Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

EKO66 Yakıt Tasarruf Cihazı


trainspotting23

Öne çıkan mesajlar

Arabamı satmamak için tasarruf konusunda baya araştırmaya giriştim ve en düzgün sonuç buydu bilmeyenler için paylaşmak istedim. Özetlemek gerekirse benzin'de %25, lpg'de %25-30, dizel araçlarda %35 tasarruf saglıyor ve fiyatlar şöyle;


1600cc'ye kadar
500 TL + KDV

-

1900cc'ye kadar
750 TL + KDV

-

2000cc
1000 TL + KDV

-

2500cc'ye kadar
1500 TL + KDV

-

3000cc'ye kadar
2000 TL + KDV



Irak krizi, ardından dünyadaki ekonomik kriz derken, varili 17 dolara satılan petrol fiyatları aldı başını gitti. 200 dolara kadar çıkması beklenen bir varil petrolün fiyatı şimdilerde 135 dolar seviyelerinde.

Ülkemizde ise, en kolay verginin sağlandığı akaryakıt fiyatları da can yakıyor. 3.5 YTL’ye çıkan benzin ve ona yaklaşan dizel yakıtı otomobil sahiplerini olduğu kadar, çiftçimizi de, esnafımızı da zor durumda bırakıyor. Sadece benzin fiyatlarının yükselmesi sebebiyle otomobil satışları düşerken, bu sektörden ekmek yiyen onbinlerce kişi de mağdur oluyor. Petrol ithalatçısı ülkeler ve araba şirketleri bu konuya çözüm bulmaya çalışırken Türk Mucit Talat Mollaoğlu’nun geliştirdiği EKO66 isimli cihaz ile, akaryakıt tüketiminde yüzde 10 ila 30’a varan tasarruf sağlayabiliyor. Bu, Türkiye’nin bir yılda akaryakıta vereceği paranın yüzde 10 ila 30 arasında azalacağı anlamına geliyor. Ayrıca, cihazın kullanımının yaygınlaşması, uzmanlarca 50-60 yıl sonra biteceği bildirilen fosil yakıtlarının ömrünü de uzatacak. Bunun yanında EKO66, akaryakıt tasarrufundan daha da önemli ve acil çözülmesi gereken küresel ısınmaya da araçların havaya saldıkları egzoz zehirini azaltarak çözüm sunuyor. Egzoz gazını sıfıra yakın şekilde temizleyen bu cihaz, aslında Nobel Ödülüne aday olacak bir buluş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim siteye yazıldığında da hadi oradan demiştim. İsmi de çok komik Yozgatlı Ekrem usta kendi adına ürün yapmış gibi.

%35 yakıt tasarruf aparatı var ise bu adam 3 kuruşa ürün satmaya çalışacağına patentten milyar dolarlık servet yapar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bana biraz tutarsız geldi. En büyük nedeni ise üniversite raporlarının ortada olmaması. Ayrıca hiçbir otomobil dergisi de inceleme yapmamış. Ek olarak, daha verimli yakma sağlayan FSI tarzı motorlarda durum ne? Bir yerde bulduğum gazete ilanında grafikler vardı ama pek okunmuyordu.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yozgatlı ekrem değil ama talat usta yapmış.



said:
yurt içinden ve dışından bu cihazın patentini almak için başvuran oldu mu?

dünyadaki ve türkiye’deki tüm otomobil üreticileri ve birçok ülke, uluslar arası patenti ve uluslar arası markası olan cihazı almak için görüşme talep ettiler, kabul etmedim. allah bu cihazı bulmayı müslüman türk milletinin içinden ve yozgatlı çiftçi bir ailenin oğlu olan talat mollaoğlu’na nasip etti. onun için türkiye devleti yaşadıkça eko66’nın patenti türkiye cumhuriyeti’nde kalacaktır, hiçbir şirkete ve ülkeye satmayacağım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya arkadaslar gozunuzu seviyim
%30 yakit tasarrufu mantikli geliyo mu cidden size ya
zaten su anda araclarimiz yakitlarindaki enerjinin 97%sini efektif olarak kullaniyor
30% ne ya
mythbusterda da denediler bunlari
aman alin bi yazi ya



