Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
nileppezdel said:

Bioware'den düzgün RPG bekleyenin kendi saflığı zaten abi, Mass Effect'e RPG diyenler falan da var gerçi doğru yani.


rol yapma oyunu oynamayı inventory yönetme simülasyonu zanneden insan cümlesi bu, başka bir şey degil.
Mesaj tarihi:
diabloyada rpg diyodur kesin asdfadfssa

bioware in begenmedigi ff13 su oyundan daha fala rpg ogesi iceriyor ve lineerlik konusunda asagi yukari aynilar

en azindan ff13 bir ev, iki magra, 2 arasokakda gecmiyor, town filan olmasada bu jenerasyonun en iyi mekanlari var, dragin eyc de ise bir sehir var bide hightowndaki TOKI konutlari
Mesaj tarihi:
Aslinda RPG'nin ne oldugunu tartismak lazim. Masaustundeki RPG kavraminin bilgisayar oyunlarina birebir uyarlanmasi mumkun olmadigi icin bilgisayar RPGsinin ne oldugu cok tartismali.

RPG dediginizde karakterlerinizin level atladigi, cesitli ve arttirilabilen ozelliklere sahip oldugu, inventory sistemi olan oyunlari mi anliyorsunuz? Son zamanlarda cikan pekcokoyunda mesela God of War gibi normalde RPG diye adlandirilmayacak oyunlarda bile bunlardan var.

Aksiyon yerine taktiksel savas olmasi mi gerekiyor? O zaman belki asil istediginiz sey strateji oyunu.

Aldiginiz kararlarin hikayede etkisi mi olmasi lazim? Bunu kac oyun hakkiyla basariyor? Bircok oyunda aldigimiz kararlar yuzeysel bir iyi/kotu taraf secmenin otesine gitmiyor.
Mesaj tarihi:
Komutan said:

Aslinda RPG'nin ne oldugunu tartismak lazim. Masaustundeki RPG kavraminin bilgisayar oyunlarina birebir uyarlanmasi mumkun olmadigi icin bilgisayar RPGsinin ne oldugu cok tartismali.

RPG dediginizde karakterlerinizin level atladigi, cesitli ve arttirilabilen ozelliklere sahip oldugu, inventory sistemi olan oyunlari mi anliyorsunuz? Son zamanlarda cikan pekcokoyunda mesela God of War gibi normalde RPG diye adlandirilmayacak oyunlarda bile bunlardan var.

Aksiyon yerine taktiksel savas olmasi mi gerekiyor? O zaman belki asil istediginiz sey strateji oyunu.

Aldiginiz kararlarin hikayede etkisi mi olmasi lazim? Bunu kac oyun hakkiyla basariyor? Bircok oyunda aldigimiz kararlar yuzeysel bir iyi/kotu taraf secmenin otesine gitmiyor.


rpg demek baska bi karakteri canlandirdigin oyun deme
mesela oblivion rpg deil
neden
cunku bi karakter canlandirmiyosun
bi kilic war onu canlandiriyosun
malin onde gidenisin yoksa
karakter felan yok
derpderpderpsin
Mesaj tarihi:
anlamadın herhalde şöyle anlatayım.

senin dediğin "ama bilgisayar oyunlarında masaüstü rpg gibi oynanmaz ki" lafı 1990'lardan kalma çocuksu bi klişe laf.
çoğu kişi o trendi geçti bitirdi, sen daha yeni başlamışsın.

rpg'nin ne olduğunu tartışmaya gerek yok.
değişik karakterler yaratıp bir hikayenin içinde o karaktermişçesine oynayabileceğin ve seviye atlayarak ilerlediğin oyunlara rpg deniyor.
jrpg, traiditional rpg, action rpg, hybrid rpg gibi farklı türlere ayrılıyor.

planescape torment gibi derin senaryolu ve ayrıntılı dialoglu bir oyun arayan kişiye "inventory içeren oyun istiyorsanız god of war" mı diyorsun. dalga mı geçiyorsun? saçmalama.

aksiyon yerine taktik istiyorsanız strateji oynayın demek de saçma bir argüman.
masaüstü rpg oynamak yerine birdirbir oyna o zaman?
aynı şey.

aldığımız kararların hikayedeki etkisi olan bir ton rpg var.
kotor, bloodlines, fallout, torment, baldur's gate, morrowind, alpha protocol, arcanum... say say bitmez.
Mesaj tarihi:
BonePART said:
cunku bi karakter canlandirmiyosun
bi kilic war onu canlandiriyosun
malin onde gidenisin yoksa
karakter felan yok
derpderpderpsin


kılıç değil büyü canlandırdığımızda noluyor?
rpg olmuyor mu o zaman? :)
Mesaj tarihi:
Bone said:

senin dediğin "ama bilgisayar oyunlarında masaüstü rpg gibi oynanmaz ki" lafı 1990'lardan kalma çocuksu bi klişe laf.
çoğu kişi o trendi geçti bitirdi, sen daha yeni başlamışsın.



Gerceklerin nasil gecip bitecegini anlamis degilim. Bir gercegi cok soyleyince tukeniyor mu? Ya da herkes nasilsa biliyordur bunu diye soylememek mi lazim?

"değişik karakterler yaratıp bir hikayenin içinde o karaktermişçesine oynayabileceğin ve seviye atlayarak ilerlediğin oyunlara rpg deniyor." seklindeki rpg tanimin son derece genis bir alani kapliyor. Evet, biri cikip Kratos'u da rpg karakteri olarak tanimlayabilir bu mantikla dusunursek. Dedigim yanlis anlasilmasin, bu benim iddiam degil.

Knights of the Old Republic ve Baldur's Gate serilerinde yapilan secimler son derece yuzeysel secimlerdi. Iyi-kotu olmanin otesine gecemez. Bu acidan en begendigim oyun Torment. Deus Ex 1, Fallout, Dragon Age, Mass Effect gibi serilerde de secimler Torment'deki kadar hosuma gitmese de iyi.

Fakat ben neticede uzerinde uzlasilabilecek, kesin bir bilgisayar rpgsi tanimi oldugunu dusunmuyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...