Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

StarCraft 2


Adversary

Öne çıkan mesajlar

said:
HellHound, 23 Temmuz 2004 21:59 tarihinde demiş ki:
arcane ta vs. sc yapmiyorum ben.

yanniz eger taktik varyasyon ariyosan ta, 3d terrain ve yuzlerce birbirinden farki uniteye sahip bir oyunken, sc 2d ve sinirli uniteye sahip bir oyun, sc'nin gelmis gecmis en cok saldir/savunma/taktik vs. varyasyonu sc'de dersen yanlis olur dedim. Bunun hangi oyun hangisinden daha iyiyle alakasi yok
ehue ne yapıosun peki ?
önceki mesajımda da belirttiğim gibi 3d terrain in TA da getirdiği taktiksel hiçbir fayda yok
yüzlerce yazış ünite koysan noolcak onların yapısı farklı değilse ne anlamı var, sc gibi normal ünite sayısı ve ünitelerin çok farklı olmasını tercih ederim 10 farklı tür gibi gözüken üniteler yerine..
bahsettiğin grafiksel yenilik ise tamamen çıkış tarihine bağlı.
TA da 3d kullanılarak ne kadar doğru bi seçim yapıldığı da tartışmaya açık bir konu.
sc hakkındaki düşüncelerin bence yanlış + büyük ihtimalle az oynamış hatta oyuna şöyle bir bakmış olmandan kaynaklanıyor.eğer çok oynamışsan da hata yapmışsın, ta oyna sc bize kalsın :)[signature][hline]The whole thing I think is sick...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=14064

login: teamliquid
password: vods

en son guncel turnuva ve lig vodlari burda mevcut.

en cok rating odul filan olayi degil. bi oyunun gercekten pro league i olmasi ve o ligin ilgi cekmesi icin oyunda balansin cok iyi olmasi ve kazananin mukemmel macro micro ve stratejilere sahip olmasi gerek. bu yuzden de multiplayer oyunlarinin cenneti olan korede 6 yildir SC en populer ve pro league i en saglam oyun. bu arada SC yi multiplayer olarak en azindan bi kac ay oynamadiysaniz, oyununu biliom surasi kotu burasi dandik diye sallamayin lutfen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 24 Temmuz 2004 20:26 tarihinde demiş ki:
said:
unity100, 24 Temmuz 2004 14:37 tarihinde demiş ki:
sam hani tutulma ve milyonlarca satma onemli degildi ? kriter mi degistirdin.


"kriterlerim arasında ilk sırada değil" dedim..

nedense içimden bir his vezir almak uğruna şahını açıkta bırakacağını söylüyordu ama.. ;)


abicim 2 seferdir sc tartismasinda duruma gore arguman degistiriyosun.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bak Sam effendi Bonecrusher çok güzel yazmış ellerine sağlık, sen onu bi gözden geçir, detay manyaklığı bi stratejiyi çok iyi yapmaya yetmezz...
Ha bi de var ya zamanında pek ilgilenememiştim ama sırf Sam'in inadından arayıp bulcam bi yerden şu Myth midir Zyth midir bakalım ne ayakmış :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol arcane ne diim ben sana konuyu cevirip cevirip kendi hosuna giden sekilde algilamakta niye israr ediosun bilmiorum, boyun mu uzuo ne oluyo heh

biraktim unite sayisini, 3. boyutu falan, bana uzerindeki degisikliklerin yapimcisinin cikardigi patchlerle sinirli olan bi oyunun, open source kodu olan bi oyuna gore taktiksel olarak daha zengin olabilecegini soyluyosan daha ne diim ben? sc communitysi ne kadar buyuk olursa olsun sadece oyuncular ve teknik olarak blizzard'a baglilar, ta communitysinin boyle bir bagliliklari yok.

burda ta, sc'den daha iyi bi oyun demiorum (sen israrla boyle dedigimi dusunsen de) Zira bir oyunu digerinden daha iyi yapabilmek icin sadece taktiksel zenginlik yeterli degil, oyun bir butun olarak alinmali oyle bir degerlendirme yapilacaksa.

ha bu arada 3d terrain konusunda: oyunu nasil oynadin bilmiorum ama 3d terrain ve oyun sirasinda terraindeki fiziksel degisiklikler, oyunda cesitli taktiksel degisikliklere neden olurduki, sen burnunun dikine gitmis olabilirsin oyunda onu bilemiicem. bak mesela wc3'deki 3d motor oyunda taktiksel olarak bir boka yaramamakta, ayni seyi ta icin soyleyemeyiz ki 1997'de cikmis bi oyunun grafik motoru icin daha ne olsun.[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
""The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy


[Bu mesaj HellHound tarafından 25 Temmuz 2004 03:46 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evirip çevirdiğim birşey yok.İki strateji oyununu can damarından yani taktiksel olarak karşılaştırırsan oyunları karşılaştırmış olursun çünkü onları strateji yapan yegane şey odur.Boyum karşı fikir belirtince uzuyorsa uzaya dursun,ne güzel zira burada yazılan şeylere en açık biçimde cevap veriyorum.Buradaki mesajlarını okuyup da aynı anlamı çıkaran tek ben değilim altındaki mesajlardan anlaşıldığı gibi.

Yapımcı devamlı patch çıkarmak zorunda çünkü oyun en büyük online oyuncu sayısına sahip oyun.Bu konuda kendine yakın bir rakibi bile yoktu Red Alert 2 ile Westwood el atıncaya kadar.O kadar insanın derdini dinleyip patch çıkarıp dengelemeye çalışmak kötü birşey mi yani ? Bağlılık diyorsun da Blizzard kendini tatmin için mi patch çıkartıyor yoksa isteğini belirten topluluğunu memnun edip daha çok para kazanmak için mi?

Taktiksel varyasyonun çok olmasının bir anlamı yok.Taktiğin çok olması lazım.Çok varyasyon var denilen şeyler önceki mesajımda belirttiğim farklı gözüken ama temele inince aynı olduğu anlaşılan şeyler.

TA'nın kaynak kodları açıktı da ne faydası oldu ? Kaç tane modu yapıldı ? Ne faydası oldu taktiksel gelişime? SC'nin her haliyle taktiksel olarak daha gelişmiş olabileceğini değil olduğunu söylüyorum ben.TA'nın bir komünitesi bile yok ki hangi komüniteden bahsediyorsun? Şu forumda bile oynamış kaç kişi vardır? Bir de SC'ye bak.Çakı gibi maaşallah.Sanırım oynamamış bir tek Azmodai var(hehe azmo:)).Sen de oynamamış olabilirsin ondan şüphe ediyorum.

Ben ısrarla diyorum ki iki strateji oyununu stratejileri bakımından karşılaştırırsan o iki oyunu karşılaştırmış olursun.Kaç tane strateji oyunu müziğiyle karşılaştırıldı? Strateji, adı üstünde.

TA'da 3d terrain'in hiçbirşey getirmemiş olmasına ilave olarak Kingdoms'ı ilk kez oynadığımda aynı hatanın devam ettiğini gördüm.Büyük ihtimalle oyun motorunu hazırlarken 3d yi sadece görüntü olarak düşünmüşler, gameplay'e etkisi hesaba katılmamış.Şu bahsi geçen 3d terrain kaynaklı taktiksel değişiklikleri bir yazar mısın da kim burnunun dikine gidiyormuş bir görelim..

WC'nin 3d ye geçmesinin sebebi tamamen grafiksel anlamda iyi görünmek adına ve bu açıdan başarılı.Onda da taktiksel anlamda 3d'nin getirdiği pek birşey yok hatta günümüzde hala RTS bazında bu anlamda ciddi aşama katetmiş bir oyun yok.TA'da hiçbirşey yok, komik bir karşılaştırma olmuş çünkü 3d'ye erken geçişin ne kadar faydası olduğu tartışılabilirken bu erken geçişin ürünleri (çoğu tutmamış RTSlerdir) nasıl oluyorsa milyon satan herkesin sevdiği, süper olduğunu onayladığı oyunlarla kıyaslanıyor.[signature][hline]I felt a great dısturbance...as ıf a hundred evıl bastards on an oıl derrıck suddenly crıed out ın terror and were suddenly sılenced.Strange.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oncelikle su cevabi yazacam derken 2 kere gocen explorer'a kafam girsin diorum

simdi patch konusuna deginelim: Blizzard patch cikario ibne blizzard demisligim mi var, Blizzard'i savunan koskoca paragraf yazmissin? Kotu bisi demedim ben, SC gelisim icin Blizzard'in cikardigi patchlere bagli ve fakat ta'nin boyle bir zorunlulugu yok dedim. Yanlis mi simdi bu?

Evet TA'nin belirli bir community'si var, felaket buyuk aman aman bisi degil ama mevcut. Oyun ciktiktan 7 sene sonra bile bisiler eklemeye calisan insanlar bunlar, ki sana denk gelmemis olabilir ama TA'nin baya bir modu var. Open-Source kodun en kral olaylarindan biri ise bayaaaa gelismis AIlar var ortalikta. Yanniz dedigim gibi cavedog bir blizzard degil, yeterli reklam ve destek TA'nin arkasinda hic bir zaman olmadi (mesela boneyard'in talep baya varken kapatilmis olmasi en basit ornegi)

oyun motoruna gelelim: TA motoru sayesinde dogru duzgun, dinamik hava savaslarina olanak tanimistir mesela. Oyunun icinde degisen terraine gore o terrainde daha rahat hareket edicek araclara yonelme, esen ruzgara gore uretimde degisikliklere yol acmak gibi orneklerle oyunun motorunun getirdigi seylerdir. (Kingdoms'da ne yaptilar bilmiorum dedigim gibi ve fakat Kingdoms'in kotu oldugunu normal TA'dan fersah fersah geride oldugunu okumustum o yuzden uzerinde konusmayacam)

(ha genel olarak da sunu eklemeden edemiicem rtslerde 3d'de ciddi asama katetmis oyun demissin. Mesela Homeworld var. not olarak geciim dedim sadece.)

linklerle milletin gozune soktugun ilk mesajimda bombacinin en cok taktiksel varyasyon SC'dedir lafina hayir aslinda TA'dadir demistim, bunun da arkasindayim. Yanliz o kadar mesajda "TA SC'den daha iyi bi oyundur" demisligim yok, bunu idda etmisligim yok. Hala niye boyle dedigimi dusunuosun onu anlamis degilim.[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
""The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy


[Bu mesaj HellHound tarafından 25 Temmuz 2004 18:58 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

blizzard sc icin sadece bug icin patch cikartir . daha once topyekun bir balans degisikligi getiren tek patchi var . o da oyundaki dengesizlikten ziyade yeni oyun sekilleri ve taktikleri cikmisti ortaya onlari pekistirmek icindi . yoksa cikan patchlerin hepsi bug duzeltmek icin .

homeworld de 3d sadece 3. boyut icin vardi taktik bir derinlik getirmiyordu . [signature][hline]You must be silent in front of my famous presence .

