Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

PrudenT said:
tamam bone bu topicte sen kazanmışsın

kazansam nolcak kaybetmiş olsam nolcak. kıvırmakla, yalancılıkla felan itham edildim, üstüne fps moderatörlüğümden yaşama yeteneğime kadar eleştirildim.

zamanında "10 10'luk oyun, dünya böyle oyun görmedi, game of the year olcak, half-life 2'yi çöp tenekesine atıcak, hem bakınız grafikleri o kadar güzel ki herkes bu motoru kullanıcak" gibi şişirildi de şişirildi.

şimdi ortada adı bile yok.
geçen gün doom 3'ü tekrar kurup oynayayım dedim. doğru dürüst bir mod bile bulamadım.
O değil, harbiden çok karanlık oyun. Tepede ışık var, ama ışığın yan tarafı kapkaranlık. Bu kadar karanlık yapmanın ne anlamı olmuş ki...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bitiremedim ben oyunu, karanlık harbiden bunalttı beni. El fenerimi çıkarayım silahımımı taşıyayım, zaten sağdan soldan 2 de bir pörtleyen yaratıklar olunca el fenerini çıkarıp çıkarmamakta tereddüt ediyorsunuz. Oynanmıyor yani beni baymıştı o aşırı karanlık.

Motora gelince Riddick'in doom3 motoru kullanıdığını sanmıştım gerçi oynamadım da öyle bir izlenim aldım goruntulerden felan..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kotu bır oyundu, hıkaye yok gıbı bır sey. ınteraktıvıte sıfır. korkutma babında yaptıgı tek sey sız bır yere geldıgınızde duvar ıcınde gızlı bolmeye gızlenmıs bır yaratıgı arkanızdan serbest bırakan ucuz bır oyun sıstemı. hala 10 yıl oncesının anahtar bul kapı ac mantıgı. sureklı ulasmaya calıstıgınız ama 5 adım onde gıden sözde bir askeri birlik.

nefis grafikli, sıfır oynanabilirlikli bir oyundu.

savunanların da cogu daha sonra quake 4 u aynı grafik motoru ile gorduketn sonra vazgectıler zaten. daha doyurucu hikaye, güzel grafikler, saf bir fps oynuyor olmanın tadının yine de korunmuş olması. raven sonucta bu isi daha iyi bilen bir firma. carmack çok iyi bir yapımcı olabilir, ama arcade aşkı hala damarlarında dolaşan bir adam. ona ragmen quake 4 unde cok ıyı kalıtelı bır oyun oldugunu soylemek ne yazık ki mumkun degıl. ama yapılacaksa doom 3 de quake 4 gibi yapılmalıydı. sadece teknoloji şovu olmaktan oteye gıdemedı. onda da bır parca dar korıdorlarda gecmenin avantajını kullanarak grafige abanıyordu zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone, kimse sana fikirlerin kotu veya degil diye laf atmiyor, tarzin ve genel tutumun antipatik ondan laf ediyor, burda da AHA BAK NASIL DA HAKLI CIKTIM OFF diyerek dunyada sadece senin umursadigin birseyi geri getirdin ve bravo diyorum tebrikler, kendi kendine mutlu olmussundur heh.

uzaktan 10, yakindan 0 halen komik bir laf ve paticik jargonunda olumsuz bir yer edinecektir.

antipatiksin, iticisin :( sry.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ohooo, iki gün ortamı bıraktık hortlattığınız başlığa bak. otel pc'sinden üşenmeyip yazıyorum eheh:

arcane'in dediği gibi doom batmayacak bir efsane lakin bunun nedeninin gitgide en az carmack kadar romero'dan kaynaklandığını da anlıyorum. doom 3 minimalist yaklaşımı ile hayli daha değişik havada bir oyundu. korkutma olayı "ceee!" metoduna dayansa da bence gayet işe yarıyordu. gene de zayıf bir oyun olduğunu söyleyemem, eğlendim gayet.

quake 4'ün daha iyi olduğunu maalesef söyleyemeyeceğim, raven'a fason yaptırdılar her ne kadar raven gayet sağlam bir şirket olsa da. fason iş sonuçta ve elinde id'nin klasik tarzından başka birşey var. sonunu getiremedim halen onun doğrusu.

half-life 2'ye gelince, doom 3'ün onu süpüreceğini söyleyen biri vardıysa (ki hatırlamıyorum doğrusu öyle birini) ben değildim zira doom ve half-life benim gözümde efsane olan yegane iki single-player fps franchise'ıdır. tarzları da bambaşkadır, single-player fps'teki iki ayrı akımı temsil ederler. doom 3'ün hatası kendi akımından kopmak oldu, eminim ki serious sam'in yaptığını yapmaya çalışsalardı ilk oyunların çizgisine sadık kalmış ve daha başarılı olmuş olurdu.

ha burada sevgili bone'un direkt patladığı bir olay bump mapping'e anlamsızca yüklenmesi oldu. yıllar geçti ve dokular üzerine shader olsun başka efektler olsun poligon arttırmadan derinlik kazandıran uygulamaların cılkı çıkarıldı. genel akım da bu yönde devam ediyor.

neyse, sonuç olarak bu başlıktan "uzaktan 10, yakından 0, ortalama 0" gibi bir efsane çıktı, 500 küsur mesaja değer. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doom 2 son bölümdeki kafa carmack'e değil romero'ya ait. öte yandan ne kadar tech stuff varsa carmack'in adıyla anılıyor. vaktinde bu adamlar oyun tarihinin en yaratıcı sinerjilerinden birini yakalamışlar ama ayrılık ikisine de yaramamış.

bump mapping için ne yazsam az gelir. günümüzde her motorda standart haline gelmiş bu da etkisinin göstergesi.

bone vaktinde uzaktan 10, yakından 0, ortalama 7 vermiş doom 3'e. ben bugün bu oyunu terazide tartınca beklentiyi karşılamada 0, teknolojide 7, hüsranda ise tam 10 puan veriyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...