Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul trafiğine ücretli sistem


balon

Öne çıkan mesajlar

Law said:

...Tamam insanlar binsinler arabaya gezsin bol bol, servet düşmanı değiliz ama ben otobüse binerken kamuya faydalı bir iş yapıyorum o zaman ödüllendirilmem lazım, bindiğim kamu aracına geçiş üstünlüğü vs tanınsın. Ben otobüsde ayakda bekliyorum aynı trafikde, otomobil sahibi tek başına arabasında daha konforlu bir halde oturuyor üstelik tek başına o zaman bu olmaz. Yani bu şartlarda bir kişinin konforu için 50 kişi neden eziyet çeksin, geçiş üstünlüğü ver toplu taşımaya mesela kırmızıda geçebilsinler ve hususi araçlar o esnada beklesin giib. ...


Valla kusra bakma da yaptığın servet düşmanlığı. Hani "arkadaşım adam milyarlarca (en az 20-25 milyar, ortalama 40 milyar lüks için arttıkça artıyo artık hayalgücünüze göre) para vermiş araba almış kendine, üstüne bi de dünyanın en pahalı benzin fiyatı olan ülkesinde benzin doldurmuş, bırak da senin 80 kuruşa bindiğin otobüsten daha fazla konforu olsun, otursun sana göre avantajı olsun di mi?" diyesim geldi. Tutup da bu kadar para harcamış bi adamla aynı konforun yok diye şikayet etmek çok saçma. Sen yıllarca gece gündüz çalış et, büyük hevesle sonunda tüm birikimini ver, borçla krediyle arabanı al sonra 1.5 liraya (o da hiç bi indirimi yoksa) otobüse binmiş bi zibidi çıkıp senin tüm o harcamanı çabanı görmezden gelip "bu adam niye benden konforlu buna yaptırım olsun" desin. Olacak iş mi bu? :)

Tamam trafik sorunu var ama sebebi de çözümü de yanlış yerde arıyosun. Bilmemkaç senelik gelirini arabasına benzinine vermiş adamla kendini kıyaslayacağına bu kadar göç ve nüfus artışını kontrol edemeyen yönetime, çarpık kentleşme ve buna izne, altyapı ve yol eksikliğine kızacaksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

Tamam insanlar binsinler arabaya gezsin bol bol, servet düşmanı değiliz ama ben otobüse binerken kamuya faydalı bir iş yapıyorum o zaman ödüllendirilmem lazım, bindiğim kamu aracına geçiş üstünlüğü vs tanınsın. Ben otobüsde ayakda bekliyorum aynı trafikde, otomobil sahibi tek başına arabasında daha konforlu bir halde oturuyor üstelik tek başına o zaman bu olmaz. Yani bu şartlarda bir kişinin konforu için 50 kişi neden eziyet çeksin, geçiş üstünlüğü ver toplu taşımaya mesela kırmızıda geçebilsinler ve hususi araçlar o esnada beklesin giib.


Otomobili devlet veriyor, benzinini devlet koyuyor, hatta önde bize tahsis edilmiş bir trafik polisi sürüyor arabayı da; biz tamamen düşüncesiz ve keyfine düşkün vatandaşlar olduğumuzdan arabayı tercih ediyoruz, dolayısıyla senin geçiş üstünlüğün olmalı, haklısın. (Bazinga!)

Aslında konu boyunca gerekenler söylenmiş de özetleyeyim; araba dünyanın parası, benzin desen dünya lideri, toplu taşıma sistemi de rezalet. Üç araç değiştirip başkalarının nefesini terini çekmek, varacağım yere de 1.5 saatte gitmek yerine maliyetini göze alıp arabamla gidiyorsam, zaten maliyeti doğuran o konfor. Onu da elimden aldıktan sonra arabayı ne yapayım, o zaman sıkıyönetim ilan edilip herkes otobüse bindirilsin bir kanunla.

Tek metro vs. ile yarım saatte gideceğim yere belli bir sebep olmadan arabayla gidiyorsam laf edersin tabii, bu bile bir yere kadar tercih meselesi aslında, ama çok da savunulacak bir yanı olmaz o zaman. Fakat İstanbul'un çoğu için durum böyle değil. Hele 2 tane sürekli tıkanan dandirik köprü, üç yerinde planlama eksikliğinden daralan (son zamanlarda kavis bile çizen) da bir anayolumuz varken, onu da paralı yapıcaz diyip, utanmadan Londra'yı örnek gösterip meşrulaştırmaya çalışmak denyoluktur, yüzsüzlüktür. Buna destek çıkanlar daha enteresan tabii, belli ki arabaları da yok, düşünme yetenekleri de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toplu taşıma araçlarının yaygınlaşması lazım. ondan sonra konfor getirilmesi lazım. adam gibi havalandırma, insan gibi seyehat imkanı ve en önemlisi balık istifi yerine kontrollü bir şekilde aracı doldurma. yoksa altında arabası olan biryerin müdürü, mühendisi, doktoru öğretmeni ıvırı zıvırı leş gibi ter ,ağız ve iğrenç otobüs kokusu kokan toplu taşıma araçlarına binmez. neden binsin adamın altında adam gibi klimalı konforlu aracı varsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trafiği çözmenin en akıllıca yolu, yola çıkan araç sayısını bir şekilde düşürmek. congestion olsun, vergili sistem olsun hepsi aynı şeyi amaçlıyor.

en aptalca olanı ise daha fazla yol yapmak..
______
ama istanbulun trafiğine bir çözüm bulunacağını hiç sanmam. millet arabasını çooook seviyor! köprüye kamera koyup köprüyü allahın her günü tek kişi/koca araba kullananları tespit etsek ve bu araç sahiplerinin arabasını yakıp bir daha da araç almasını engellesek ne kadar güzel olur!

ama en güzeli bunları direk öldürüp nüfustan düşmek (OHA!) olacaktır.. istanbulun nüfus sayısı yaşanıcak miktara düşmüş olur en azından (YUH!)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol..

çizgi altı geyik lan..
ama yol kısmı gerçek. yolları belli bir sürede dolacak diye hesap ediyoruz yapımdan önce. ama hizmet süresince çok kısa sürede doluyorlar.

NY'da bi araştırma yapıyorlar, sonuç garip gelince bir de LA'de yapıyorlar.. sonra Avrupa'da da yapılıyor bu araştırma. Fazla yol yapmak sadece trafiği daha çok tıkıyor! kısa süreli bir rahatlama ve trafik kapasitesi düşünülenin çeyreğinde tamamen doluyor!

yani büyük şehirlerde dilediğin kadar asfalt dök.. sadece trafiği besliyorsun

yanan arabalar için üzgünüm.. yok yok değilim! en azından trafikten araç çekildi lan..

Hey hey benim arabaya yaklaşmayın.. bırak elindekini Mike! skain ol adamım! Lanet olsun dostum arabanın üzerine bırak demedim ki..

Fuuuuu... KABOOOOM!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...