forgiver Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 menzil, akü ve şarj noktaları zaten problem ama birilileri ilk verisyonu almadan arge yatırımı yaparlarsa 10 yıl beklemeyiz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 hybriddir ya o Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 arge yatırımını da firmalar belli ölçütlere göre yapıyorlar, yatırımlarının karşılığı uzun sürecekse çok abartı bir yatırım yapmazlar. Bunun dışında teknoloji ne kadar hızlı gelişirse gelişsin, belli bir hızdan daha önce yerleşemiyor insanlar arasında. İnsanların kabullenmesi, şüphelerinin giderilmesi, önyargılarının kırılması belli bir süreç alıyor. Bugün hala "erkek adam manuel vites kullanır" yargısı bile ülkemizde kırılmış değil (tabii performans ve tasarruf açısından manuel vitesin hala bir miktar avantajı var ama önyargının sebebi bu değil), ya da mesela apple ve diğer firmaların tüm çabalarına rağmen dokunmatik ekrana karşıt insanlar bayağı belli bir ölçüde. Elektrik arabalarda da benzer durum olacak, hatta şimdiden var. 2 günde ce-eee diye değişim yaşatamaz yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 ya ama bu degısım zorunlu, ben mesela touch screen kullanmam trafikli bi sehirde degilsem otomatik araba kullanmam, bunlar tercih meselesi. Ama hybrid zorunluluk ya hu =). Nasıl insanlar seve seve diesele geçtiler onada geçerler. Bide o kadar geri değil ya, sorun çıkarıyor mu ki hybridler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 insanlar dizel, lpg ve benzin arasında bütçesine ve kullanımına göre tercih yapıyor elektrikli bunlar arasında bir alternatif olacak ilk çıkanlar verimli olmayacak, şarj yeri yok sorun olur kaygıları olacak yoksa kimse 100 km yi en ucuza gitmekten vazgeçmez param olsa lpg yerine dizel tercih ederim şehir içi ulaşım yapan biri olsam ve yine param olsa sorunlarını aşmış bir elektirikli araba ilk tercihim olurdu ama dediğin gibi ben en iyisini yaptım çok para harcadım diyen biri olmadıkça ilk serilere hep kuşkuyla bakılacak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 ya iide, hybridde şarj derdi yok ki? benzinle ediosun işte 60 ı geçince? 2 saate yakın gidiyor 60 altında o şarj zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 elektrikli oto iyi guzel ama sole bi sorun war sirf sehir ici kullanim ve garajli evlrde mumkun cunku 200 kilometre gibi bi rangesi war ama 8 saatte sarj oluyo yane benzinciye git hop dolsun olayi mumkun deil ha ama dicen benzinin deposu 200 hatta 250 lirayken ekonomik mi walla haftada 500 km felan yapiyosan garajli ev alcak kadar ekonomik bu arada %3 guzel keske ilk kassmandan hic otv alinmasa taksiler bile elektrikliye doner eauheahu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 forgiver senin gibi düşünmüyor ama herkes. Hatta düşünmeyen büyük kitle var. Benim arabam dizel mesela, lpg'ye güvenmedim, hala güvenmiyorum, riskli geliyor, haliyle lpg'de daha ucuza yol yapabileceğime rağmen dizeldeyim. Ya da "ben arabamdan canavar performans beklerim abi, gaza bastım mı titretecek yolu" diyip benzin kullananlar var. Hatta sırf bu yüzden V8 motor ya da 3.0 araba kullananlar var, tek tercih ucuzluk değil yani. Konfor, güvenilirlik, güvenlik (ikisi ayrı klasman, biri mesela yolda rahatça dolum yapabilme ya da yolda bırakabilme, diğeriyse lpg'nin patlaması örneğin.), hatta işin şov yönü dahil onlarca tercih sebebi var. Şimdilik elektrikli/hibrid arabalar performans, güvenilirlik ve pek çok açıdan normal arabalara göre geri planda kalıyor, ama 10 sene sonra bunları aşınca iyi bir tercih olma ihtimalleri çok yüksek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 said: ya iide, hybridde şarj derdi yok ki? benzinle ediosun işte 60 ı geçince? 