Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Golf 1.4 TSI DSG 160hp silkeleme sorunu


Aldarion

Öne çıkan mesajlar

Selamlar

Henüz 6 aylık olan 7.000km deki golf ümle ilgili bi sorunum var da ne düşünüyorsunuz merak ettim :

Bir gün akşam yemekten çıkıp valeden arabayı aldım, hava -2 derece falan, araba böyle sarsmaya başladı, kendi kendine gaz kesiyor, gaza basınca silkeliyor falan..." Noluyo lan" diye üstüne üstüne gittim gaza bastım, motor arıza ışığı yanıp sönmeye başladı.

Motoru stop ettim, tekrar çalıştırdım, arıza ışığı söndü, araç gayet normal bi şekilde çalışmaya devam etti.

Ertesi gün servise götürdüm ne olur ne olmaz diye. Bilgisayara bağladılar, motor arızası 4. pistonda ateşleme sorunu dedi bilgisayar. "Biz bi bakalım" dediler araba bir gün serviste yattı. Bujilerle ateşleme bobinlerini değiştirmişler, uzun yol testi yapmışlar falan düzeldi dediler kısaca.

İyi dedim aldım servisten hiç bi sıkıntı yok o gün...

Ama bugün sabah tekrar çalıştırdım aracı, bi kaç kere silkeledi tekrar... motor arıza ışığı yanmadı ama bu sefer.

Sizce bu neden oluyodur? Silkeleme olayı motoru böyle 10 saat soğuduktan sonra sabah çalıştırdığımda oldu. Hepte soğuk havada geldi başıma.

Bir keresinde de (bu silkelemelerden önce), havalar ilk soğuduğunda motor çok zor marş almıştı.

Soğuktan olduğuna göre otomatik cikle sisteminden olabilir diye düşündüm ama bu işlerden daha iyi anlayanlar var burda eminim.

Sizce neden yapıyodur?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Golf sahibiyim, haberler kötü.Araba soğukken yapıyor ve ısınınca geçiyor değil mi ? ve aracın tiptronik sanıyorum ? bu ikisi uyuyorsa sana büyük ihtimal benimkinde olan problem. Ben de ilk götürdüğümde bana da ateşleme bobini demişlerdi, değiştirdiler bobini verdiler düzeldi diye iyi dedim.Bir süre sonra tekrar yapmaya başladı ve bu sefer olayın bokunu çıkarttı tak tak diye vuruyordu resmen vites geçişlerinde.Tekrar götürdüm bi kalsın bakalım dediler ve malesef şanzımanda problem çıktı.Şimdi tam adını da hatırlayamadım çok anladığım işler değil ama şanzımanın açılıp tamir edilemeyen bu vites geçişlerini kontrol eden parçası mıydı neydi.2800 tl fiyat çıkardılar 2500'e yaptırdık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Garanti iki sene, belki süresi geçmiştir, ya da zamanla eskiyen parçadan saymışlardır diyeceğim ama otomatik şanzımanı hatalı eskitmesi, hor kullanması da olmaz ki. Debriyaj yok bir şey yok.

Ben sıfır Golf V aldım, 15-16 ayda (32.000 km civarında) şanzımanında 2-3 dişli birden bozuldu. Garantiye sokana kadar baya bir uğraştık ama onu bile sonunda kabul ettiler, manuel olduğu halde.

Onun dışında; birkaç ay geçtikten sonra araba soğukken çalıştırmalarımda 1-2 saniyelik, sanki bir pervaneye plastik bişey sokmuşum gibi ses çıkartmaya başladı. Götürdüm, zamanlayıcıyı değiştirdiler garantiden, birkaç ay sonra yine yapmaya başladı. Garanti bitmeden tekrar değiştirticem onu da. Bir de bir ara araba habire motor arıza ışığını yakıp çekişten düşüyordu, 2000 devri geçemez hale geliyordu. Bu tamamen random olup, random geçiyordu. İki kere boğaz kelebeğini temizlediler, sonunda değiştirmeyi de akıl ettiler, ondan sonra geçti gibi duruyor.

Kazalarda sağlam, performansı iyi falan ama dayanıklılık ve servis yönünden VW'den biraz soğudum gibi açıkçası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sipeyskeyk said:

Golf sahibiyim, haberler kötü.Araba soğukken yapıyor ve ısınınca geçiyor değil mi ? ve aracın tiptronik sanıyorum ? bu ikisi uyuyorsa sana büyük ihtimal benimkinde olan problem. Ben de ilk götürdüğümde bana da ateşleme bobini demişlerdi, değiştirdiler bobini verdiler düzeldi diye iyi dedim.Bir süre sonra tekrar yapmaya başladı ve bu sefer olayın bokunu çıkarttı tak tak diye vuruyordu resmen vites geçişlerinde.Tekrar götürdüm bi kalsın bakalım dediler ve malesef şanzımanda problem çıktı.Şimdi tam adını da hatırlayamadım çok anladığım işler değil ama şanzımanın açılıp tamir edilemeyen bu vites geçişlerini kontrol eden parçası mıydı neydi.2800 tl fiyat çıkardılar 2500'e yaptırdık.


seninkisi şanzımanla ilgili ama.. benimkisi motor vuruntusu, vites geçişlerinde bi sıkıntı yok...


Bugün sabah gene yaptı hafif. Böyle motor uzuun süre kapalı kaldıktan sonra yapıyor, ısınınca, hatta ısınmayı geçtim bi kaç dakika sonra düzeliyor.

Yağlamayla ilgili olabilir paramecium un dediği gibi... ya da havalar soğuk ya, otomatik cikle fonksiyonunda bi sıkıntı var?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

ne cenabet arabalariniz varmi$ arkada$.


bi tane sorunsuz arabam olmadı ki zaten ak

sıfır alırım ki sınıntısı olmasın, yok kronik arıza, yok klima kompresörü, yok motorda vuruntu... gıcır gıcır yepis yeni araba yapınca insan iyice soğuyor...