[Bu mesaj huun tarafından 25 Temmuz 2004 20:05 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla sc 2 çıksın herkes ister ama ben istemeye korkuyorum çünkü çok uzun bir bekleme süresi bizi bekliyor olacak[signature][hline]Uzaklardan bir yerlerden bir çığlık duyarsanız bilin ki o çığlık ümidini yitirmiş birinin çığlığıdır o yüzden siz siz olun ümidinizi kaybetmeyin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TA'nın bir multiplayer komünitesi olmadığı için patch e de gereksinim olmuyor.Patchler SC için şart değil onu demek istiyorum.open source bilmemne varsa (ki bunlar kimsenin bi işine yaramadı ortada ürün olmadığına göre..) öbüründe de map editor var kapı gibi ki oyunun sunduğu tüm imkanları bununla değerlendirebilirsin.oyunu kim değiştirio TA da ? oturup uğraşmış birileri mi oldu şimdiye kadar.patch in mantığını anlatmaya çalıştım 1 paragraf ama böyle dediğine göre nafile..

reklam tamamen paraya bakar.parayı basarsan reklamını yaparsın bu kadar basit.kaç kişi sc yi alırken blizzard yazıyor mu diye baktı acaba ? ben dergilerde 90+ almasını daha bir önemsedim.o zamanın dergileri de hala yanımda duruyor hiçbirinde blizzard yaptıysa oynanır veya benzeri bir yorum yok.
neymiş ? reklam paraya bakıomuş.reklam yetersizse bu oyunu yapan firmanın suçudur.ha reklamı iyi yapılsa TA coşar mıydı ? coşamazdı.

destek ise tamamen komünite dediğimiz şeyden gelir.şart değildir.adamlar para kazanmak için oyun yapıyor, poh pohlanmak için değil.zaten destek almak yapılan bir oyunun verdiği sonuçtur.

esen rüzgar ile oyun motorunun alakasını çözemedim.
homeworld aşama kat etmiş bi oyun değil benim dediğim anlamda.homeworld de 3d yi sadece görsel olarak kullanmış bir oyun.

anlamamışsan neden öyle dediğimi şurada yazıyor:
said:
arcane, 25 Temmuz 2004 17:55 tarihinde demiş ki:
Ben ısrarla diyorum ki iki strateji oyununu stratejileri bakımından karşılaştırırsan o iki oyunu karşılaştırmış olursun.Kaç tane strateji oyunu müziğiyle karşılaştırıldı? Strateji, adı üstünde.


TA makinemde çalışırsa daha yazarım birşeyler.[signature][hline]I felt a great dısturbance...as ıf a hundred evıl bastards on an oıl derrıck suddenly crıed out ın terror and were suddenly sılenced.Strange.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunu degistirmeyen aslinda hic varolmayan ta communitylerinden sadece ikisi:

1 (daha bugun iki yeni unite cikarmis adamlar lol)

2

cesitli mod'du, unitti, ai'di buyur sec begen al.[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
""The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sen böyle 30 link versen yine TA ne taktiksel ne de başka bi açıdan SC etmeyecek
herhangi bi komünite de battle.net in tırnağı bile edemeyecek

ama hoş yani tıklıosun açılıo falan..[signature][hline]I felt a great dısturbance...as ıf a hundred evıl bastards on an oıl derrıck suddenly crıed out ın terror and were suddenly sılenced.Strange.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben ta'nin communitysi sc'ninkine basar demis miyim? yoo, hayir sen community falan yok kimse mod, ai falan yapmio, oyuna bisiler katmaya calisan birileri yok demissin ta hakkinda, ona ornek verdim. Olmaya communityler onlar iste. basiosun 25 temmuz 2004 tarihinde konulmus uniteler falan cikio.[signature][hline]"Es irrt der Mensch so lang er strebt." - Faust I: Prolog im Himmel / J.W. v. Goethe
42
""The thing that bothers me the most is the lying." - George "Gammy" Costanza (a.k.a. Buck Naked)
to pull a homer: to succeed despite idiocy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
unity100, 25 Temmuz 2004 00:25 tarihinde demiş ki:
said:
Sam, 24 Temmuz 2004 20:26 tarihinde demiş ki:

"kriterlerim arasında ilk sırada değil" dedim..

nedense içimden bir his vezir almak uğruna şahını açıkta bırakacağını söylüyordu ama.. ;)


abicim 2 seferdir sc tartismasinda duruma gore arguman degistiriyosun.


