Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Terran Stratejileri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
mmm'ye baneling, colossus veya HT gibi çözümler var. 6-7 tane HT 60 supply'lık orduyu rahatlıkla alıyor. yeter ki 2'li gruplar halinde tutun en fazla HT'leri.

harita kontrolü T'de değilse, banelingleri birazcık düzgün mikrolayan zerg alır T'yi. çünkü T'nin o banelinglerden kaçması için ciddi bir mikro gerekiyo.

ben eskiden tankçıydım artık thorcu oldum. ama bu da mobiliteyi sıfırlıyor iyice. tamamen agresif oynamak zorundasın yani.
Mesaj tarihi:
Thor masslarken nasıl bir build izliyorsunuz?

Rax, raf, engineering, factory, raf, armory -- Thor gibi falan mı?

Geçen adamın tekine drop kasarken lololol thor diye geldi sinir oldum, sonra da bütün oyun thor bastı sadece.
Mesaj tarihi:
thor çok yawaş bi birim ve kücük birimlere karşı etkisiz marine bascan bolca stimli , üstüne harrass yapabileceğin türden 3-4 banshee baseinin zayıf noktalarına sürekli harrass at banshee ler ile mecburen bölücek thorlarını, bölünce de uygun noktalara marine ordusunu yürüt tak tak temizle tekli tekli yakaladıkca thorları, bansheeler le de harrass a devam et aykırı bi noktadan, yetişemeyecektir thorlar ile ama dediğim gibi bayaaaaaaaaaaa bi marine lazım olucak araya birazda marauder serpiştirebilirsin ama yeterli sayıda marine olduğunda thorların ölme hızını görünce şoka gireceksin :P

thor massladığını biliosan aslında drop kasmanın lüzumu yok, doğrudan ground army ile giriceksin thorlar cok güclü hava savunmasında. sadece mobil olmadıkları icin hızlı hava birimleri ile az adet yapıp dikkat dağıtıp yayılmaya bakcan işte, siege basarsa ve çakılı savunma yaparsa da çık bi ghost ver nuke u beline, pushla nuke ata ata her push ile ilerlet marine-marauder-ghost ordunu maliyetli ama siege-thor gibi çakılı savunma yapana karşı etkili bir taktik
Mesaj tarihi:
HT ForceField Colossus ve Chargelot varken hala nasıl MMM=win diyorsunuz :). Stormdan kaçmak storm atmaktan inanki daha zor, emp konusunda da tamamen micro battle a giriyor bu ikisinin de birbirlerini counterlayan özellikleri var ama şunu unutmamak lazım, terran hem ordusunu ayırmalı hem ghostları ayarlamalı hem de emp için ghostunu hazırlamalı ki falan filan. Onun dışında HTnin haritanın neredeyse her yerine ışınlanabilip storm atabilmesiyle ghostun barracksdan savaş alanına koşup emp atması tamamen uç şeyler :). Ayrıca 1 emp yetmezken bazen 1 storm felaket can yakabiliyor.
Terran macrosu da Toss da aynı, biri barracksleri seçip AAAA DDDD spamliyor, diğeri de W ZZZZZZ SSSSS yapıyor(istediği yere aheamfd :)).
Templar tech çıkana kadar Forcefieldlarla, templar techden sonra da stormlarla MMM in mükemmel bir üstünlüğü kalmıyor ikisi de birbirine karşı eşit güçler. Gerisi de macro battle a kalıyor.

MMM allin değil ya tek işe yarayan TvP taktiği. MMM oyunları gayet de uzar uzadıkça daha çok droplara yönelir. Allin dediğimiz oyunlar ekonomiyi feda ederek yaptığımız şeylerdir. Probe/SCV/Drone kısarsın, Expansion çıkmazsın ve allin taktiği işe yaramazsa ekonomi olarak geride kalacağın kesindir. Çoğu MMM taktiği 2 rax FE 1 rax FE gibi BOlardan oluşur. Onun dışında Colossus Viking tarafından 6+ sayılarda counterlanıyor HT ve Ghost da birbirini counterlıyor. Hiç de allin değil :). Colossus çıkması daha erken ve az viking sayısına karşı daha güvenilir ama oyun ilerledikçe etkisini kaybediyor. Ayrıca protossun colossus çıktığı vakit genelde terranın 1 tane reactorlu starportu oluyor ve ne kadar viking o kadar az medivac bence 2 colossuslu timing pushlar çok hasar verebiliyor.
Mesaj tarihi:
3 marauder 5 marineden bahsetmiyorum 1 base mmm'dne bahseiyorum, yanına bile yaklaşamıyosun ball'un. atarsın ff'i e sonra? 2 mara 1 marine kaybeder adam sorna bekler orda.

immortal cıksa ne olucak immortalıda yiyolarki.
Mesaj tarihi:
Siz MMM'e karşı kaybediyor olabilirsiniz ancak biraz replay izlerseniz göreceksiniz, adamlar gayet de rahat kazanıyor.

Tekrarlıyorum, MMM bence all-indir. (Bence koydum bu sefer cümleye asdsadfafad) MMM yapmak ekonomik olarak kesinlikle geriye düşürmez. Ancak Protoss, timing pushlarla çok rahat zarar verebiliyor. Bu da zaten Protossa inanılmaz bir avantaj sağlıyor, Protoss hata yapmadığı sürece oyunu kazanıyor. Eğer Terran, timing pushu zarar yemeden atlatayım diye çok asker kasarsa, bu sefer de ekonomik olarak geriye düşüyor.

Tabi bu söylediğim şeylerin yapılmasının çok basit olmadığını biliyorum. Ben de tam olarak yapamıyorum zaten. Ancak bunları yapan insanlar var, replaylardan görüyorum. Terran neredeyse hiçbir hata yapmamasına rağmen, MMM yaptığı için kaybediyor.

TvP de yapılabilecek tek taktik MMM değildir. Thor-Ghost var mesela, patchten sonra daha da güçlendi Zealotların zamanı arttığı için. Tank-Marine var, patchten sonra gücü azaldı ama hala yapılabilir. Marine-Ghost var, tabi bu late game taktiği değil ama MMMden farklı bir taktik sonuçta. Hatta Protossa karşı Mech bile gidebilirsiniz. Pozisyonunuz iyiyse çok işe yarıyor. Pozisyonunuzun iyi olması da çok zor bir şey değil zaten, neredeyse tüm haritalar Terranın avantajına.
Mesaj tarihi:
tank marine oyun başında tankları siege moda sokmayacaksan biraz iş yapıyor tossu bastırıp erken exp almaya yetecek kadar; ama hepsi o kadar. artık bu işe yaradığı yok hehe ühü
Mesaj tarihi:
Sage said:

Stormdan kaçmak storm atmaktan inanki daha zor, emp konusunda da tamamen micro battle a giriyor bu ikisinin de birbirlerini counterlayan özellikleri var ama şunu unutmamak lazım, terran hem ordusunu ayırmalı hem ghostları ayarlamalı hem de emp için ghostunu hazırlamalı ki falan filan. Onun dışında HTnin haritanın neredeyse her yerine ışınlanabilip storm atabilmesiyle ghostun barracksdan savaş alanına koşup emp atması tamamen uç şeyler :). Ayrıca 1 emp yetmezken bazen 1 storm felaket can yakabiliyor.
Terran macrosu da Toss da aynı, biri barracksleri seçip AAAA DDDD spamliyor, diğeri de W ZZZZZZ SSSSS yapıyor(istediği yere aheamfd :)).