2 saate yakın gidiyor 60 altında o şarj zaten o zor durumda kalırsan çok iyi bir alternatif işte ama benzin sonuçta çok daha pahalı neden 100 km benzinle gitmek isteyeyim ya da şehirler arası 80 km gidiyorsun, şarj istasyonu senin şarjının bitiş noktasına yakın deil önce almak zorunda kalacakssın öbürsü gün işe gidecen, önceden şarjı fullemek zorunda kalacaksın mesela lpg depoları 36 litreden başlıyor 400-500 km eder, bunda bile benzinli bir depoya göre 2x istasyona uğramak zorundasın bu tabi uzun yol için ya da anadoluda akaryakıt daha ucuz ben orda fulleyip giderim dönerim aga tarzı hesaplayan adamlar var şehir içi sorun yok ama Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 BonePART said: bu arada %3 guzel keske ilk kassmandan hic otv alinmasa taksiler bile elektrikliye doner eauheahu taksi gibi günün 20 saatini yolda geçiren arabanın elektrik/hibride dönmesi imkansız yaw :) Adamlar tek plaka alıp 2-3 şoför dönüşümlü kullanıyorlar, araç sürekli yolda. Uzun şarj süresini ve sık sık şarj zorunluluğunu asla kabullenemezler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Rewendor said: forgiver senin gibi düşünmüyor ama herkes. Hatta düşünmeyen büyük kitle var. Benim arabam dizel mesela, lpg'ye güvenmedim, hala güvenmiyorum, riskli geliyor, haliyle lpg'de daha ucuza yol yapabileceğime rağmen dizeldeyim. Ya da "ben arabamdan canavar performans beklerim abi, gaza bastım mı titretecek yolu" diyip benzin kullananlar var. Hatta sırf bu yüzden V8 motor ya da 3.0 araba kullananlar var, tek tercih ucuzluk değil yani. Konfor, güvenilirlik, güvenlik (ikisi ayrı klasman, biri mesela yolda rahatça dolum yapabilme ya da yolda bırakabilme, diğeriyse lpg'nin patlaması örneğin.), hatta işin şov yönü dahil onlarca tercih sebebi var. Şimdilik elektrikli/hibrid arabalar performans, güvenilirlik ve pek çok açıdan normal arabalara göre geri planda kalıyor, ama 10 sene sonra bunları aşınca iyi bir tercih olma ihtimalleri çok yüksek. işte senin o bahsettiğin kitle emin ol daha düşük yoğunlukta bende lpg zarar verir yaa diyenlerdendim en fazla 1000 km gidebildim şehir içi olsaydı uğraşmazdım ama ya da dizel alcak param olsa hiç lpg düşünmezdim zaten yine uzun yolda aynı aralıkta maliyetleri(gaza yüklenmessen lpg daha ucuz) yani performans, alışveriş merkezine almazlar arabamı, lpg reröre, dizelin servisi pahalı, benzin çok yakat çok kaçar gibi düşünenler olmakla birlikte esas kriter kaç km, kaç para, hızlı mı giderim ortalama sürat mi daha sonra bütçeye göre araba konforu bunlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 honda civic hb --- bir de lpg de en büyük sorun benzine geçiş sıcaklığı kış aylarında kısa mesafe kullanıcısı çok ağlar 5 dakika rölanti de beklmesi lazım, o zaman da yakıt harcıyor zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 hibrid arabalar zaten uzun yol arabası değil muhtemelen de çok uzun süre boyunca olmayacak. İşten eve-evden işe şehir içi limitli kullanım arabası bunlar. oturması çok sürer hibrid arabaların, zaten "mükemmelleşmeleri"ne de daha var. Ama şimdiden belli bir alıcı kitlesi olması lazım ki firmalar gelecek görüp buna yatırımı arttırsınlar, bu ara dönem daha kısa sürsün. Devletlerin destekleri bu yüzden oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 sole bi sorun war ama priusdan daha az yakan jaguar war yane prius dunyanin en ekonomik araci deil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 ayrıca dizel-benzin litre fiyat farkı ve dizel-benzinli fiyat farkı kapanıyor ama ikincisinden çok emin deilim çünkü salladım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 dizel benzinlide litre fiyatı oranı kapanıyor zamlarla ama aradaki fark çok oynamıyor tl olarak bakınca. Bir de litreye göre de bakmayın 1 litre dizelle gidilen mesafe de 1 litre benzinle gidilenden 1.5-2 kat daha fazla. Hem daha ucuz hem de daha uzun süre götürüyor yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Somon Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Absolut said: Enerji sonsuzda atıl duran enerji bi işe yaramıyor yani toprağın altındaki kömür