tinkibinki Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Metrobüse neden çağ dışı deniliyor bilmiyorum. Bizimkilerin aptal modeller alıp her şeyi batırmaları, işletememeleri metrobüsün değil bizimkilerin ilkelliği. Güzel bir planlama ve işletmeyle çok işlevsel olabilir. Zaten istanbul için başka bir çözüm yok gibi görünüyor.
Rock Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Eleştirilerin bir kısmı metrobüsü kullanmayan hatta İstanbulda bile oturmayan arkadaşlardan geliyor sanırım. İmkan olmadığı için metrobüsü gereksiz ve zararlı gören arkadaşlardan kaçtanesinin metrobüsü düzenli bir şekilde kullanıyor yada kullanmış olduğunu bilemiyoruz.
ShadowFury Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Pek fazla alternatifim olmadığı için metrobüs kullanıyorum mecburen. Toplu taşıma sorununda bir çözüm müdür? Eh, evet. İyi bir çözüm müdür? Kesinlikle hayır. İstanbul gibi bir şehirde doğru düzgün bir metro ağının oturtulamamamış olması çok büyük bir eksiklik. Metrobüsten önce bunun düzeltilmesi gerekliydi bence. Metrobüs sırf seçimlere yetişsin, dostlar alışverişte görsün diye aradan uydurulmuş, çakma bir yol bence. Hı, o paralar tamamen çarçur mu edilmiştir? Tamamen değil. İstanbul doğru düzgün bir ulaşım ağına kavuştuğunda(lol:P) araç trafiğine açılabilir, o açıdan tamamen fiyasko diyemem. Ama evet, konuya katılıyorum, metrobüs ilkel ve çakma bir sistem, ve İstanbul un trafik sorununun çözülebilmesi için adam gibi bir sisteme ihtiyaç var.
onthere Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 haydarpaşa-gebze treni bir müddet kalkıcak diyolardı ne kadar doğru bilmiyorum ama böyle bişi olursa tam felç olucak trafik.
Anubisath Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 şu haliyle fena değil,ama aşırı kalabalık oluyor.toplama kampına giden trenler gibi tıkış pıkış doluşuyoruz içine,hakkaten çekilmiyor öyle olunca. metrobüs tarzı başka çözümler de gelmesi lazım metro vs gibi.herkes tek bişeye yoğunlaşınca komik ve çağ dışı sonuçlara ulaşılabiliyor işe gidiş / işten çıkış saatlerinde.
balon Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 yürüyen merdivenler olsun. daha sık gidip gelsinler. daha bi rahata önem versinler kısacası.
Lancelion Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 onthere said: haydarpaşa-gebze treni bir müddet kalkıcak diyolardı ne kadar doğru bilmiyorum ama böyle bişi olursa tam felç olucak trafik. HEHEHEHE. böyle birşey olursa anadolu yakası kırmızı-siyah bayrakları çeker, rebel scum olur komple.
sinad Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 1- metrobüsler özellikle iş saatlerindeki kalabalığı kaldıramıyor. 2- otobüs eklense bile hat kaldıramayacak 3- altyapı rezil. İnsan bi su gideri yapar. Yağmur yağdımı herkes ıslanıyor geçen otobüsler yüzünden 4- Yürüyen merdiven yok en acısı engelliler için hiçbirşey yok. 5- 2bin lira maaş alıpta hala düz yolda araba kullanamayan insanlar var.
balon Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Lancelion said: onthere said: haydarpaşa-gebze treni bir müddet kalkıcak diyolardı ne kadar doğru bilmiyorum ama böyle bişi olursa tam felç olucak trafik. HEHEHEHE. böyle birşey olursa anadolu yakası kırmızı-siyah bayrakları çeker, rebel scum olur komple. ya oteller dikiliyordu istasyonları gebzeye mi ne taşıyorlardı bir şeyler oluyordu ama ses-soluk yok valla. Tren benim için en avantajlı ulaşım , kalkmasın pls.
