Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Protoss 101 for extreme beginners - by Arcane


LombaK_Knight

Öne çıkan mesajlar

Protoss 101 for extreme beginners - Arcane Style

Golden Rules of Starcraft:

1. Nexus her daim işçi basacak, Nexus adedi birden fazlaysa bu hepsi için geçerli. Çok işçi diye bir şey yoktur. Es kaza çok işçi bastığınız için oyunu kaybedecek seviyeye geldiyseniz zaten artık beginner değilsiniz. Hiç bir sebepten Nexus'un probe basması durmamalı. Chrono Boostları da başka bir şey için kullanmayacaksanız mutlaka işçi çıkışını hızlandırmak için kullanın.

2. Mineral ve Gaz mümkün olduğunca az birikecek. Unutmayın, birikmiş 800 mineral savaşta eksik 8 zealottır.

3. Bir göz her daim minimapte olacak. Bunu otomatikleştirmek gerekiyor. Ayrıca mid ve late game'e doğru haritadaki expansionların hemen her birinde bir pylon olması (çok göz önünde olmayan kilit noktalara) çok ama çok faydalı oluyor. Hem recon hem intercept için. Misal 3 tane medivac görüyor, farkediyorsunuz. Tahmini rotaları üzerinde 5-6 stalker spawn edip medivacleri snipe edebiliriz.

4. Tek elle Starcraft oynanmaz. Mutlaka iyi klavye kullanmak gerekiyor. BroodWar'ın aksine SC2 de daha kolay klavye kullanmak. Benim Key mapping;

1. Ana ordu
2. İkincil ordu ya da ikincil spell casterlar...Ordunuzu bölmek genellikle çok iyi bir fikir değildir. Ama Muta haras gibi ordunuzu bölmenizi gerektiren saldırlarda bunu yapmazsanız çok canınız sıkılır.
3. Robotics Bay
4. Ana Nexus
5. İkinci Nexus
6. Üçüncü Nexus
7. Dördüncü Nexus

Duruma göre 8. 9. 0. a expansionları patrol edecek Dt falan atayabiliriz. Ben pek gerek görmüyorum.

5. Macro > Micro. Küçük bir combatta 1 stalker kurtaracaksanız diye 30 sn macronuzdan geri kalmanız felaketle sonuçlanabilir. Benim mid gamedeki rutinim;

3. 4. 5. 6. basarak sürekli işçi pompalamak bir yandan "W" ile unit warp etmek. Sürekli space'e basarak (bir göz minimapte) gelen mesajlara focuslanmak. Bir de deli gibi pylon atmanız lazım. Supply Block yemek ve unite basamamak felakete götürür. Ayrıca mutlaka expansionlara birer cannon atmak çok faydalı. Mineral Line ile Nexus arası idealdir. Probe haraslamak için bir force geldiğinde size tepki süresi tanır.

6. SC2'de unitleri sag klikle yollarsanız ve o ordu düşman ordusu ile karşılaşırsa, ordunuz ateş etmeden devam edecektir. Tabii düşman ordusu size giydirecektir. Buna free hit diyoruz. Bu oyun Red Alert değil. O yüzden move verirken bile mutlaka "A" tuşu sol klikle veriyoruz.

7. "If you know the enemy
and know yourself, you need not fear the result of a
hundred battles. If you know yourself but not the enemy,
for every victory gained you will also suffer a defeat.
If you know neither the enemy nor yourself, you will
succumb in every battle." Sun Tzu

meali;

"Düşmanı ve kendinizi bilirseniz 100 savaşın sonucundan korkmanıza gerek yoktur. Kendinizi bilip, düşmanı bilmiyorsanız; kazandığınız her savaş için büyük bir yenilgi alırsınız. Ne düşmanınızı ne de kendinizi bilmiyorsanız, girdiğiniz her savaşı kaybedersiniz.

SC2 meali;

Recon edeceksiniz. Etmezseniz olmaz. Özet. Yani rakip ne yapıyor, bizden çok üssü var mı, nedir ne değildir bileceksiniz.

8. Oyunda bir şekilde avantaj elde ettiyseniz (rakipten gelen bir rushı güzel tutup az unit kaybettiyseniz misal) gidip saldırmak çoğunlukla gereksiz risk almak demektir. Onun yerine safe bir şekilde haritaya yayılıp extra expansionlar alıp aradaki farkı açmak oyunu garantiler.

9. Manner > All. Her maça "GL HF" diyerek başlanır. Her maçtan çıkarken "GG" duruma göre "GG WP" denir. Maç içinde, özellikle yenilgiden sonra "QQ" yapmak, bahaneler bulmak, ne oyunculuğunuzu geliştirir ne sosyal ilişkelerinizi.

Idraya kafam girsim. (gene editleme lan peo)

10. "Spew" etmek yok. Yani en ufak kuruşu bile hesaplıycaz elimizden geliyorsa. Örnek:

- Gaza işçi yollarken 3 işçiyi birden çekmek yerine teker teker çekerseniz (bir de asla elinde mineral olan işçi almıyoruz) daha az zararınız olur.

- Bina yapmak için işçi çektiğimizde o işçinin boşta beklediği her gereksiz saniye, zarar edilen saniyelerdir.

- Gereksiz combata girip unit harcamak en kötüsü sanırım. Gireceğimiz savaşları iyi seçiyoruz.

- Sıklıkla F1'e basarak boşta bekleyen işçi olup olmadığını kontrol edicez.

- Yeni Nexus bastığımızda bitmesine yakın ana Nexus'tan işçi transferi yapıcaz (Maynard Transfer). Zamanında kazanılmamış para da spew edilmiş paradır.

Not: Guide hiç bir ezbere dayanmadan (zaten bilmiyorum ezber oyunları) genel oyun bilgisi dahilinde, extreme beginnerlar için oyunun temel prensiplerini öğretmek için yazılmıştır. Yazarın herhangi bir iddiası yoktur. Aklıma detaylar geldikçe editlenecektir. İlgiye göre 102 vs diye devam edebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_ILuVaTaR_ said:

güzel açıklamışsın, ama protoss değil de her ırka yönelik olmuş aslında. bir de nexusları niye farklı keylere atıyorsun ki? gruplasan daha kolay olur bence.


Sıklıkla expansionları gözden geçirdiğim için hepsine aynı tuşu atamıyorum. Yani en basitinden 3 Nexus'a chrono boost atacağın zaman ayrı ayrı numaralamadıysan sıkıntı olur.

Evet aslında genel guide olarak da görülebilir ama özellikle Protoss'u düşünerek yazdığım şeyler var. Kolay olsun diye Toss olarak özetledim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

sürekli işçi basma konusuna katılmıyorum. sc2'de ilk oyundan daha hızlı tavan yapıyor nüfus. ilk expe kadar durmadan basmak mantıklı, ondan sonra nerede durmak gerektiğini bilmek lazım diye düşünüyorum.


Ben de senin gibi düşündüm bir ara Peo biraderim. Sonra Sugosu çok güzel uyardı beni. Bu oyunda işçi sayısı çok daha önemli diye. Haklı da adam. Durulması gereken nokta 90-100 probe falan bence. Orduya PSI kalması için o da.

Bir de alakasız ama imza nasıl ekleniyor ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sürekli işçi basmak kesinlikle yanlış. İşçi basmaktan ne bina yapabilirsiniz ne adam çıkarırsınız ve sürekli supply block yersiniz yapılıcak pylonın önüne geçemezsiniz. Boostu başka bi şey için kullanmayacaksanız demişsin, tabiki kullanıcaklar: upgrade için, robotic facility için ve başka şeyler için kullanıcaklar. Boostu sürekli nexusa harcamak iki kat yanlış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yildirimokur said:

Sürekli işçi basmak kesinlikle yanlış. Boostu sürekli nexusa harcamak iki kat yanlış.


Boost'un sürekli işçiye harcanması ile ilgili bir şey yazmadım yanlış anlaşıldı sanırım. Ama genellikle boostu işçiler için kullanıyorum.

Sürekli işçi basmak neden yanlış? Yani 90-100 civarından bahsediyorum max.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LombaK_Knight said:

yildirimokur said:

Sürekli işçi basmak kesinlikle yanlış. Boostu sürekli nexusa harcamak iki kat yanlış.


Boost'un sürekli işçiye harcanması ile ilgili bir şey yazmadım yanlış anlaşıldı sanırım. Ama genellikle boostu işçiler için kullanıyorum.

Sürekli işçi basmak neden yanlış? Yani 90-100 civarından bahsediyorum max.

cunku ortada rakipin taktigi ve map faktörleride var
rakip senden daha fazla force basıorsa, tutupda selamun aleykum ben exp alcaktım bi müsade edermisin die cıkamartmaz baseden
veya blister gibi 2 girisli maplerde rakip all-in tarzı bi oyun oyunuyosa ki genelde oynarlar, probe boostladıgın icin az sayıdaki gatinle az sayıdaki unitenle all-in'e karsılık veremezsin ( dolayısıyla ortaya bi macro game cıkmaz )

yani sugosu iyi hos dioda, ona bi proxy rax atıgım zaman problarla savunmaya calısıo, boostladıgı problarda cope gidio

bu dedin taktik, anca rakip ilk 30dk dalmak yok derse güzel bi taktik, yani probe boostlayıp spamlamak öyle sıradan bi olay deil, yapılcagı zaman var yapılmıcagı zamanlarda var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ki zaten tossun olayı o, iyi oyuncular bazen 3-4dk probe basmıolar, bazen force basmayıp 2dk probe boostluolar
olay neyi ne zaman yapıcanı kestirebilmekte


yani sen yeni baslayan adama non-stop probe boostlatırsan,
adam bi bakar 2 gate 3k mineral birikmis
once o timingleri anlatman lazım kac probu varken kac gati olmalı
oyunun kacıncı dakikasında robosu ve obsu cıkmıs olmalı ki x bi cheese'e cevap verebilsin

yoksa forcu 1 ve2 ye alın, gaza yollıcanız probda mineral olmasın falan bunnar oyuna en az etki eden faktörler

bize timinglerden bahset fevzi abi

benim toss 101 dersinde ogrendigim
4gatele baslayın, exp basına 3gate ekleyin, invis unitelere karsı dk 7-8 arası obs cıkartmaya calısın
ama en onemlisi tabiki
map by map gelebilcek push timinglerini ogrenmek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Memphis said:

LombaK_Knight said:

yildirimokur said:

Sürekli işçi basmak kesinlikle yanlış. Boostu sürekli nexusa harcamak iki kat yanlış.


Boost'un sürekli işçiye harcanması ile ilgili bir şey yazmadım yanlış anlaşıldı sanırım. Ama genellikle boostu işçiler için kullanıyorum.

Sürekli işçi basmak neden yanlış? Yani 90-100 civarından bahsediyorum max.

cunku ortada rakipin taktigi ve map faktörleride var
rakip senden daha fazla force basıorsa, tutupda selamun aleykum ben exp alcaktım bi müsade edermisin die cıkamartmaz baseden
veya blister gibi 2 girisli maplerde rakip all-in tarzı bi oyun oyunuyosa ki genelde oynarlar, probe boostladıgın icin az sayıdaki gatinle az sayıdaki unitenle all-in'e karsılık veremezsin ( dolayısıyla ortaya bi macro game cıkmaz )

yani sugosu iyi hos dioda, ona bi proxy rax atıgım zaman problarla savunmaya calısıo, boostladıgı problarda cope gidio

bu dedin taktik, anca rakip ilk 30dk dalmak yok derse güzel bi taktik, yani probe boostlayıp spamlamak öyle sıradan bi olay deil, yapılcagı zaman var yapılmıcagı zamanlarda var


İlk 30 dk saldırmak yok falan bayağı bir abartı oldu. Çok exceptional taktikler hariç (ki onların da çoğunun patchlerle outdate olacağına inanıyorum zaman içinde) işçi basma kuralı kolay kolay overrule edilecek bir kural değil. Ayrıca başlığı unutuyorsun; extreme beginnerlar için. Bırak beginner adam işçi bastığı için oyunu kaybetsin. O seviyeye gelsin de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Memphis said:

ki zaten tossun olayı o, iyi oyuncular bazen 3-4dk probe basmıolar, bazen force basmayıp 2dk probe boostluolar
olay neyi ne zaman yapıcanı kestirebilmekte


yani sen yeni baslayan adama non-stop probe boostlatırsan,
adam bi bakar 2 gate 3k mineral birikmis
once o timingleri anlatman lazım kac probu varken kac gati olmalı
oyunun kacıncı dakikasında robosu ve obsu cıkmıs olmalı ki x bi cheese'e cevap verebilsin

yoksa forcu 1 ve2 ye alın, gaza yollıcanız probda mineral olmasın falan bunnar oyuna en az etki eden faktörler

bize timinglerden bahset fevzi abi

benim toss 101 dersinde ogrendigim
4gatele baslayın, exp basına 3gate ekleyin, invis unitelere karsı dk 7-8 arası obs cıkartmaya calısın
ama en onemlisi tabiki
map by map gelebilcek push timinglerini ogrenmek


Şimdi öncelikle belirttiğim gibi, ben genel oyun prensiplerinden bahsediyorum build orderlardan değil. O ayrı bir konu. Ayrıca para biriktirmeme kuralını unutuyorsun. Ben sadece işçi bas demiyorum ki. O parayı biriktirmemen de gerekiyor dedim. Yani 3k minerali birikmemesi gerekiyor bu taktikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

durmadan boosted işci absmak öle korkunc bir ekonomik yük değil, matematiği var hesabı var. illa cok şart bana warpgate hemen bitmesi lazım dmeiyorsanız. boostlamanıza gerek yok, oyunun o safasında boostladığınızda zaten 1 cycle kazanıyosunuz o kadar.

