Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Activision Blizzard, Kotick ve Tippl


Sam

Öne çıkan mesajlar

activision blizzard'ın kısa bir tarihçesi

activision blizzard'ın tepesindekilerin oyuncuları sağılacak inek yerine koyup, devamlı en iyi nasıl kazık atabileceklerini onlarla paylaşmaları her defasında oyun camiasında infiale yolaçıyor. en son fallout 3 ve diablo 3 başlıklarında sağolsun viktor güzel ifşa etmişti bunların icraatlarını. ben de bakınırken birisinin derleyip toparladığı çok kapsamlı bir forum postu buldum ki hepsini okuyup bitirince uğur dündar'ın hamamböcekli fırın baskını sonlarında olduğu gibi mideniz kalkabilir, uyarması.

kotick'i biliyorsunuz zaten activision blizzard'ın tepesindeki adam, tippl'ı duymamış olabilirsiniz. onu da blizzard'ın başındaki mike morhaime'in tepesine ondan sorumlu olarak getirdi ki morhaime tippl'a, o da kotick'e bağlı oluyor böylece. tippl denilen adam ise buradan önce procter & gamble'da (evet şu temizlik malzemesi şirketi) çalışmış, oyunlarla zerre alakası olmayan biri. "aynı deterjanı 40 yıl boyunca satabiliyoruz, aynı oyunu da birşeyler ekler satarız np" demecinin üzerine en son şu bombayı patlattı:

"Now, can we do a better job from a PR and community management perspective? I think we can. We are focused on doing that, but you will always have a vocal minority that no matter what you do they’re not going to be happy."

aynı cümlede arayı düzeltmek istediği insanları küçümsemeyi becerebilmek = paha biçilemez

maalesef beni kahreden bir diğer olay da bungie'nin yeni yaratacağı oyun serisi için activision blizzard ile yapmış olduğu 10 yıllık anlaşma ki kendilerini microsoft cenderesinden kurtardıktan sonra böyle bir hatayı daha beter bir şekilde tekrarlamalarını aklım almıyor. kotick'in şer imparatorluğunu daha da büyütüp güçlendirecek bir gelişme oldu.

neden kotick, tippl ve bu şirkete bu kadar kızıyoruz, oyunlarını almayalım olsun varsın? keşke o kadar basit olsa. bunların uygulamaya koymaya çalıştıkları her kazıklama stratejisi başarılı oldukça diğer şirketler de uygulamaya çalışacak, kimisi bunu denerken batacak belki ama endüstri standardına dönüşecek en başta koyduğum linkin sonunda adamın anlattığı gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yol actiklari endustri kriterleri nedeni ile o koca endustri degisiyorsa, suc bence endustride, sonucta daha cozumu, free oynanmasi bulunamayan oyun turu yok, cok kiziyorsan alirsin piratebay surumunu tamamdir.

yani olayin cozumu var ancak koca bir sektoru belirleyen adam olduklari icin bir baska taraftan bakmak daha bir mantikli gibi, tek bir sirket sektoru degistiriyor ise maalesef bunda suc tek tarafli degil bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalnız öyle bir yazıyorsun ki sanki korsan normal bir seçimmiş gibi. oyunun çalışmamasını filan hiç irdelemeyeceğim çünkü olması gereken o değil.

tek bir şirket dediğin shooter ve mmo pazarındaki açık ara en büyük oyuncu ki shooter konsolların, mmo da pc platformunun en çok gelir getirenleri aylık ücretler ve oyuncuların vakitlerini kurutmaları sayesinde. activision blizzard'ın büyüklüğünü küçümsemek mümkün değil. kotick'in sony'e bile "ps3 ve psp'den desteğimi çekerim dediğimi yapmazsan" diye şantaj yapabildiğini okumamamışsın linkten henüz sanırım.

doggy'nin dediği gibi 15$'lık packleri aldıkça çoşacak kotick, tippl ve rakipleri. online oynayabilmek için shooter'ların aylığa bağlandığı bir dönem düşünün. şu anda kotick'in bir numaralı dileği bu. (gene linkte detayı)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sevdiğim firmalar arasında
- sierra
- black isle
- blizzard
- bullfrog

sevmediğim firmalar arasında
- ea
- activision
- nintendo

sierra, black isle, bullfrog'un başına ne geldiğini biliyoruz.
kapandılar bitti gitti.

öte yandan ea, activision, nintendo yıllardır varlıklarını sürdürüyor ve yaptıkları oyunlar deli gibi satılıyor.
demek ki doğru olan bunların yaptıkları (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben acicaktim kac gundur useniyordum eheuheeu, iyi olmus

kotaku gecen kotick ile roportaj yapmis, enteresan bir roportaj olmus

A Delightful Chat With the Most Hated Man in Video Games

su unlu resminden nefret ediyormus bu arada, inadina geliyor

http://cache.gawker.com/assets/images/2009/09/custom_1254327748115_bobby_kotick_extravaganza.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

black isle interplay batınca kapandı.

güzel oyun yapan, sanat yapan, ne bileyim helalinden oyun yapan illaki batıyor diye birşey yok. gayet de çok satan güzel oyunlar var. ama işte kimisinin tüketiciyi sevme arzusu patlak veriyor.

uzun uzun yazıcaktım ama arjantin 2.yi attı. kotick motick keyfimi bozmicam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni said:

guzel oyun yapip batip tarihe gomulmektense , guzel oyun cikarip yolup batmayip baska guzel oyunlari cikardiklari ve basarili bir sirket olduklari, para kazanmanin normal oldugu bu devirde baska bir sekilde de sirket olunamayacagini dusunursek, gogogo.

batsalardi daha iyidi dimi :)


kesinlikle.batsalardı daha iyiydi. şimdi öyle bir şekilde çökecekler ki yanlarında o güzel title'larıda götürcekler. iflası kast etmiyorum.

i luv relic.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oha adam sağlam research yapmış.. orjinal posta repleri abandım ve sam'in uyarısının ne kadar yerinde olduğunu gördüm =/..

Sam said:
hepsini okuyup bitirince uğur dündar'ın hamamböcekli fırın baskını sonlarında olduğu gibi mideniz kalkabilir, uyarması.


bu da yeni exploit planları..

said:
“Today there’s a $3 billion used games market that we do not participate in, in any way,” Kotick said. “There’s roughly a $500 million opportunity for us in used games. It’s highly margin accretive.”

One way that Kotick said Activision can participate more in the used games business is to find ways keep games from hitting used racks in the first place. The exec said this is achievable by creating “better, deeper games that provide persistent engagement that make people actually want to keep those games longer.”

Downloadable content also is a way to keep consumers engaged for a longer period of time, he said, and Activision is highly active in providing post-release DLC for its games.

A more direct way to participate in the used game market, Kotick said, is to “partner with our retailers to implement new technology solutions that allow us to continue to provide value to their customers through lower-priced products, but where we actually get to participate in the revenue stream.


http://www.gamasutra.com/view/news/28978/Kotick_Activision_Aims_To_Become_Most_Profitable_Entertainment_Company.php
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabiki para kazanicaklar ama oyuncuyu yolmadan lutfen

blizzard bunun ekoluydu, kotick blizzarda DLC idi suydu buydu wowa ek hizmet satarak kazanmak varken ayda 12 ile yetiniyro diye salak dedi

blizzard saygili sirketti, hep derim oyunlarina spawn isntall koyan, arkadasinla ucretsiz oyna diyen ve o sekilde deli gibi fanlari yanian katip goturen bri sirketin oyunlarinda "daha cok kazanma kicin artik LAN i desteklemiyoruz, efendi gibi gidin battlenetten oynayin" demesi ayri rezalet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyuncu kısmını bir kenara koyalım.

Kotick hata yapıyor. Esas kendi çalışanlarını yaptıkları işten soğutuyor, ki Infinity Ward'daki eski çalışanlara maaşlarının ödenmemesi durumu var ki bence şahane. Oyun programcısı dediginiz de oyle sokaktan toplayacaganız adam degil aslında, ya da Kotick oyle oldugunu dusunuyor. Kısa vadede kendi çalışanlarına karşı bu "brutal" çözümler $$$ olarak kasaya geri dönebilir, ancak blizzard'daki çalışanlar yavaş yavaş ayrılırlarsa ve yerlerini dolduramazlarsa balon patlar.

Tabi bir ihtimal de programcıların "ehe ehe oyun yapıyoruz ehe cok zevkli" diyip de giderek kotulesen ve de kotulesecek calısma kosullarını kabullenmesi; ki cu cok üzücü olur. Google'da adamlar şirketin ortasına havuz falan kurmuşken, çok daha rahatken senin şirketinde bir cafe olması bile "şirket politikasına göre yasak"sa yazık ne diyeyim.

EA da bir ara bu yoldaydı, gece meaisine kalanların mesai ucretlerini odemiyordu falan sonra balon gibi patladılar ve de geri adam atmak zorunda kaldılar. Haa, hala bişeyleri var ama bana sorarsanız şu andaki piyasada hem oyuncuların hem de çalışanlarına olan saygısı açısından EA > Kotick.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Orijinal posttaki şirket ve yönetici isimlerini, herhangi bir türk firmasıyla değiştirip tekrar tekrar okunabilir. Acep ABD firmaları da git gide bizim şirketlere mi benzemeye başladı?

Öte yandan Blizz, EA paranın ağa babasını kazanmalarına rağmen, daha çok daha çok para, Hıhahaha triplerine girmeleri de şahaneymiş. Ben microsoft un yerinde olsam transfer ederim elemanları şahane oyunlar yapıp xbox tan parayı kırardım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games.


said:
"There are four to five things that I've said that can totally be taken out of context," he said. "Like 'Taking the fun out of making video games.' I've used that line for a really long time with the investment community to explain that 'Hey, we're mindful of our responsibility to provide a return to our investors.'"

"It was kind of like a joke!"


Lan adam ikisinde de farklı bir şey dememiş, oyun yapma konseptinin ruhundan uzak para sevici :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...