram said:


Yok canım,sonuçta birşeyler başladığında her ülkede lamer noktada başlamış.Düşünsene dünyada ilk nuckleeeer santrel kuran ülkeyi.Hiç emsal yok birşey yok yola çıkıyorlar.Biraz risk biraz da macera ruhlu olmak gerekmezmi yeni birşeyler yapabilmek için.Herşeyin sonunda bir korku politikası koyarsak ne yapabiliriz abi ozaman.Sadece papates soymayı hızlandıralım.Bence eksik ve hatalı olsa yeni yeni birşeylere bulaşmalıyız.Abi atatürk için tek hayal kuran türk dü diye anlatıyorlarmış bi filimdemi ne duymuştum.yani muhalefet direk lölöl diye dalga geçiceğine,bizde hükümetle iş birliği içinde bu projeyi güzel hale getirebilirz dese sence daha doğru olmazmı.


Lamer noktada değil, ölçülüp biçilerek, defalarca analiz edilerek başlıyor her ülkede. Bizdeyse başbakan gaza geliyo, seçimde coşacam diyo 2 günde konu konsept oluşuyor.

Macera ruhlu olmakla aptal olmak arasında fark var, macera ruhlu olacam diye göz göre göre hata yapmak saçmalıktır.

Yeni bir şeylere bulaşmalıyız diye de saçma sapan şeylere değil düzgün ve getirisi olacak projelere bulaşmalıyız. Baştan geri dönüşü olmayan çevre tahribatı yaratacak, bu arada sınırsız para kaybettirecek ve getiri sağlamayacak projelere değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Deathblade said:

Rusların geçen gemilerden alınacak vergi falan demişsiniz.

1-Türkiye'de üretilen elektriğin %75-80'lik oranı termik santrallerde üretilir.
2-Bu termik santrallerin %60-70'in de doğal gaz kullanılır.
3-Bu doğalgazın %70'e yakın kesimi Rusya'dan alınır

Basit matematikle bu ülkede üretilen elektriğin %30-40'ını rusya sağlıyor. Ben senin geminden para alcam dersen, Putin reis rest çeker, vermez doğalgazı, soğuktan ölürüz.

Saygılarımla,
Mühendis Bey
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vaperon said:

Rew ben kuru muhalefetten başka bir şey görmedim forumda yazılanlardan... Kimse şundan bundan dolayı kötü diyemiyor.

Ormanlar 200m lik bir kanalla yok olacak kadar küçük değil, çevreyi tehdit eden açık ve çalışmayan maden ocakları kapatılacak deniyor, minimum çevre hasarı ile bu projeyi bitireceklerini taahhüt ediyorlar. Getirisi olacak bir proje. Boğazdaki her tanker geçişindeki acaba bu seferki de daha önce olduğu gibi bir felakete sebep olacak mı problemin kalkıyor ortadan.

Baba sizin amacınız ne? Bu yukarıda saydıklarımın nesine muhalifsiniz? Hangisi gerçekleşmeyecek bu yazdıklarımın? Bana biriniz açıklayın. Yazın abi. Kuru gürültüye gelince full speed giden siz, bu yazdıklarımdan hangisinin mantığınıza uymadığını açıklayın...


Ormanlar sadece 200m yok olacak çünkü dimi yanında hiç yerleşim yeri yeni istihdam bölgeleri oluşmuyacak köprüler kurulacak ve bunlar ne için yapılacak sadece tanker geçişleri için mi?Arkadaşım akıl var mantık var oraya harcanacak para üç kuruş mu olacak milyar dolarlar diyorsunuz.Daha geçenlerde helikopter alımları için kıyameti koparmadılar mı 3,5milyar$ harcanıyor diye.Şimdi neredesiniz arkadaşlar noldu şimdi para verilmiyor mu?Dediğiniz gibi o paraya şu yapılır bu yapılır neden şimdi demiyorsunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

ya benim anlamadigim neden dogudaki fakiri, yoksulun i$ini siz du$unuyosunuz ki?

yani inatla bir halkcilik var damarlarinizda. o du$undugunuz adamlar zaten ak partiye oy atiyor ? adama bile koymuyo sefalet, sana mi dert oldu?



