Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dragon Age 2


HellHound

Öne çıkan mesajlar

Kaede said:

Komutan said:

Ben 2000lerde de farkli bir durum gormedim.


toee


Temple of Elemental Evil? Tamam, modul olarak birebir uyarlanmisti bildigim kadariyla. Ama neticede hicbir zaman masabasindaki sonsuz secim olanagini sunamiyor bilgisayar. O seviyeye gelinebilmesi icin yapay zekalarin cok gelistirilmesi lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sistemi kastettiğini sandım o yüzden toee dedim
yok sen sonsuz seçim olayını diyorsan hayır rpg yi rpg yapan o değildir

bir rpg yi rpg yapan karakter etkileşimleri, karakterine seçenekler sunması ve sonuçlarını karakterine yaşatabilmesidir

hibridlerden bahsetmiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

masaüstü frp tecrübeniz ya cok az ya da tüm oyunlarınızı robert jordan hazırlayip, oynattı. masaüstünde sonsuz seçenek falan yok, hatta şöyle diyeyim bloodlines kadar seçenekli masaüstü oynayabilirseniz fazlasıyla şanslısınızdır.teoride evet sonsuz seçeneğiniz var pratik öyle işlemiyor.

temple of elemental evil ise cidden aşırı iyidir keşke o yolda ilerleyen başka oyunlarda olsa cidden rpg'nin taktiksel yanını adam gibi yansıtmıştı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:
Ama neticede hicbir zaman masabasindaki sonsuz secim olanagini sunamiyor bilgisayar.


tamam işte 1990'lardaki muhabbetti bu. sonra insanlar saçma bir argüman olduğunu farketti de bıraktı.

hiç bir oyun (istersen futbol olsun istersen strateji oyunu olsun istersen fps...) sana gerçek hayatta yapabildiğini birebir olarak sunmaz, sunamaz, böyle bir vaati de olmaz.
önemli olan ne kadar iyi simüle ettiği.

rpg'de hikaye derinliği, kural sistemi, senaryodaki karakterlerin ayrıntıları, savaş tarzı felan önemlidir.

bu yukardaki argümanı sunan kişiye ne kadar anlatsam bir faydası olmayacaktır, ancak zamanla görebilirsin durumu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

origins cok ortakarar bir oyundu, evet guzel secim yaptigimiz yerler vardi ama oyun sistemi izin verdigi icin lawful charla uyusturucu kacirabiliyorduk misal, hicbir penaltisida olmiyordu bunun

o zaman dendiki "dao2 gelcek, secimlerinzi herseyi orda etkilicek" ama bir mass effect bile olamadi o konuda, ME1 deki secimlerin cogu ME2 de etrafta iz birakirken da2 de max gordugum tavernada "fereldeni alistat diye gerizekali bir kral yonetiyor LULZ" diye gezen tipdi (daha bitirmedim oyunu gerci ilerde baska seylerde cikabilir, umut kesmemek lazim)

RPG zaten cok anlamini yitirmis bi tanimlama, role playing game diyince herkes farkli sey anliyor, rol yapma etmenleri iyi uygulanirsa bir FPS den rpg cikamazmi misal? veya bir yaris oyunu RPG olamazmi?

RPG = masaustu hatta dahada daraltirsak AD&D ye cakilip kalan yiginla insanlar var, ama yok yani adam gibi "rol" yaptiran, hikaye ve yan karakterlerle etkilesim sunan, detayli bir karakter gelistirme sistemi olan her oyun RPG olabilir

lineerlik isin icine girdimi kralini koysan RPG olmuyor ama seslendirme talep edincede mecburen lineer oluyor hikayeler


benim icin bi oyunu RPG yapan etkenler basitce

1-)rol yaptiricak
cidden oynadigimiz karakterle ozdeslestiricek. bu en zor olan kismi zaten, misal mass effectde korpude gezerken selam veren askerler, yanlis tuvalete girince uyaran AI, shepardin odasindaki maketler kocaman RPG ogeleri (ki guzel minigame cikar kassalar lol), ama citedaldeki dukkana benzemeyen yerler, ufak mekanlar, asiri ucuk ve kopuk hariketler kocaman bir eksi (THIS IS MY FAVORITE STORE IN DA CITADEL)