SodomVsGomore Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Her gün binlerce kişiyi taşıyor bu metrobüsler. Tamam düşünce güzel o yolu mecidiyeköyden bindiğim otobüslerle gittiğimi düşününce irkiliyorum ama çok daha iyi yapılabilirdi. Yani raylı sistem gibi bir sorun çıkarmayan bir imkan varken nedir bu otobüslerde sürünme muhabbeti. Zaten ne kadar sık otobüs kalkarsa kalksın içeride yamuluyorsun günün çoğu saati bu böyle.
Sawer Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 tam 3 ay boyunca hergun 2 kez biri sabah biri aksam olmak üzere metrobüsü kullandım ve şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım.Her ne kadar tabiiki ben de metro sistemi istesemde gercekten cok uzun ve zor bir proje olur aynı bolgeye, yavaş yavaş metrobüsü metroya çevirebilirler ama buraya mesaj yazan insanların coğunun metrobüsü kullandığını sanmıyorum.
Anubisath Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 ben şirinevlerde oturuyorum,okul acıbademde.hız/vakit konusunda gayet memnunum,metrobüs yokken otobüs,minibüs vasıtasıyla 2,5 - 3 saatte döndüğümü biliyorum akşam trafiğinde acıbademden. tek şikayetim ,önceki sayfada da yazdığım gibi işe gidiş-işten çıkış saatlerinde oluşan izdiham.ki genelde benim gidiş geliş saatlerime denk geliyor,epey can sıkabiliyor.
Rock Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 sinad said: 1- metrobüsler özellikle iş saatlerindeki kalabalığı kaldıramıyor. 2- otobüs eklense bile hat kaldıramayacak İstanbulda iş saatlerinde dolu olmayan hiç bir araç yoktur. Buna metro ve vapurlar da dahil. 15-17M'lik bir şehirde sıkışıklığın olmamasının imkanı olduğunu pek sanmıyorum. sinad said: 3- altyapı rezil. İnsan bi su gideri yapar. Yağmur yağdımı herkes ıslanıyor geçen otobüsler yüzünden Bu konuda denebilecek pek birşey yok. Yağmurda normal kaldırımları ve arasıra metoyu bile su basıyor. Bu İstanbulun altyapı sorunu. Bu yüzden sadece metrobüs böyleymiş gibi bir yazı yazmak biraz komik oluyor. sinad said: 4- Yürüyen merdiven yok en acısı engelliler için hiçbirşey yok. Bildiğim kadarıyla tüm duraklarda üst geçitlerde engellilerin de kullana bileceği rampa sistemleri var. Ayrıca araçların giriş kısmı yolcu bekleme alanıyla aynı yükseklikte. sinad said: 5- 2bin lira maaş alıpta hala düz yolda araba kullanamayan insanlar var. Her metrobüs kazasını incelemedim ama bugüne kadar bildiklerim teknik sorunlar yada dışardan müdahaleler(iki dallamanın takla atarak metrobüs yoluna girmesi gibi) nedeniyle oldu. Söylediğin gibi düz yolda bile gidemeyen şöförlerden bukadar çok kaza olsa bu haber anında Hürriyete düşer sg-1'de c/plerdi. Sen metrobüse bindiğine hatta İstanbul'da yaşadığına emin misin? Bahsettiğin sorunlar metrobüse özgü veya metrobüsten kaynaklanan sorunlar değil. Metrobüsün hiç sorunu yok demiyoum. Sefer düzensizliği, normal araç trafiğini daraltması, otobüslerin duraktan hızlı kalkması veya klima ve kaloriferlerin şöfürün insafına göre açık/kapalı olması(gerçi tüm otobüsler böyle) gibi sorunlar var. Bunalr sadece metrobüse özgü yada metrobüsten kaynaklanan şeyler.