Şu bana çok koydu . Adam bariz haklı ve cevabım yok şuna. Bu saatten sonra bende badem bıyıklı maklubeli kapitalist mi olsam çok daha saglam rant saglarım bu ulkede. Çalıp çırpsam birine 3-5 atar yine yırtarım nasıl olsa oyle olunca hayat güzel valla. Hmm hayata dair fikirlerim degişiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vaperon said:

Rew ben kuru muhalefetten başka bir şey görmedim forumda yazılanlardan... Kimse şundan bundan dolayı kötü diyemiyor.

Ormanlar 200m lik bir kanalla yok olacak kadar küçük değil, çevreyi tehdit eden açık ve çalışmayan maden ocakları kapatılacak deniyor, minimum çevre hasarı ile bu projeyi bitireceklerini taahhüt ediyorlar. Getirisi olacak bir proje. Boğazdaki her tanker geçişindeki acaba bu seferki de daha önce olduğu gibi bir felakete sebep olacak mı problemin kalkıyor ortadan.

Baba sizin amacınız ne? Bu yukarıda saydıklarımın nesine muhalifsiniz? Hangisi gerçekleşmeyecek bu yazdıklarımın? Bana biriniz açıklayın. Yazın abi. Kuru gürültüye gelince full speed giden siz, bu yazdıklarımdan hangisinin mantığınıza uymadığını açıklayın...

Mithat, emin ola bu projeye harcanacak para ile getirisi, çok daha hızlı ve verimli olacaktır. O kadar alışmış ki halkımız, devlet üretim yapsın, çalışanlar yatsın, salla başı al maaşı kültürü devam etsin. Özel sektör diye bir olay var. Sunulan teşvikler var. Bir getirisi olacak olsa, emin ol özel sektör zaten çoktaaaaaaaaaaaaaaaaaan oraları parsellemiş, fabrikalarını kurmuş, çalışıyor olurdu.

Siz diyorsunuz ki, devleti her daim zarar ettirecek projeler üretilsin, gün kurtarılsın. Ne diyeyim size bilmiyorum cidden...


- çevrede ciddi orman tahribatı yapacak bu, boydan boya orman kesiyorsun. sadece orman değil doğal alan, canlı türü kaybı da yaşatacak

- minimum çevre tahribatı dediler diye öyle yapacaklarını mı sanıyorsunuz? Adam minimum gider neyse ona göre yapacak tabii ki. bu arada gidecek ormanın canlının haddi hesabı yok.

- herhangi bir getirisi olmayacak. trafik desen köprüye bağlı trafik her zaman artar, nereye azalıyor, maddi desen boğaza vereceğinden fazla para alaamzsın ogemilerden.

- geçeceği yer kesin olmasa bile istanbulun en büyük su kaynakları olan b.çekmece ve terkoz göllerini baltalama riski var.

- şehri bölerek iyice karıştıracaklar. düzensiz şehir kaosa dönecek.

- harcanacak para inanılmaz bir para, getirisiz bir şekilde sokağa atılacak. bunu kaldıracak gücümüz yok.

- ormanlar sadece kanal yüzünden yok olmayacak, oradaki çarpık yerleşim artacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bırak beyler adam iktisat terk. Bu yatırılan paranın 10da 1ini verip türk telekom tekel gibi yerleri özelleştiren devlet şimdi o parayı tanker geçicek yere harcıyor. Metrobüsün deniz versiyonunu yapsan oraya yine istanbul sonuçta. Biz diyoruz ki bırakın ist... amaaaaan kime anlatıyorum adam at gözlügü ile okumasını biliyor anca halk aç işsiz desek anlamıcak hatta aç işsiz halk anlamıcak.

Bırak pentegram sen bunları onlar anlamaz gel biz gidelim sohbet başlamıştır çoktan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi, nolax... Getirisi olacak lafının hangi iki kelimesini almamakta direniyor aklın? Buyur Türk dil kurumu sözlüğünden senin için araştırdım...