29.000 küsür euro para verdim bi de vaktinde... üstüne 2-3 bin euro daha koyar 2. el porsche cayenne alırdım ya yanar yanar ona yanarım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arabayi akuyu actiktan sonra mars basana kadar startup icin bekliyorsun degil mi?

birde turbo lu aracda hareket etmeden once ve durdurmadan once 1-2 dk beklemek bu tarz yaglamaya iliskin gibi gozuken problemlerde ve turbo,motor umrunde hayati olabiliyor.

ayrica google da bir bakindim tsi kullanicilari genel olarak bu durumun farkinda gibi, mesela ufak bi forum da benzer bi konu.
http://uk-mkivs.net/forums/t/319433.aspx
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi kaç gündür kendim araştırma yapıyorum çünkü servisteki adamlar sorunumu anlamadı bence...

İşte elimdekiler:

- Havalar ilk defa sıfır derecenin altına indiğinde arabanın marş alması normalden baya uzun sürdü. Ancak hiç bir silkeleme ya da motor sıkıntısı yaşatmadı.

- Daha sonra bir gece hava - derecelerdeyken çalıştırıp yola çıktığımda araba ciddi ciddi gaz yemezmiş gibi silkeledi. Motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda düzeldi...

- Aynı şekilde hava soğukken arabayı ilk çalıştırdığımda ve yola çıktığımda aksyarak çalışıyor motor, 1-2 dakika sonra düzeliyor.

Bu önemli bi nokta, motor ısındıktan sonra düzelmiyor değil, araç çalıştıktan 1-2 dakika sonra düzeliyor...

- Bugün hava 7 derece civarı buralarda, o yüzden 2 gündür çalışmayan arabamı direk çalıştırıp yola çıktım. Ne mi oldu? Hiç bir şey olmadı. Gayet normaldi...


Bu durumda ateşleme problemi falan yok servisin dediği gibi. Öyle olsa sürekli yapar. Bence daha çok cikle sistemiyle alakalı. Araç soğuk hava için gerekli olan yakıt-hava karışımını ayarlamakta zorluk çekiyor başka, ateşleme sorununu da o yaratıyor..

Ne dersiniz? Arabalarla ilgiliyimdir ancak motordan fazla anlamam. Anlayan biri varsa bu bulgularıma göre bir yorum yapabilir mi lütfen?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Hava filitresinin oralarda debiye göre ateşlemeyi ayarlayan bir parça olması gerek. Bu alt taraftaki sensörün metal yüzeyine temas ederek çalışıyor. Çok soğuk havalarda falan bazen o mesafe açıldığı için çiğ çöküp teması azaltıyor ve benim araçta sanki 4 değil de 3 silindir çalışıyormuş izlenimi veriyor. Bir süre devam edip sonra düzeliyor veya kapatıp açınca (bu tabire bayılıyorum) araç normal çalışıyor. Kontak spreyi alıp bir güzel yağdan ve sudan arındırıp güzelce yerine oturttum ve artık yapmıyor bunu. Bir de araçta motor yıkama yaptırırken koruma kapağını üstünde bulundurmaya dikkat ediyorum ki direkt olarak su almasın altına.

Belki seninki de bu tarz bir arızadır.

1.8T (uzunlamasına) motorumdaki yeri:

Tipi:

Alttan görünüşü:

Tam tanımı:
ignition control unit

Bu zibidi temasta problem yaşayınca ateşlemeyi ağlatıyor :) Belki seninki de bu tarz bir problemdir :

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim problem daha ciddi bişeyden belli oldu...

2. defa götürdüm servise aynı şikayetten, 2 gün boyunca test ettik hiç bişi bulamadık bi sorun yok diye verdiler gene...

Akşamına arabada başka bi motor sıkıntısı başladı. Gaza basınca böyle fıssssss diye hava sesi geliyo motor kısmından, bi de ciddi ciddi çekişten düştü araba. turboda bi sıkıntı var büyük ihtimalle...

peki sorumu şöyle şekillendireyim artık: Tüketici koruma kanununa göre hani aynı sorundan 3 kere muzdarip olursan yeni araba ya da para iadesi yapmak zorunda ya firma, benim durum buna girer mi? Sonuçta 3. kez motor şikayetiyle gidiyorum sevise, ama ilk defa turbo arızalandı?

ne dersiniz şarlıyayım mı yapamıyosanız alın arabanızı geri verin paramı diye
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Onların nasıl kayıt tuttuklarına bakayır azıcık. Sana şikayetini içeren bir form verdilerse işin kolay. Babamın bir tanıdığı şikayetlerini notere onaylatıp servise götürmüştü S serisi Mercedes'ini. Sonrasında ne oldu bilmiyorum ama servis müdürüne şu cümleyi kurduğuna şahit olmuştum 'araçtaki sorunu çözdün çözdün, aksi halde sorunu senin kişisel sorunun(!) haline getiririm' :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

volkswagen böyle işte ya, belli bir problemi oluyor, orjinal servisi bile çözemiyor. passat'ta park sensörü problemi vardı zamanında, periyodik bakımlarından tut, kazasına kadar her seferinde demiştim park sensörü çalışmıyor diye dilimde tüy kalmamıştı. florya zeki vw'den daha sonra doğuş'un merkezlere kadar gitti bu araba, ama bir türlü yapamamışlardı. arkadaşımda da aynı golf tsi probleminden var, arabası servis gezmekten arabasız kaldı adam. hayır 50 küsur milyara insan daha iyi birşeyler bekler doğal olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...