_Spartacus_ Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Herhangi bir ırkla ya da herhangi bir ırka karşı karşı bu tip cheese ya da all-in'leri benimseyip, standart oyununuz haline getirirseniz bir oyuncu olarak hiçbir şekilde gelişemezsiniz. Zerg'e karşı zorlanıyorsanız bu tip "kolay" çıkış yolları aramayın, standart oynayın. Harrasment yapın, push yapın, expo alın. Belki bunları yaparak ladder'da birkaç galibiyet yerine mağlubiyet alırsınız ama makronuz gelişeceği için uzun vadede daha çok işinize yarar.
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Orası öyle de şu an zergü tutamıyorum geliştikten sonra her ikimiz de. Uğraşıp didiniyorsun adamın ordusu temizleniyor, ben sonra expini alayım diye gidene kadar aynı orduyu tekrar topluyor.
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Kastettiğim expo alıp turtle yapmak değil elbette :) Zerg'e karşı oynarken mutlaka erken bir baskı uygulayarak ekonomisine, ya drone yerine ünite basmaya zorlayarak ya da drone'ları öldürerek, zarar vermek gerekiyor ama bunu yaparken hemen oyunu bitirmeyi hedeflemek yerine expo alıp makro oyununa avantajlı geçmeye çalışmak daha yararlı olacaktır.
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Tamam da misal 3 marine 1 helion falan gidiyorum adamın fast exp.ine adamda 16 tane ling var mesela. Bir de silver bir garip, mesela turnuva yada diamond maçlarını izliyorum adamlar ling basmayıp işçi basıyorlar mantıklı olarak, ama silverda direk linge gidiyorlar, o yüzden early pressure biraz garip oluyor. Misal geçen gün blue helionla işçilerini alayım dedim, scv'yle check ettiğimde birşey yoktu, 2dk sonrasında gittiğimde adam kapıyı spine crawlerla kapatmıştı. Ben böyle birşeyi hiç bir streamde izlemedim.
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 28, 2010 Bir de şey var mesela, ben marine microsu yapamıyorum linglere karşı, helionları aktif kullanamıyorum, combat yönetirken basede üretimi optimum sürdüremiyorum. Zerg oynadım zerg buff'ından önce bir dönem, zergle mesela daha rahat macro yapıyordum, ling surround falan da alışmıştım, platlarla maç yapmaya başlamıştım. Sonra proje vs. ara verince bufflı zergi oynayamadım adasf. Şimdi terrana döndüm baya ciddi problem yaşıyorum zerglerle. TvP'yi falan çok güzel oynuyorum mesela, early push'unu yapıyorum, defe para harcatıp bir yandan kendim gelişiyorum rahatça, exp alıyorum falan ama zerg işte, surround yemeyim diye mikro kasarken 500 mineral birikiyor daha ilk muledan lol.
pronoit Mesaj tarihi: Kasım 29, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2010 abii replaylerden öğrenmen gereken şey, mikro olarak pozisyon almak (eskiden bu default olarak vardi coğu oyuncuda çünkü 12 12 seçebiliyordun.şimdi 200 limit tek grup) bir de build orderlar gerisi senin insiyatifin. çok takılma replaydeki rakipler gibi tepkiler verseler daha kötü hatta senin için ^^; binalara grup vermeyi unutma o konu da toss cok iyi W süper olay.
Jaxx Mesaj tarihi: Kasım 29, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2010 Ya bu point defense drone colossusun lazerine karşı da mı etkili? Point defense drone tam olarak nasıl çalışıyor ne yapıyor?
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Kasım 30, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 30, 2010 pdd'nin karsiladigi ataklar Terran Marauder, Viking, Banshee, Battlecruiser, Thor, Missile Turret Protoss Stalker, Phoenix, Photon Cannon Zerg Queen, Mutalisk, Corruptor, Hydralisk, Spore Crawler
deadwoll Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Terranla collosusa gidene kadar turtle'layan toss'u nasıl tutuyorsunuz? Toss'u nasıl harraslayacağımı bir türlü çözemedim. Banshee yapıyorum tek stalker yetiyor, zaten cloak yapana kadar da observer atıyor. 4-5 Marine 2 tank 1-2 marauderla gidiyorum baseine rampayı tutuyor bir şekilde, sonra ilk collosusla temizliyor bir şekilde. Match up'ı bir türlü oturtamadım, silverdan çıkmak için gold ve platlarla oynamaya başladığım şu günlerde tek sıkıntım protoss gibi duruyor. Zerg'e ve terrana karşı ne yapacağımı kestirebiliyorum ama toss kapalı kutu resmen.
Mortis Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 bi barracks atiosun hemen gaz aliosun barrackstan paso marine basiosun hemen factory atiosun yeterli gazın olunca, factory yapılırken 2. gazını da aliosun sürekli marine basiosun o süreçte bu arada wall in yapabilirsin rampada early pusha karşı factory bitince hemen armory atiosun, factory e techlab çıkıosun marine basmaya devam tek barracks dan, armory bittiği gibi 1 tane thor basiosun, armoryden de vehicle plating +1 upgrade ini aliosun techlabinden de Cannon upgradini aliosun thorun 2. thoru da basiosun factoryden o sırada mineralin birikirse 1 tane barracks daha atıp bi de Command Center atiosun expansionına 2. thor çıkınca upgradelerin de bitmiş oluo canon ve armor upgradein bütün marineleri ve 2 thoru aliosun bi gruba, arkasına 5-6 tane SCV autorepairde takiosun thorların arkasına. Koşturuosun adamın baseine fakat giderken sürekli Marineleri thorun arkasına gönderiosun, marineler önde kalmasın thorlar en önden gitsin Dayaniosun adamın kapısına, o sırada 2 barracksdan marine basmaya factoryden thor basmaya devam. expansionnın da yapılıo o süreçte, sonra girişiosun o ordu ile adama. Immortal veya Colossus görürsen hemen Thorla cannon atiosun kafasına tek cannonla GG oluo zaten thorlar da ölmüo haliyle arkadaki scvler ve upgrade sayesinde marineler de arkada olduuğ için ordan ii dps yapiolar temizleyip çıkıosun.
ahmedinejad Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 valla colossus falan yapmak kolay değil. xp almasına falan engel olursan eninde sonunda alırsın. colossuslara vikingler baya iyi bu arada. zaten stalker colossus spamlayacak kadar gazı tek base'den topladıysa helal olsun der çıkarsınç
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 rakip ne olursa olsun turtle yapiyorsa go go go expo
Regalya Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Mesaj tarihi: Aralık 5, 2010 Turtle yapiyorsa hemen yayıl haritaya Funfact : Marauder yolla sololuyomuş protossu
Jaxx Mesaj tarihi: Aralık 6, 2010 Mesaj tarihi: Aralık 6, 2010 İyi güzel demişsiniz de colossusuyla 250mm cannon yiyen protossu dönüşte Aiur'a almıyorlar. Cliff abuse'u geçtim hadi, colossuslar zaten outrange ediyorken bir de casting duration olduğu için protossun microda berbat olması lazım. Gerçi feedback atılabilen thordan sonra buna da şükür.
rocker_tr Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Yeni konu açmaktansa sc2 bölümünün tozlu geri sayfayalarından Terran Strajedi bölümüne yazmak daha iyi olur diye eski konuyu yazayım dedim. Terran ve Protos a karşı... 2 rax + hızlı exp mi tercih edersiniz. 3 rax mı? 3 rax ile rahat oyun alınsada oyunu daha macro bir oyuna sürüp kendimi geliştirme bakımından 2 rax + hızlı exp biraz cazip geldi. Özellikle karşı taraf hızlı exp çıkmış ise. Sizlerin görüleri nelerdir?
yildirimokur Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Bütün strateji sorularının cevabı şu : "Rakibin ne yaptığına bağlı".
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 said: 2 rax + hızlı exp mi tercih edersiniz. 3 rax mı?3 rax + fast expand nasıl oluyor? :D Hem 3 rax'ten adam basacak he mde fast expo atacak kaynağın olamaz. O açıdan 3 rax fast expand biraz saçma. Eğer oyunun başında baskı kurmayı amaçlıyorsan biri tech lab'li 2 rax'le baskı kurup arkasından expo alabilirsin (Toss'a karşı işe yarar bu sadece). Eğer baskı kurmak gibi bir niyetin yoksa direkt 1 rax'ten sonra al expanson'ını, haritasına göre natural'ına kurarsın direkt ya da main'ine atıp daha sonra uçurursun.