4 gate rushlamıyosanız alemi yok yanı, warpgate boostlamanın.

ama işci boostlarsanız zaten 1bucuk dakka içinde 1 gate daha atıcak kazancı sağlamış oluyorsunuz, sonra geliriniz katlanarak artıyor.

işci boostlamak cok güclü bir mekanik. öle her işte 5 saniye daha cok calısıyo değil. ikinci işciyede 5 saniye önce baslıyorsunu haliyle oda 10 saniye daha fazla calıyo demek, 3. 15 saniye, 4. 20 saniye, 5. 25 saniye.

fast expand almayı mantıklı bulurken işci boostlamaya burun kıvırmak cok yersiz yanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sürekli işçi üretimi ile mal birikmesi arasında ki alakayı çözemedim ben.

Ordu konusuna gelince , sürekli işçi basıyorsan ancak oyunun 2. dakikasında force konusunda eksik kalırsın bir miktar, sonra bir daha asla force ile fazla işçi sayısı arasında negatif yönde bir bağlantı kalmaz.

Max populasyon sebebi ile ordun adamdan daha küçük olur belki (eğer haraslamıyorsan), ama income o kadar abarır ki adam senin üretim hızına yetişemez olur bir süre sonra. Birde karşılıklı işçi harasladığınız bir anda sen çok kısa bir sürede aynı mal geliş hızına çıkarken rakbin toparlanma süresi artarda artar.

Tunuvalarda genelde hep işçi harası yapıldığı için 20 dakikalık bir combatta bile hala aralıksız tüm nexuslardan işçi basan prolar görmemiz boşuna değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

day 9'un funday monday i güzeldi bu haftaki her 4 yada 5 dakikada (tercih ediyorsun oyun başında) exp cıkarak kazanman gerekio,

yani 5 dakikada ilk exp
10. dakikada 2.
15.dakikada 3.
hic durmadan exp alıosun ve genellikle kazanıyorlar oyunu 5-6 base olduklarında tam dakikasında cıkman gerekiyor falan hem işçi basıp hem ekonomi kurup hem rakibi contain edip hemde exp cıkma tutoriali gibi olmuş cok hoş maçlar var izlenmeli.

101 gibi o da o yüzden sey ettim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de sürekli işçi basıyorum da,özellikle zerge karşı oynuyorsan adam s.poll atıp direk rushlayabiliyor.bence zergin savaşçı diyebileceğimiz ünite çıkarması diğer ırklara göre daha seri.yani önce o ihtimale karşı gatewayler kurup zealot biriktiriyorum ana basede.daha sonra onları 2.expin önüne çekiyorum.bundan sonra gaz alıyorum.o arada işçi üretimi ara ara durabiliyor.

bu arada bir şey sorucam.zergle oyun uzadığı zaman,ve scout ettiğimde mutalara gittiğini gördüm örneğin.Colossus basmadan paso carrier,void ray,yanlarına da mothership çıkartıyorum.hatta forgeden de cybernetics coreden de upgrd.leri yapıyorum.ona rağmen mutalar basınca her türlü alıyorlar hava üssümü.bunu nası önleyebiliriz ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

artstvol said:

ben de sürekli işçi basıyorum da,özellikle zerge karşı oynuyorsan adam s.poll atıp direk rushlayabiliyor.bence zergin savaşçı diyebileceğimiz ünite çıkarması diğer ırklara göre daha seri.yani önce o ihtimale karşı gatewayler kurup zealot biriktiriyorum ana basede.daha sonra onları 2.expin önüne çekiyorum.bundan sonra gaz alıyorum.o arada işçi üretimi ara ara durabiliyor.

bu arada bir şey sorucam.zergle oyun uzadığı zaman,ve scout ettiğimde mutalara gittiğini gördüm örneğin.Colossus basmadan paso carrier,void ray,yanlarına da mothership çıkartıyorum.hatta forgeden de cybernetics coreden de upgrd.leri yapıyorum.ona rağmen mutalar basınca her türlü alıyorlar hava üssümü.bunu nası önleyebiliriz ?


Hocam yanış anlama da harbi beginner mısın dalga mı geçiyorsun?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...