Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dragon Age 2


HellHound

Öne çıkan mesajlar

Cuce said:

rol yapma oyununu, rol yapılıyo diye sucluyosun sam.

"seri katil rp'si yapıyorum" diyen pk zamanları geldi aklıma, fırsatçı dönek rp'si mi yapıyoruz burada da lol
HellHound said:

NEWS FLASH! Lawful Good karakter oynamamissin

oyunun kriterlerine göre bayağı lawful good oynadım, savegame'den aksini ispat etmek mümkün değil ki zaten anlatmaya çalıştığım bu. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

HellHound said:

NEWS FLASH! Lawful Good karakter oynamamissin

oyunun kriterlerine göre bayağı lawful good oynadım, savegame'den aksini ispat etmek mümkün değil ki zaten anlatmaya çalıştığım bu. :p


Hayir oyunun karakterine gore, Lawful Good diye bir sey zaten yok. Boyle bir alignment/morality sistemi koymamislar. Oyunda boyle bir sistem olmamasina ragmen sen kafanda olusturdugun karaktere baska sistemden alignment belirliyorsun, sonra oyun bunu acknowledge etmedi diye tepki veriyorsun.

Kafanda canlandirdigin "iyi" karakter, oyunda uyusturucu kacakciligi yapinca her hangi bir penalti almadigi icin kurnazlikla "Valla ben yine de Lawful Good'um oyun uyusturucu kacakciligina izin veriyorsa yaparim" dusuncesi hakim ve bunu oyunun eksigi olarak gormektesin. Oysa uyusturucu kacakciligi yapmadigin zaman kaybedecegin parayi kaybetmeyi "enayilik" olarak goruyorsan, oyunda oynadigin karakter zaten LG degildir.

Ha tamam, biraz daha interaksiyon biraz daha az illusion of choice istemeyi anliyorum. Bence de hatta, yanindayim o noktada, ama olay manasizca assa yukari oynayan bir alignment meter ile bitmiyor, zira o olsa "valla uyusturucu kacirinca -3 rep aldim ama 85g gain var. simdi gider "ladyim pls 5 gp" diyen koyluye 5 gp veririm, +2 rep alirim kafadan cepte 80 gp profit, ooooh" diyeceksin bu kafayla.

Bu arada oyunda insanlar seni kahraman olarak goruyor olabilir, alemin kralicesi de olabilirsin, ama bu iyisin demek degil (ki oyunun da oyle bir derdi yok zaten). Hatta not olarak belirteyim; mevcut kraliceyi tahtindan edip, sirf kendin tahta gecebilmek icin kisisel fedakarlikta da bulunmayarak, hem kendinin hem "Trophy Husband"inin gotunu kurtarmak icin alemin en pragmatist, "Survival of the Fittest"i kendine ilke belirlemis buyucusune tanri ruhuna sahip cocugu verip, ortadan kaybolmasina goz yummak kafadan Neutral Evil (hadi belki cok zorlarsan politikacilarin geneli gibi Lawful Evil eheh)... Dua et oyunda alignment sistemi yokta kafanda olusturdugun "ben Paladin'im" imajini koruyabiliyorsun :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam tam olarak beklentin ne? Hayır aynı questte gerek asıl satıcı dwarfu gerekse ara satıcı magei öldürmek tehdit etmek vs. gibi seçenekler var ve eğer satışı gerçekleştirirsen alistair deli gibi posta koyuyor. Hem alternatif çözümler hem de alternatif sonuçlar içeren bi questten bahsediyoruz.

Şimdi seninle ilgili bi çıkarımda daha bulunucam; rol yapma mantığına çok uzak olduğun için karakterin kişiliği nerde şekilleniyor tam olarak kestiremiyorsun. Oyun sana "lawful good" olarak oynama imkanı veriyor, aynı zamanda evil bi yol da izleyebilirsin. Bir role bürünmek karmametrene repler yağdığında değil, o rolün gerektirdiği yolu seçtiğin zaman gerçekleşiyor. Oyun sana bu alternatifleri sunmasa tamam kötü bi rpg diycem, ama adamlar yapmış seçenekleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bütün tartışmayı benim üzerime kurma çabaları iyi hoş da en azından doggy gibi ne dediğimi anlamaya çalışın lütfen.