değiştirmek? yukarıda söylediğim bir sözü mü değiştirmişim? hayır, önceki mesajlarıma bakarsak benim aynı sözü söylemiş olduğumu görebiliyoruz. o halde senin senin yanlış hatırlamış olarak "öyle demiyordun demin" sözü üzerine argüman kurma çaban kalıyor ortada.. :)

popülerlik birinci sırada gelmiyor, hiç önem vermediğimi söylemedim. sanat için sanat filan fasafisodur gözümde ama "ahanda bu popüler hadi gelin biz de sürüye katılalım" anlayışına her zaman zıttım..

b u arada mesajlara bakıyorum genel olarak, bazı arkadaşlar taktik ne demektir kalime anlamı olarak bilmiyor herhalde ki "3d rts'ler taktikte yenilik getirmedi" gibi vur patlasın çal oynasın ayarında yorumlar yapıyorlar..

"bu arada SC yi multiplayer olarak en azindan bi kac ay oynamadiysaniz, oyununu biliom surasi kotu burasi dandik diye sallamayin lutfen"

birincisi, "orası kötü burası dandik" diyen yok. rakibi olan başka oyunlarla kıyaslanınca zayıf kaldığını söylüyorum. bu sc'nin kötü bir oyun olduğunu göstermez ve ben de öyle düşünmüyorum zaten. ama herhalde kraldan çok kralcılık öyle birşey ki akı .ok olarak anlamaya neden oluyor..

ayrıca "şu kadar süre online oynamadıysanız yorum yapmaya ehil değilsiniz" de çok komik bir baştan savma metodu, bütün sc'ciler artık kendilerine güvenleri mi yok bu kadar beğenip saydıkları oyunu savunabilmek için de böyle yollara başvuruyorlar bilmiyorum. birkaç ay oynasak bir yıl istenecek, bir yıl oynasak beş yıl istenecek. beş yıl desek demosundan bugüne kadar denecek..

sc bana kendini oynatabilseydi sizin dediğiniz kadar süre, ben o oyuna zaten tapıyor olurdum bugün ve gelecekte. öyle ömrünün yirmide birini tek bir oyuna gömebilecek biri değilim çoğu uo'cu, cs'ci bilmemnecilerin aksine. öyle bir oyunu da yaşamım süresince görebileceğime ihtimal vermiyorum pek, ama düşük ihtimalleri de görmezden gelmem..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haha cok guldum ya. populerlik ve pro-league i olmasi, oyundan 3 degisik irkin cok iyi balance da olmasi, streteijinin kafa basmaz unite bas yolla taktigini ezmesi gibi ozellikler kriter degilse nedir? senin begenip begenmemen midir ? bu arada belkide sc seni oynatamamis degil sen sc yi oynayamamissindir. bunu hic dusundunmu? SC de yetenek ve tecrube gerekir, bunlar yoksa oyundan sogursun. cogu kiside bu yuden sogumustur biraz multiplayer de ezilince. nerneyse senin SC yi yi begenip begenmemen pek bi anlam ifade etmio zaten, sonucta sen tek kisisin, sc community ise 6 yildir bu oyunu oynayan yuz binlerce kisiden olusuo.
gg no re
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol sc'de ezilmişim ha.. baktın ki söyleyecek laf yok kalmadı, başladın freud'çuluğa.. pro-league, dengelenmiş 3 ırk deyince tabii tapınmaya başlaması lazımdı tartıştığın kişi, ama o da ne? tapınmıyor! hadi o zaman "ezilmişsin sen ondan" muhabbetine çevirelim, ciddi tartışma da arada kaynasın..

mantıklı argümanı olmayan, "şu şu şöyledir sc'de, ondan dolayı en iyi stratejidir" şeklinde sebep sonuçlarla derdini ifade edemeyen arkadaşlar lütfen zahmet etmesinler buraya yazmaya..

no rush[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
  • Yeni Oluştur...