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 sg-1 çok iyisin asldhasldkhasdka
Estel_Anorien Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Rock said: sinad said: 1- metrobüsler özellikle iş saatlerindeki kalabalığı kaldıramıyor. 2- otobüs eklense bile hat kaldıramayacak İstanbulda iş saatlerinde dolu olmayan hiç bir araç yoktur. Buna metro ve vapurlar da dahil. 15-17M'lik bir şehirde sıkışıklığın olmamasının imkanı olduğunu pek sanmıyorum. sinad said: 3- altyapı rezil. İnsan bi su gideri yapar. Yağmur yağdımı herkes ıslanıyor geçen otobüsler yüzünden Bu konuda denebilecek pek birşey yok. Yağmurda normal kaldırımları ve arasıra metoyu bile su basıyor. Bu İstanbulun altyapı sorunu. Bu yüzden sadece metrobüs böyleymiş gibi bir yazı yazmak biraz komik oluyor. sinad said: 4- Yürüyen merdiven yok en acısı engelliler için hiçbirşey yok. Bildiğim kadarıyla tüm duraklarda üst geçitlerde engellilerin de kullana bileceği rampa sistemleri var. Ayrıca araçların giriş kısmı yolcu bekleme alanıyla aynı yükseklikte. sinad said: 5- 2bin lira maaş alıpta hala düz yolda araba kullanamayan insanlar var. Her metrobüs kazasını incelemedim ama bugüne kadar bildiklerim teknik sorunlar yada dışardan müdahaleler(iki dallamanın takla atarak metrobüs yoluna girmesi gibi) nedeniyle oldu. Söylediğin gibi düz yolda bile gidemeyen şöförlerden bukadar çok kaza olsa bu haber anında Hürriyete düşer sg-1'de c/plerdi. Sen metrobüse bindiğine hatta İstanbul'da yaşadığına emin misin? Bahsettiğin sorunlar metrobüse özgü veya metrobüsten kaynaklanan sorunlar değil. Metrobüsün hiç sorunu yok demiyoum. Sefer düzensizliği, normal araç trafiğini daraltması, otobüslerin duraktan hızlı kalkması veya klima ve kaloriferlerin şöfürün insafına göre açık/kapalı olması(gerçi tüm otobüsler böyle) gibi sorunlar var. Bunalr sadece metrobüse özgü yada metrobüsten kaynaklanan şeyler. bilaer metrobüse bile laf söyletmiyosunuz eyvallah da istanbulun alt yapı sorunu dediğin şeyler 27 Mart 1994 tarihinden beri aynı ekip tarafından yönetilen bir şehrin sorunlarıysa ortada bir sıkıntı var demektir. 15 sene. Dile kolay.
Sam Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 ondan öncesi de var estel. onyıllar süren minibüs & dolmuş devri. :)
Estel_Anorien Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 samciğim minibüs dolmuş kalkmış mi ki şimdi? ondan öncekilerin hiçbirşey yapmamış olması 15 yılın savunması mıdır? =) metrobüsü ben de birkaç defa kullandım. açıkçası söğütlüçeşme zincirlikuyu arasında kullanacğıma kadıköyden vapura atlarım ooh püfür püfür zincirlikuyu mecidiyeköyden sonra metrobüsün gittiği yerlere pek işim düşmedi şimdiye kadar. bir iki defa gittiğimde de çok sorun yaşamadım. genellikle öğlen saatleri olduğu için boştu sanırsam. ama yani otobandan kısıp otobüse özel şerit koymak da bi enteresan.
Cuce Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 11, 2009 15 sene istanbulun ulaşım sorunlarına cevap bulmak için yetersiz bir süre değil. bilmiyorum o kadar bildim yok ama, olmuşmu 15 sene boyunca kesintisiz aynı ekipin yönettiği, hemde son 7 senesinde hükümetten destek alarak? Daha iyisi olabilirdi. 15mlik şehrin trafiği illa sıkışık olucak diye birşey yok. Tokyoda trafik yoksa 60 sene sonra istanbuldada olmıyabilir. Ha bunun meyvelerini şimdiden görmemiz gerekirmi, hayır şart değil, ama ilk adımlarının atıldığını gormememiz gerek. lakin atılmıyorlar.
Sam Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 valla sevgili estel, son 15 yılın elbette ki savunması değil ama bu memleket biliyorsun ki pek hızlı gelişme kaydetmiyor. ondan önceki 50 yıla bakınca 65 yıl boyunca da sırf dolmuş ve minibüs olabilirdi diyorsun. :) metro filan yeni teknolojiler değil bunlar. hatta inan ki babamla sohbet ederken bazen ben de senin gibi diyorum hükümeti eleştirirken, birden 60'ları, 70'leri anlatmaya başlıyor. kalıyorum öyle yani. :) ve evet tabii ki daha iyisi yapılabilir ve ben de bekliyorum, belediye olsun, gereken yerde hükümet desteği olsun. ailemden yaşayanlar var ben yaşamasam da, hem duyuyorum hem kendim görüyorum ziyarete gittiğimde sıkıntıyı. ama bunu da sadece son 15 yıla yüklemek anlamsız, çünkü öncesinde yapılanların toplamı SIFIR. haliyle bu kadar çarpık, sıfır planlamayla inşa edilmiş şehri bana sim city'de verseler saçımı başımı yolarım herhalde trafiği düzeltmek için. ki bunu gerçekte yapmak ne kadar zor tahayyül bile edemiyorum.
BabacumMostors Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 öncelikle berlitmeliyim ki metrobüsü çok sık kullanıyorum metrobüsün dünyadaki diğer örnekleri sadece metro gibi daha güzel ulaşım imkanlarının sağlanamadığı yerlerde kullanılan bir uygulamadır (mesel irlanda) bir başka konu da 15 sene önce istanbulun nüfusu bu akdar değildi ve trafikte de bu kadar araç yoktu ama nüfusun ve araç sayısının artmasına rağmen alt yapı aynı kaldı metrobüs geçici bir çözümdür asıl olan metro gibi raylı sistemlerdir hatta şistanbul gibi tarihi yüzü bu kadar güzel bir kentde toplu ulaşım bazı bölgelerde kesinlikle yüzeyden olmamalı (sultanahmet civarı gibi) ama şu da bir gerçek ki metrobüz daha kısa zamanda sonuç verecek olan ve daha görünür bir yatırım oldupğu için tercih sebebidir ki çok da iyi bir seçim yatırımıdır, benim tercihim dahab uzun sürede bitecek ama daha sağlıklı olacak metro yatırımına gidilmesi olurdu ama en nihayetinde olmaması gereken bir ülkenin nüfusunun yaklaşık dörtde birinin 5.7k kilometre karelik (brüt, normalde insanlar bu alanın tamamını da kullanmıyor yaklaşık yarısı belki kullanımdadır) bir bölgeye sığdırmaya çalışırsan bu olur işte bu arada OH POST OH POST OH POST 10.000ci mesajımı metrobüs konusuna atacağım aklıma gelmesdi de yamamazlık da edemezdim
Apis Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 İstanbul'un problemi bütün toplu taşıma planlarının sadece çizgi şeklinde olması. Metro sadece 1 hat, metrobüste.
mokoko Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 bole bi topic e bu resim konmadan olmaz.
Penthesilea Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 http://schwarg.com/images/Moscow_-_Metro_Map_-_Bilingual.gif
Apis Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2009 Ben şunu merak ediyorum Sam; 10 yıl sonrada "24 yıl önceye kadar hiçbir şey yapmamışlar, o yüzden böyle" diyecek misin? Bunun sınırı nedir yani? Tüm suç geçmişe yıkılarak idare etmenin sınırı nedir? Bugün için 80 yıl öncesi de suçlanıyor birçok konuda, eğer belediye hizmetleride böyleyse yandık yani.
Öne çıkan mesajlar