Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

en datli hybrid


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam,

Dun Toyota'nin kampanyasini/fiyatlarini kurcalarken prius'u gordum. Daha once hybrid araba ne var diye bakmadigimdan boyle ilk anda ask gibi bir sey oldu. Pek hosuma gitti.

Alternatifler nedir, hangisi iyidir hangisi ucuzdur konusalim istedim.

Gerci aramadim etmedim. Varsa baska konu fail olayim ve kapatalim bu bahsi. adsa
Mesaj tarihi:
bir gün herkes hybrid li olucak.
henüz türkiyede yaygınlasmadı hybrid arabalar ki zaten vergilendirme sistemi bile daha geçtiğimiz haftalarda yapıldı diye biliyorum.
mevcut TR sartlarında en iyi araba hyrib olabilecekken, fiyatlarının da normal bir arabadan kat kat yüksek olması düşündürüyor herkes.
su an daha çok yeni bir teknoloji oldugundan kesin bir dille iyi veya kotu yonlerini kimse söyleyemiyor.
teoride bilgisi var herkesin.

ama önümüzdeki 3-5 sene içerisinde hybrid arabaları heryerde göreceğimizi de söylemek gerek.
Mesaj tarihi:
Abi kesinlikle olamazsa olmaz. En basitinden dur kalk sirasindaki asiri tuketimi egale ediyorsun elektrik motoru sayesinde.

Ama fiyat fena tabi. Prius 42bin euro.
Mesaj tarihi:
ya tam rakamı hatırlamıyorum da bi fuar sonrası bu elektrikli araba üreten firmalardan birinin yetkilisiyle röportaj yapıyodu muhaberin teki.
ne kadar yakıyo diye sordugunda 100 km de 1 lt benzin kadar bile yakmadıgını söylemişti.
tabi bunun yanında elektirik ücreti falan da katıyordu.
Mesaj tarihi:
100km'de 2-2,5 liralik elektrik yakiyor elektrikli arabalar diye kalmis aklimda.

Ama menzilleri kisa ve sarj sureleri uzun. Gerci batarya degisim muhabbeti olacak muhtemelen, gidip benzincide -ya da bataryacida =P- boslari birakip dolulari alip yoluna devam edeceksin.
Mesaj tarihi:
prius falan cok dusuk suratlerde elektrik kullanıp 60 70den sonra 1.8 benzinliye geçiyo, o yuzden kullanıs yerleriniz ve tarzınız belirler ne kadar yakacagınızı.
ama tabi dur kalkın tasarrufu illaki fark ettirir.

ama öldürseler bi priusa 42k euro vermem
Mesaj tarihi:
Zaybird said:

42k euro oha.mercedes c180 alınır nerdeyse.


Mercedes ile 10lt altina dusemeyeceksin kesinlikle. Bu aletin fabrika verileri 4lt altinda her kosulda. Uzun yol yapiyorsan aradaki farki epeyce hizli kapatabilirsin. 3 senede kafadan 30bin lira kar demek su anki benzin fiyatlariyla.
Mesaj tarihi:
uzun yolda hiç sanmıyorum priusun 3 litre yakacagını.
dedigim gibi 70km ustu suratlerde benzinli motor, 1.8lt
ha uzun yolu 65km ile katedebilecegini idda eden varsa beri gelebilir.
o 1.8 benzinli motor da uzun yolda 100km ile 6 litre yakarsa, mercedes de aynı yolda 7 bucuk yakar en fazla, aynı kullanıs tarzında.

aynı fiyatta oldugunu dusunursek aracların, isterse devlet dagıtsın, plastik ve cevreciyim beaaaaan diye bagıran bi toyotadansa magandayım ben diye bagıran ama isteyince performans da sunabilen gayet luks, malzeme kalitesi toyotadan kat kat ustun, şık ve arkadan itiş bi aracı tercih ederim.

ayrıca gayet bilinmekte ki priusun pillerinin uretim processi 3 sene kullanarak mercden salınım farkıyla dogaya kazandıracagın iyilik ve mutluluktan cok daha fazla zarar veriyo.
Mesaj tarihi:
di said:

Cevreyi kirleten pil ya da plastik degil, insanin hayvanligi. Adam gibi yerine teslim edilirse biseycik olmaz.


özel mesaja cevap bekliyordum? şimdi mesaj kutun dolmuş da ondan buradan yazıyorum.
Mesaj tarihi:
SoulCube said:

2002-2003 yıllarındaki kırmızı puma ayakkabısı modasına benziyorda ondan.


hybrid geçenlerde benimde aklıma takıldı.neden yok etrafta diye

öyle bikaç ünlünün var yanılmıosam

kırmızı pumayı ben aldıgımda çok yaygın değildi.bu ne lan diyenleri bile hatırlıyorum.sora herkes aldı ahha
Mesaj tarihi:
forgiver said:

araba alrıken ç.vereyi kim düşünğyo allasen
işte o zaman gogo dizel.
kıçından kelebek cıkıcak diye 42k euro verilmez priusa



hahaha çok iyi

42k euro daha iyiymiş ama , yuh!!
Mesaj tarihi:
Selam,

Şehir içi kullanım için elektrikli, şehir dışı için ise diesel şart.

Bataryalar için de geri dönüşüm istasyonları var. Sonuçta kimse kendi başına yüz küsür kiloluk pili aracından söküp servisten yenisini alamayacağına göre, son kullanıcının müdahalesi olmadan piller kontrol altında tutulabilecek.

Diesel hybrid çok daha kullanışlı olur bana göre. Ani hızlanmalarda elektrik motoru takviye yaparsa tüketim inanılmaz düşebilir.

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...