Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

TTNet Yeni Tarifede Bağlantı Hızı Sorunu


Xelee

Öne çıkan mesajlar

Pazartesi günü 1mbit 4gb kotalı'dan 8mbit'e kadar 4gb kotalı olan NET4 paketine geçtim. 8mbit'e "kadar" olduğu için 8 olmasını beklemiyordum ama adamlarla konuştuğumda Kadıköy bölgesi için 6mbit'e kadar ulaşacağını söylediler.

Tarife değişikliğinden sonra ilk açtığımda ADSL hiç çalışmadı. Tekrar aradım ve adamlar düzelttiklerini söylediler. Sonra çalıştı. Yalnız sorun şu: en fazla 1.7mbit'e çıkıyor. Daha hızlı olması gerekmiyor mu diye tekrar aradığımda oturduğunuz bölgenin altyapısıyla ilgili bir sorun olabilir. Bağlı olduğunuz Telekom'la görüşün dediler. Oturduğunuz bölge 8mbit'i kaldırmıyor, o nedenle kaldırabileceği hıza çektik tarzında da bir açıklama yaptılar.

- Altyapının benim maximum hızımı nasıl etkilediğini detaylı açıklayabilecek olan birisi var mı?
- Santralden "benim olduğum yerin kaldırabileceği hıza çekmek" tam olarak nasıl oluyor?
- Yapılabilecek bir şey varsa o nedir? Kimle konuşmam gerekir?

Bu konularda bilginiz/tecrübeniz varsa paylaşabilir misiniz lütfen?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- Altyapının benim maximum hızımı nasıl etkilediğini detaylı açıklayabilecek olan birisi var mı?

Santrale olan uzaklığın ve gürültü miktarı alabileceğin max. hızı belirler.

- Santralden "benim olduğum yerin kaldırabileceği hıza çekmek" tam olarak nasıl oluyor?

Hızını düşürüyorlar, ben çalışırken gelen sistemle direk telefonla aradığın zaman çağrı merkezinden düşürme de gelmişti. Şimdi kaldırdılar mı bilmiyorum ama duruyordur büyük ihtimal. Aradığın zaman 6 mb'e çekip sormaları lazım internet geldi mi diye, olmazsa 4, olmazsa 2 böyle gidiyor. Tabi bu yeni hızından sonra sık sık kopmalar yaşarsan arayıp tekrar düşürtmen lazım

- Yapılabilecek bir şey varsa o nedir? Kimle konuşmam gerekir?

Böyle binlerce telefon almıştım, yapılabilecek birşey yok maalesef. Ha telekom müdürlüğü ile görüşün, dilekçe verin yeni santral için denir ama, yüzlerce dilekçe gitmesi lazım senin bölgenden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Altyapi handikapi soyle olusuyor, adsl malum bakir telefon kablolari uzerinden asimetrik bi protokol oludugu icin kablo ustundeki direncden dolayisiyla mesafeden ve arada yukseltec yoksa gurultuden ve bagli diger cihazlardan etkilenir.

bunu egale etmek icin hat ustunde gurultuyu tahammul edilebilir limitler icinde tutarak hat ustunde guc ayari yapilmasina ise sanirim hatti falanca hiza cekmek olarak adlandirmislar. bu islem bandwith genisletmek icin yapilir ama hat gurultusunu yukseltecegi icin baglanti kalitesi duser. Belki bolgede genel bi problem veya bu hizmete karsi bi arz varsa sistemde filtrelemeye gidebilirler. o kadarini yerel telekom bilir artik.

yapilabilecek cok fazla bisey yok, 8 uzerinden 1.7 almak ne olursa olsun kotu bi sonuc, cogu mudehale muhtemelen bekledigin sonucu vermeyecektir.

yinede hat gucu ve gurultu icin ayarlama yapilip bina icin filtreleme yapilmasini isteyebilirsin belki. oda ufak bi ihtimal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Teşekkürler.

O zaman iki muhtemel çözüm var heralde:

1) Santralden 6 ve 4mbit'i denetmek. Belki kaldırıodur.
2) Bina içi kabloları kontrol etmek. (ki bunu yapamam heralde)

@roketadam: kattaki duvar içi telefon hatlarından bahsediosun di mi? yoksa hattı bağladıım yerde açınca görülen kablolardan mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dennis said:

- Altyapının benim maximum hızımı nasıl etkilediğini detaylı açıklayabilecek olan birisi var mı?

Santrale olan uzaklığın ve gürültü miktarı alabileceğin max. hızı belirler.

- Santralden "benim olduğum yerin kaldırabileceği hıza çekmek" tam olarak nasıl oluyor?

Hızını düşürüyorlar, ben çalışırken gelen sistemle direk telefonla aradığın zaman çağrı merkezinden düşürme de gelmişti. Şimdi kaldırdılar mı bilmiyorum ama duruyordur büyük ihtimal. Aradığın zaman 6 mb'e çekip sormaları lazım internet geldi mi diye, olmazsa 4, olmazsa 2 böyle gidiyor. Tabi bu yeni hızından sonra sık sık kopmalar yaşarsan arayıp tekrar düşürtmen lazım

- Yapılabilecek bir şey varsa o nedir? Kimle konuşmam gerekir?

Böyle binlerce telefon almıştım, yapılabilecek birşey yok maalesef. Ha telekom müdürlüğü ile görüşün, dilekçe verin yeni santral için denir ama, yüzlerce dilekçe gitmesi lazım senin bölgenden.


nerde çalışıyosun ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xelee said:

Teşekkürler.

O zaman iki muhtemel çözüm var heralde:

1) Santralden 6 ve 4mbit'i denetmek. Belki kaldırıodur.
2) Bina içi kabloları kontrol etmek. (ki bunu yapamam heralde)

@roketadam: kattaki duvar içi telefon hatlarından bahsediosun di mi? yoksa hattı bağladıım yerde açınca görülen kablolardan mı?
kardeşim sen sadece TT ye arızanı ver, onlar hattın desteklediği hıza kadar deneyerek çekiyolar. bina içi kablo kontrolü hız düşüklüğünde yapılmaz. hız düşüklüğünde, porttan çıkış çok iyi ise, sana bina içi tesisat diye söylerler, kontrolden ziyade direk tüm kabloların değiştirilmesi gerek zaten. kablo kontrolü DSL in arıza yaptığı zamanlarda yapılır.

diğer taraftan santral mesafen çok önemli vsvs aman yazamicam daha bıktım bunanrdan TT vey arzayı çözerler..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...