snarveien Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 said: para vermeden pilot olmanın tek yolu thy. pilot olduktan sonra maasından kesiliyor egitim masrafları. iyiymiş ama üniversite var işte olmasa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 uni bittikten sonra zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Overseer Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 göz önemli de seçen firma için önemli sanırım. protez ile düzeltilebilen bozukluklar varsa (tabi sınır var bunun için de, şişecam gözlükle gitmeyin yani) ticari lisans da alabiliyosun diye söylemişti zamanında aerouzay doktoru binbaşı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 APRONDA DEVE KESERLERSE OLACAĞI BUDUR... anti klişe timi nerdesin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 eskiden TSK dan alirlardi, tsk demode oluc esimdi yandas air pilotlarini yerlestiriyorlar, ondan bu sorunlar hep yandas airlines iyi ucuslar diler, cakilirsaniz bizi sectiginzi icin cennette 1 huri ekstradan veriyoruz! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ehliyeti bakkaldan almıs galiba abi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 toggie said: göz önemli tabi ki kim diyor önemli degil diye? iki cesit lisans var. biri private, kendi ozel jetiniz falan varsa onu ucurursunuz. ya da pırpır, helikopter falan fıstık. digeri commercial yani bildigimiz yolcu tasıyan pilotlar iste. ilk bahsettigim lisans ucreti dusuk 20k euro falan civarında diye biliyorum. ikincisinin 50k euro, sınavlar falan da dahil buna. para vermeden pilot olmanın tek yolu thy. pilot olduktan sonra maasından kesiliyor egitim masrafları. TK'da pilot olmak icin her sene acılan basvurular var. oncelik olarak muhendislik bolumunden mezun olanlara yoneliyorlar. bunun dısında istedikleri seyler yas aralıgı, boy/kilo oranı, ielts/toefl skoru. basvuru yaptıysanız ongorusmeye cagırılıyorsunuz. mesela ben cagırıldım ama lanet olsun ki turkiye'de olmadıgımdan gidemedim. simdi egitime baslamıstım bile :'(. ongorusmede pek bisey anlatmıyolar. almanya'ya gondericez sizi orda bazı testlerden gececeksiniz falan diyolar. sanırım saglık kontrolu falan da orda oluyor. sonra 18 ay suren pilotluk egitimi baslıyor. baya universite okur, master yapar gibi bir egitim alıyorsunuz. sonunda cesitli sınavlara girip gecerseniz lisansınızı alıyorsunuz. sonra aylık 5k lira maasla istanbul - trabzon - ankara - antalya - adana falan baslıyosunuz ucmaya. hayırlı isler :) Öngörüşmeden sonra pat diye alınmıyorsunuz ama. Öyle o kadar kolay değil yani. Kuzenim pilot benim de, ben de TK'ya hizmet veren bir firmada Operation coordinator'ım. Öngörüşmede neyin fesisiniz, neyin adamısınız diye bakarlar. Genelde askeri kökenli havacıları tabi ki başta tercih ederler, yani genel de TK için bir hiyerarşi durumu mutlak söz konusu. Gerçi öngörüşmeye çağırıyorlarsa zaten yüzde 90 alırlar da alınmama durumları da sözkonusu oluyor bazen. Eğitim de dediğiniz gibi Weight and Balance'ından tut bilmem nesine kadar 7 tane dalda eğitim alıyorlar. Baya bir süre yardımcı pilot olarak uçarsınız, sonra 1.kaptan olarak. Konuyla ilgili olarak da göz tabi ki önemli, uçak bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Viktor said: eskiden TSK dan alirlardi, tsk demode oluc esimdi yandas air pilotlarini yerlestiriyorlar, ondan bu sorunlar hep yandas airlines iyi ucuslar diler, cakilirsaniz bizi sectiginzi icin cennette 1 huri ekstradan veriyoruz! Kthy nin pilotları hep askerdi, iyiydi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 onun da işletmecileri kötüydü ama, iflas etti adamlar hehe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Şekerli şu gibi limonata verirlerse olacağı o. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 29, 2010 balon said: toggie said: göz önemli tabi ki kim diyor önemli degil diye? iki cesit lisans var. biri private, kendi ozel jetiniz falan varsa onu ucurursunuz. ya da pırpır, helikopter falan fıstık. digeri commercial yani bildigimiz yolcu tasıyan pilotlar iste. ilk bahsettigim lisans ucreti dusuk 20k euro falan civarında diye biliyorum. ikincisinin 50k euro, sınavlar falan da dahil buna. para vermeden pilot olmanın tek yolu thy. pilot olduktan sonra maasından kesiliyor egitim masrafları. TK'da pilot olmak icin her sene acılan basvurular var. oncelik olarak muhendislik bolumunden mezun olanlara yoneliyorlar. bunun dısında istedikleri seyler yas aralıgı, boy/kilo oranı, ielts/toefl skoru. basvuru yaptıysanız ongorusmeye cagırılıyorsunuz. mesela ben cagırıldım ama lanet olsun ki turkiye'de olmadıgımdan gidemedim. simdi egitime baslamıstım bile :'(. ongorusmede pek bisey anlatmıyolar. almanya'ya gondericez sizi orda bazı testlerden gececeksiniz falan diyolar. sanırım saglık kontrolu falan da orda oluyor. sonra 18 ay suren pilotluk egitimi baslıyor. baya universite okur, master yapar gibi bir egitim alıyorsunuz. sonunda cesitli sınavlara girip gecerseniz lisansınızı alıyorsunuz. sonra aylık 5k lira maasla istanbul - trabzon - ankara - antalya - adana falan baslıyosunuz ucmaya. hayırlı isler :) Öngörüşmeden sonra pat diye alınmıyorsunuz ama. Öyle o kadar kolay değil yani. Kuzenim pilot benim de, ben de TK'ya hizmet veren bir firmada Operation coordinator'ım. Öngörüşmede neyin fesisiniz, neyin adamısınız diye bakarlar. Genelde askeri kökenli havacıları tabi ki başta tercih ederler, yani genel de TK için bir hiyerarşi durumu mutlak söz konusu. Gerçi öngörüşmeye çağırıyorlarsa zaten yüzde 90 alırlar da alınmama durumları da sözkonusu oluyor bazen. Eğitim de dediğiniz gibi Weight and Balance'ından tut bilmem nesine kadar 7 tane dalda eğitim alıyorlar. Baya bir süre yardımcı pilot olarak uçarsınız, sonra 1.kaptan olarak. Konuyla ilgili olarak da göz tabi ki önemli, uçak bu. biliyorum ya eskiden pilot olmak icin hava harp okulu sarttı. simdi sivil havacılık gelisti, ozel sirketlerden dedigim paraları vererek lisans almak mumkun. benim de cok yakın iki arkadasımın babaları pilot. biriyle shanghai'dayken tanıstım, adam oraları bildiginden gezdirdi falan. bende 50k euro para olmadıgı icin tek yolum thy idi. arkadaslarıma sordugumda ulastırma bakanlıgında tanıdıgın falan varsa ancak torpille girersin thy'ye falan diyorlardı. ama son yıllarda okudugum butun haberlerde turkiye'deki pilot acıgının inanılmaz oldugu yazıyordu hep. denedim sansımı iste, elektronik muhendisi olmanın da avantajıyla cagırıldım gorusmeye ama gidemedim. bu pilot acıgı sebebiyle daha cook pilot alınacak, yoksa onumuzdeki yıllarda filonun yarısını yabancı pilotlar ucurabilir. cok guzel meslek yahu. uniformalı falan tertemiz. seviyorum havacılıgı, ucakları falan :) bi gun nasip olur belki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
soulberry Mesaj tarihi: Ekim 30, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 30, 2010 sanki "bi tur versene" demiş. basit ve komik bi şey. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar