Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DirectX'in oyun gelişimini engelliyor olması


Bone

Öne çıkan mesajlar

Olay satışta bitiyor.

Homefront'un UK satışları açıklandı, satışların %70'i X-Box 360, %26'sı PS3, %4 PC (digital distribution hariç). Şimdi bu bütün oyunlar için geçerli bir rakam. Bunu gören developer öncelikle konsol bazlı yapıyor oyununu sonra PC'ye port ediyor. Bulletstorm'u açar açmaz direk konsol port olduğunu gördüm, Aim Down Sight sensitivity değiştirilmiyor. Korkunç bişey ama adam niye PC'ye odaklansın ki? Grafikleri için uğraşmaya değer mi bu satış rakamında? Bir kaç PC developer kaldı şurda zaten onlar bile konsol'a ağırlık vermeye başladılar.

Aynı savaş konsol arasında da var. Microsoft developerlar için daha kolay bir API sunduğu için herkes oyunu 360 için yapıyor sonra PS3'e port ediyor. Sonuçta framerate düşüşleri ve başka problemler. Bence Uncharted 2 360 exclusive oyunların hepsinden katkat daha güzel görünüyor ve gameplay'i daha iyi ama sadece Sony yapıyor artık bu oyunları kendine. Çünkü herkes API'den şikayetçi.

Artık kolaylık arıyor firmalar. Oturup yazsınlar donanıma erişimi daha kolay olan bir API ve bu onları konsol'a yaptıkları oyunlara extra yük getirmeyecek bir API olsun herkes geçer yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
3 sene önceki bir röportaja rastladım, tim sweeney ile konuşmuşlar
http://arstechnica.com/gaming/news/2008/09/gpu-sweeney-interview.ars/
ilginç bir şey, o zaman dx10'un dx9 kadar yenilikçi olmadığından bahsetmiş.

çok fazla takip etmiyorum ama grafik sektöründe directx'den epey bir sıkıntı duyuluyor gibi.
eğer directx 12'de microsoft adam gibi bir çözüm sunmazsa, directx'in sonu olabilir bu.

dx 10-11'de doğru düzgün bir gelişme sunmadı, her ne kadar bir iki efekt gelmiş olsa da, grafikler yerinde sayıyor. xbox'a paralel kalsın diye uğraş veriyor diye düşünüyorum.
eğer öyleyse grafik teknolojileriyle uğraşan şirketler tek tek directx'e kapılarını kapatırsa ne yapar merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herzamanki gibi para konusmus ve maykrosoft dayi, türlü türlü katakulli ile opengl ye paso engel cikartti windows vistadan beri,fakir ama güçlü olmak yetmedi open gl için.

İşin teknik kısmını cok iyi bilmiyorum ama Opengl nin dx e gore daha güçlü ve esnek bir api oldugunu biliyorum.

Amd ve nvidia oyun yapimcilarını maddi olarak teşvik ederse, belki open gl destekli oyunlar bollaşır ilerde,tabi microsoft aganin tepkisi de baya sert olur herhalde sdsad
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Marquezetto said:

Dayrektiks'den daha çok donanım fakiri konsollar yüzünden pisi oyunları istenen seviyede değil bence.


konsolların kullandığı sistemle pc farklı yalnız.

yani isteseler yaparlar ama directx anca bu kadarına yetiyormuş.


Dayretkiks yetersiz olabilir ona lafım yok. Yalnız oyunların çoğunun konsoldan pisiye aktarıldığını düşünürsek diyorum -ki konsolların işlem, grafik vs. teknolojileri belli şu zaman için- yetersiz kalması normal. Konsol düşünülmeden -Dayrektiks'e rağmen- hareket edilse sonuç bence daha farklı olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalnız burada esgeçilen şöyle bir durum var: directx'in yeni sürümlerine bile geçmeye üşenen oyun geliştiricileri. dx11'de gayet devrimsel şeyler geldi halbuki, hep dediğim gibi tessellation yeter tek başına. ama multi-platform yapan adamın zaten uğraşmaya niyeti yok baştan bir kere.

directx neden bu kadar popüler oldu o sorulmuş, daha 2000'lerin ilk döneminde bunun sohbeti yapılıyordu oyunlarla ilgili sitelerde. opengl'de oyun geliştirmenin directx kadar basit ve pratik olmadığından yakınılıyordu. bugün oyun maliyetleri çılgın ve yersiz prodüksiyon debdebesiyle hepten katlanmışken çok az geliştirici pc sürümünü elden geçirmeye razı.

dolayısıyla sözkonusu olan directx'in pc oyunlarını (ki bunlar azınlıkta kaldı, sallamayacak şirketler) kısıtlaması değil, bütün pazar payının 2005-2006 grafikli oyunlara ait olması ve bunların geliştiricileri tarafından bilerek yerinde sayma. bunu farketmek için aylık bestseller listelerine şöyle bir göz atabilirsiniz, ezici çoğunluk hep dx9 oyunları ve grafikleri de doku çözünürlüğü artışı hariç 4-5 yıl önce oynadıklarımızla aynıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...