Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 baldursgate 2 de bile baya kafamıza göre gezpi dolasıyoduk bi sürü seyyapıyoduk. arcanum mesela, kafana göre istediğini yapıyosun geziyosun tozuyosun. macera böle bisi zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 bende nerdeyse hiç jrpg oynamadım da, konu olarak japonlar feci fantastik değişik şeyler çıkarıyorlar, hollywood'ta bile artık seneryolar fixlenmişken bazı animeler çenenin yere vurmasını sağlayabiliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 ayrıca şu 1k hpsi olan adamların 2 milyon hpli yaratıkları kesme nanesine de bi çözüm gelsin mümkünse, bu aptal olay yüzünden taunt nanesini soktular rpglere Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 e öledir o olay. npcler cok hpli olur az vurur. playerlar az hpli olur cok vurur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 işte gözünü sevdiğimin dnd sisteminde böyle saçmalıklar yok ejderha iki vuruşta öldüremiyo kimseyi ejderhanın senden en fazla 3-4 kat fazla hpsi olmasına rağmen sende ejderhayı iki vuruşta öldüremiyorsun, tamam pause olmayan "rpg"lerde bunu anlarım ama tank and spank olayı ciddi salakça bir olay Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 tank and spank'ın sebebi o deil, t&s'in sebebi oyuncuya taktik uygulatmak, en temel taktikte o. hasarı en verimli olan bir karakter vardır, hasarı en verimli veren bi karakter vardır, bide milleti destekliyen hayatta tutan bi karakter vardır. en temel taktik iste. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
abvblizzard Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Ben baldurs gate de anaa doğru diyo ya diyip irenicus un yanına geçmek istedim izin vermedi öyle rpg mi olur dsfs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 ff13 cok super kotardi onu 6 class var tank healer melee dps caster dps buffci debuffci ayni anda 3 karakterle oyniyorsun, her karakterin temelde 3 classi var bunlardan, combat oncesi pradigm hazirliyorsun 1. karakter melee dps 2. karakter caster dps 3. karakter healer birtane daha hazirliyorsun 1. karakter tank 2. karakter healer 3. karakter healer birtane daha hazirla 1. melee dps 2. caster dps 3. caster dps seklinde 6 tane filan hazirlaniyor kombinasyon atiyorum boss hayvan gibi bir ability kullanicak, zirt tankliya geciyorsun, tauntliyor ustune shield, 2 de healer oldugundan atlatiyorsun sonra herkezi dps e gecirip heal gerektirmiyen phase de damage abaniyorsun, baktin damage artiyor hoop medicliye geciyorsun cok akici ve zevkli bir combat sunuyor bu, tank olan karakter kendisine ihtiyacin olmiyan yerlerde salak gibi agirlik yapmiyor, healerda oyle hemde boss taktikleri daha eglenceli oluyor J-RPG lerin W-RPG lere ustun oldugu sey combat zaten, senelerdir AD&D ye cakildi kaldi w-rpg ler, pek bir gelisim olmadi J-RPG lerde turn based den tut real time a , yari turn based FF in ATB sine hatta valkryie chronicles in turn based & real time & shooter karisimi combatina birsuru sistem var, resonance of fate de misal adamlar gitmis karakterleirn haritadaki pozisyonlarina gore calisan grup saldirilari, dash filan kasmis bati combat olayini beceremiyor direk cunki senelerce ad&d ye saplanmis olmaktan cok tecrubesizler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Senelerce ad&d'ye saplanıp kalmış olmaları çok da kötü değil bence. Zira jrpg'lerdeki combat sistemleri bana çok itici geliyor. Turn based olanlar yani, e oldschool rpg en iyi rpgdir diye düşününce de turn based en iyi olana odaklanıyorum :) Might and Magic 6 gibi olmalı abicim rpg dediğin, masaüstünde oynuyormuş hissini vermeli. Tabi buna seçim yapabilme falan da eklenmeli. Çekik gözlü emolarla dolu bir fantastik aksiyon filmini bir karakterin gözünden izlemekten fazlası olmalı yani. RPG'nin açılımı rol yapma oyunu. Kendi karakterini yaratamıyorsan, seçim yapamıyorsan, hikayenin gidişatına hiç bir etkin yoksa rpg değilsindir. Yada bunlara gerek yok sonuçta seni o emo tipin yerine koyduğundan onun rolünü yapmış sayılırsın derseniz de COD serisi de FIFA serisi falan da rpgdir aynı ölçüde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 aksi yonde fikir belirterek yazdiklarimi dogruladigin icin sagol zeplin (tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 e viktor.. bütün ff lerde yukarda yazdığın gibiki, yanı phantasy stardada öle mesela, bilimum 3vsX combatlı jrpglerde öle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 alakası yok yaw ff her oyunda farklı bir combat sistemi üretmesiyle ünlüdür hatta Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 abi ben yanlsımı anladım, 10-1, 10-2 dede combat ıcınde karakter deistirip/karakterin classını deistirip bi dps'e bi tanka bi heal'a gecmiyomuyduk? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 yok yahu sadece grid sistemi chrystablabla nın temeli ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 of ne güzel başlık, eskiden olsa forumda jrpg'ci olmadığı için çok tek yanlı geçerdi ama patlamış mısır aradım okurken şimdi. neyse ki viktor'un bölümünde açılmış da zerg yememiş konsolcu kitle. (:P) önce açılış konusuna: artık rpg yapmayı bırakmış şirketin başkasına sataşması tam komedi. bu eleştiriyi obsidian falan yapsa anlardım gene. camekan evde tuğla fırını kurmuşlar. me2, da diye oyun çıkarmaya başlayan nesine güveniyor anlamadım. jrpg bir kere rpg'nin alt türü zaten, action rpg, strategy rpg, filan nasıl hepsi alt türse bu da öyle. bunların hepsini klasik anlamda rpg mi değil mi diye tartışmak mantıksız, saçma. kendine has tadı var, güzeli de gene keyifle oynanır. evet batılı tasarımcılar dnd gibi bilgisayara uymayan bir sisteme takıldı anlamsızca. o sistemi kullanmasalar bile yaptıkları sistemler dragon age'deki gibi iğrenç, her nasılsa dnd'nin iyi kısımlarını bırakırken en kötü yanlarını alan sistemler olarak kalabiliyor. jrpg'lerdeki genel lineerlik ve seçimlerin azlığı evet maalesef cansıkıcı çoğu zaman. ha gerçi lineerlik bethesda oyunları harici bütün batı rpg'lerinde ziyadesiyle var 2000'lerde, o da ayrı mesele. ikisinin de kendine has güzel yönleri var diyorum ve d2'ye geri dönüyorum. p.s: diablo 2 değil ama, disgaea 2. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 hatta 13 ün sistemi x+x-2+12 gibi bişey Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2010 Cuce said: abi ben yanlsımı anladım, 10-1, 10-2 dede combat ıcınde karakter deistirip/karakterin classını deistirip bi dps'e bi tanka bi heal'a gecmiyomuyduk? 10 da charlar degisiyordu dogru, ama karakter classlari cok belli degildi karkaterinin ozellikleri tamamen sphere grid de ne yone gittiginle alakali idi, bunun yaninda 10 da direk turn based idi attack orde rgelirdi karakterlerin speed e gore, atiyorum auron a 10 turnde bir sira gelirken tidus daha hizli diye 6 turnde bir gelirdi X-II de dress geyigi vardi, rol degisimi vardi ancak cok ozgur degildin oyle ve tek tek degsitiriyordun akrakterleri baya hantaldi, full ATB vardi bir hamle yapip charge lamasini beklerdin mal gibi, rol degisimleri o kadar kilit degildi ve job level up baya baya grind idi 13 daha degisik, 3-4-5 sekgme seklinde gelsitirilebilri ATB var, pespese 5 skill emir veriyorsun atb bosalana kadar karakter onlari yerine getiriyor, 3 kisinin classi ayni anda degistiriyorsun ve her 2 shiftte bit ATB otomatik fullendiginden taktik secimlerin daha esnek, misal 2 atb de rakibi nukeleyip 2. bosalir bosalmaz medicliye gecirip instant fullenen ATB ile nukelarken yedigin damage i kapayip hop diye baska paradigme gecmece filan bunun yaninda gene stagger mantigi var, melee dps commando oyniyan bir karakter varsa ldierligi o ustlenip diger elemanlari koordine ediyor, boss baslangicta %100 damage alirken her saldiri ile verdigin hasar artiyor ve her mobun belli break noktasi var nuke u kesmeden atiyorum %200 e getirdiginde mob break yiyor, breka halde saldiramiyor savunmasi dusuyor ve %300 %400 %500 seklinde seri halde artiyor damage modifier in, encoutnerlarda buna gore dizayn edilmis savunmaya kapanip diragin age ejderhalari gibi yarim saat koordine boss kesemiyorsun, wow bosslari gibi bri sure sonra enrage olup isini bitiriyorlar break suresi sinirli tabiki, bu zaman icinde saldirmiyan mob dururken nukeliyip hp i dusuruceksein yada debuff icinde yuzen surunen aprtini adam ediceksin, mobuna gore degisiyor bu bazi moblarda mutlaka gozunu kapayip abanman