ahahhah. ne kadar talihsiz açıklamalar bunlar böyle ?
protoss 1 kere açıp oyuna girmediğini duyurmuşsun direk.
"ghostları ayarlamalı" ne demek ? 100 tane ghostlu replay izledim "ghostları ayarlayan" bi adam göremedim. nasılmış o öyle. ghostlar mmm 1 de attack verip 3 kere emp tıklıyorsun bitiyor "ayarlamaların". karşıdaki gariban da 3-4 farklı noktada bulunan ht leri ile mmm'in arasından ghost'a tıklamaya kassın, emp yememeye kassın. ayrıca "1 emp bazen yetmezken" ne demek allasen, 1. emp instant, attıgın yerdeki bütün protoss üniteleri yarı hp ye geliyor (bir nevi), 2. ghost dedigin ht nin 1/2 fiyatına.
son olarak da terran macrosu ile ptoross macrosu aynı değil, protoss istediği yere değil pylon attığı yere ünite çıkarabiliyor, ayrıca sen kombatı takip etmeyi bırakmadan 1 saniyede 10 unite sipariş edebilirken toss combat alanın vision'unu bırakıp en yakın pylona gidip kütür patır klavye + mouse spamlamak durumunda.
Mesaj tarihi:
abi güya başlık terran stratejileri, sırf "terran op, şöyle emer, böyle gömer" mesajlarıyla dolu.

benim dünya kadar source harcayıp ürettiğim battlecruiserı da senin tempların zart diye indiriyo yarı canına mana burnle?
Mesaj tarihi:
BaaL said:

Sage said:

Stormdan kaçmak storm atmaktan inanki daha zor, emp konusunda da tamamen micro battle a giriyor bu ikisinin de birbirlerini counterlayan özellikleri var ama şunu unutmamak lazım, terran hem ordusunu ayırmalı hem ghostları ayarlamalı hem de emp için ghostunu hazırlamalı ki falan filan. Onun dışında HTnin haritanın neredeyse her yerine ışınlanabilip storm atabilmesiyle ghostun barracksdan savaş alanına koşup emp atması tamamen uç şeyler :). Ayrıca 1 emp yetmezken bazen 1 storm felaket can yakabiliyor.
Terran macrosu da Toss da aynı, biri barracksleri seçip AAAA DDDD spamliyor, diğeri de W ZZZZZZ SSSSS yapıyor(istediği yere aheamfd :)).

ahahhah. ne kadar talihsiz açıklamalar bunlar böyle ?
protoss 1 kere açıp oyuna girmediğini duyurmuşsun direk.
"ghostları ayarlamalı" ne demek ? 100 tane ghostlu replay izledim "ghostları ayarlayan" bi adam göremedim. nasılmış o öyle. ghostlar mmm 1 de attack verip 3 kere emp tıklıyorsun bitiyor "ayarlamaların". karşıdaki gariban da 3-4 farklı noktada bulunan ht leri ile mmm'in arasından ghost'a tıklamaya kassın, emp yememeye kassın. ayrıca "1 emp bazen yetmezken" ne demek allasen, 1. emp instant, attıgın yerdeki bütün protoss üniteleri yarı hp ye geliyor (bir nevi), 2. ghost dedigin ht nin 1/2 fiyatına.
son olarak da terran macrosu ile ptoross macrosu aynı değil, protoss istediği yere değil pylon attığı yere ünite çıkarabiliyor, ayrıca sen kombatı takip etmeyi bırakmadan 1 saniyede 10 unite sipariş edebilirken toss combat alanın vision'unu bırakıp en yakın pylona gidip kütür patır klavye + mouse spamlamak durumunda.


ghost ht'nin yarı fiyatına ha? vay anasını sayın seyirciler. siege tank'tan pahalı olan ghost'a neler deniyor. maşallah maşallah. ghost inanılmaz zor çıkan bir ünite. tamamen destek ünitesi. feedback de atabilionuz zaten. alt tarafı yapmanız gereken şey 5-6 HT'nizi 2'li 2'li tutmak en fazla. hepsi 1 EMP ile gg olmazsa zaten 2-3 storm rahat yetiyor MMM'ye.

protoss'a taş gibi 2 tane yöntem verilmiş MMM ile başaçıkabilmeleri için. colossus ve HT. bir de rakipte çok mara varsa 6-7 tane immortal koyarsın, oldu mu sana gg.

storm'dan kaçmak çok iyi mikro gerektiriyor. hele bir de 5-6 tane HT varsa, bi orduya, bir önüne, bir sağına bir soluna bir akasına atıyor. oooohhhh gg.