Getiri: Kazanç. Yarar

getiri İng. yield, return

Bir yatırımdan veya taşınır değerden elde edilen gelir.
BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü 2004getiri İng. advantage

Bir kişi, nesne, durum ya da koşuldan yana olan, başarı ya da kazançta yardımı dokunan olumlu özellikler

Olacak: a. 1. Olma, gerçekleşme olasılığı bulunan şey: Olmuşa değil, olacağa bak! 2. Olmasının önüne geçilemeyen durum: İş olacağına varır.


Ayrıca, orman bölgelerinin tamammının talan edilebilmesi demek, istanbul nüfusunun toplamda 45-50 milyonu bulması demektir ki, bunun olabilme ihtimali, tüm orman arazilerindeki ağaçların teker teker kunduzlar tarafından kesilmesi ihtimalinden bile düşük. Şaka gibisiniz...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vaperon said:

Viktor said:

sirf bogaz trafigi rahatalsin diye develtin hicbri gelir elde edemeyecegi milyar dolarlik bir projeyi savundun

tebrikler :D


Her geçen gemiden ne kadar ücret alındığını biliyor musun?

Boğazda trafik yüzünden bekleyen gemilerden ne kadar para kaybedildiğini? Bu kanal sayesinde daha büyük tonajdaki gemilerin geçebileceğini, bu sayede daha büyük gemilerin de bu kanaldan geçmesi sağlanarak daha yüksek geçiş gelirleri elde edileceğini neden düşünmezsin a Viktor. Bok atmak kolay tabi. :)

Bu kullan at birşey de değil, her daim bir para getirisi olan bir kanal olacak. Panama kanalı ger geçiş için 250000$ geçiş ücreti alırken, istanbul için bu çok az da olsa, gelen gelir daha fazla olacak. El insaf. Takım tutar gibi parti tutmak ta ayrı bir olay bu forumda...


sen hicbirsey bilmiyorsun asil lol, ortaokulda tarih okutmadilarmi size

said:
Montrö Boğazlar Sözleşmesi

KESİM I. TİCARET GEMİLERİ

Madde 2:

f1. Barış zamanında, ticaret gemileri, gündüz ve gece, bayrak ve yük ne olursa 3. madde hükümleri saklı kalmak üzere, hiçbir işlem (formalite) olmaksızın, Boğazlar'dan geçiş ve gidiş-geliş (ulaşım) tam özgürlüğünden yararlanacaklardır. Bu gemiler, Boğazlar'ın bir limanına uğramaksızın transit geçerlerken, Türk makamlarınca, alınması işbu Sözleşmesinin I sayılı Ek'inde öngörülen vergilerden ve harçlardan başka, bu gemilerden hiçbir vergi ya da harç alınmayacaktır.
f2. Bu vergilerin ya da harçların alınmasını kolaylaştırmak üzere, Boğazlar'dan geçecek ticaret gemileri, 3. maddede belirtilen istasyonun görevlilerine adlarını, uyruklarını, tonajlarını, gidecekleri yer ve nereden geldiklerini bildireceklerdir.
f3. Kılavuzluk ve yedekçilik (römorkörcülük) isteğe bağlı kalmaktadır.


said:
EK I

f1. İşbu Sözlesmenin 2. maddesi uyarinca alinabilecek olan vergiler ve harçlar asagidaki çizelgede gösterilenler olacaktir. Türk Hükümetinin bu vergilerde ve harçlarda kabul edebilecegi indirimler, bayrak ayirimi gözetilmeksizin uygulanacaktir.

Kütüge yazili darasiz tonajin Yapilan hizmetin niteligi (jauge nette, net register tonnage) herbir tonu üzerinden alinacak vergi ya da harçlar tutari altin-Frank(1)

a)Saglik denetimi ............... 0.075
b)Fenerler, isikli samadiralar ve geçit samandiralari, ya da baska samandiralar:

800 tona kadar ................... 0.42
800 tonun üstünde ............. 0.21

c)Kurtarma hizmeti: Kurtarma sandallarini, palamar tasiyan füze istasyonlarini, sis düdüklerini, radyofarlari ve b) paragrafina girmeyen isikli samandiralarla, ayni türden baska dösemeleri (tesisleri) kapsamak üzere ... 0.10

f2. İşbu Ek'in, 1. paragrafina ekli çizelgede belirtilen vergiler ve harçlar, Bogazlar'dan bir gidis-dönüs geçisine uygulanacaktir (baska bir deyimle, Ege Denizi'nden Karadeniz'e bir geçis ve Ege Denizi'ne dogru dönüs yolculugu ya da Karadeniz'den Ege Denizi'ne Bogazlar'dan bir geçis, bunun ardindan da Karadeniz'e dönüs); bununla birlikte, bir ticaret gemisi, gidis yolculugu için Bogazlar'a girdigi tarihten baslayarak alti aydan çok bir süre sonra, duruma göre, Ege Denizi'ne ya da Karadeniz'e dönmek üzere Bogazlar'dan yeniden geçerse, bu gemi, bayrak ayirimi yapilmaksizin, bu vergileri ve harçlari ikinci kez ödemekle yükümlü tutulabilecektir.
f3. Bir ticaret gemisi, gidis geçisinde, dönmeyecegini bildirirse, işbu Ek'in birinci paragrafinin b) ve c) fikralarinda öngörülen vergiler ve harçlar bakimindan yalniz tarifenin yarisini ödemesi gerekecektir.
f4. İşbu Ek'in birinci paragrafina ekli çizelgede tanimlanan ve söz konusu hizmetlerin gerektirdigi giderlerin karsilanmasina ve yedek akçe ya da asiri olmayan bir döner sermaye fonu elde etmek için gerekli miktardan yüksek olmayacak olan vergiler ve harçlar, ancak işbu Sözlesmenin 29. maddesi hükümleri uygulanarak arttirilabilecek ya da tamamlanabilecektir. Bunlar altin-Frank ya da ödeme tarihindeki kambio degerine göre Türk parasi olarak ödenecektir.
f5. Ticaret gemileri, kilavuzluk ve yedekçilik (römorkörcülük) gibi istege bagli hizmetler karsiligi vergileri ve harçlari, böyle bir hizmet, söz konusu geminin acentasinin ya da kaptaninin istemesi üzerine, Türk makamlarinca geregi gibi yerine getirilmisse, ödemek zorunda tutulabileceklerdir. Türk Hükümeti, istege bagli bu hizmetler için alinacak vergilerin ve harçlarin tarifesini vakit vakit yayinlayacaktir.
f6. Bu tarifeler, söz konusu hizmetler 5. maddenin uygulanmasiyla zorunlu kılındigi durumlarda arttirilmayacaktir



son derece dusuk vergi aliniyor goruldugu gibi, montro maddeleri bu gemiler ustunden kazanilicak parayi zaten anca bu gemilerin turkiyeye olan gecis maliyetini telafi etmesi uzerinden izin veriyor, aaa bogaz var ne guzel geciolar diye bi olay yok, o gemiler icin birsuru masraf yapiyor risk aliyoruz ve acikcasi hicte akrsilamiyor

panama demissin, sinifta kaldin ordan cunki panama apayri, tabi oldugu uluslararasi sozlesmeler, ortaklari ve yonetimi apayri, 1999 a kadar direk ameirkan kontrolundeydi 99 da panamaya gecti, bayada sorunlu bir gecis oldu

suveys ornegi var bide, nasr da bi ara gaza geldi KANAL BIZIM TOPRAKALRIMZIDA , NEDEN BIZ KAZANMIYORUZ diye, gitti kanali millilestirmeye calisti sonra 3. dunya savasi cikiyordu neredeyse, ingiltere ile fransa sovyetlerle savas esigine geldi filan, sonunda misir bu yaptigi aptal hamle icin hisse sahiplerine servet odedi, korfez savasinda amerikan affindan ayrarlanmasaydi batmisti coktan, misirin ekonomisinin icine etti

ha bu iki kanalin ozelligine bakalim, cografya bilmiyen arkadaslarda avr cunki

panama kanali kuzey amerika ile guney amerikanin rotasindan gecer, panama olmasa bati amerikadan yola cikan bir geminin dogu amerika veya uzak doguya gidebilmesi icin ya atlantigi gecip akdenizden dolanmasi lazim, yada guney amerika kitasinin cevre uzunlugu kadar bri yolu katetmesi lazim ki gayet tehlikeli ve sorunlu bir yol bu, nerdeyse guney kutbuna kadar iniyorsun

