Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DirectX'in oyun gelişimini engelliyor olması


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
AMD'den birisinin açıklamaları varmış.
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/03/16/farewell-to-directx/1

DirectX versiyonlarıyla çalışmıyor olsam da, bir süredir grafik sektöründe bir tıkanıklık olduğunu görmüştüm.
Bence DX 8 ve DX 9 güzellerdi, ancak DX10 ve DX11'in oyun sektörüne doğru düzgün bir yarar sağladığını düşünmüyorum.


http://www.tomshardware.com/news/API-DirectX-11-Shader-Richard-Huddy-PC-gaming,12418.html

"What this means is that-- although PC graphics are better than the console version-- developers can't tap into the PC's true potential because they can't program hardware directly at a low-level, forced to work through DirectX instead. But there are benefits to working with APIs including the ability to develop a game that will run on a wide range of hardware. Developers also get access to the latest shader technologies without having to work with low-level code."
Mesaj tarihi:
Abi çok istiyolarsa kendileri yazsınlar bütün API'yi. DirectX'in OpenGL'in falan amacı o zaten, mümkün olduğu kadar low level şeylere bulaştırmamak.

OpenGL daha esnek bi API, biçok şeyi kendi kafana göre değiştirebiliyosun, uzun süre de kullandı oyun yapımcıları hatta. Ama sonra nedense DirectX'e kaydı herkes, şu an aktif olarak oynadığım PC oyunlarından sadece WoW OpenGL destekliyo ki o da MacOSX'te falan da çalışabilmesi için. Zaten oyun da 2004'ün oyunu.

Bile bile lades olmuş.
Mesaj tarihi:
O da var tabii, ama dx'inki çok kısıtlı. Xbox ve PC sadece. Hardware kanadı neyse ama software'da da çok masraflı. Steam'den indirdiğim her oyun directx ile ilgili bi şeyler yüklüyo.

Hani oturup kendileri yazsınlar dedim ama o tipik Türk tepkisi verme amaçlıydı. OpenGL dururken dx'e geçmelerine benim isyanım.

Zira OpenGL desen, bugün çalışmadığı sistem kalmadı heralde. Her yere, her dile wrapperları çıktı, OpenGL ES (embedded sistemler için, örneğin iPhone, PS3), JOGL (Java uygulamaları için, bkz Wowhead'in 3D görüntüleyicisi), WebGL (HTML5'teki grafik tabanı) falan.
Mesaj tarihi:
Kojiroh said:

Abi çok istiyolarsa kendileri yazsınlar bütün API'yi. DirectX'in OpenGL'in falan amacı o zaten, mümkün olduğu kadar low level şeylere bulaştırmamak.

Mum_Chamber said:

ben de anlamadim. "word yuzunden notepad'in degerini anlamiyoruz" gibi bir arguman olmamis mi bu? istiyorsan otur apiyi kendin yaz, kim engelliyor?


adamların zaten bir süredir kullandığı API varmış, OpenCL.

adamların burda bahsettiği mevzu farklı, siz anlamamışsınız.

DirectX başarısız bir API demiyorlar, insanlar DirectX'teki bazı kalıplara çok fazla takıldığı için ekran kartının yeterince gücünü kullanamıyorsun diyorlar.

Yani OpenGL veya OpenCL kullanman sonucu fazla değiştirmiyecek.
DirectX'in bazı eksiklikleri var sonucu bu noktaya getiren, o ayrı, ondan da bahsetmişler.

Ancak API'leri kullanıp High Level programlama yaptığın zaman ekran kartının sınırsız imkanlarının sadece küçük bir kısmını kullanıyor oluyorsun.

bu da, senin elinde konsoldakinden çok daha güçlü bir ekran kartı olmana rağmen, konsol grafikleriyle yarışmaya kasmana neden oluyor.

şöyle Braid gibi oyunlar yapanlar dx ile kassın, ama Crysis gibi AAA oyun yapan firmalar dx ile sınırlı kalınca oyundaki grafik teknolojisi çok demode kaldı diyor.
Mesaj tarihi:
Viktor said:

dx den once iksboks denen, sene 2011 de hala dvd ile calisan antika ucube engelliyor


directx kullanmıyor olsalar xbox grafiklerinden daha üste çıkabileceğiz.
ama xbox seviyesinde kalmak istedikleri için, çok daha güçlü bir ekran kartla çok daha zorlanarak çalışan grafiklerimiz oluyor.
Mesaj tarihi:
ingame cinematice kayması bahane değil ya
bak mesela ps3 de unchartedda oyun içi motoruyla realtime render yapıyor bütün demolarını ama ona rağmen canavar gibi bd dolduruyor

bak ff13 e 1080p videoyu basıyorsun nasıl bd doluyor
Mesaj tarihi:
fizban o dediğinin yapılması için insanların bazı şeylerin farkına varması gerekiyor.

dediğin kadar kolay olsaydı işler, planescape torment, beyond good & evil gibi oynayan kişilerin bayıldığı oyunlar sims, wii sports gibi çok satan oyunlar arasında yer alması gerekirdi.

crysis gibi, unreal tournament gibi büyük çapta grafik işine girmek istersen sektörde bazı şeylere bağlı kalmak zorundasın.
"çok biliyorsan sen git yap" diyerek tek başına hareket ettiğin zaman tek başına öyle bir motor veya grafik düzeyi çıkartamazsın. tek başına braid yaparsın belki, ya da trine felan. ama bir crysis olmaz yapacağın oyun.
cysis boyutunda birşeyler yapacağın zaman mevcut kalıplara girmek durumunda kalıyorsun.
AMD'deki adam da bu kalıpları eleştirmiş.
Mesaj tarihi:
Cross platform oyun yapmanın end gamede (hahah) zorunlu hale geldiği bir ortamdan bahsediyoruz ve QQ sahibi AMD. Kraldan çok kralcı olmayın hüleyn!

ama madalyonun bir de hardware yüzü var, üşeniyodur driver basmaya adamlar safasfs.
Mesaj tarihi:
oyun anlayislariniz insanlarla ayni olmak zorunda degil. mario'nun hala dunyanin en cok sevilen oyunlarindan biri olmasinin bir sebebi var.

planescape'i sevmedim, beyond good & evil'i oynamadim. bu oyunlar bana hitap eden oyunlar degiller. oyun dunyasinin cogu benim gibi dusunuyor. oyun oynamak icin zaman harcamiyoruz. oyun oynamak zaman gecirmek icin bir arac sadece. elbette ki kolay oyunlari tercih edecek cogunluk.

crysis'i, ut engine'i yapan ekip ayni para ve kaynaklari baska birseye ayirsaydi onu da yapardi bu arada, merak etmeyin. zaten amd basindaki adam da tek basima yapamiyorum diye qq'luyorsa daha cok aglar.
Mesaj tarihi:
Yok aga adam diyo ki developerlar gelip bana ağlıyor diyor. El atıcaklar nabız yokluyorlar gibi geldi bana.

Yalnız average gamerın farmville oyuncusu olması beni bağlamaz. Gamer forumunda sökmez bu savlar ehue.
Mesaj tarihi:
fizban said:
serbest bi piyasa var ortada


bu külli yalan. teoride öyle gözükse de o kadar fazla dolaylı yoldan sınırlandırıcı etken varki bir noktadan sonra adamlara kızamıyorsun bile
×
×
  • Yeni Oluştur...