Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

Kalten said:

Princete oynuyorsan direk pottery writing gidip great library productiona basla sehrinde.City managementdan production focus yapıp direk alırsın kaçırman imkansız gibi birşey.Great library i yaparken calendar ögren bi yandan Library bitrtiği gibi free techle Oracle wonderını açan teknolojiyi alıp(Teology idi sanırım unutmusum simdi ismini) üstüne oracle danda free policy aldın mı 1 adet baya bir fark açarsın prince de sonra kafana göre gidersin artık.


Şu kolay da, o arada defans basmazsan kafana biniyorlar işte "nereye gidiosun bilader" diye
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O lead designer bebe kovuldu. Çin malı strateji oyunları basan bir firmaya gitti, orada da tutunamadı, ayrıldı. Aynı zamanda AI coderdı da. Bahanesi çoktu onun hep. Alıntılanacak bir adam değil sdfsd. Hex ve non-stack için sağ ol diyip geçeceksin onu eheh.

Diplomaside hareketleri sağlayan en önemli faktör lider statları. Bunları oyun içinde göremiyorsunuz. Her liderin belirli loyaltysi, aggressionı falan var. Onlara göre ne olup ne biteceğini kestirmek kolay. Misal Gandhi, Askia falan nispeten güvenilir adamlar. Bunların hepsinin olduğu bir chart vardı, şimdi aradım bulamadım. Random personality diyince de o statlar random atanıyor. Deneyime alakalı kısım işte Cengiz early rush çeker, Delhi'yi bok götürür, Washington yayılır falan filan.

Diplomasideki en temel sorun iyi ilişkilere sahip olduğunuz bir AI'ın oyunu kazanmanızı engellemeye çalışmak zorunda olması gibi bir ikilem oluşması. Bu da ya diplomasinin içine ediyor, ya da oyun zorluğunun. Diplomasinin içine edilmesi tercih edilmiş. Oyun zorluğunun içine etmesi tercih edilse bu sefer Prince olur Chieftain. Yine kimse memnun olmaz.

Ben olsam farklı bir galibiyet kuralının olduğu ayrı bir oyun modu koyardım. Oyun belirli bir tarihte, misal 2050'de biterdi ve birden fazla oyuncunun değişik zafer tiplerine ulaşması mümkün olurdu. Biri cultural victory çekince oyun bitmezdi. Aynı oyunda ondan 100 sene sonra Alpha Centauri rotasına koyulan da olurdu, 120 sene sonra conquest çekip imparator olan da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:

Valla ben o taktikle gittigimde adam bana 10 unit fln gelio tuhaf bir hezimet yasiyorum. Aklima "adam yememis icmemis unit basmis" fikri geliyor :)


Enteresan abi olmaması lazım yani 10 tane üniteye çökmemen lazım 2 tane şehrin filan varken eğer şehirlerinde archer ve melee varsa.Daha öncede bahsetmiştim son oyunda 2 şehir toplam 2 archerim 3 tane warriorum varken 20 civarında uniteyle saldırdı adam ki catapultu filan vardı ben daha warrior/archer takılırken savundum meleelerini temizleyerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ondan önce de civ4 expansionlarında var. hani o yerlere göklere sığdıramadığınız

lider karakterleri bile +2/-2 oynuyor her oyunda bu sırada. onlar bile mutlak değil yani

AI da oyun kazanmak istiyor haliyle. "pardon panpa sen benim 1000 yıllık dostumsun o yüzden oyundan bütün iddiamı çekiyorum. buyur sen kazan" demesi beklenmez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi tamam tabiki ai oyun kazanmak istesin bırakmasın filan güzel ama şimdi ben yapmışım death robot adam cavalary takılıo bende var 20 şehir adam kalmış 3-5 şehirde.Binlerce yıldır dostuz savaşlarında yardımcı olmusum vs e bi zahmet oda kıllık çıkartmasın yani.

En son artık major powerlara yancı konumuna geçmeyi kabullenebilmesi lazım ai nin oyunu kazanma sansı filan yokken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

O lead designer bebe kovuldu. Çin malı strateji oyunları basan bir firmaya gitti, orada da tutunamadı, ayrıldı. Aynı zamanda AI coderdı da. Bahanesi çoktu onun hep. Alıntılanacak bir adam değil sdfsd. Hex ve non-stack için sağ ol diyip geçeceksin onu eheh.



Yok canım, kovulmadı, kendi çıktı. Hani espri niyetine mi Çin malı dedin bilemiyorum, ama gittiği firma Stardock da halis muhlis Amerikan şirketidir. Oradan da kendi firmasını kurmak için ayrıldı, hatta oyunu için Kickstarter projesi de yaptı.

http://www.kickstarter.com/projects/jonshafer/jon-shafers-at-the-gates
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:

ha bi de böyle iddialı arkadaşları civ5 multilerimize bekleriz


Abi bir kere girdim ama kimseyle bir tanışıklığım yok takımdakiler skype filan girmek istemedi müzik dinleyecez vs ayağına e yazarakta bi yerden sonra fenalık geliyor bide sürekli düşenler filan olmuştu o sekilde multi hiç cazip gelmiyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

E öyle abiler. Prince'de bile AI sık sık yemeyip içmeyip ünite basıyor. Öyle 2 archer koyayım 2 warriorın arkasına iyi güzel, öldürüyorsun 8 tane ünite ama adam 10 tane yolluyor..


Abi princede oynamayı bırakalı yıl oldu emperorde çok çok rahat kazanıyorum oyunları ve oyun basında gayette sehir basına 1-2 archer/melee kombinasyonuyla tutuluyor sehirler.TAbiki karsıdaki adamın uniteler güçlenmeye basladıktan sonra o sekilde az askerle tutamıyorum ama en basta daha 20.30. turnda savas açıp archer/warrior geldiklerinde yalan oluyorlar yani genelde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

skypeda multi zevkli ama ffa lar sonlanmıyo aslında sey oynamak lazım kac player okadar ai zorluk seviyesini alabildigince yuksekten ver ai ları yoketmece coop civ. diger turlu biri cokunce ya da starting areası cok kotu olunca cıkıyo bi sure sonra 3 4 saatte anlamsız oyun olmus oluyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

arcane said:

O lead designer bebe kovuldu. Çin malı strateji oyunları basan bir firmaya gitti, orada da tutunamadı, ayrıldı. Aynı zamanda AI coderdı da. Bahanesi çoktu onun hep. Alıntılanacak bir adam değil sdfsd. Hex ve non-stack için sağ ol diyip geçeceksin onu eheh.



Yok canım, kovulmadı, kendi çıktı. Hani espri niyetine mi Çin malı dedin bilemiyorum, ama gittiği firma Stardock da halis muhlis Amerikan şirketidir. Oradan da kendi firmasını kurmak için ayrıldı, hatta oyunu için Kickstarter projesi de yaptı.

http://www.kickstarter.com/projects/jonshafer/jon-shafers-at-the-gates

Senden adam olmaz denildi, Civ'in başından alındı. Öyle bir feedback aldı ki yatacak yeri yoktu. Son 10 seneyi patato Master of Orion klonlarına expansion üretmekle geçiren Stardock'a geçiş yaptı. Kendi de anladı Amerikan şirketi dediğin yerin developer kimliğinin Singapur tier mobil oyun şirketi gibi olduğunu, ayrıldı. Kendi yağında kendi oyununu yapsın. Civ ona 4-5 gömlek fazla geldi, global happiness, policy tree falan of of... Civ fanleri ikinci expansiondan dk 90+3 golü bekler hale getirdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kalten said:

arcane said:

E öyle abiler. Prince'de bile AI sık sık yemeyip içmeyip ünite basıyor. Öyle 2 archer koyayım 2 warriorın arkasına iyi güzel, öldürüyorsun 8 tane ünite ama adam 10 tane yolluyor..


Abi princede oynamayı bırakalı yıl oldu emperorde çok çok rahat kazanıyorum oyunları ve oyun basında gayette sehir basına 1-2 archer/melee kombinasyonuyla tutuluyor sehirler.TAbiki karsıdaki adamın uniteler güçlenmeye basladıktan sonra o sekilde az askerle tutamıyorum ama en basta daha 20.30. turnda savas açıp archer/warrior geldiklerinde yalan oluyorlar yani genelde

O zaman load game panpa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...