Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PISA egitim degerlendirmesi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
2009 sonuclari aciklandi ve 10 yildir oldugu gibi yine en dandik egitim sistemine sahip uc OECD ulkesinden biriyiz.

yuppi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment
http://www.ntvmsnbc.com/id/25158135/
Mesaj tarihi:
eğitim sistemimiz berbat

hollanda şaşırttı
bi de abidik gubidik ülkeler var ilk 10 da bence. lichteinstein gibi macau gibi falan
italyada oecd ülkelerinde cok kötüymüş
alala
Mesaj tarihi:
teste ne gerek var, devleti kimlerin yönettigine bak halkın ne oldugu zaten anlasılıyor.

okudugunu, dinledigini anlayaman ve algılayaman bir halkımız var.
Mesaj tarihi:
geçen yaz amerika'da bi araştırma vardı.

okul süresinin uzatılmasının bi boka yaramadığı. bunun yerine ders saatlerinin azaltılıp, daha nitelikli derslerin ön plana çıkartılması ve yaz tatilinin süresinin oldukça kısaltılması gerektiği ya da yaz tatilinde yaz okulu gibi aktivitelerin gerektiği vs yazıyordu.

adam haklı beyler

özet de geçeyim..
bu iyi olan ülkelerde okula gidilen gün sayısı fazla, günlük ders sayısı az ve gereksiz müfredattan arınmışlar.
Mesaj tarihi:
huun said:

ilkokulda hala çarpım tablosu ezberletiliyor mu? ezberletiliyorsa, o eğitim sisteminden bi numara olmaz.


Çarpım tablosunu ezberlemeden nasıl çarpma işlemi yapıyorsun orda kaldım ben.

Birde Türkiye'de üniversite eğitimindeki en büyük problem öğrenci çokluğu ve projelerin azlığıdır benim açımdan. ( mühendislik için söylüyorum ). Yani şu anda bir Erasmus öğrencisi olaraktan, gene power point sunumları, gene uygulanan formullere dayalı hesaplar... Tek fark projeler var, projeleri yaparkende hocalar senle birebir ilgileniyor.
Mesaj tarihi:
bir ülkede yetişen mühendis, çarpım yapabilmek için çarpım tablosunu ezberlemek gibi bir zorunluluk olduğunu düşünüyorsa, o ülkenin eğitim sisteminden bir numara olmaz.
Mesaj tarihi:
said:
Türkiye, araştırmaya yeni dahil olan Şili’yi ve her araştırmada son sırayı kimseye bırakmayan Meksika’yı geride bırakarak sondan ikinci oldu.


ikinciyi geçersek kaçıncı oluruz.
Mesaj tarihi:
huun said:

bir ülkede yetişen mühendis, çarpım yapabilmek için çarpım tablosunu ezberlemek gibi bir zorunluluk olduğunu düşünüyorsa, o ülkenin eğitim sisteminden bir numara olmaz.


Olaya biraz daha felsefik yaklaşan bir mühendis diyelim ona.

Şimdi ...

Matematik falan okumuyorum kusra bakmayın o yüzden yanlış anlatımla göstermiş olabilirim, yada bir matematikçiye göre çok basit irdelemiş olabilirim

İlkokulda bize öğretilen çarpım tablosu 10x10=100 tane sonuç içeriyordu.

Peki şimdi elimize bir tane çarpma işlemi alalım

12x12=144 Ben bu işlemi nasıl bu kadar hızlı yaptım. (başlat->command->calc... :) ) Ezber, çünkü eğitim hayatım boyunca bu işlemi binlerce kez yaptım.

13x13=169 (ezber)

Peki biraz daha basite girelim
2x2=4 Sonuç belli, basitçe 4, ama niye 4, 5 değil( hayır o parantez koyup sonucu 5 çıkarma işleminden bahsetmiyorum )

Çünkü matematik ilk yaratılış aşamasındayken sayı sisteminin sıralaması

1 2 3 4 5 6 7 şeklinde olduğu için

1 2 3 5 4 6 7 şeklinde olsaydı 2x2=5 olacaktı.

