Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Savarona 2911 (ilk türk animasyon filmi)


yav

Öne çıkan mesajlar

mezun olduktan sonra animasyon kariyerine atılma amacı olan bir türk genciyim, eğer hakkaten adamların fragman diye verdiği buysa, ilk türk animasyon filmi böyle olacaksa yazıklar olsun. izledikçe gülüyorum resmen fakat bir yandan da üzülüyorum (daha çok gülüyorum fds) bu gidişle uzun bir süre adam gibi animasyon filmi çıkmaz türkiyeden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cidden oturdugum yerde sinirlenmeme neden olmus bir olay. Hele bir de buradaki yorumlari okudum ve savunan kisileri gordum, cidden yaziklar olsun. Hani milliyetcilik de bir yere kadar.

Butcesiz fln demisler bir de utanmadan, ne kadar yalanci, duzenbaz adamlar bunlar. Bunlarin hakkinda konusup 1 hit bile aldirmamak lazim saka gibi resmen. Hangi cesaretle yapiyorlar bunlari, yurdum ne guzel bir cennetsin sen ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

here comes the wot...

senko said:

çalıntı ama güzel gözüküyor grafikler.

güzel derken?
1994-1995 yılındaki pc oyunlarının intro videoları gibi olmuş yahu her şey.

tamam illa hollywood ayarında grafikler beklemiyorum ama 3dsmax'de iki dakikada yapılmış gibi kaplamalar da olmasın yav.
dediğim gibi 1994 yılındaki oyunların animasyonlarını çağrıştırdı bana bir çok yerde.

Kinkaudonau said:

Komedi değil, bilimkurgu olsun diye yapılmış ilk "bilimkurgu" filmimiz olarak arkasında durulması gereken bir çalışma olduğuna inanıyorum, emeği geçmiş herkese şimdiden teşekkürler.


Her ne kadar bir spin-off olsa da, 70'lerdeki teknik yetersizlikler ve baştan savma hazırlanan film düzenlerine rağmen, Turist Ömer Uzay Yolunda filmini oldukça takdir ederim. Bu filme "ilk bilimkurgu filmi" demek oldukça yanlış.

Bilgisayar oyunlarında da vardı bu takıntı. Her çıkan yeni Türk oyunu "ilk Türk oyunu" diye tanıtılıyordu ve "arkasında durulması" emrediliyordu.

Dediğim gibi Hollywood ayarında şeyler elbette beklemiyorum ama ordan burdan çalıntı şeyler görmekten bunaldım. İki texture hazırlamak, kendi dizaynını yapmak, sıfırdan bir senaryo çıkarmak o kadar da zor değil ki.

said:

Nasrettin Hoca avukat olmaya karar vermis. Demisler ki, hoca sen delirdin mi, bir avuc koyde ne avukati? Burada ne kavga cikaran olur ne olay cikaran olur.
Hoca yanitlamis, Benim bu millete guvenim var,bu millet kavga da cikartir, olay da yaratir..

Biz de bu fragmani yaparken, bu milletin NEGATIF olan herseyi inanilmaz bir hizda havada kapip, virus gibi internette yayarak bizim halkla iliskiler uzmanlarimiz haline geleceklerini biliyorduk.


Nasrettin Hoca fıkrasıyla gönderme yapmaya çalışacaklarına keşke ellerindeki işlere bir daha baksalar.

said:
Evet, film full 3d
Evet, filmi biz yapiyoruz
Evet, film bitmk uzere.


vay anasını "full 3d" imiş.
Yav ben bile 3dsmax'de açıp 3-4 dakikalık "full 3d" filmler yapabiliyorum,
kaldı ki animasyonla hiç alakası olmayan biriyim.
Animasyon bölümünde okuyan çok yetenekli kişiler olduğuna eminim.

Bu kadar abartmaları hoşuma gitmedi.

said:
Gokhan cok hakli, karakterlerimiz A-Force karakterleri. A-Force da bizim oldugundan tum telifleri de bize ait. Amerikali uyaniklar bizi o zaman kaziklamaya kalktiklarinda, filmin tum haklarini geri cekmis, siz kendinize eli bagli baska birilerini bulun demistik. Simdi gosteri sirasi bizde.

Kadromuzun bir kismi A-Force un kadrosu. Bir zamanlar Foundation Imaging'de calisan kadro. Bir kismi da yerli.

Etkilenme konusunda herkes her turlu fikre sahip olabilir.


Ne etkilenmesi ya direk Mass Effect dizaynlarını ve görüntülerini çalmış adamlar :D

said:
Neticede Biz Amerikanin 15 yi gerisinden geliyoruz bu iste.

Ya ne 15 yıl gerisi ya. Bu klişeye başvurmak zorunda kalmaları acıklı olmuş.
O dedikleri eskidendi. Artık "Amerikalılar"la aynı teknolojiye erişebiliyorsun, aynı ürünleri kullanabiliyorsun. 3dsmax var, blender var, lightwave var. Açarsın programı, yaparsın animasyonunu. İnternette farklı seviyelerde bolca tutorial var. Konularla ilgili kitaplar var. Kerem Beyit gibi yetenekli çizerlerimiz var. Yapmak istedikten sonra "15 yıl gerideyiz" lafının arkasına sığınmaya gerek yok.

said:
Biz bu saatten sonra saga donsek, Star Trek'den esinlenmis oluruz, sola donsek Galactica'dan esinlenmis oluruz, yukari baksak Starship Troopers olur assagi baksak bir oyun olur vs vs bu boyle uzar gider.


"Esinlenmek" ayrı bir şey, "çalmak" ayrı bir şey.
Örneğin Tolkien, Orta Dünya'yı yaratırken eski mitolojik hikayelerden, çocuk masallarından esinlenmiştir. Robert E. Howard Conan'ın Hyboria'sını yaratırken eski devletlerin tarihlerinden esinlenmiştir.
Ama tutup da Mass Effect'teki sahneleri veya zırhı aynen getirip koymak, bu "esinlenmek" olmuyor.

said:
Ama biz bir yerden baslamak zorundaydik ve basladik. Bize gore en onemli sey, bu ulkede 3D animasyon bir filmin ortaya cikarilmasidir. Gerisi mutlaka gelecektir.
Belki bugun cearet bulamayan, bizden yetenekli arkadaslarimiz cikip, bizden daha iyisini bir sonraki filmi yaparka basaracaklardir. Kimbilir ? Denemeden asla ogrenemeyiz.


less qq more pew pew.

Önemli olan "başlamak" değildir. "Haydin arkadaşlar ben atlıyorum uçurumdan aşşağı, siz de atlayın" demek değildir.

Bilgisayar oyunları piyasasını görüyoruz. Her gelen bir "biz bir yerden başlamak zorundayız" ayakları çekiyor ama sonuçta bir şey olduğu yok.

Bir kere de bir yerden başlamayı bıraksalar da, oturup anlamlı bir eser çıkarmak için uğraşsalar.

said:
Belki bugun Recep Ivedik gibi dandik pop-corn filmler ceken yapimcilar cesaretlenip, bazi animatorlere sans ve kaynak taniyacaklardir.

Recep İvedik'e "dandik pop-corn film" demeyi iyi biliyorlar :D

said:
Bir Pixar filminin minimum maliyeti 90 milyon dolar. Turkiyede sinema sektorunun yillik toplam kazanci 20 milyon TL. Bu ulkede yapilan isleri gozler kapali assaglamadan once, bu insanlarin ne tur kaynaklarla calismak zorunda, ne sartlarda bir seyler urettiklerini bilmek lazim.


/whine

Ya abi ciddi anlamda uyuzum böyle çıkıp bik bik diye ötüp duranlara.
"Siz bilmiyorsunuz biz neler çekiyoruz" tripleri yapmasalar keşke.

Örnek vermek istiyorum Robert Rodriguez. Kendileri belki Robert abimizi şimdi multimilyoner lüks hayat yaşayan birisi gibi görüyor olabilir ama El Mariachi filmini çekmek için resmen canla başla uğraşmış.
Filmin bütçesini bir laboratuvarda gönüllü kobay olarak elde etmiş. O bütçeyle dandirik bir kamera ve eften püften bir kaç eşya almak için kullanmış. Tekerlekli kamera sistemlerine parası yetmediği için tekerlerki sandalye üzerinde giderek kamerayla çekim yapmış. Bunun gibi bir çok hadise sayesinde şimdi film çekimi ve yapımı hakkında ders verecek bir düzeye gelmiş.
O filmden kazandığı parayla daha pahalı ve daha rahat bütçeli film çekmiş. Ondan daha çok para kazanmış ve bu böyle sürüp gitmiş. En son Grindhouse filmini çekti adam. Ve kamera arkasında gördüğüm kadarıyla ağır bilgisayar efektleri yerine eski usul kamera hileleri kullanmış, bu şekilde bütçeden kazanç sağlamış.

Yani demek istediğim, önemli olan senin elindeki bütçe, olanaklar veya teknik imkanlar değil. Senin elindekilerle neler yapabildiğin.
Çünkü tüketici senin çektiğin acılar için almıyor o ürünü, sonuçtaki nesneden dolayı alıyor.
Önemli olan senin kafandaki olay.

said:
Ya da Wachovsky kardesler 80'lerin sonunda yapilmis bir cin yapimi olan Black Mask filminin %70ini araklayip MATRIX'i yaptiklarinda, forumlarda elestirldigini gormedim... Cok mu Amerikanciyiz ne ?

Nerden biliyorsun?

Matrix hakkında "hikayesi çok orjinal ve sıradışı" denilmesine karşın Terminator 1-2'den, Neuromancer'dan ve Ghost In The Shell'den ağır çalıntılar içerdiğini daha önce defalarca söylemişimdir mesela.
Matrix serisindeki göndermeler ayrı konu, ama hikayenin birçok filmin birleştirilmiş olması "tamamen orjinal ve sıradışı" denilmesini anlamsız kılıyor.

said:
Bu filmde Anadol Arabadan, Kokorec'e Turk olan hersey var. Iciniz rahat olsun

Anadol araba ve Kokoreç sokuşturmak bana ucuz popülerizm gibi gelir.
Uzayda Bilim Kurgu filmlerinde "ben Amerika'nım, ben Fransızım" gibi kavramlar kaybolur.
Ama göründüğü kadarıyla bunu da yapmamışlar.

2000'lerde kafamıza tamamen yerleştirilmiş "karikatürize Türk imajı" meselesine girmek istemiyorum, apayrı bir topic konusudur o benim için.

said:
Birkac konuya aciklik getirelim..
Yukardaki video, Final Fantasy benim de nazarimda teknik acidan yapilmis en iyi 3d filmdir. Bu film bir 3d sinema tarihi olarak nitelendirilebilir. Yapimi 3 yil surmus, maliyeti 2000 yili rakkamlariyla 220 milyon dolar tutmus ve bunun ustune ustluk film BATMIS, SQUARE firmasinin Amerika bolumunun kapatilmasina neden olmustur.
SAVARONA'ya baslarken yaptigimiz ilk sey Final Fantasy filmini herkese izletip, biz bu filmde yapilan hatalari yapmamaliyiz dedik. Kisaca Final Fantasy'ye benzememek icin elimizden gelen herseyi yapiyoruz.


Final Fantasy filminin başarısızlıkla sonuçlanmasının arkasında bir çok neden vardır ama bunların başında hikayenin çok zayıf olması gelir.

"Final Fantasy'i çok iyi inceledik var ya öyle böyle değil" laflarını okuduktan sonra Trailer'ı bir daha izliyorum ve,
MASS EFFECT'TEN SAHNELER ÇALMIŞLAR LAN.
Evet abi Final Fantasy'nin hatası bunu yapmamakmış demek :D

said:
Tabii ki siz animator gozuyle bakiyorsunuz, ancak her filmin bir hedef kitlesi vardir ve animatorler bu filmin hedef kitlesi degil.


Euh abi çok başarısız bir laf olmuş bu.
Çok üzüldüm.
Tipik 15-16 yaş "Türk" internet kullanıcısı tarzı olmuş.
Daha "profesyonel" bir şeyler beklerdim.

Şöyle ki, Her filmin bir hedef kitlesi var demek doğru, ama "animatörler bu filmin hedef kitlesi değil o yüzden böyle yaptık" demek çok büyük bir hatadır.
Olay animatör olup olmamak değil, olay sonuçta çıkan eser.
Eğer tüketiciyi etkileyecek bir grafik sunamazsan, "animatör değil felan filan" demenin bir karı olmaz.

said:
Danistigimiz pedagoglara gore (Avustralya'da yapilan bir arastirma bu) Final fantasy gibi filmlerin batmasinin sebebi, cocuklarin gercekci renklerin ve isiklandirmalarin pek cogunu algilayamamasi.

eheuhe abi iyiymiş, Final Fantasy filmi çocuklara hitap etmediği için "batmış".

said:
Final Fantasy batarken Wall-E para kazandi

"batış" meseleleri ayrı da. Final Fantasy'nin "tutulmamış" olmasının nedeninin hikaye yetersizliği olduğunu söylemiştim. Wall-E'nin "tutulmuş" olmasının nedeninin de hikaye derinliği olduğunu söylüyorum.

Gerçi kendileri tüm her şeyi renk tonlarına indirgemişler, o ayrı da,
Wall-E'nin filmi izleyen herkesi etkileyebilen bir senaryoya sahiptir. İşte filmin esas başarısı o kısımdandır. Renk tonları felan tamamen ayrı mevzulardır, sanatsal tercihlerdir.

said:
Bu, Animatorler SOSYOLOG degil, sadece animatordurler demektir.

çok büyük laflar. Captain Obvious, may be?

said:
ISte bu yuzden her animatorun tepesinde bir YONETMEN bulunur.


Çünkü,
Yönetmenler sosyologdur!
BULDUM BULDUM!

*delirerek sokağa doğru çıplak vaziyette koşmaya başlar*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Filmlerde anadol araba ve kokoreç görünce orgazm olan insanlarımız mı var yani? Bunun saha araştırmasını mı yapıp karar vermişler. Onu geçtim Mass Effect'den çalmak nedir ya adamla dalga geçerler doğru düzgün bir zırh dizayn edemeyecek kadar bile hayal gücünüz yoksa ne diye bilimkurgu çekiyorsunuz.

Tek kuruş vermem bu filme önce evrensel film yapmayı ögrensiler başkasının materyalini çalmamayı ögrensinler o halde amatör olsalar bile para veririm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şunu seyredelim de, oyun vidyolarından 30 40 sahneyi çakıp bir uzay macerası da biz yaratalım. Çok uzak bir galakside (Kotor), yıllardır bitmeyen bir savaş (ver Eve'i) ve bunu durduracak bir grup asker (Stargate worlds'ü çak aradan). Bir de uzun uzun savunmuş adam, recep ivedike çakmış. İyi hoşta, çalma bari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...