2-)detay, detay ve detay
ne kadar detay varsa bi oyun icine o kadar ceker, pokemon u insanlarin basarili RPG olarak gormesinin sebebi bu, yer altinda tunel kazmaktan sokak tradelerine, pedometre verip gercek hayatla butunlestirmesine, yiginla minigame i, degisen hava, iklim ve saatlerle degisen dunyasi, belli karakterlerin haftanin belli gunu belli saatlerde ortaya ciktigi icin gercek hayatta saati kurup "sabah 9 da sabrinayla macim var" moduna sokmasi, combatta auto kullanilan itemlari oyuncuya yetistirtmesi (cicegi ek, sula, gubresini koy hasat gunune kadar sulamaya devam et vs vs)

3-)adam gibi taktik kullanimini zorlayan bir combat
bicerdover gibi dusman kestigin oyun isin rol kismini mahveder, origins gibi 30 tane mobu ustune salip "gurubunda aoe yoksa geber EHEHEHEHEHEHE (ki tanktim bide, aoe skilli gec kus kadar stamina ile auto attack haricinde bi halt yapamiyordun, reserve sistemi cok rezil)), 40 tane mob koyucagina 4 tane koy, adam gibi koy hani

4-)secenekler
yaptiginiz secimlerin cidden bir agirligi olmasi lazim, kimi oyunda hic secim yapmazsiniz, sonlarda 1-2 secim yapip isin akisini komple degistirirsiniz, kimi oyundada oyun boyu secim yaparsiniz hicbirsey degismez, anca portreniz obi-wan gibi parlar, aklima bu isi en iyi yapan suikoden 5 geliyor, oyunun butun gidisatini 2-3 noktadaki kirilma ile degsitirebiliyordunuz, ama secim hakki vermedende sufer olan RPG ler vardi, ff8 i milletin hala deli gibi sevmesinin bi sebebide budur, ha bide en klise "evil overlordu kesmek istemiyorum" geyigi vardir, japon oyunlarinda kesicem diyene kadar diyalog kapanmaz, batida questi verirler kabul edene kadar hikaye kitlenir, bide nintendo rpg si vardir, hayir diyince game over veren (suikoden 2 de yan plot vardi cok guzel, bir ordu komutani olarak hayir savasmicam diyip kizkardesimizi ile kaciyorduk ortamdan, bizim yuzumuzden sehir dusuyor onemli bir karakter oluyordu, stratejistimiz bizi bulup tokadi basiyor kendine gel filan diyordu, burdan geri donup toparliyabiliyor veya kacip premature olarak bitiriyorduk oyunu)

5-)diyaloglar yada daha basitce diger karakterlerin inandiriciligi
seslendirmeden diyalog secimlerine, kisilige ve combat performansina kadar gider bu, steryotiplere oynamak selphie efekti, carth onasi efekti dedigimiz efekti dogurur (her bioware oyununda bir carth vardir), cidden insanlarin dikkatini cekmis, sevdiren veya nefret ettiren kisilik sahini orjinal birsuru karakter var, garrus olsun, isabela olsun, morrigan olsun efendim visas olsun, hk-47 olsun

6-)evrenin zenginligilore
bi jung un calismalarina dayanan ve tum insanlik kultur mirasini kapsiyan shin megami tensei, zaten oturmus settinglerden portlar (forgotten realms, WoD filan), tamriel misal oblivion faciyasinda bile duzinelerce kitap vardi sagda solda (ama gidip elder scroll caldirara, sheogortahi oldurerek filan lorelol oldu)

mass effect gelecekte geciyor, sci-fi ve olasi seyleri anlatiyor, galaksiyi az cok oturtmus hadi ama dragon age bariz kasmamis herifler, ortacag eglence parki direk, fransiz var, ispanyol var, ingiliz var, vatikan var, bizans var ortodox klisesi var, ISLAM QUN FUCK YEAAH var, tamam alegori yaparsinda fazlasini yapinca bole inandirici olmuyor hic, final fantasy ve bilumum j-rpg bu yuzden cuvallar zaten, adam gibi lore u olan bir setting cok onemli

7-)ask cok onemli, seks koyup bitmiyor olay, romantizmi bi sveisme sahnesi ile yaratamassin, icinde romance olmiyan suikodende karakter etkilesimleri, ve diyaloglar o kadar basariliki romance aranmiyorsun,
inandigi degerler icin babasi imapraotrlugun en buyuk generali iken imparatorluktan nefret etmeye baslamis ogul
anakarakterin kollarinda can verirken onu isyanin lideri ilan eden bir abla figuru olmus isyanin lideri soylu kadin
kadinin olumunu kabul edemediginden orduyu ikeye bolen ve ana karakteri ldier kabul etmiyen eski liderin sevgilisi
ana karakterin oyun boyunca yanidna olan can dostu, abi figurunun ana karakteirn hayatini kurtarmak icin kendini feda edip eriyerek olmesi (ki animasyonu, seslendirmesi olmadigi halde cok akilalrda yer eden bri sahneydi, baya iyi diyalogu vardi)
ana karakterin babasinin bizzat isyani bastirmak icin ana ordu ile gelmesi, onun savasta yenip, yakaliyip eve getirdigi sonra ozgur biraktigi bodyguardimizin yenilicegini bile bile onla duelloya tutusup olmesi (ki karakteri hayvan gibi kasip iyi oyanrsak kurtarabiliyordukta cok hazirliksiz yakaliyordu)
ana karakterin cok sevdigi babasini kendi elleri ile oldurmesi, babasinin son soz olarak "kendi cocugun tarafindan alt edilmek bu dunyadaki en iyi sonlardan biri olmali, seninle gurur duyuyorum ikimizde inandigimiz yolda yuruduk, inandigin yolda yurumeye yaninda ben olmasamda devam et" demesi
babanin sevgilisi olan donanma komutani hatunun kellemizi almak icin gelmesi, yaptigi can yaka nkonusmalar ve en sonunda baskente girince evinden cikan gunlukte "generalle gunumzu cok iyi gecti, genc ana karakter annesi odlugunden beri cok yanliz kaldi, acaba beni bir anne olarak kabul edicekmi" gibi bir entry ile bir darbe daha koymasi
bir zamanlar adil ve super olupta sonra bozulan imapratorun oyun boyunca yanindaki buyucu hatun tarafindan kontrol edildigini zannederken oyun sonunda asla buyu altina girmedigini, buyucuye asik oldugunu ve bu askin bedelini imparatorlugu ile odedigini soyleyip hatunu yakalayip sarayin tepesindeki bahceden asagiya atlamasi

ne bir seslendirme vardi, ne adam gibi animasyon, ana karakter tamamen sessizdi, buna ragmen adamlar bugunki cogu hikayeyi dovucek epiclicde birsey cikardilar ortaya

8-)akilda kalici mekanlar
bundan 10 yil sonra bile akilda kalici mekan yaratabilmeleri lazim, morrowind misal, ff8 diktatorluk, esthar balamb garden (ve garden konsepti), ff7 midgar gene (endustri devrimini yeni yasamis, dumandan 24 saat gecenin yasandigi gun isginin girmedigi sehir), efendim mass effectin citadel i, dragon age in deep roads u (2. oyunda tecavuz ettiler gerci), bi kotor un star forge, suikoden serilerinin fortresslari (ki adamlar gemi stronghold yapti 4. oyunda, butun ordumuz yanimizda ada devletlerinde dev gemi kalemizle takiliyoduk, sukoden 5 de nehir uzerinde yuzen sabit kalmiyan sehir dahaak vardi), oblivionda ise kac oyun sisirildikten sonra karsimiza "ulan bumuydu" diye cikan imperial city var, imparatorluk sarayi dire isengard i yedirmeye calismalari var (ki LOTR kadar iyi mekan kasmis cok az kurgu vardir, bir minas trith, mordor, numenor ve valinor, lorien, moria, rohan say babam say, biraz ders alsinlar ya)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş



:P

Bununla birlikte sarcastic/humorous Hawke cok keyifli acikcasi, kadin Hawke seslendirmesinden mi kaynaklaniyor yada yazarlar o amacla mi yazdi bilmiyorum ama "cok komigim lan ben, yikiyorum etrafimi" havasinda takilan ama etrafta herkesin seri bir sekilde /facepalm cektigi bir karakter oluyorsun...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oynadım ve genel olarak beğendiğim bir oyun.

Önemli mi bilmiyorum ama benim için çok önemli olan birşey: Karakterin konuşmalarının seslendirilmesi çok iyi olmuş. Şizofren gibi konuşan NPCler yok artık karşımızda.

Verilen kararlar oyunu etkiliyor ve şahsen gördüğüm kadarıyla bazen sonuç aynı bile olacak olsa "nasıl"ını çok etkiliyor.

Grafikleri ve combat içi efektlerini de gerçekten çok beğendim.

Hikayesi DA origins'e göre biraz basit kalmış ve konsol oyuncularına yönelik bir hal almış olsa da oynamaya değer.

Ha birde çok önemsiz birşey sormam lazım: oyunu female karakterle oynayıp Fenris ile romantik ilişki yaşayabilen oldu mu? Her dolu denedim ama bana varmadı :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunu linc ediyorsunuz iste cok kotu diye, enine boyuna yazan yok ama

oturdum ayzdim, ortakarar bi oyun buda ama dao ile arasinda ole ahim sahim fark yok

bi morrigan veriyor diye origins i goklere cikardi anon, coookda ortakarar bi oyundu, origins konsepti haric yeni hicbirsey yoktu, baldurs gate nostaljisi yasatmasi disinda

hikaye son derece vasatti
gameplay vasatti (op mageler, gimp dw roguelar, stam starvationdan bi bok yapamiyan waryorlar, AOE AOE AOE)
karakterlerin cogu klise idi
quest sistemi bioware formulune takilip kalmisti

da2 deki skill agaclari kim ne derse desin originsden 10 kat daha detayli
combat kalburustu degil, mageler op degil
karakterler enteresan, party banter bi bioware oyunundak iacik ara en iyi banter

ha new shit ayagina marilyn abimizin dedigi gibi eski shiti isitip onune koysak SUFEER diye atlicak yiginla adam var

da2 kotu, ama kotu olmasinin sebebi originsden bisileri duzeltirken orda dogru yaptiklari bi kac seyi batirmalari

ha bide fail olmasinin en buyuk sebebi rushlamislar direk

totalde 18 tane farkli mekan belki var, gece/gunduz dongusu ile kapi ac kapi kapa ile bunlari surekli yediriyor oyun, ortalama bir action oyununda bile daha fazla mekan vardir hani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:
hikaye son derece vasatti
gameplay vasatti (op mageler, gimp dw roguelar, stam starvationdan bi bok yapamiyan waryorlar, AOE AOE AOE)
karakterlerin cogu klise idi
quest sistemi bioware formulune takilip kalmisti


hiç hikaye olmamasından iyidir hahahaha
ayrıca hikayede klişeler olsada twistler ve dünyayı yansıtması çok güzeldi. da2 de dünya bile yok lol

gameplay vasat değildi sadece çok sert çizilmiş class görevleri vardı. onların dışına çıkarsa çok gimp oluyordun. dao da mage ne kadar opsa da2 de roguelar o kadar op

da2 karakterlerinden 10 kat daha orjinaldi hepsi

questleri bu saatten sonra kimse orjinal yapamaz ama en azından çözümleri ve sonuçları vardı eşşek gibi

da2 de bunların hangisi var ? hiç biri

dao, da2 den 10 kat daha iyi bir oyundu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ana hikaye çok iyi değildi evet, işte bi archnemesis var, git öldür felan.
ancak işin ilginç kısmı questlerde karşılaştığımız ayrıntılardı.
işte mage origin kısmında fade'e gidiyordun, dwarf olunca royal scandal gibi bir mevzuya giriyordun, ayinle warden oluyordun felan böyle enteresan şeyler vardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

j-rpg lerin olayi zaten gameplayin iyi olmasi aga, onlardada hikaye tirt genelde

bioware otursun 50 sene oyun yapsin genede bi tri-ace kadar ozgun combat entegre edemez oyunlarina, sonucta bioware formulu AD&D den devsirme, stata point ver, skille point ver bide feat yuvarla yallah (ki onuda beceremiyorlar artik, komple biraktilar)

adamlar utanmadan AD&D yi star wars a yedirdi KOTOR da, sonra her oyun dahada sadelestirdiler ve sonra tamamen attilar ortaya dragon age in ucube sistemi cikti

bide tri-ace e bakiyoruz, adamlar her yaptigi oyunda yeni sistem kasiyor, bir valkryia profile, bir star ocean, bir resonance of fate, her birini yapan ayni firma ama sistemler arasi benzerlik bile yok ki valkryia profile in sistemi gelmis gecmis en ozgun sistem olabilir

her RPG de bu cagda AD&D tabanli sistem ile izometrik goruntu talep ettiginiz surece batidan adam gibi tek RPG cikmiycak ne yazikki, su AD&D kalibindan suratle kurtulmasi lazim batinin, daha ozgun sistemler gelsitirmesi lazim, diyalog tekerinden bir an once kurtulmasi lazim, her hikayeyi birbirinin ayni yapma huyundan vazgecmesi lazim

bioware ile bethesda el ele vermis turu katlederken akli basinda oyunculardan cikan tek sesin "niye planescape/bg degil? :'(" olmasi bu heriflerin ekmegine yag suruyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...