oyunun göstermesi gereken şeyleri kafamda kuracaksam neden bilgisayar oyunu oynuyorum? "evet oyun ayırdetmiyor ne yaptığımı ama ben piksellere karşı vicdani muhasebemi yapayım, yukarıda çetelesini tutan var" diyerek mi oynayayım? sahi, hazır bu yöntemi uygulamaya başlamışken, aynısını shooter ve stratejilerde de yapayım. onlarda da meter yok ama öyle kapatırız arayı.

hayır sanki teknolojinin elvermediği bir olay istiyoruz, daha yıl 2010 filan. 2030'a kadar kafamda kurarım, total war'da da 1000 kişiyi 10000 kişiye bedel sayıp oynuyorum nasılsa. herhalde 20 yıla terahertz gpu'larla karakterimizin ne menem biri olduğunu gösterebilir bioware. daha önce hiç yapmamışlardı, kolay değil tabii ilk olacak.

yalnız bir diğer dikkatimi çeken husus da karakterimi belli bir çizgide oynayamadığım için dertlendiğim öne sürülürken, öte yandan "ama lawful good oynamış olmuyorsun kraliçe olunca/martin sheen'e istediğini verince" diye göndermede bulunulması. e ben kazma, duruma göre karar verme yetisi sıfır bir karakter oynamak istediğimi söylemedim ki? parti kaçarken ejdere dalan paladin mi canlandırılıyor kafada?

alistair yanımda mı ki? kampta tutup hediyelere boğduğun kişi zaten kul köle oluyor, ne yapmışsın hiç umurunda değil. fanusta yaşıyorlar ya, tümden habersizler ne yaptığından. sonraki oyunda aynı grupta stalin, mao ve hitler'i tutmak da mümkün olacak beklentisindeyim.

oyunun verdiği seçeneğin de anlamı olmadığını söylüyorum ve eleştiriyorum. cebe/stata getirisi olmayan seçenekler hub'ı etkileyen ana karar filan değilse hiçbir etkisi yok. shooter'da pencereden atlayıp fall dmg ile ölmek de bir seçenek mesela, adamlar oyuna koymuş. pencereden düşemeseydin neyse. yapmış adamlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi belli başlı farklar yaratabiliyorsun hem de mesala bazı yerlerde iyi detaylara girmişler. ama şunu kabul etmek lazım ki alignment dediğimiz olay baştan saçma ondan ötürü wod'un sistemi daha hoş gelir bana. yani wardensın diyorlar da düşünürsek eğitim almamış bir wardensın zaten alignment'ın evil olsa veya lawful olsa originleri düşünürsek pekte duncanın ilgisini çekemeden ölüp giderdin blightta acı ama gerçek ^^;.


grup olaylarına gelince hmm aslına bakarsan eğer hediye olayını walkthroughlardan öğrenmediysen, hediyeye boğma olayı pek işlemiyor. yapabileceğin en iyi şey biraz konuşup ona göre hareket etmek mesala leleina sterne takılıyor o muhabetleri takip edersen verdiğin hediyeleri doğru seçebiliyor ve cidden önemsemiş gibi oluyorsun karekteri.

daha derin olabilir miydiler? ya morrigan iki üç şeyi disapprove ettiği için kirk milyon tane muhabet yapiliyor? gerçekten de oyuncular karekter sahibi npcler mi istiyorlar? yoksa puppet master gogogo mu? sonuçta bioware zaten mainstreame çalışan bir firma. ki belli başlı karekterler gayet karekterli düzgün hikayeli npclerdi. en son baldurs gate 2 deki muhabetleri böyle begenmiştim.

red cliff questi baştan başa tam bir seçimler konusu orayı geçtim sacred urndaki high dragonu öldürüp öldürmeme veya rahibi öldürüp öldürmeme falan bu tür olaylar iyiydi. high dragon ölünce orasının muhafızsız kalacağını bilseydim öldürmezdim mesala ben.

çok övülen arcanumdaki company olayı çok daha kötü gelir bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

yalnız bir diğer dikkatimi çeken husus da karakterimi belli bir çizgide oynayamadığım için dertlendiğim öne sürülürken, öte yandan "ama lawful good oynamış olmuyorsun kraliçe olunca/martin sheen'e istediğini verince" diye göndermede bulunulması. e ben kazma, duruma göre karar verme yetisi sıfır bir karakter oynamak istediğimi söylemedim ki? parti kaçarken ejdere dalan paladin mi canlandırılıyor kafada?