http://www.cracked.com/article_16484_6-retarded-gas-saving-schemes-people-are-actually-trying.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim taşeron taktırmış EKO66. Dediğine göre cidden yakıtta tasarruf sağlamış onun arabasında. Eskiden 700 gidiyorken şimdi 850-900km gidiyorum dedi. İlgimi çekti benimde ama önemli olan az yaktırırken motorun canına okuyup okumaması. Biraz daha bekleyip görmeklazım. Devletin bu EKO66yı bulan mucite 2 koruma verip sahip çıktığı dedikoduları falan bile var :P
Bu arada başbakan dahil adamla ilgilenen baya bi bürokrat falan var yazınbın tamamını okuyun.
http://www.otomagazin.net/haber/643-yakit-tasarruf-cihazi-eko66.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eko66’nın kopyası yapıldı mı?
Eko66’nın sahtesini yapmak için çok uğraşıyorlar. Ancak ürün monte edildiği yerden kesildiği anda kendi kendini imha ettiği için bunu başaramıyorlar. Bu sırrı bize Allah bahşetti şükürler olsun. Bugün insanlar, bir Coca Cola’nın formülünü bulamıyorsa benim kapalı kutumun sırrını hiç bulamazlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

said:
Energy efficiency

Once ignited and burnt, the combustion products—hot gases—have more available thermal energy than the original compressed fuel-air mixture (which had higher chemical energy). The available energy is manifested as high temperature and pressure that can be translated into work by the engine. In a reciprocating engine, the high-pressure gases inside the cylinders drive the engine's pistons.

Once the available energy has been removed, the remaining hot gases are vented (often by opening a valve or exposing the exhaust outlet) and this allows the piston to return to its previous position (top dead center, or TDC). The piston can then proceed to the next phase of its cycle, which varies between engines. Any heat that isn't translated into work is normally considered a waste product and is removed from the engine either by an air or liquid cooling system.

Engine efficiency can be discussed in a number of ways but it usually involves a comparison of the total chemical energy in the fuels, and the useful energy extracted from the fuels in the form of kinetic energy. The most fundamental and abstract discussion of engine efficiency is the thermodynamic limit for extracting energy from the fuel defined by a thermodynamic cycle. The most comprehensive is the empirical fuel efficiency of the total engine system for accomplishing a desired task; for example, the miles per gallon accumulated.

Internal combustion engines are primarily heat engines and as such the phenomenon that limits their efficiency is described by thermodynamic cycles. None of these cycles exceed the limit defined by the Carnot cycle which states that the overall efficiency is dictated by the difference between the lower and upper operating temperatures of the engine. A terrestrial engine is usually and fundamentally limited by the upper thermal stability derived from the material used to make up the engine. All metals and alloys eventually melt or decompose and there is significant researching into ceramic materials that can be made with higher thermal stabilities and desirable structural properties. Higher thermal stability allows for greater temperature difference between the lower and upper operating temperatures—thus greater thermodynamic efficiency.

The thermodynamic limits assume that the engine is operating in ideal conditions: a frictionless world, ideal gases, perfect insulators, and operation at infinite time. The real world is substantially more complex and all the complexities reduce the efficiency. In addition, real engines run best at specific loads and rates as described by their power curve. For example, a car cruising on a highway is usually operating significantly below its ideal load, because the engine is designed for the higher loads desired for rapid acceleration. The applications of engines are used as contributed drag on the total system reducing overall efficiency, such as wind resistance designs for vehicles. These and many other losses result in an engines' real-world fuel economy that is usually measured in the units of miles per gallon (or fuel consumption in liters per 100 kilometers) for automobiles. The miles in miles per gallon represents a meaningful amount of work and the volume of hydrocarbon implies a standard energy content.

Most steel engines have a thermodynamic limit of 37%. Even when aided with turbochargers and stock efficiency aids, most engines retain an average efficiency of about 18%-20%.[7][8] Rocket engine efficiencies are better still, up to 70%, because they combust at very high temperatures and pressures and are able to have very high expansion ratios.

There are many inventions concerned with increasing the efficiency of IC engines. In general, practical engines are always compromised by trade-offs between different properties such as efficiency, weight, power, heat, response, exhaust emissions, or noise. Sometimes economy also plays a role in not only the cost of manufacturing the engine itself, but also manufacturing and distributing the fuel. Increasing the engines' efficiency brings better fuel economy but only if the fuel cost per energy content is the same.


Kaynak: Wikipedia

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Daha önce belirttiğim gazete ilanındaki grafiklerde ben %20-30 fark gösterene rastlamadım!

Bir de muhafazakar sağ görüşlü basın organlarının buna ilgi göstermesi bana TGRT zamanında satılan/kuponla dağıtılan 'stres bileziklerini' hatırlattı :P

Buna gelene kadar emme monifoldunu falan değiştirerek de performans yakalanabilir. Performans = daha verimli yakılan yakıt = yüksek verim.

TÜV denen şey de TSE'den farksızdır. Belge sadece 'satılan mal düzgündür, dandik değildir, aldığınızda elinizde kalıp parçalanmaz' der. Size fonksiyonelliği ile ilgili birşey belirtmez. Patent denen şey de 'bunu ben yaptım, işte böyle çalışır' denen bir sistemin size ait olduğunun belgelenmesidir. Kimseyi işe yarayıp yaramadığı ilgilendirmez belge verirken. O sebeple belgelerin çoğu nanay duruyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fakültemiz bünyesinde oluşturdğumuz, arge ve öğrencilerimizin tez yada araştırmaları için kullandığımız 3 yıldır faaliyette bulunan birimimizde, hertür motorla ilgili çeşitli deney,ölçüm test vs cihazlara sahibiz.Ayrıca birçok arkadaşımız ve öğrencilerimizle birlikte, alternatif yakıt ve tasarruf cihazlarıylada ilgili birçok deneyler ve testlerde yapmaktayız.
Testlerini yaptığımız cihazlardan biriside bu eko66 denen cihazdır, ayrıca kimya bölümünden uzman arkadaşlardanda çeşitli görüş ve destekte almış bulunmaktayız.
karbüratörlüsünden enjeksiyonlusuna, benzinlisinden mazotlusuna, lpg lisinden doğal gazlısına kadar çeşitli hacim ve silindir sayısındaki motorları 6 ay boyunca test ettik, motorlar yükte,yarı yükte ve rölanti durumlarında denendi, motor devri,tork, eksoz emisyonları verileri toplandı,
Elde edilen sonuçlardan, daha önceki test ettiğimiz tasarruf cihazı adı altında satılan cihazlardan hiçbir farkı olmadığı, motorun yakıtı ve performansı üzerine hiçbir katkı sağlamadığı anlaşılmıştır.
Cihazın bilimsel bir değer taşımayıp,yakıtın kimyasal yanma olayını iyileştirmediği görülmüştür.
Ticari amaçla hiçbir bilimsel deney ve rapora dayandırılmadan, internet sitelerindeki uydurma isimler yada eş dost desteğiyle (menfaat karşılığı) uydurma cihazların(cihaz demekte yanlış) reklamı yapılıp,tahmini satış fiyatının %10 maliyetlerinde olabilecekken fahiş fiyatlarla,memnun kalınmazsa geri alma garantisiz satışının olmasıda düşündürücüdür.
Allahın ve müslümanlığın adıda katılarak, vatandaşımızın sömürüldüğüne ve soyulduğuna kanaat getirmekteyiz.
Buradan sanayi ve ticaret bakanlığına ve savcılarımıza bu tür fırsatçıların önüne geçilmesini ve bunun bir suç duyurusu olduğunuda bildiririz.
Aldatılan vatandaşlarımızında mahkeme yoluyla paralarının iadesini isteyip suç duyurusunda bulunmalırını önemle istirham ederim.
NOT:eko66 ile ilgili elinizde nekadar cihaz ve belge varsa buyurun üniversitemizin, makina hüh ve kimya anabilim dallarına müracat ediniz, gerçek yüzünüzü yüzünüze söyleyelim
Kamuoyunu bilgilendirme adına Saygılarımla,

Doç Dr Mustafa Öztürk O.D.T.Ü MAK.MÜH.VE MEKNZMA TEK. ANA BİLİM DALI BAŞKAN YRD.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...