potansiyel enerji ama onu çıkarıp işlemek veya esen rüzgarı değerlendirmek, güzeşi kullanmak gazı kullanmak ve nukleer enerji kullanmak önemli. Yoksa güneşten gelen enerji sonsuza kadar yeterinsanoğlu. :) Ve bunun enerjiye dönüştürülmesine para ödüyoruz biz. Evine kömür alıp izlediğinde degil yaktıgında ısınırsın en basitinden ve o kömür senin evine kadar gelirken yapılan harcama + kömür bedeline para ödüyorsun. :P Somon said: abi çok saçma dünyada sonsuz olan tek şey enerji, sonsuz olan bir şeye para ödüyoruz çok komik hemde öle böle degil geçende discoverychannelda bu konuyu baz alan bir program vardı sadece yer altında ki kaynak suları ile dünyayı 3000 yılına kadar yetecek elektrik enerjisi elde edilebilirmiş durum böleyken 2 kişilik bir aile ortalam tüketimle 100 lira elektrik faturası ödüyorsa çok saçma beleş yap elektrigi arabalar beleş ısınma beleş enerji beleş insanlık barışı olur ama olur mu savaş olsun ki para kazansınlar petrol dünyada bitti mi ? nah amk 300000000 yıl yetece kadar petrol var ama petrolun olmadıgına inandırıyolar ki fiyatı artsın nese çok zekiyim ben o sebeple kendimi tam ifade edemiyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 çok yüzeysel baktın be somon :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 petrol yok deil cikarmak zor hatta yanilmiyosam 100 sene sonra mi 50 see sonra mi ne petrol cikarmak icin gereece enerji petrolun vericeginden fazla olcak enerji nasil beles anlamis degilim uranyumu kazmiyo musun santrali insaa etmiyo musun gunes enerjisi anellerinin ortalama omru 10 sene yenilemeyecek misin nerden gelcek bunlarin parasi onu gectim bunlarin efektif hale getirilmesi icin arastirma yapmicak misin 100 sene sonrada hala ayni teknoloji ile mi devam etceksin enerji ucuzlayagilir elbette ama bedava nasil olcak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 erke dönergeci Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BAIIHAN Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 bu araçlar deskjet yazıcılara benzeyecek gibi geliyor bana araba 30.000 tl batarya 100.000 kmde bir ölse oda 15000 tl. bide esas bomba vergiyi oraya koyarsın. gibi... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 zamanında petrol şirketlerinin batarya teknolojisi üreten şirketleri satın alması geldi aklıma.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Şimdi şöle bişi var, benzinli arabanın daha çok patladığı yer şehir içi, özellikle dur kalk hızlan yavaşla gibi durumlar. Dizelin parladığı noktada orada, kalkarken çok daha rahat kalkıyor, e dur kalk o kadar koymuyor. LPG desen, lpg ucuz olduğu için ucuz. yoksa benzinden çok daha az verimli olduğu için meret su gibi içiyor araba. Hybrid araba şehir içi için ideal, o da nasıl? sarıyerden küçükbakkalköye gidiceksin, hayvan gibi trafik var köprüde. Hah işte orada hybrid parlayacak, durduğunda, rölantideyken araba "0" yakıyor.5 saat dursanda orda, 1 saat dursanda aynı şey. işte o trafikteki 2-4 saat idare edecek ondan sonra otobana çıktınmı benzine geçiceksin zaten. ( bu arada merso dizel hybrid yapıyordu en son ) Ki, benzin-dizel fiyat dengelenirse, 90+ hızlarda benzin daha ekonomik olabilir. ( teori tabi bu denemek lazım ) en azından gürültüsüz çalışır araba. Uzun yol için, evet o dediklerin geçerli o yüzden uzun yolda hybrid arabaya benzinli araba gözüyle bakmak lazım ki 60 dan sonra devreden çıkıyor hybrid. Mecburen bakıcaksın =). Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Loex Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 kesin alırım bi tane ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
saturn Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 abi ne o %37 vergi Bursa’da üretilen Fluence Z.E.’nin fiyatı 90 bin lirayı bulacak benzinlisi 35300 bin gelde al http://www.kapuska.net/otomobil-2/elektrikli-otomobillere-yuzde-37lik-otv.html Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar