Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Protoss 101 for extreme beginners - by Arcane


LombaK_Knight

Öne çıkan mesajlar

2 tane ekleme yapayım bari bende katkım olsun brotosslarıma, bu beginner değil artık advanced seviye tosslar için kendi keşfettiğim ,keşfedince iyi lan bu iş dediğim, belki herkesin yaptığı şeyler olsa da, olmayanlar olabileceğinden (keza progamerlarda bile görmüyorum çoğu zaman) paylaşayım :

1. si bina atmak için seçeceğimiz probe'u seçerken, nexus'a gelmekte olan, veya nexustan gitmekte olan probe lardan seçmek yerine, mineral line da mineral almakla meşgul olan probelardan seçiniz, bu sayede bina atacağınız işçiyle;
binayı at -> shift +mouse ile mapi mineral line'a geri kaydır + bir minerale yıkla
yerine ;
binatı at -> shift+c (return cargo) yapıp oyunumuza bakabiliyoruz. çok minik gözükse de bu mapi kaydırıp minerale işçiyi shiftle göndermek bile bir zaman kaybı.
1sn olsa 20 binada 20saniye yapar, bu esnadaki apm kaybı unite kontrol kaybı yapar. şahsen çok memnunum

2. si oyunun başından sonuna kadar (bu alışkanlık gibi bişey, alışkanlık halini almazsa çok unutuluyor o yüzden oyun başından sonuna kadar yapılan bi alışkanlık halini almalı)
unite basacağımız bir pylon belirleyip (genelde her zaman basimizin rakibe en yakın notkasındaki pylon olur bu, exp atınca expdeki pylon, proxy atınca proxy deki pylon , sürekli yeni attığımız pylon'u hotkeye atıyoruz) onu her zaman bir hotkey'e atamak. (benim için bu ctrl+3)
bu şekilde hi macro sorunu yaşanmadığı gibi, macro yaparken uniteler de allaha emanet kalmamış oluyor.
unitelerle combattayken
3 (ordu basacağımız pylon hotkey'i) -> S+s+s+s+s -> 1 (ordu hotkey) şeklinde bi combinasyon 2 saniye sürüyor.
hem ordu kontrole devam hem macroya devam yani.
bu da gerçekten çok işe yarıyor (ayıp bi örnek olucak ama). grudge maçta xunn'un 1800 minerallere çıktığını gördüm mesela, ben 2.5 aydır oynuyorum o kadar iyi bir oyuncu olmama rağmen hiç 4 haneli mineral görmedim oyunda 3 exp'im oldugunda bile.
macro için cidden çok iyi bi taktik kullanmayanlara tavsiye ederim bunu da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scorch said:

day 9'un funday monday i güzeldi bu haftaki her 4 yada 5 dakikada (tercih ediyorsun oyun başında) exp cıkarak kazanman gerekio,

yani 5 dakikada ilk exp
10. dakikada 2.
15.dakikada 3.
hic durmadan exp alıosun ve genellikle kazanıyorlar oyunu 5-6 base olduklarında tam dakikasında cıkman gerekiyor falan hem işçi basıp hem ekonomi kurup hem rakibi contain edip hemde exp cıkma tutoriali gibi olmuş cok hoş maçlar var izlenmeli.

101 gibi o da o yüzden sey ettim..


walla 4 yada 5 olayı nerdeyse imkansız. BUnu ben de izledim ve biraz mantık hataları buldum karşında exp almadan 2 maruder 1 marine + scv gelen bi adama exp alırsan 4. dakikada çat diye gg demek zorunda kalırsın. Zaten o pushu yapması için 4. dakikadaki expi scout etmiş ve saldırıp kazanmış olması lazım. fakat rahat bi oyunsa tabiyki exp almak mantıklı. white-ra nın bi maçını gösterdi day9 iyi güzel hoş ama white-ra nın diğer maçlarında öyle bi husus yok. yani yerine göre ve de adamına göre exp alıyorlar. Rakibi scoutlamak bu işte en önemli husus.


İşçi basma konusunda cüce haklı sürekli basmaktan zarar gelmez AMA AMA şöyle bi husus var!!!!. bir minerale de gaz gibi 3 işçi uygun. Sen 6 mineral bulunan bi yerde sürekli chronolayıp 50 işçi barındırırsan bu hakkaten büyük kayıp ekonomide seni geriye atar orada da exp almak çok elzem expansionu zamanında alıp işçi transferini yapabilmek lazım. Örneğin sağlam bi push geldi ve baseinden çıkamadın diyelim ki o sürede chrono yapıp işçiyi exp+ maine yetecek kadar çıkartmak yerine işçi üretimi durmalı vs. vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LombaK_Knight said:

huun said:

sürekli işçi basma konusuna katılmıyorum. sc2'de ilk oyundan daha hızlı tavan yapıyor nüfus. ilk expe kadar durmadan basmak mantıklı, ondan sonra nerede durmak gerektiğini bilmek lazım diye düşünüyorum.


Ben de senin gibi düşündüm bir ara Peo biraderim. Sonra Sugosu çok güzel uyardı beni. Bu oyunda işçi sayısı çok daha önemli diye. Haklı da adam. Durulması gereken nokta 90-100 probe falan bence. Orduya PSI kalması için o da.

Bir de alakasız ama imza nasıl ekleniyor ?



eğer sc deki tip doğru ise bir mineral field'e 3 işçi olduğu zaman optimal çalişyo.

her expte 8 tane mineral field var. 2 de gas. 24+6=30 işçi.

yani durmalik bir durum yok sürekli basmak lasim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BaaL said:

2 tane ekleme yapayım bari bende katkım olsun brotosslarıma, bu beginner değil artık advanced seviye tosslar için kendi keşfettiğim ,keşfedince iyi lan bu iş dediğim, belki herkesin yaptığı şeyler olsa da, olmayanlar olabileceğinden (keza progamerlarda bile görmüyorum çoğu zaman) paylaşayım :

1. si bina atmak için seçeceğimiz probe'u seçerken, nexus'a gelmekte olan, veya nexustan gitmekte olan probe lardan seçmek yerine, mineral line da mineral almakla meşgul olan probelardan seçiniz, bu sayede bina atacağınız işçiyle;
binayı at -> shift +mouse ile mapi mineral line'a geri kaydır + bir minerale yıkla
yerine ;
binatı at -> shift+c (return cargo) yapıp oyunumuza bakabiliyoruz. çok minik gözükse de bu mapi kaydırıp minerale işçiyi shiftle göndermek bile bir zaman kaybı.
1sn olsa 20 binada 20saniye yapar, bu esnadaki apm kaybı unite kontrol kaybı yapar. şahsen çok memnunum

2. si oyunun başından sonuna kadar (bu alışkanlık gibi bişey, alışkanlık halini almazsa çok unutuluyor o yüzden oyun başından sonuna kadar yapılan bi alışkanlık halini almalı)
unite basacağımız bir pylon belirleyip (genelde her zaman basimizin rakibe en yakın notkasındaki pylon olur bu, exp atınca expdeki pylon, proxy atınca proxy deki pylon , sürekli yeni attığımız pylon'u hotkeye atıyoruz) onu her zaman bir hotkey'e atamak. (benim için bu ctrl+3)
bu şekilde hi macro sorunu yaşanmadığı gibi, macro yaparken uniteler de allaha emanet kalmamış oluyor.
unitelerle combattayken
3 (ordu basacağımız pylon hotkey'i) -> S+s+s+s+s -> 1 (ordu hotkey) şeklinde bi combinasyon 2 saniye sürüyor.
hem ordu kontrole devam hem macroya devam yani.
bu da gerçekten çok işe yarıyor (ayıp bi örnek olucak ama). grudge maçta xunn'un 1800 minerallere çıktığını gördüm mesela, ben 2.5 aydır oynuyorum o kadar iyi bir oyuncu olmama rağmen hiç 4 haneli mineral görmedim oyunda 3 exp'im oldugunda bile.
macro için cidden çok iyi bi taktik kullanmayanlara tavsiye ederim bunu da.


Bu arada pylonu gruplamak yerine CTRL + F5 ile camera view gruplanabilir.Bu nedir şimdi ? Brood War döneminde bildiğiniz üzere 200 limitlik bir ordu ya da bütün gatewayler tek bir hotkeye alınamıyordu.Bu yüzden gateway ler çıktığında yepsine ortak bir rally verilirdi.Örn. Lost Temple mapinde bayırın tepesi gibi.Sizler 2 gatewayinizden ordu bastıktan sonra ordunun olduğu yere mouse kaydırarak gitmek yerine camrea view hotkeylediğinizden F5 bastığınız an ekran zaten direk oraya gidecektir.Bunun aynısı starcraft 2 de yapanı görmedim (belki de dikkatimden kaçmışta olabilir.)Türk oyuncuların sanırsam %90 bunu bilmemekte.Ama gerçekten işe yarayan bir taktik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arcane üstat ellerine, sağlık. Bu güzel uyarı-eğitim yazılarının devamını bekliyoruz (baal sana da teşekkürler).

Ben şu sürekli işçi basma konusunda bir şey söylemek istiyorum. Oyunu böyle oynayınca çok farkediyor, T ile de yapıcam bunu. Kesinlikle noob'lar böyle başlamalı. Zaten 3. exp. attığımda army binaları o kadar çoğalmış oluyor ki (arcane'in ilk mesajda dediği gibi mineral birikmemesi için sürekli bina dikmek zorunda kalıyorum) sürekli işçi basmak insanın apm'sini de, multitasking'ini de uçuruyor.

Bunların arkasına rakip takip etme, timing çalışması yaparsam; spell'leri kullanmayı öğrenirsem direk diamond'a başlarım diye düşünüyorum. (Daha SC2 multi'ye başlamadım, ırkıma karar vermedim).

Yalnız sürekli işçi basma olayı zerg'de farklı olacak herhalde, ana bina sadece işçi değil tüm army'i ürettiğinden durmadan drone basmak orduyu güçsüz bırakacaktır, değil mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inyourmind said:

Bu arada pylonu gruplamak yerine CTRL + F5 ile camera view gruplanabilir.Bu nedir şimdi ? Brood War döneminde bildiğiniz üzere 200 limitlik bir ordu ya da bütün gatewayler tek bir hotkeye alınamıyordu.Bu yüzden gateway ler çıktığında yepsine ortak bir rally verilirdi.Örn. Lost Temple mapinde bayırın tepesi gibi.Sizler 2 gatewayinizden ordu bastıktan sonra ordunun olduğu yere mouse kaydırarak gitmek yerine camrea view hotkeylediğinizden F5 bastığınız an ekran zaten direk oraya gidecektir.Bunun aynısı starcraft 2 de yapanı görmedim (belki de dikkatimden kaçmışta olabilir.)Türk oyuncuların sanırsam %90 bunu bilmemekte.Ama gerçekten işe yarayan bir taktik.

sc1 cilerin hepsi biliyodur ya, bilmek zorundaydın çünkü.
ama F li tuşlar şahsen bana çok uzak geliyor klavyeye bakmaktan da nefret ederim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dr_Stein said:

walla 4 yada 5 olayı nerdeyse imkansız. BUnu ben de izledim ve biraz mantık hataları buldum karşında exp almadan 2 maruder 1 marine + scv gelen bi adama exp alırsan 4. dakikada çat diye gg demek zorunda kalırsın. Zaten o pushu yapması için 4. dakikadaki expi scout etmiş ve saldırıp kazanmış olması lazım. fakat rahat bi oyunsa tabiyki exp almak mantıklı. white-ra nın bi maçını gösterdi day9 iyi güzel hoş ama white-ra nın diğer maçlarında öyle bi husus yok. yani yerine göre ve de adamına göre exp alıyorlar. Rakibi scoutlamak bu işte en önemli husus.


İşçi basma konusunda cüce haklı sürekli basmaktan zarar gelmez AMA AMA şöyle bi husus var!!!!. bir minerale de gaz gibi 3 işçi uygun. Sen 6 mineral bulunan bi yerde sürekli chronolayıp 50 işçi barındırırsan bu hakkaten büyük kayıp ekonomide seni geriye atar orada da exp almak çok elzem expansionu zamanında alıp işçi transferini yapabilmek lazım. Örneğin sağlam bi push geldi ve baseinden çıkamadın diyelim ki o sürede chrono yapıp işçiyi exp+ maine yetecek kadar çıkartmak yerine işçi üretimi durmalı vs. vs.


expension almaktan korkmayın bu kadar, öle aman tanrım napıcam 400 mineral diyicek bir durum yok yanı ortada.

en hızlı gelicek 2 marine 1 marauder +5 scv ruhsında bile bir protoss'un 1 zealot 1 stalkerı olucaktır senrtysi beklemededir, adam 5 scv cektiryse sen 8 probe ceker döversin hepsini hiç bişicik olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LombaK_Knight said:

Protoss 101 for extreme beginners - Arcane Style

Golden Rules of Starcraft:

9. Manner > All. Her maça "GL HF" diyerek başlanır. Her maçtan çıkarken "GG" duruma göre "GG WP" denir. Maç içinde, özellikle yenilgiden sonra "QQ" yapmak, bahaneler bulmak, ne oyunculuğunuzu geliştirir ne sosyal ilişkelerinizi.

Idraya kafam girsim. (gene editleme lan peo)


fevzi abi senin bu 101 dersinden yola cıkarak
ladderda bi tip var 4-5 oyundur denk geldior ne gl hf dior ne gg dior
bende ibret olsun die s.tim belasını..
101 alanlar görsün gl hf demiyene napıolar ladderda
replay
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...