Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ODTÜ'lü Warband 100 bini geçti


Turkceplease

Öne çıkan mesajlar

ODTÜ'lü Warband 100 bini geçti
ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren Tale Worlds firmasınca geliştirilen ''Mount&Blade: Warband'' adlı oyun, dünya genelinde 3 ayda 100 binlik satış rakamına ulaştı.

Dünyanın en büyük dijital oyun dağıtım sitesi ''Steam''de milyon dolar bütçeli oyunları geride bırakarak satışa çıktığı ilk haftadan itibaren birinci sıraya yerleşen Warband, 3 aydır piyasada olmasına rağmen halen dünyada en çok oynanan 25 oyun arasında bulunuyor.

Pek çok dile çevrilmesinin yanında Türkçe versiyonu da bulunan oyunda, bir Ortaçağ kahramanı olarak ata binme, kılıç savurma, mızrak kullanma, ok atma konusunda ustalaşmak, kale kuşatmaları, düello ve savaşlara katılmak mümkün.

ODTÜ'lü genç yazılım mühendisleri, ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi'nde (METUTECH-ATOM) Mount&Blade:Warband oyunlarının 100 bininci satışını kutlamak üzere bir araya geldi.

Tale Worlds Oyun Teknolojileri Genel Müdürü Armağan Yavuz, oyunlarının çıkar çıkmaz uluslararası satış portallarında birinci sıraya yükseldiğini, uzun müddet ilk onda kaldığını ve pek çok ödül kazandığını anlattı.

Tamamen yerli mühendis ve teknolojilerle geliştirdikleri oyunlarının dünya oyun sektöründe önemli bir konuma gelmesinden duydukları mutluluğu ifade eden Yavuz, oyunu şöyle anlattı:
''Oyuncu bir maceraperest olarak kılıcından başka hiç bir şeye sahip olmadan oyuna başlıyor. Fakat bu oyun dünyasında yapacak çok şey var. Ticaret yapabilir, değişik haydutlarla savaşabilir, paralı askerlik yapabilir hatta kendi krallığını kurup mevcut krallıklarla savaşarak bu oyun dünyasının hakimi haline gelebilir.

Oyundaki Ortaçağ kahramanının ata binme, kılıç savurma, mızrak kullanma, ok atma konusunda ustalaşmak, kale kuşatmaları, düello ve savaşlara katılması da mümkün.''

Oyunlarının Kuzey Amerika, Fransa, Almanya, İtalya, İskandinav ülkelerinde satışa sunulduğunu, Japonya ve İspanyolca konuşan ülkelerde satış hazırlıklarının sürdüğünü kaydeden Yavuz, oyunun Türkiye satışının 5 bin, yurt dışı satışının ise 95 bin dolayında olduğunu bildirerek, ''Aslında uluslararası planda çok iyi tanınan bir marka olduk'' dedi.

METUTECH-ATOM'da gerçekleştirilen ''Battal ve Kılıç Bey'in Canlı Karakterlerle Düello Gösterisi'' de izleyenlerden beğeni topladı.

Oyuna ''TTNET Oyun'' sitesinden ulaşılabiliyor. Oyuna sahip olmak isteyen oyuncular, SMS ile mobil ödeme seçeneğiyle veya ADSL faturasına yansıtarak, oyunu indirebiliyor.

TTNET Partner Ekosistem Programı kapsamında, TTNET ile Tale Worlds arasında yapılan iş birliğiyle, oyunu arkadaşlarıyla birlikte oynamak isteyenler için sunucu hizmeti TTNET tarafından ücretsiz sağlanıyor.

http://www.ntvmsnbc.com/id/25113365/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

(tu)

allahtan daha rpgsel bir versiyonunu da çıkarıyorlar ben multiplayerden sıkıldım ama yine de verdiğim paranın iki katını da veririm o oyuna hehe

özellikle oyunun bu kadar büyük ölçüde modlanabilir kılmaları (daha ortada warband yokken millet gemi, farklı mount falan filan koyuyordu) iyi oldu. rome total warda modlanabilir olmanın ekmeğini çok yedi bence akıllıca bir hareket.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o değilde TTnet'in 'sağa sola para saçıralım hahahahoy' girişimlerinin en iyisi Türk oyun sektörünü desteklemeye başlamaları oldu.

Mevlüt Dinç'e bildiğin sonsuz bütçe ayırdılar Türkiye şartları göz önüne alındığında, Tale W.'ye de tanınırsa benzer şekilde haklar çok iş yaparlar. Mevlüt Dinç'in adam gibi şeylerle uğraştığı yok çünkü

Gerçi Sobee'i satın aldı ama olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu oyun indie sayilir bir nevi. Boyle bir oyun icin gayet iyi, buyuk title larla kiyaslanmamali onlarin ligi farkli oluyor. Pazarlama stratejileri butceleri herseyleri farkli.

mesela world of goo ses getiren indie bir oyundu, 60000 mi ne satmisti. 2-3 oyun daha surdururlerse bu basariyi, daha guzel oyunlar gelir. birde sadece bu insanlarin emekleri ile olmaz, devletinde desteklemesi lazim, tum dunya'da isler boyle ilerler. gerci teknokentteler bayagi avantaji oluyor onun ama daha lazim yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kar sirketten sirkete degisir, yonetime vs bagli bisi. bi oyun 3 milyon kopya satar digeri 1 milyon, 1 milyon fazla kar edebilir. cok degisken bisi yani, formulu yok. 100 kisi calisan oyunlar var, 10 kisi var vs. bi cok degisken var.

edit: birde kucuk firmalar genelde para kazanmaz bir sure, ilk oyundan itibaren kar zordur. para kazanirsin ama yeni sirketlerin cok gideri vardir, kar cok sonra gelir. basarili olmak karli olmayi gerektirmez. facebook bu sene kar edecek daha kac sene oldu, twitter cepten yiyor halen vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...