suveys kanali ise akdeniz ve dolayisi ile avrupa ile uzakdoguyu bagliyor, aksi halde eski yolla afrika kitasini dolasmak lazim

bu kanallar kullanicilari icin kritik oneme sahip, asiri kestirme bir yol sunuyorlar ve hem vakitten hem nakitten tasarruf sagliyor

istanbulda ise bri adet bogaz mevcut zaten, karadenizle akdenizi bagliyor bu, panamaya kiyaslada suveyse kiyaslada hacmi cok kucuk, parad aakzanamiyoruz risk almak disinda

simdi biz diyoruzki alabildigimiz ucret yaptigimzi masraflari anca karsiliyan, bu statusu uluslararasi bri anlasma tarafindan korunan istanbul bogazinin yanina bir kanal daha acip gemileri ordan gecirelim, paraya para demiyelim

troll ecience bu direk, buna inanabilen biri varsa kafasiz denmeyi hakediyordur hani, yeni kanalin kimseye zerre faydasi yok, belki 18. yuzyilda yapilsa pikniklerini yesilkoyde duzenleyen rus ordusunu yavaslatma konusunda bir ise yarayabilirmis, belki 1940 lard ayapilsa hani almanlari yavaslatmak veya soguk savast akizilalri yavaslatmak bahanesi olabilirmis, zaten bu kanal geyigi hep askeri olarak gundeme gelmis

bugun diyoruz bi bogaz daha acalim, tursit gelsin kanali gorsun su sporlari yapsin

kocaman bir lol diyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:



- çevrede ciddi orman tahribatı yapacak bu, boydan boya orman kesiyorsun. sadece orman değil doğal alan, canlı türü kaybı da yaşatacak

Geçiniz.

Rewendor said:

- minimum çevre tahribatı dediler diye öyle yapacaklarını mı sanıyorsunuz? Adam minimum gider neyse ona göre yapacak tabii ki. bu arada gidecek ormanın canlının haddi hesabı yok.


Hala aynı bıdı bıdılar. Geçiniz.

Rewendor said:

- herhangi bir getirisi olmayacak. trafik desen köprüye bağlı trafik her zaman artar, nereye azalıyor, maddi desen boğaza vereceğinden fazla para alaamzsın ogemilerden.


Daha düz bir yaklaşım sanırım olamazdı. Ticaretle falan uğraşmıyorsundur inşallah.

Rewendor said:

- geçeceği yer kesin olmasa bile istanbulun en büyük su kaynakları olan b.çekmece ve terkoz göllerini baltalama riski var.


Ha suyu Istranca'dan almak için zamanında para vermeye hazır olan zihniyet, bu kadar da saçmalayacaktı zaten.


Rewendor said:

- şehri bölerek iyice karıştıracaklar. düzensiz şehir kaosa dönecek.


Öeh. Şehitler ölmez, vatan bölünmez diye başla bi de.

Rewendor said:

- harcanacak para inanılmaz bir para, getirisiz bir şekilde sokağa atılacak. bunu kaldıracak gücümüz yok.




Rewendor said:
ormanlar sadece kanal yüzünden yok olmayacak, oradaki çarpık yerleşim artacak.


Bu nedir ya =) Ahaha

Daha az zorla kendini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bak arkadaşım türkiyenin elindeki tek proje bu mu?Ya bunu yapacaz yada batacak mıyız güzel kardeşim he söyle bana.Bak yukarda da denmiş bende diyorum Türkiyenin tek şehri İstanbul mu diyorum cevap bile vermiyorsun bitlisten mi kanal geçirecem diyorsun.
Neden kanal geçiriyorsun güzel kardeşim yok mu aklında başka proje gitsinler mühendisler odalarıyla konuşsunlar konuşmalarına bile gerek yok tmmob bir yığın proje getiriyor önlerine istersen dinliyeceksen paylaşırım.
Şu aşağıdaki görüntüye bak
http://www.yerbilgisi.com/wp-content/uploads/2011/04/6DuortpgzKP2TCozQM3Vx9Y.jpg
Ne görüyorsun haritanın yarısı kahverengi yerleşim yeri sen şimdi tutuyorsun sol tarafta istanbulu bölecem diyorsun o tarafta artık hiç yeşillik kalmaz.Çevre mühendisleride dedi İstanbulun O2 oranı önemli ölçüde düşecek diye.Ne bu ısrar?Rte ne dese yapacaksınız biraz eleştirin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

- çevrede ciddi orman tahribatı yapacak bu, boydan boya orman kesiyorsun. sadece orman değil doğal alan, canlı türü kaybı da yaşatacak

İstanbulda orman dediğiniz alan, kuzey batısından kuzey doğusuna doğru uzanmaktadır. Kanal L şeklinde olmayacak. Ha dersen ki, kuzeyden güneye kesmeyecek mi? Evet kesecek. o da yaklaşık olarak 200metre maksimum genişlikte kesecek. Boy olarak tabiki bir kayıp olacaktır ama bu telafi edilemeyecek boyutlarda değil...

Rewendor said:
- minimum çevre tahribatı dediler diye öyle yapacaklarını mı sanıyorsunuz? Adam minimum gider neyse ona göre yapacak tabii ki. bu arada gidecek ormanın canlının haddi hesabı yok.

Abi yer kazılıyor, yeri kazıyorlar. HES gibi su tutulacak bir şey değil bu...

Rewendor said:
- herhangi bir getirisi olmayacak. trafik desen köprüye bağlı trafik her zaman artar, nereye azalıyor, maddi desen boğaza vereceğinden fazla para alaamzsın ogemilerden.

Tamam, alamazsın. Boğazdan 1 geçiyorsa oradan 2 geçecek diyorum. Bunda en azından hemfikir miyiz?
Rewendor said:
- geçeceği yer kesin olmasa bile istanbulun en büyük su kaynakları olan b.çekmece ve terkoz göllerini baltalama riski var.

Orasıyla alakası bile olmayacak. Çok daha batıdan geçeceğini söyledi zaten kendisi. Toplantı bitiminde, çatalcaya hediyemdir demesi zaten ne büyükçekmece, ne de küçükçekmeceyi kullanmayacağını belitmiş oldu.

Rewendor said:
- şehri bölerek iyice karıştıracaklar. düzensiz şehir kaosa dönecek.

Yeni yapılacak olan iki ayrı semt bu kanalların yakınında ya da tam merkezinde şekillenecek. Planlı ve programlı olacak.

Rewendor said:
- harcanacak para inanılmaz bir para, getirisiz bir şekilde sokağa atılacak. bunu kaldıracak gücümüz yok.
Sen bu söylediğinde ciddi olamazsın herhalde. Bir tankerin boğazdan tam geçerken patlaması, çarpması gibi bir felaketi kim kaldırabilir? Dolmabahçe'yi, Çırağan'ı, Beykoz'u, Bebeği falan feda edebilme lüksün var yani?

Rewendor said:
- ormanlar sadece kanal yüzünden yok olmayacak, oradaki çarpık yerleşim artacak.

Sanırım daha önceden söyledim, kentsel dönüşüm uygulanmaya devam ederken, kimse ona izin vermez artık. Ayrıca o bölgelerde planlı ve projeli olarak semtler kurulacağını da söylemiştim daha önce. Sanırım en azından planlı ve programlı olacağında hem fikiriz...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon, tartışabilen insanlar olarak tartışıyoruz burada. fikir belirtmekten aciz, konu konusunda da bilgisiz/yetersiz kalıp da fikir sunamayarak "geçiniz" diyerek tartışmaya bir şey katamayacak haldeysen boşa girme.

kaldı ki şu forumda herkese daha önceki tartışmalarda ne kadar kof bir mantığın olduğunu göstermiştin, fazla zorlama istersen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

ya benim anlamadigim neden dogudaki fakiri, yoksulun i$ini siz du$unuyosunuz ki?