Yani 4 dediğin rakamın sayısal değeri değilde ona verdiğimiz isimlerin değişmesinden bahsediyorum.

Yani bu ne demek oluyor

2x2=4 (ezber)

Doğal sayıların sıralaması 1 2 3 4 5 ... ezber

Tabii şöyle bir yöntem daha olabilir.

2x2=4 ne demektir 2 tane 2, yani || || adet fasülye ( ilkokula döndüm :) ) sayarsak , 1 2 3 4 , cevabın 4 olduğun bulabilir.

Burada kullandığımız tek ezber sayıların sıralaması oldu. Peki 16x6=96 da ne yapıcaz. Fasülye yemez

İrdeleyek : 16x6=96 işlemini 6x6=36 ordan üç geliyor 60'a 3 ekle 90+6 = 96 şeklinde yapıyoruz. Peki hiç duraksamadan bezelye saymadan nasıl yaptık? 6*6=36 (ezber) 6*10=60 (ezber) Topla=96 (burda ezberi kullanmadık)

122x122= incelersek 2x2=4 (ezber) 2x1=2 (ezber) bu işlemlerin sonuçlarını bildiğimiz için ilk o bildiğimiz ezberlediğimiz çarpım tablosunda bulduğumuz sonuçları gerekli formata göre yazarak toplayak en son 14884 sonucunu buluyoruz.

Yani anlatmaya çalıştığım matematik bazı kabuller ve sistemler üzerine kuruludur. Onları ezberlersin sonradan her şey mantıklı gelir. Ama dediğim gibi bunu bir yabancı dil gibi düşün sayı sistemi sıralamasını yada 2x2=4 olduğu kabulunu bilmeyen birisi için bu imkansızdır. Bu kabuller ezberlenmelidir. Bilmiyorum düşündüklerimi anlatabildin mi? Yani o çarpım tablosu ezberlenmelidir. Ama yanında aslında bunun toplamanın farklı bir şekli olduğuda bu çocuklara anlatılmalıdır.

Mesaj tarihi:
iyi de senin dediklerine ezberlemeye zorlamak yok. sık tekrarladığın şeyler zaten kafanda yer ediyor. ilkokuldaki çocuğu -ki kendisi hayatında toplasan 10 kere çarpım yapmamış bir insan evladı- eline bi tablo verip git bunları ezberle diye eve göndermek çok başka birşey.
Mesaj tarihi:
huun said:

iyi de senin dediklerine ezberlemeye zorlamak yok. sık tekrarladığın şeyler zaten kafanda yer ediyor. ilkokuldaki çocuğu -ki kendisi hayatında toplasan 10 kere çarpım yapmamış bir insan evladı- eline bi tablo verip git bunları ezberle diye eve göndermek çok başka birşey.


Şöyle ki :


Ezberlemek - sözlük anlamı :
ezberlemek; bir şeyi olduğu gibi çokça düşünmeksizin akılda tutmak

Kafanda yer etmesi derken zaten sende orda farketmeden "ezber" kelimesinin türkçe anlamını söyledin.

Benim demek istediğim, bizler sayı sisteminin sıralamasını ve çarpım tablosunu "öğrenmedik" , "ezberledik". Ama onları kullanarak 122252x12385= işleminin sonucunu bulmayı "öğrendik".

Benim söylemek istediğim bu, öğrenmek ve ezberlemek arasındaki fark

Yani kısacası çarpım tablosu ezberlenmelidir. İlkokul'da bilmem kaçıncı sınıfta öğretilmelidir, kolay olmalıdır, yok hayır daha zor olmalıdır. Çizgifilmlerle çocuklara gösterilmelidir fakat bu da bir farketmeden ezberletme yöntemidir. Ama bir şekilde ezberlenmelidir.

Mesaj tarihi:
Ben gene bayık bir şekilde almanya örneğimi vereceğim ama burada öğrencilerin 7 mi 8. sınıflarda mı ne hesap makinası veriyorlar ellerine, almanyadaki mühendislik ortada.

Hiç hesap makinası kullanmayıp saf saf üniversitede hesap makinası kullanmayı öğrenmiştim mesela. Ağaç yaşken eğilir.

