Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul trafiğine ücretli sistem


balon

Öne çıkan mesajlar

Kangren haline gelen İstanbul trafiğini rahatlatmak için Londra modeli geliyor. Trafik sıkışıklığının ücretlendirilmesine dayanan modele göre, İstanbul'da trafiğin kilitlendiği bölgelere yoğun saatlerde giren araçlar ücret ödeyecek. Takılan çiplerle takip edilecek olan araçlar, trafiği yoğun bölgelere girdiği anda ücrete tabi olacak.

haberin devamı için
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim işyerimiz Mısır Çarşısında ve ben dolmuş-vapur hattını kullanarak geçiyorum karşıya .

Ben şehir merkezine girişin paralı olmasını destekliyorum .
yeterince rahat toplu taşıma araçları var yani etrafta. Tramvayı,vapuru,arabalı vapuru,treni, otobüsleri . Fakat belediyenin ispark fiyatlarını birazcık kısıp katlı otoparkları yaygınlaştırması gerekiyor şehir merkezinde.

Onun dışında zaten İstanbul trafiğinin en büyük dermanı raylı sistemdir , o da Marmaray ve diğer metro ağlarıyla büyük ölçüde halledilecek .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne güzel.

Çekmeköyde oturuyorum ve bana en yakın otobüs durağı 1.1 km., sitenin şehre servisi var günde 4 sefer (personel servisinden bozma).

Önce adam gibi metronu, hafif raylı sistemini vs. kurarsın ondan sonra atıp tutarsın "özel araçlara paralı bık bık."

Londra modeliymiş. Yemişim onun modelini, Londra metrosunu görmüş mü acaba? Anca işine geldiği kısmını görür...

Öyle bana E5'ten geçecek metroyuda anlatymayın, Ümraniye, Çekmeköyde oturuyorum ne işime yarasın o metro? İstanbul'un kaçta kaçına hizmet verebilecek ki?

Keşke batının ahlaksızlığının yanında sadece politikacıların işine gelen taraflarını almayı bıraksak?

balon said:

Onun dışında zaten İstanbul trafiğinin en büyük dermanı raylı sistemdir , o da Marmaray ve diğer metro ağlarıyla büyük ölçüde halledilecek .


O metro ağı seneye anca E-5 ten geçecek ne ağı? çizgi yahu çizgi! Büyük ölçüde halledecek ne demek? İstanbul'u Anadolu yakasında E-5 civarından mı ibaret zannediyorsun arkadaş??? İstanbul baya büyük bir şehir hatırlatırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oturduğun yer çekmeköy sevgili apis.
kurtköy,çekmeköy,silivri vs tarzı yerler zaten istanbul'da baya bi sonradan oturuma açılan yerler .
10 yılları vardır yoktur yani .
Bunların her tarafına otobüs var .(yakın çevrelerine ya da )

Ben de erenköyde oturuyorum ve otobüs durağına 15 dakka yol yine de yürüyorum bazı yerlere gitmek istersem . Bi zahmet ayağının altından da otobüs geçmesin ya da para biriktirip öyle bir yere geçersin .

O çizgi dediğin hatlar, İstanbul'un trafiğine büyük ölçüde çare.

İstanbul'un toplu taşımasından son derece memnunum . Fakat hizmet aksamalarını ve bilet fiyatlarını tartışabiliriz , bunlar da ayrı mesele.

Tutup Marmaray gibi bir projeye çizgi dersen adama kahkaha atarlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon Londra metrosunu biliyor musun abi? Londra misali bir sistem yapılacaksa Londra misali bir toplu taşımaya ihtiyaç var önce.

Şehrin herhangi bir yerine tek vasıta değiştirerek gidebiliyorsun Londra'da. Köşe başında metro istasyonu var. Boş trafikte şehrin bir ucundan öbür ucuna gitmek kadar kolay orada bütün şehri gezmek. Sabah-akşam kalabalığına yakalanırsan metro kalabalık oluyor sadece, sonraki treni bekliyorsun en kötü ihtimalle, gideceğin yere 5 dakika geç varıyorsun.

Ben her gün Göztepe'den Rumeli Hisarüstü'ne gidip gelebilmek için günümün 4 saatini yolda geçiriyorum minimum.

O çok başarılı Londra sistemi, acaba Londra'da metro yokken de var mıymış?

Sistem yanlış denilmiyor; ama İstanbul'un toplu taşıması bu sisteme geçilmesi için elverişli değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şişhane'ye de gidiyo artık, bi de seyrantepe'ye gidicek stad insaatı bitince. baya genisledi yani :P

londra ile aynı sartlara sahip degiliz elbette ama bi yerlerinden tutup genisletilmesi lazım. boyle metrobus yapıp zaten arac trafigi yuzunden felc olmus olan yollarda serit daraltmak kime mantıklı geliyor bi acıklasın bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spidee said:

balon Londra metrosunu biliyor musun abi? Londra misali bir sistem yapılacaksa Londra misali bir toplu taşımaya ihtiyaç var önce.

Şehrin herhangi bir yerine tek vasıta değiştirerek gidebiliyorsun Londra'da. Köşe başında metro istasyonu var. Boş trafikte şehrin bir ucundan öbür ucuna gitmek kadar kolay orada bütün şehri gezmek. Sabah-akşam kalabalığına yakalanırsan metro kalabalık oluyor sadece, sonraki treni bekliyorsun en kötü ihtimalle, gideceğin yere 5 dakika geç varıyorsun.

Ben her gün Göztepe'den Rumeli Hisarüstü'ne gidip gelebilmek için günümün 4 saatini yolda geçiriyorum minimum.

O çok başarılı Londra sistemi, acaba Londra'da metro yokken de var mıymış?

Sistem yanlış denilmiyor; ama İstanbul'un toplu taşıması bu sisteme geçilmesi için elverişli değil.


abi zaten uygulanacak yerler rumeli hisarı anadolu hisarı vs çevresi değil , uygulanacak yerler sur içi .

Yoksa ben de İstanbul'daki ray sisteminin son derece yetersiz olduğunun farkındayım ve haklısın bu konuda .

Haberde biraz "Londra stili" ayaklarının çekildiği de doğrudur . Fakat dediğim gibi sur içinde uygulanacaksa, ben sur içine (fatih-eminönü) her gün giden biriyim ,sistem uygulanmalı buralarda.

Bir de Londra'ya aynı şartlara ne kadar sahibiz Spidee onu da göz önüne almak lazım. Her köşe başına bir metro dikecek bir paramız çıkar mı , nüfusumuz bizim 15 milyon, Londra'nın kaçtır falan gibi soruları da sormamız gerekiyor ama tabi ki örnek modelleme ve hedef modelleme olarak gayet alınabicek bir yer Londra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İstanbul'a diğer şehirlerden insanları sokmasınlar oldu olacak.

Yıllardır "İstanbul İstanbul" diye paso İstanbul'a yatırım yapıldı, diyoruz gelin Anadolu'da bolca yer var. Yok bir İstanbul diye tutturulmuş gidildi.
Küçücük kente 15 milyon insanı sığdırmaya çalışırsan bir süre sonra tıkanıkları çözmek için para kesmeye bile başlarsın :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Asteroth: Keza coğrafi koşullar . İçinden deniz geçen bir şehrin her semtini birbirine bağlamak ve Londra'daki sistem arasındaki fark elbette vardır .

Ankara'daki metro mesela şu an İstanbul'dakinden çok daha kullanışlı öyle göz önüne alırsak .

Bunlar handikaplar tabi , yoksa yapılamaz her köşeye başı diye bir şey yok ama göz önüne alacağın Londra'dan 2 kat daha fazla etmen var, söylemek istediğim şey de o zaten .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 milyonluk İstanbul nüfusuna İstanbul'a bağlı olan ilçeler de dahil sanırım? Şehiriçi nüfusu değil sadece o. Londra'nın da kent nüfusu 7.5 milyon civarı bir şey, Londra'ya bağlı yerlerle birlikte Londra nüfusu da 14 milyon civarı sanırım.

Hemen hemen aynı yüz ölçümüne sahip iki şehir de. Aynı gelir düzeyine sahip değil elbette bu iki şehir.

Ortasından deniz geçen bir şehrin taşımasının Londra kadar basit olmayacağı muhakkak; ama yakaların kendi içlerinde de toplu taşıma problemi var. Yakaların birbirine bağlanmasını geçtim, kendi içlerinde bile yeterli bir metro ağı yok. Hatta Anadolu Yakası'nda hiç yok. Tek metro hattı Avrupa Yakası'ndaki tek bir hattan ibaret.

Demek istediğim şu Londra stili sistem, bugünkü İstanbul için çok mantıksız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...