çünkü istanbul'da yaşamadığım için?

doğu'nun durumu istanbulun umrunda değil bak orası öyle.
deprem olması bile bir tek orda mühim. o yüzden istanbula boğaz yapılırsa sanki türkiye'ye yapılmış gibi tanıtılacak...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor güzel yazmışsın kardeşim, teşekkürler, ama tonaj miktar kısıtlamalarını da yazarsan, fazla tonaja sahip ki 800tonluk bir gemi artık yük gemisinden sayılmıyor.

Tonaj o antlaşmalardaki miktarları aştığı takdirde, belirli bir ücret ödemek zorunda. Bunu da sanırım ekleyebilirdin be Viktor. Di mi canım kardeşim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vaperon said:

Rewendor said:

- çevrede ciddi orman tahribatı yapacak bu, boydan boya orman kesiyorsun. sadece orman değil doğal alan, canlı türü kaybı da yaşatacak

İstanbulda orman dediğiniz alan, kuzey batısından kuzey doğusuna doğru uzanmaktadır. Kanal L şeklinde olmayacak. Ha dersen ki, kuzeyden güneye kesmeyecek mi? Evet kesecek. o da yaklaşık olarak 200metre maksimum genişlikte kesecek. Boy olarak tabiki bir kayıp olacaktır ama bu telafi edilemeyecek boyutlarda değil...

Rewendor said:
- minimum çevre tahribatı dediler diye öyle yapacaklarını mı sanıyorsunuz? Adam minimum gider neyse ona göre yapacak tabii ki. bu arada gidecek ormanın canlının haddi hesabı yok.

Abi yer kazılıyor, yeri kazıyorlar. HES gibi su tutulacak bir şey değil bu...

Rewendor said:
- herhangi bir getirisi olmayacak. trafik desen köprüye bağlı trafik her zaman artar, nereye azalıyor, maddi desen boğaza vereceğinden fazla para alaamzsın ogemilerden.

Tamam, alamazsın. Boğazdan 1 geçiyorsa oradan 2 geçecek diyorum. Bunda en azından hemfikir miyiz?
Rewendor said:
- geçeceği yer kesin olmasa bile istanbulun en büyük su kaynakları olan b.çekmece ve terkoz göllerini baltalama riski var.

Orasıyla alakası bile olmayacak. Çok daha batıdan geçeceğini söyledi zaten kendisi. Toplantı bitiminde, çatalcaya hediyemdir demesi zaten ne büyükçekmece, ne de küçükçekmeceyi kullanmayacağını belitmiş oldu.

Rewendor said:
- şehri bölerek iyice karıştıracaklar. düzensiz şehir kaosa dönecek.

Yeni yapılacak olan iki ayrı semt bu kanalların yakınında ya da tam merkezinde şekillenecek. Planlı ve programlı olacak.

Rewendor said:
- harcanacak para inanılmaz bir para, getirisiz bir şekilde sokağa atılacak. bunu kaldıracak gücümüz yok.
Sen bu söylediğinde ciddi olamazsın herhalde. Bir tankerin boğazdan tam geçerken patlaması, çarpması gibi bir felaketi kim kaldırabilir? Dolmabahçe'yi, Çırağan'ı, Beykoz'u, Bebeği falan feda edebilme lüksün var yani?

Rewendor said:
- ormanlar sadece kanal yüzünden yok olmayacak, oradaki çarpık yerleşim artacak.

Sanırım daha önceden söyledim, kentsel dönüşüm uygulanmaya devam ederken, kimse ona izin vermez artık. Ayrıca o bölgelerde planlı ve projeli olarak semtler kurulacağını da söylemiştim daha önce. Sanırım en azından planlı ve programlı olacağında hem fikiriz...


Daha nasıl olacağı belli değil, ama kanalD'de mesela L şeklinde gösterdiler kanalı. Öyle olmasa bile çevresiyle beraber yeterince büyük bir tahribat.

İstanbul boğazından daha geniş olacağına dair bir şey de söylemiyorlar, 1 geçecekken nasıl 2 geçsin ki oradan?

Boğazda bir geminin tankerin gelip de binaya çarpması çok zor bir ihtimal, ve tabii ki olmasını hiçkimse istemez ama olması durumunda da götürüsü bu projeden kat kat daha düşük olacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...