zerg'de de, protoss'ta da yeterli counterlar var ama insanlar ağlamayı tercih ediyor. tank da gittiği için terran'ların çok büyük kısmı full MMM yapacak artık. tank'ın ezikliği daha fazla buna zorluyor artık terranları bence. MMM sizi genelde ezip geçiyorsa, kendinizi geliştirmeye bakın derim. çünkü daha çooook karşınıza çıkacak.

mara'nın da nerflenmesi durumunda, karada ne toss'un ne zerg'ün karşısında duramaz terran.
Mesaj tarihi:
ben zaten tank kullanmayı sevmiyodum insanlar ne kadar op falan diye ağlasa da inanılmaz mobiliteyi kısıtlıyo tank denilen şey. zira thor da öyle. daha yukarı tierdeki ünitelerimiz işe yaramıyosa mmm gideriz tabi ayrıca, gidip battlecruiser falan mı basalım napalım. ikincisi gerçekten de sürekli kaybediyorsanız mmm'ye bence sorun sizdedir, turnuvalarda falan çok görüyoruz protoss'a ezilen mmm'leri. ayrıca bildiğim kadarıyla ht 50/150 cost, ghost 150/150.
Mesaj tarihi:
ahah akomiksiniz yanı, anlamlı birşeyler yazıyoruz suraya, gelen tek cevap "siz oynamıyorsunuz onun yerine ağlıyorsunuz" oluyor.

tek base mmm cok güclü, ne expadn ettiriyor, ne ht cıkmaya izin veriyor, nede all-in, immortalı zate gec. sen hata yaıp abartıyosundur marauder sayısını o yüzden iş yapıyodur immortallar.
Mesaj tarihi:
Lategameden bahsediyoruz iki tarafta upgradeleriyle ghostunu high templarını çıkarmış zaten nasıl da yarı fiyatına oluyor ghost biri 50/150(HT) diğeri 150/150(Ghost). Birini pylonun veya warpprismin olduğu herhangi bir yere ışınlayabilirken diğeri baseden koşarak ana orduya yetişmeli. Biri eğer mmm microlanmazsa combat shieldi marinei 3 saniyede öldürürken, diğeri Zealota 50 stalkera 80 hasar veriyor. Ve aynı ordu 2 kere EMP yerse birşey olmaz ama 2 ordu bir storm yedikten sonra bir tane daha yiyebilir.
Ghostu ayarlamak biraz anlamsız oldu evet, ama terran 1 A EEE yapmıyor. Orduyu ayır, stim, emp, medivacleri arkada tut, ordunun küçük kısımlarını seçip stormdan kaç. O kadar zor değil ama bahsettiğin kadar da 3 EMP 1 A gogo win kadar da kolay değil. Çok az kişi de bunları yaparken aynı anda barrackslarını açıp aaaddd yapıyor çünkü çoğu kişi savaşa girmeden ünitelerini yapmaya başlıyor böylece savaş sırasında productionla uğraşmasın diye onun için toss da terran da combat vision kaybetmiyor. Ama şayet kaybetsen bile ordunun yakınlarına yeni ünite ışınlamak bir ucundan diğer ucuna koşmasından daha iyidir.
Sana koşan ghostlara feedback atarsın kimse de MMM ballın içinden ghostları seçip feedbackliyip diye kasmaz, önlerdeyse görebiliyorsan feedback atarsın eğer diilse atabildiğin kadar storm atarsın bundan sonrası da artık microbattle a giriyor ghost da HT de eşit düzlemde.
Şayet savaşı kaybetsen bile ilerleyen MMM ordusunu HT warplayarak stormlayarak durdurursun rahat böylece eşit düzeyde olursun.
Ben HTnin ofgh mükemmel eziyor mahvediyor OPOP olduğunu savunmuyorum. MMM de HT de güçlü ve dengeli tamamen microya dayalı. Hatta MMMin droplarını protoss daha rahat durdurabiliyor Zerg ne yapsın?
Mesaj tarihi:
abi immortalı geç deme ya, early gamede bi immortal çok farkettiriyo. sanrırım dakka 7 gibi çıkabiliyo immortal colossus da 9 küsür olması lazım. o sürede çok da büyük bi bio ball olmuyo terranda.
×
×
  • Yeni Oluştur...