Hayir ama alignment'in kisitlamasi orda dank diye ortaya cikiyor. Lawful Stupid oynamak zorunda degilsin ama tutup profit daha fazla diye uyusturucu kaciriyorsan, direkt olarak dusundugun alignment'in tam tersi noktasindasin demektir. Esneklik bir yere kadar. Diyorumki eger DnD sistemi olsaydi sistemin kendi cizdigi sinirlar icinde senin iyi olarak dusundugun kralice olma olayi direkt baska alignmentlara giriyordu.

Ve olay da burda zaten. Alignment sistemleri belirli normlar uzerine calisir, bu yuzden zaten kictan uydurma, olabilecek en dandik sistemlerden biri olan Paragon/Renegade sistemi bile, sen "Keep the Base" dedigin anda Martin Sheen'in arkasina kirmizi yildizi dayiyor. Sen sonra istedigin kadar "duruma gore mantikli karar buydu" diye arguman sun, sonra ben karsi cikayim "hayir yaptigin mantiksiz, reaper indoctrination vs vs." diye... Yaptik bunu ME 2 basliginda, subjektif bir konu sonucta, morality uzerine sabaha kadar tartisiriz cok guzel, ama oyun seni siyah ve beyaz diye kategoriye soktu bile.

Dragon Age bunu yapmiyor, secenegi veriyor "bunu da yapabilirsin, sunu da yapabilirsin, 'we don't judge'". E peki, tesekkurler. Bu noktada odulun/cezanin ne oldugu o kadar onemli degil, oyun sana oynamak istedigin karakter icin fikirlerini sunacagin ortami sana sagliyor mu o onemli (ayni sey tumuyle alakasiz olan karakterin cinsel tercihi gibi konularda da karsimiza cikiyor, mesela kafanda Shepard'i gay olarak dusunup oyle bir karakter kurabilirsin ama bunu oyun icinde gostermen mumkun degil. Dragon Age'de "valla kafamdaki warden gay" dedigin anda bunu oyunda gosterebilecegin cesitli outletler var. Oyuna hikaye acisindan zerre katkisi yok ve gimmicky belki, ama yine de kafandakini yansitabiliyorsun). Yeterli mi? Tartisilir. Acikcasi son 10 senede "moral ambiguity" olayini oyunlara yansitabilen iki sirket var, ilki Troika (hi2u bloodlines, setting de onemli tabii saolsun), digeri Obsidian, Bioware o konuda bir kac firin daha ekmek yemeli ama iste anca geldikleri nokta Dragon Age. BG 2'den sonra adamlarin yapipta her seyi siyah-beyaz diye ayirmadiklari tek oyun bu. (biri baksin KOTOR 1 hikayesiyle KOTOR 2 hikayesine, popcorn yazari gozunden alignment sistemi vs. moral ambiguity, daha iyi ornegi yok)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

oyunun göstermesi gereken şeyleri kafamda kuracaksam neden bilgisayar oyunu oynuyorum?


Böyle bi iddamız olmadı, keza kesinlikle karşı çıkarım oblivion tarzı "ben kafamda böyle kurdum" mantığında oynanışa. Bu tartışma farklı seçeneklerin oyundaki yansımalarının rol yapmada ne kadar yeri olduğundan çıkmıştı. Sen alpha protocolde dragon agede lawful good oynayıp şunu bunu yaparım hiç de etkisi olmaz diyince, iyilikölçerde üç beş puan kaybetmektense diğer karakterlerin geri dönüşlerini buna göre vermenin rol yapma açısından daha başarılı bi sistem olduğunu idda ettik sadece.

Şimdi hellhoundu tekrar etmiş olucam ama,dragon age mükemmelden çok uzak olsa da biowareın bu konuda geldiği en iyi nokta. Mass Effectteki gibi olayları paragon/renegade mantığında siyah ve beyaz olarak ayırmak (ve özellikle no nonsense sandığın seçeneklerin kuklux in space çıkması sdf) rol yapma noktasında yetersiz kalıyor. Biz istiyoruz ki dialog ağaçları, oyundaki karakterin kişiliğini belli edecek şekilde tasarlansın. Sen istiyorsun ki hafif sinsi bi çakal olan karakterin sırf "evil" tercihler yaptı diye yüzündeki yaralar belirgin hale gelsin, adalet çarkında puanları yerin dibine batsın. Gerçi böyle idda etmediğin şeyleri sana yüklemek de saçma oluyor ama kendi ilacından veriyim dedim amiyane tabiriyle mehehe.

tl;dr
Dragon age ve alpha protocol sadece bi fırın ekmek yeseler, seçimlerin oyuna yansıması ve karakter kişiliğinde belirgin rol oynaması konusunda baya bi yol katederler. Aynısı ME serisi ve büyük ihtimalle DA2 için geçerli olmayacak, çünkü konuşma çarkıfeleği bu defa alignmentları da işin içine katıp geri geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pronoit, işte her karakterin belli eğilimleri var ki az çok tanıyınca walkthru okumadan dayayabiliyorsun göstergeyi dibe. oghren içki sever, sven tablo sever vs vs. onun dışında konuşurken nabza göre şerbeti de dayayınca gelsin repler. sven ile kendi kafama göre konuşunca mesela paso -rep verdi, sonra anladığı dilden konuşunca o da tamam. ve bunu yapmak ile yapmamak arasındaki tek fark rep kazanmak ya da kaybetmek. birisiyle rep kaybedince başkası kıymete biniyor gibi bir durum da yok.

persona 3 portable oynuyorum şu ara, oradaki social link sistemi bile daha iyi. herkese vakit yetmiyor en azından gönülleri hoş etmek için. bioware'in "ama onlar repege değil kiiiii" dediği oyunlardan heh

doggy oyun sonunda çıkan "şu şu yaptıkların sonunda bu çıktı"ya bakarsan gayet lawful good karakter. izah etmeye çalıştığım da bu. uyuşturucu kaçırınca bunun o veya bu şekilde (gösterge olur, karakterlerin konuşması ya da başka birşey olur, alistair kampta bekletilerek bypass edilemez mesela kampa dönünce hır çıkarır filan seçin beğenin) bir etkisi yok. burun kıvırılan oblivion bile infamy çakıyor.

me2 evet öyle sınıflandırdı karakteri ama şikayetçi değilim. zaten benim yapmak istediğim de doğrusuyla yanlışıyla, kendisine has bir karakteri oynamak. bunun sonucunda oyun chaotic evil de saysa eyvallah. o zaman öyle oynamak istemişimdir. ama bir etki görmek isterim böyle sosyal etkileşimi önplana çıkaran bir oyundan.

şahsen ahlaki belirsizlik namına me2'yi da'dan iyi buluyorum ama orası da kişisel düşüncedir. yukarıda dediğim gibi genophage ve istasyon böyle düşündürüp taşındırdı uzun uzadıya. da'da da (lol) morrigan olayı azıcık düşündürdü.

axe valla hangilerini yaparlarsa ama ölçeri yapmayan adam öbürünü mü yapacak. bomboz (pun intended) oyun işte. alistair'in kırkardeşine zırnık koklatma, sonra daya hediyeleri olsun bitsin. budur yani oyunun seçimlerinin etkisi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

yavşaklığın her durumda yanına kar kaldığı bir dünyada yaşamıyoruz dragon age gibi, öyle olsa çok rahat ederdik. dahası yaşadığımız dünyada hareketlerimizin doğurduğu bir 'nam' sözkonusu ki bu gene insanların bize yaklaşımını etkiler çoğu zaman, gene dragon age'de yok bu. banker kastelli ömrü boyunca çok iş yapardı kesin.

şu olay fable da çok iyiydi millet alkışlıodu çocuklar koşturuodu peşinde fln yada kaçıodu herkes :P:P


axedice said:

blacksmithin kızını kurtarmadı? O kızı kurtarmayıp blacksmithi kasabadan gitmesine neden olursan yerine gelen merchant oyundaki en iyi bowu satıyor.


daha önceden söyleseydin ya :P

Behlul said:

flemethi kesmedik mi ya

morrigan diorduya ölümden geri dönerse fln peşime düşerse tekrar öldürürrüm onu fln diye :p
bide da2 hangi yıllar arasında geçtiği belirli mi ? sanırım sadece 10 yıllık zaman diliminde geçio demişler. belki bzim karakterden öncedir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Yok onun açıklaması gelmişti. Hawke lotheringden kaçanlardan biri, yani originsden sonra gelişecek DA2'nin hikayesi. Belki 1-2 yıl sonra başlar.


Origins sirasinda basliyormus hikaye, sonra 10 yila yayiliyor, narratorlar var ve hikaye flashbackler ile anlatiliyor "Karabaltaci Teyyar Pasa dunuru Altin Bey'den, mahdumu Kil Izzet Efendi'nin naklettigine gore, Hawke o sirada sunlari yapiyordu..." *gameplay* seklinde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

alistair kampta bekletilerek bypass edilemez mesela kampa dönünce hır çıkarır filan seçin beğenin) bir etkisi yok.


aslında tam böyle değildi


örneğin horn mu ne wardı? tam hatırlayamıyorum adını şu anda da dağın içine giriyoruz ejderha fln olan area'da en son ulaştığımız şeyi (horn muydu ya neyse) Wynne ve Leyla warken kırarsan ( yada içindekini içio muyduk, çok olmuş unutmuşum :) ) ikisi de sana düşman oluyor saldırıyor.

Eğer wynne ve leyla'yı kamp da bırakırsan daha sonra kampa döndüğünde leyla tepki vermezken Wynne ben bunu yapan birisiyle dost olamam diyip çekip gidiyor



he bunu tek olayda gördüm, o ayrı tabi. Ama küçük şeylerin dedikodusu yapılmıyor, büyüklerin yapılıyor diye düşününce insanın içi rahatlıyor :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben çok pislik oynadım ilk oyunu. önüme geleni öldürdüm fln. ama mesela healer eksikliği çektim sonralarda mecbur morriganı healer yaptım :P

ya bide kızmazsanız ben bi soru sorayım ilk oyunla ilgili. kendi bölümünde kimse bakmıo da. (kızarsanızda sözlü ifade etmeyinde cevap vermeyin anlarım ben :P)


başlamışken bi tane daha sorayım. kararsız kaldım juggernut armor var elimde sonra knight commander mı ne o armor var bide dragon scale armor var şu herifin yaptığı. misal alistair ı ben tank yaptım. hangi armoru giymeli bu? sonra bende dps kastım kendime two handed. hangisi gider bana ? juggernutu atmakda istemiom gerçi hem karizma hemde hikayesi güzelmiş bide çok uğraştım alıcam diye :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahah önce iki soru soracaktım. sonra vazgeçtim sildim onu. ama unutmuşum orayıda silmeyi :P

axe saol cevap için de sorun şurda.

juggernut armor seti giyince +%25 civarı herşeye resist verio.
bide armor değeri 28 civarı oluo.
ha bunun yanında set tamamlandığı için +5 cons bide +5 civarı str veriyor sanırım.

dragon seti giyince +%75 fire resist oluor.
bide 30 a fln çıkıyor armor. (tabi sette kafalık yok. juggernut kafalığı geçiriyorum kafama 34 oluyor armor ve set bonusu etkilemiyor)
ekstradan set bonusu +2 cons gibi bişi.
bide fatigue %38 lerden %18e düşüyor.(buda bonusdan sanırım.) juggernutta %38 bu değer.

knight commandar da da seti tamamlayamıosun zaten. (yani bulamadım deil dragon age wiki tarzı bi yerde baktım sadece 1 parça varmış. mecbur yanına 2 tane heavy plate geçiriyorum (ayak ve el için)(parantez içi parantez :S))
29 armor veriyor.
%40 spell resistance veriyor (bunun tam ne olduğunu anlayamadım. yani tek tek fire ice vs belirtmek yerine %40 mı yazmışlar? yoksa başka bişi mi).
bide +15 fln mental resist veriyor.



karışık anlattım biraz sanırım ama satır satır yazaraktan gidermeye çalıştım anlaşılmazlığı.

şimdi kafamın karıştığı nokta armor değerleri çok farklı deil zaten. dragon armor dragonlarla dövüşürken çok işe yarıyor. ama %38 fatiuge olacağına %18 oluyor.
juggernut armorda %25 herşeye resist verirken knight commander %40 spell resist veriyor.
şimdi bakıyorum benim dps herife ne giydiriyim diye. dragon armor juggernuttan daha iyi duruyor özellikler olarak.sonra faituge (yau bu nasıl yazılıyor :D ) %18e düşüyor. ama juggernutu tamamlayınca verdiği bonuş çok.

çok yazdım. okuyupta cevap veren insan gariban sevindirmiş olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragon armorın ya set bonusu ya da chest pieceten gelen bi -%25 fatigue bonusu var tam hatırlamıyorum şimdi, o yüzden normalden az görünüyor. Juggernaut farklı elemental türlerin damageını düşürüyor resist yok, yani 100 vuran fireball 75 vurur. Dragonlarla savaşırken %75 fire varsa baya işe yarıyor keza. Spell resist ise farklı bi olay, atıyorum düşman casterların paralyzeına falan resist şansı veriyor. En iyisi hangisi dersen sanırım dragon armor juggernauttan falan iyiydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...