Bende dalga geçiyordum adamlarla ilk geldiğimde bu arada en basit şeyi bile hesap makinasına giriyorlar diye, şimdi ben kendim bile en ufak hesabımı hemen hesap makinasına giriyorum çünkü ezber yanıltıcı olabiliyor hele ki micro, nano ve virgül sonrası 4 basamak gibi hesaplarla uğraşıyorsan en ufak işlemin bile doğruluğundan emin olmak istiyor insan.
Mesaj tarihi:
Paticik.com forumlarında bulundugum 8-9 senede cidden çok saçma şeyler gördüm, bu şeylerden daha saçma şeyleri bazen trollük, bazen ta*ak, bazen sırf yapmış olmak için, bazense gerçekten inandıkları için savunan kullanıcılar gördüm.


Ama arkadaşım Türk eğitim sistemini/çarpım tablosunu ezberlenmesi gerektiğini savunan bir kişi ilk defa gördüm.

Üşenmeyen biri lütfen bir mindfuck demotivational posteri hazırlasın.

"LÜT-FEN"
Mesaj tarihi:
Güzelim kardeşlerim, bakın konuyu dağıtmamak için 2 tane spoiler yazdım. Onları güzel, güzel okuyun. Ne demek istediğimi anlayacaksınız. Sölediklerimi anlamayacak kadar düşünsel yapıya sahip değilseniz, zaten hayatı yeterince "ezber" le geçiştirdiğiniz, düşünmek için varolan ( bize yüce yaradan tarafından verilmiş - Samanyolu, belgesel kuşağı :) )beyninizi ne kadar az kullandığınızı göstermiş olursunuz.

Hesap makinesi olayı farklı bir olay. Ben de kesinlikle destekliyorum hesap makinesinin kullanımını ve kullanımının artmasını, ama bir öğrencinin de o kullandığı hesap makinesinin aslında o işlemleri nasıl yaptığını bilmeside gerekir sanırsam. Bunu bilmesi içinde çarpım tablosunu vs vs vs ...

Pati'de bulunduğum 9-10 yıl boyunca beni kimse anlamadı, ulan bari şu söylediklerimi anlamış olan doğruyu söylediğimi savunan bir pati çıksında benim anlatamadıklarımın türkçe mealini söylesin herkese.

Birde proje yapmaya gidiyorum ben, akşam üstü Garbage'da bir konu açarım bu konuyu tartışırız. Neleri ezberliyoruz, neleri ezberlemiyoruz. Ama ezberlenmesi gereken şeyler vardır, bunlarıda unutmayalım.

Konu Türkiye'nin sıralamalarda niye en altta, Finlandiya gibi sarışın mavi gözlülerin bol olduğu bir ülkenin niye üst sıralarda yer aldığıdır. Dediğim gibi, ben bunun sonuçlarından birinin üniversite ve liselerdeki proje eksikliğinin olduğuna inanmaktayım.
Mesaj tarihi:
GEd said:

Ben gene bayık bir şekilde almanya örneğimi vereceğim ama burada öğrencilerin 7 mi 8. sınıflarda mı ne hesap makinası veriyorlar ellerine, almanyadaki mühendislik ortada.

Hiç hesap makinası kullanmayıp saf saf üniversitede hesap makinası kullanmayı öğrenmiştim mesela. Ağaç yaşken eğilir.


abi o iyi de bende aşmış hesap makineleri var. ti'ın ve sharp'ın dokanmatik ekranlı olanı.. üni.ye girdim, aldım! bak öyle yapmamak gerekliymiş :S
kod yazma vs acaip faydası oldu evet.

yalnız adam gibi kafadan işlem yapmayı öldürüyor hesap makinesi. 24x12 falan dediklerinde 288 demem sizdsen 1saniye uzun sürüyordur. halbuki 12x12x2=144x2 yani bildiğin bişi işte. 96x3 gibi bir şeye kafadan cevap vermem ise acaip uzun bak.
yoksa bu da aynı!
×
×
  • Yeni Oluştur...