Tempest Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 rocker_tr said: Yeni konu açmaktansa sc2 bölümünün tozlu geri sayfayalarından Terran Strajedi bölümüne yazmak daha iyi olur diye eski konuyu yazayım dedim. Terran ve Protos a karşı... 2 rax + hızlı exp mi tercih edersiniz. 3 rax mı? 3 rax ile rahat oyun alınsada oyunu daha macro bir oyuna sürüp kendimi geliştirme bakımından 2 rax + hızlı exp biraz cazip geldi. Özellikle karşı taraf hızlı exp çıkmış ise. Sizlerin görüleri nelerdir? 1 rax cc hepsinden güsel
HighSelf Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Tempest said: rocker_tr said: Yeni konu açmaktansa sc2 bölümünün tozlu geri sayfayalarından Terran Strajedi bölümüne yazmak daha iyi olur diye eski konuyu yazayım dedim. Terran ve Protos a karşı... 2 rax + hızlı exp mi tercih edersiniz. 3 rax mı? 3 rax ile rahat oyun alınsada oyunu daha macro bir oyuna sürüp kendimi geliştirme bakımından 2 rax + hızlı exp biraz cazip geldi. Özellikle karşı taraf hızlı exp çıkmış ise. Sizlerin görüleri nelerdir? 1 rax cc hepsinden güsel siz neler diyosunuz abicim ? bu çok yanlış ve kötü bi oyun anlayışı. genelde gözcüyü gönderirsin ve sürekli scan atarsın, eğer baktın 4 warp atmışsa ve stalker abanıyosa scan atmayı bırakıp 3 rax + tech çıkıp marauder sürüsü basarken bi yandan da 2 factory çıkarsın. 2 factory üstünden bi de siege tanklar. yani demek istediğim bu ezbere anlattığımız bişey değil ki, oyun tamamen doğaçlama üzerine kurulu karşı takımın gidişatına göre gidersin. scouta izin vermessin ve scoutlarsın, scoutlatmazsa scan atarsın, air gidersin vs vs vs yani ne bu ezber anlayışı bu zihniyetle golda bile giremessiniz abi bazısı hemen void çıkar. scan ve scout ispiyonluyo bu arkadaşları tldr: SCOUTING <3
Tempest Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 kafan cok güselmiş güle güle kullan..
huun Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 erken exp her türlü terran'ı bozuyor tossa karşı; ama alınacaksa 1 brxtan sonra alınması en mantıklısı. 2brxta tossun ilk pushuna yeteri kadar bunker ve marine çıkamıyorsun. ya brx işliyor cc boş kalıyor ya da brx boş kalıyor 2. niye attın?
Tempest Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Bunu tartışmak mantıksız biraz skill tree dağıtma muhabbeti gibi değil ki kimi adam 1 rax cc le tossun yapabileceği hertürlü all-in i tutabiliyor (burda adamın ne kadar gosu olduğu ve raxların lablarını ayarlama marine-marauder basma oranı ya da bazı yerlerde mass marine basmak gibi faktörler belirliyo). Kimisi safe play sever 1-1-1 cc atar gene hertürlü all-in i tutuyosun (blink stalker dahil) Kimisi 2 rax agresif oynayıp cc yi atar. Hepsi çok iyi acılıslar haritanın büyüklük oranına göre tercih edilebilirlik oranları biraz farkediyo ama olay tamamen oyuncuda bitiyor.Aslında olay buildlerde deil sen buildini karsıdaki adama ne kadar entegre edebiliyorsun orda bitiyor.Haritalar baya büyüdüğü için 1 rax cc en cok tercih edileni çünkü protoss kafasına göre 2 nexus bile atar taldarimde 15-20 sn geç gördüysen ve hala cc atmadıysan oyn direk yalan oluyor.Böyle ekonomik acıkları kapatabilen tek alternatifte 1rax cc. Bu buildi de neden bu kadar met ettim bende bilmiyorm hiç 1rax cc atmam aslında.Gosular hep öyle yapıyor.evet. 1 rax cc.