gerekirken digerlerinde HP dusukse heallanma luksunu kullanabiliyorsun oyun senden daha aktif oynamani istiyor, her encounter terletmeyi en dandik trash de bile uyanik tutmayi basariyor, combatlar cok uzamadigi gibi dropuda kesme hizina bagliyor buda ortaya daha aktif ve hizli bir oyun cikariyor ancak action oyunlari tersine ATB ile hizli tusa basani degil hizli ve dogru emirleri pespese vereni odullendiriyor partinin 3 kisi olmasi FF de gelenek tarzi birsey zaten, ama FF ler arasi combat sistemlerinin tek ortak noktasi 3 kisi olayidir heralde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MADBOY Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 CusTodeM said: abvblizzard said: Ateride frp mi olur ya maç yapılır ateride. asdhjasgd evet abi :D EVINIZE KOOOSUN ATARIYLE COOOSUN EVINIZE KOOOSUN ATARIYLE COOOSUN Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenris Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 ben nasıl bu tartışmada olmam lan. pzt siye kadar bekleseydin ya axe :P ... sparkcaster said: orjinallik konusuda zevk ve renk meselesi forgotten realms ı karış karış biliyorum, bi fr rpgsi oynarken de böyle lore kırıntıları felan görünce alleeah diyorum eheh öyle... ama yapanın işi bilmesi gerek biraz. misal romanlarda kızının olduğunu saklamak için milleti kesen elaith, nwn de tavernada direk karşına çıkıp "merhaba ya benim sır olarak tuttuğum bi kızım vardı da ..." filan diyordu :P ... GERGE said: Original konusunda bence de JRPG'lerin üzerine yok genel olarak. Tek tek baktığımızda da zaten bir Planescape geliyor aklıma ki onun da setting original değil. Bir de Arcanum var. Onlarda eski zaten. evet ya resmen takıldık kaldık orda... onlar da kaede nin dediği gibi ggelmez bi daha. (motb ı oynama şansım olmadı gerçi. baya ii diyorlar.) ya ama iyi bi jrpg nin tadı ayrı oluyor ya... yani neye göre karşılaştırma yapılır bilemiyorum. ff leri pek sevemedim de personalar çok güzeldi. viktor said: bi persona var misal, batida ornegi yok ne yazikki, gunumuzde gecen batidan cikma world of darkness haric kac tane RPG varki? masaüstünde soruyorsan var baya... pzt ye okurum hepsini artık :P... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Fenris, ne yap ne et Chrono Trigger oyna. DS versiyonu eski SNES versiyonun yeniden yapımı. Herşey neredeyse birebir aynı. 1995'de çıkan oyun hala gameplay ile, konu ile, karakterler ile oynadığım en iyi oyunlardan biri. Oyun o kadar iyi ki tek ekledikleri remakelerde endgame ıvır-zıvır. Bir de menüleri falan moderleştirmişler. Bir de PS1 remake var, o da aynı. Görüntüler: SNES http://www.youtube.com/watch?v=XM1EnPkaUsw&feature=related En iyi olan DS versiyonu http://www.youtube.com/watch?v=dGg2N_YlIgU Emü ile rahatça oynarsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 world of darkness dan başka günümüzde geçen rpg yok çünkü hepsi çok bayık combat sistemlerine sahip, bloodlines combatını çekici yapan tek şey de vampir olman ve katana felandı zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 günümüzün combat sistemi bayık cunku, en baba operator bile catısma alanını hızlıca kavrayıp, doğru acıları görüp, iyi nisan alıyo iste. baska bi olayı yok. eskisi kadar skillz değil yanı günümüzde savaslar. heavy caliber 7.44 var mesela, coğu oyundan kat kat rpg ama tactical bilmemne olarak gecen türden oyun. günümüz combatının en adam gibi yorumu olabilir o oyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 7.62'yi diyorsan geçen yılın en çok eğlendiğim oyunuydu, methiyeler düzmüştüm başlığında. ve evet gameplay olarak da tekme tokat dövmeyeceği oyun pek yok benim gözümde, tek şikayetim bitirdikten sonra devam edilememesiydi. :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 44 nerden cıktı 62 iste. oyunun tek problemi yanına aldığım meclerin cok pahalı olmasıydı paso yalnız geziyoduni bazı yerler cok zor oluyodu o yüzden. tabi zor olması lazım öle bi oyunun. karsında bi anda 10 hostile görünce adrenalinin doruk yapması vs sahane detaylardı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2010 Mass Effect 2'den sonra Bioware'in RPG öyle değil böyle olur demeye hakkı yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar