Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bankalar sux


Bone

Öne çıkan mesajlar

eğlenceye açmak isterdim ama pek eğlenceli bir konu da değil.

banka kuralları murphy kurallarına benzer, her zaman pesimist sonuçlar sunar. bazı banka kuralları için,

1- abuk saatler kuralı: banka veya banka görevi gören yer, saat 8.30'da açılır, 11.30'da kapanır. öğleden sonra 14.30'da açılır, 15.30'da kapanır. işinizi bu saat dilimleri arasında halledebilmeniz için, mutlaka saat 7.30'da gidip kuyrukta beklemeniz gereklidir.

2- kabin kuralı: bankalarda bolca kabin görürsünüz, 10 tane, 20 tane, 30 tane. fakat bu kabinler hep boştur. 10 tane kabin varsa 4 tanesinde memur vardır, 8 tane kabin varsa 3 tanesinde memur vardır, 5 tane kabin varsa 2 tanesinde memur vardır.

3- sıra numarası kuralı: sıra numarası aldığınızda size düşen numara 300-400 gibi büyük olur oysa o anki kabul edilen sıra 50'lerdedir. saatlerce beklemeniz gereklidir.

4- gittikçe yavaşlama kuralı: 10 tane kabin varsa, en kalabalık zamanlarda sadece 4 memur görev yapar, kalabalık azaldıkça ve sıra ilerledikçe görev yapan memur sayısı da azalır. bir süre sonra 4 memurdan geriye 1 tane kalır, sıra ilerlemesi de gittikçe yavaşlar.

5- işin hallolmaması kuralı: bankayla işinizi bitirirseniz, ve bankadan alacağınız makbuzu başka bir yerde kullanacaksanız, bu yere makbuzu vermek için gittiğinizde tam da siz vardığınızda kapıyı kapatırlar kilitlerler. işiniz o gün hallolmaz.

bonus: murphy's law: Anything that can go wrong, will go wrong.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:


2- kabin kuralı: bankalarda bolca kabin görürsünüz, 10 tane, 20 tane, 30 tane. fakat bu kabinler hep boştur. 10 tane kabin varsa 4 tanesinde memur vardır, 8 tane kabin varsa 3 tanesinde memur vardır, 5 tane kabin varsa 2 tanesinde memur vardır.

3- sıra numarası kuralı: sıra numarası aldığınızda size düşen numara 300-400 gibi büyük olur oysa o anki kabul edilen sıra 50'lerdedir. saatlerce beklemeniz gereklidir.

4- gittikçe yavaşlama kuralı: 10 tane kabin varsa, en kalabalık zamanlarda sadece 4 memur görev yapar, kalabalık azaldıkça ve sıra ilerledikçe görev yapan memur sayısı da azalır. bir süre sonra 4 memurdan geriye 1 tane kalır, sıra ilerlemesi de gittikçe yavaşlar.


kesinlikle doğru. eşşek gibi sıra varken hele 3 tane adam çalışmasına oldum olası gıcığımdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:


1- abuk saatler kuralı: banka veya banka görevi gören yer, saat 8.30'da açılır, 11.30'da kapanır. öğleden sonra 14.30'da açılır, 15.30'da kapanır. işinizi bu saat dilimleri arasında halledebilmeniz için, mutlaka saat 7.30'da gidip kuyrukta beklemeniz gereklidir.


14.30'da açılan banka mı kaldı, düzgün bankalarla çalışırsanız öğlen tatilinde de iş halledebilirsiniz.

said:


2- kabin kuralı: bankalarda bolca kabin görürsünüz, 10 tane, 20 tane, 30 tane. fakat bu kabinler hep boştur. 10 tane kabin varsa 4 tanesinde memur vardır, 8 tane kabin varsa 3 tanesinde memur vardır, 5 tane kabin varsa 2 tanesinde memur vardır.


Bütün gün 10 kabin memuru mu çalıştıracak adamlar? Daha az yoğun bir yerde işinizi halledin.

said:


3- sıra numarası kuralı: sıra numarası aldığınızda size düşen numara 300-400 gibi büyük olur oysa o anki kabul edilen sıra 50'lerdedir. saatlerce beklemeniz gereklidir.



Farklı işlem grupları var fark ettiyseniz, sıranız 50 ise sizin işlem grubu en fazla 100'de falan olur (ki hiç rastlamadım öyle bir duruma). En olmadı kartınızla alın fiş numarasını.

said:


4- gittikçe yavaşlama kuralı: 10 tane kabin varsa, en kalabalık zamanlarda sadece 4 memur görev yapar, kalabalık azaldıkça ve sıra ilerledikçe görev yapan memur sayısı da azalır. bir süre sonra 4 memurdan geriye 1 tane kalır, sıra ilerlemesi de gittikçe yavaşlar.



Böyle bir şey yok, en yoğun saatte bankaya gittiğimde içinde memur olmayan kabin görmedim henüz. En yoğun saatte gitmek hata zaten.


said:


5- işin hallolmaması kuralı: bankayla işinizi bitirirseniz, ve bankadan alacağınız makbuzu başka bir yerde kullanacaksanız, bu yere makbuzu vermek için gittiğinizde tam da siz vardığınızda kapıyı kapatırlar kilitlerler. işiniz o gün hallolmaz.



Zaman ayarlamasını yanlış yapıp bankaya alakasız bir saatte giderseniz sonrasında da işiniz hallolmaz tabi.


Bonus: İnternet bankacılığı diye bir şey var, ATM diye bir şey var, teknolojiye aşina olun pls.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi ne teknolojisinden bahsediyosunuz, tüm bankalar min. insan çalıştırmak adına yaptıkları telefon bankacılığında absürd absürd menüler koyuyor, hiç bi yerine ulaşamıyorsunuz, dakikalarca telefon başında kıvrandırıyor. birebir iletişim olmayan bir ortamda nasıl güven sağlanabilir ki.

hayatta ne için çalışıyoruz para için, paramız nerde bankada? telefon sekreteriyle halletmek zorunda mıyım tüm işimi. Ayrıca internette yapılan işlemlerde yazdığım numaraları 3453 kere tekrar etmek bana göre değil, ağzımdan çıkacak bankacı yapacak. üstelik bir çok işlem için bankanıza gitmelisiniz diyor.

En basitinden internet bankacılığıma kayıtlı telefon numaramı değiştirmek için nüfus cüzdan fotokopisiyle bankadan fax çektirtmeniz gerekiyo diyo bu mu teknoloji?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şifreni öğrenen birisi fotokopiye falan ihtiyaç duymadan telefon numaranı, bütün bilgilerini değiştirse daha iyi yani?


İnternet bankacılığı ile bankada yapacağınız işlemlerin büyük bir kısmını yapabiliyorsunuz, telefonla uğraşmanız daha büyük zahmet.

Hayır daha komiği, bankaya gitmeye, orada sıra beklemeye üşenmiyorsunuz da 2 tane numarayı kenara yazmaya mı üşeniyorsunuz?

Bankacılık sistemine karşı bir nefretim olsa da çıkıp düşüncesizce yorumlar yapmayın; adamlar internet bankacılığını iyi kotarıyor.

P.s: Garanti ve İş Bankası için konuşuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi yapmayın gözünüze seveyim, 3454 tane soru soruyor, sesle teyit ediyor ben olup olmadığımı, hala daha nasıl kimliğinizle gitmelisiniz diyo, onu geçtim fax nedir fax mı kaldı? şifremi öğrenen biri 43564645$ ımı transfer edicek onu değiştirmesi mi bu kadar güvenlik kapsamında.

+ her bankanın iyisi kötüsü var tercih konusunda haklısınız ancak zorunlu olarak kullanmak durumunda olduğum bankalar var yani o bağlamda gelip alıntı yaparak hepsini çürütmen çok sempatizan durmuş ben ona sitem ediyorum. kolaylıklarını tartışmıyoruz zaten burada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben şey istiyorum bankalardan. mesela internetten cep telefonumu güncellemek istiyorum yok efendim neymiş gidip bankada sıra bekliyicekmişiz. Lan zaten ev telefonum kayıtlı iki dakka ara efendim böyle böyle telefonunuzu dğeiştirmek istiyorsunuz teyit ediyormusunuz de hallediyim işimi dandik bir telefon numarası için bu kadar işkence çektirmek niye yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bankalarda yapılan her işlem SİZİN güvenliğiniz için yapılıyor yoksa evil kapitalist patronlar ahahaha fakirler uğraşsın diye güldüğü için değil. direk 2 dakkada yapın işte yuaa diye ağlamak bir çocuğun arabada ama ehliyet kemeri takmadan öne oturabilir miyim yuaaa??? demesi ile aynı olgunlukta
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Farinal said:

bankalarda yapılan her işlem SİZİN güvenliğiniz için yapılıyor yoksa evil kapitalist patronlar ahahaha fakirler uğraşsın diye güldüğü için değil. direk 2 dakkada yapın işte yuaa diye ağlamak bir çocuğun arabada ama ehliyet kemeri takmadan öne oturabilir miyim yuaaa??? demesi ile aynı olgunlukta


yani 10 reyon koyup 2sini aktif tutmak "BİZİM! güvenliğimiz için" mi yapılıyor?

10 reyondan sadece 2-3 tanesinin açık olmasını eleştirince de ehliyet kemersiz önde oturmak isteyen bir çocukla mı eş tutuluyoruz?

sevdim bak bu işi.
iyiymiş.

ZaugnaKhaldun said:

düzgün bankalarla çalışırsanız

Bütün gün 10 kabin memuru mu çalıştıracak adamlar?

fark ettiyseniz

Zaman ayarlamasını yanlış yapıp bankaya alakasız bir saatte giderseniz

İnternet bankacılığı diye bir şey var, ATM diye bir şey var, teknolojiye aşina olun


bu da iyiymiş.

yakından birisinin bankada çalışanı olan kişiler var sanırım haraslamış millet :D

her şey bizim suçumuz gibi gösterilmiş. mesela bankada 10 reyondan 2si açıksa bizim suçumuz, bankanın içi kalabalıksa bizim suçumuz, sıra çok yavaş ilerliyorsa yine bizim suçumuz :D

bankadaki işlerdeki durumdan bahsederken "atm diye bişi var" diye atar yapmak gereksiz kaçmış :)

atm var, internet bankacılığı var onu biliyoruz zaten de burda "eleştirilen" bankadaki "murphy kuralı durumları".
yazı onun üstüne oldu. ona benzer can sıkıcı olaylar.

sarcasmdan anlamayan nesile aşina değiliz :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...