HighSelf Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 14, 2011 gel karşıma tempest, terranım ben. gel bi maç yapalım :D
Seaa Mesaj tarihi: Haziran 15, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2011 1rax cc büyük maplerde ve rakibin rush veya early push yapmayacağını bildiğiniz durumlar için çok iyi bir fikirdir, 2rax cc daha sık kullanılır hem işçi sayınız geri kalmaz hem ordu üretiminiz geri kalmaz micronuza güveniyorsan pushlayabilrsiniz bile, eğer ki rakip sizi serbest bırakırsa rahatça çift expinizi de alırsınız ve ekonomik üstünlüğünüz olur, 3rax cc bir fast exp değildir hatta bi hayli geç alınmış bir expdir. bu arada şu an rakibin exp ve işçi sayısını standart olarak kabul ederek erkenlik veya geçlikten bahsediyorum. şahsen ben mape ve mapteki spawn pozisyonlarına, rakibin racee göre buildlerime şekil vermeye çalışırım, örneğin (tvp) shattered temple karşılıklı pozisyon 2 rax 1 factory early push (amaç tossa exp aldırmamak ve micromla yeterli hasarı verip kaçmak) pushladığım sırada 2 tane bunker ve orbiatalin birini taşırım yanlış hatırlamıyorsam, dk 7 gibi main bir de natural cayır cayır çalışıyor. bir diğer örnek (TvZ) yine map ve map pozisyonları önemli ama burada ben rakibin kim olduğunu biliyorsam onun buildine göre kendi buildimi değiştiririm, sürekli 14hatch-pool-ext şeklinde açılan biriyle metalpolis cross positionda mümkün olduğunca early exp alırım, rakibin bana göre daha iyi olduğunu düşünüyorsam 2rax cc , denk olduğunu düşünyorsam 1 rax cc, rakip tanıdığım bildiğim ve 7rr veya early push yampayacağını bildiğim ve reconu zayıf biriyse direk cc bile açılabilirim. çok uzun yazdım yav :) son söz yazıyım, her taktik oyuncunun kendi tarzına göredir aslında, işçi üretimi durmadıktan sonra bütün buildleri istediğiniz durumlarda istediğiniz gibi kullanabilirsiniz, fast cc in amacı işçi üretimini hızlandırmak ve mule avantajını kullanmaktır, eğer macronuz kötüyse, mesela dk 10da elinizde 3k birimiş mineral varsa ve son 1dkdır supply blocksanız hiç uğraşmayın fast exple filan ne de olsa parayı zaten harcayamıyorsunuz demektir , tek base all in yapın. veya tam tersi durum, parayı çok iyi harcıyor ama elinizin hızı microya yetmiyorsa veya microda kendinize güvenmiyorsanız ekonomik olarak olabildiğince öne çıkmaya bakın.
_Spartacus_ Mesaj tarihi: Haziran 15, 2011 Mesaj tarihi: Haziran 15, 2011 said: siz neler diyosunuz abicim ? bu çok yanlış ve kötü bi oyun anlayışı. genelde gözcüyü gönderirsin ve sürekli scan atarsın, eğer baktın 4 warp atmışsa ve stalker abanıyosa scan atmayı bırakıp 3 rax + tech çıkıp marauder sürüsü basarken bi yandan da 2 factory çıkarsın.1-) Sürekli scan atarsan ekonomik olarak geri düşersin. 2-) 1 rax fe ile 4 gate tumak gayet mümkün. 4 gate'e karşı 3 rax gitmek kadar saçma bir şey olamaz. Eğer karşı taraf 4 gate gidiyorsa sen bunu savunup ekonomik olarak öne geçmek için expansion almalısın (main'in içinde alıp rampayı bunkerla savunmak gayet kolay, rush bittikten sonra natural'a uçurursun CC'yi). 3 rax gidersen Toss'la aynı ekonomik durumda olursun ve hiçbir avantaj elde edemezsin. 3-) Eğer Toss Dark Shrine sakladıysa ne yapacaksın? Scanleri scouting amaçlı harcadın ve Dark Shrine'ı da göremedin, detection'ın da yok = gg. Kısacası early game'de scanlere güvenerek oyun tarzını ona göre değiştiremezsin. Terran Zerg gibi tepkisel bir ırk değil. Belli riskleri göz önünde tutan ve all in'lere hazırlıklı olan uzun vadeli bir build her koşulda daha iyidir.
Öne çıkan mesajlar