balon Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Kangren haline gelen İstanbul trafiğini rahatlatmak için Londra modeli geliyor. Trafik sıkışıklığının ücretlendirilmesine dayanan modele göre, İstanbul'da trafiğin kilitlendiği bölgelere yoğun saatlerde giren araçlar ücret ödeyecek. Takılan çiplerle takip edilecek olan araçlar, trafiği yoğun bölgelere girdiği anda ücrete tabi olacak. haberin devamı için Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
/Escobar Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Kitlenmeyen bölge var mi ki? Sadece E5'de uygulasalar zengin olurlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Buyse Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 ee parası olmayan ölsün yani. ki sanki çok fazla alternatif yol var mı da yolları paralı hale getiriyorsun. tek bir gidiş yolu olan mekana paralı yol koyamazsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
/Escobar Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Otobüs, dolmus ve taksi gibi toplu tasim araclarinin yol actigi felcin faturasi halka cikiyor ne güzel. Metro hattini genislet de trafik sorunun kismen azalsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spidee Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Bu da baya matrakmış gerçekten ya. Bir de "Londra modeli" dememişler mi, meşrulaştırmak için fikri. Ulan Londra metrosu gibi metro yap buraya da, bir daha arabaya binen top olsun. Londra modeli öpsün sizi, zekiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 beleş yollar tıkanırsa noolcak? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 gunu kurtarmak icin yapılan metrobus yerine adam gibi para harcayım yer altını genisletmek vardı ama nerde bizimkilerde o kafa. bi tüp gecit yapacaklardı üsküdar'ın bi tarafına koydular 5 senedir afedersiniz, o da ellerine yuzlerine bulastı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Toplu taşımayı tamemamen halletmeden insanlara ceza kesme hakları olamaz. Sen önce toplu taşımayı sorunsuz problemsiz ve yeterli hale getireceksin ondan sonra insanlara seçenek sunacaksın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Bizim işyerimiz Mısır Çarşısında ve ben dolmuş-vapur hattını kullanarak geçiyorum karşıya . Ben şehir merkezine girişin paralı olmasını destekliyorum . yeterince rahat toplu taşıma araçları var yani etrafta. Tramvayı,vapuru,arabalı vapuru,treni, otobüsleri . Fakat belediyenin ispark fiyatlarını birazcık kısıp katlı otoparkları yaygınlaştırması gerekiyor şehir merkezinde. Onun dışında zaten İstanbul trafiğinin en büyük dermanı raylı sistemdir , o da Marmaray ve diğer metro ağlarıyla büyük ölçüde halledilecek . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Wispy Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Senelerdir söylenirdi, tek numara çift numara plaka muhabbeti. Bunun da 10 seneden önce yapılacağını sanmıyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apis Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Ne güzel. Çekmeköyde oturuyorum ve bana en yakın otobüs durağı 1.1 km., sitenin şehre servisi var günde 4 sefer (personel servisinden bozma). Önce adam gibi metronu, hafif raylı sistemini vs. kurarsın ondan sonra atıp tutarsın "özel araçlara paralı bık bık." Londra modeliymiş. Yemişim onun modelini, Londra metrosunu görmüş mü acaba? Anca işine geldiği kısmını görür... Öyle bana E5'ten geçecek metroyuda anlatymayın, Ümraniye, Çekmeköyde oturuyorum ne işime yarasın o metro? İstanbul'un kaçta kaçına hizmet verebilecek ki? Keşke batının ahlaksızlığının yanında sadece politikacıların işine gelen taraflarını almayı bıraksak? balon said: Onun dışında zaten İstanbul trafiğinin en büyük dermanı raylı sistemdir , o da Marmaray ve diğer metro ağlarıyla büyük ölçüde halledilecek . O metro ağı seneye anca E-5 ten geçecek ne ağı? çizgi yahu çizgi! Büyük ölçüde halledecek ne demek? İstanbul'u Anadolu yakasında E-5 civarından mı ibaret zannediyorsun arkadaş??? İstanbul baya büyük bir şehir hatırlatırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Exodus Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Çok mantıklı. Alınan parayı da toplu taşımaya yatırsınlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 oturduğun yer çekmeköy sevgili apis. kurtköy,çekmeköy,silivri vs tarzı yerler zaten istanbul'da baya bi sonradan oturuma açılan yerler . 10 yılları vardır yoktur yani . Bunların her tarafına otobüs var .(yakın çevrelerine ya da ) Ben de erenköyde oturuyorum ve otobüs durağına 15 dakka yol yine de yürüyorum bazı yerlere gitmek istersem . Bi zahmet ayağının altından da otobüs geçmesin ya da para biriktirip öyle bir yere geçersin . O çizgi dediğin hatlar, İstanbul'un trafiğine büyük ölçüde çare. İstanbul'un toplu taşımasından son derece memnunum . Fakat hizmet aksamalarını ve bilet fiyatlarını tartışabiliriz , bunlar da ayrı mesele. Tutup Marmaray gibi bir projeye çizgi dersen adama kahkaha atarlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Böjeek Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 herşeyi maddiyata döktü adiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masticore Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 said: Bu yolla toplu taşıma özendirilip şehiriçi trafik rahatlatılacak hani nerde toplu taşıma ????? Zaten balık istifi olanda londrada ki gibi komple yer altı hızlı metro yok neyini özendireceksiniz beee. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 istanbulda otomobil yasaklansın ne güzel olur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spidee Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 balon Londra metrosunu biliyor musun abi? Londra misali bir sistem yapılacaksa Londra misali bir toplu taşımaya ihtiyaç var önce. Şehrin herhangi bir yerine tek vasıta değiştirerek gidebiliyorsun Londra'da. Köşe başında metro istasyonu var. Boş trafikte şehrin bir ucundan öbür ucuna gitmek kadar kolay orada bütün şehri gezmek. Sabah-akşam kalabalığına yakalanırsan metro kalabalık oluyor sadece, sonraki treni bekliyorsun en kötü ihtimalle, gideceğin yere 5 dakika geç varıyorsun. Ben her gün Göztepe'den Rumeli Hisarüstü'ne gidip gelebilmek için günümün 4 saatini yolda geçiriyorum minimum. O çok başarılı Londra sistemi, acaba Londra'da metro yokken de var mıymış? Sistem yanlış denilmiyor; ama İstanbul'un toplu taşıması bu sisteme geçilmesi için elverişli değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Asteroth Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 http://www.afn.org/~alplatt/tubemap.gif http://people.reed.edu/~reyn/Istanbul.sub.constr.GIF Bence de Londra'yla aynı şartlara sahip olduğumuzdan aynen onların yaptığını yapmalıyız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 şişhane'ye de gidiyo artık, bi de seyrantepe'ye gidicek stad insaatı bitince. baya genisledi yani :P londra ile aynı sartlara sahip degiliz elbette ama bi yerlerinden tutup genisletilmesi lazım. boyle metrobus yapıp zaten arac trafigi yuzunden felc olmus olan yollarda serit daraltmak kime mantıklı geliyor bi acıklasın bana. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 londra metrosunu melih'e göstersen, bu sistem çok karışık, biz milletimizin aklının karışmasını istemeyiz. hem bak istanbul metrosu ne kadar basit ve kolay, herkes kullansın der. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Spidee said: balon Londra metrosunu biliyor musun abi? Londra misali bir sistem yapılacaksa Londra misali bir toplu taşımaya ihtiyaç var önce. Şehrin herhangi bir yerine tek vasıta değiştirerek gidebiliyorsun Londra'da. Köşe başında metro istasyonu var. Boş trafikte şehrin bir ucundan öbür ucuna gitmek kadar kolay orada bütün şehri gezmek. Sabah-akşam kalabalığına yakalanırsan metro kalabalık oluyor sadece, sonraki treni bekliyorsun en kötü ihtimalle, gideceğin yere 5 dakika geç varıyorsun. Ben her gün Göztepe'den Rumeli Hisarüstü'ne gidip gelebilmek için günümün 4 saatini yolda geçiriyorum minimum. O çok başarılı Londra sistemi, acaba Londra'da metro yokken de var mıymış? Sistem yanlış denilmiyor; ama İstanbul'un toplu taşıması bu sisteme geçilmesi için elverişli değil. abi zaten uygulanacak yerler rumeli hisarı anadolu hisarı vs çevresi değil , uygulanacak yerler sur içi . Yoksa ben de İstanbul'daki ray sisteminin son derece yetersiz olduğunun farkındayım ve haklısın bu konuda . Haberde biraz "Londra stili" ayaklarının çekildiği de doğrudur . Fakat dediğim gibi sur içinde uygulanacaksa, ben sur içine (fatih-eminönü) her gün giden biriyim ,sistem uygulanmalı buralarda. Bir de Londra'ya aynı şartlara ne kadar sahibiz Spidee onu da göz önüne almak lazım. Her köşe başına bir metro dikecek bir paramız çıkar mı , nüfusumuz bizim 15 milyon, Londra'nın kaçtır falan gibi soruları da sormamız gerekiyor ama tabi ki örnek modelleme ve hedef modelleme olarak gayet alınabicek bir yer Londra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Asteroth Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 7.5 milyondan fazla Londra'nın nüfusu da, ne alakası var ki konuyla? "Her köşe başına metro yapılacak paramız çıkmaz" dersen gülerim ama ben sana sadece. Hakikaten gülerim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 İstanbul'a diğer şehirlerden insanları sokmasınlar oldu olacak. Yıllardır "İstanbul İstanbul" diye paso İstanbul'a yatırım yapıldı, diyoruz gelin Anadolu'da bolca yer var. Yok bir İstanbul diye tutturulmuş gidildi. Küçücük kente 15 milyon insanı sığdırmaya çalışırsan bir süre sonra tıkanıkları çözmek için para kesmeye bile başlarsın :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 @Asteroth: Keza coğrafi koşullar . İçinden deniz geçen bir şehrin her semtini birbirine bağlamak ve Londra'daki sistem arasındaki fark elbette vardır . Ankara'daki metro mesela şu an İstanbul'dakinden çok daha kullanışlı öyle göz önüne alırsak . Bunlar handikaplar tabi , yoksa yapılamaz her köşeye başı diye bir şey yok ama göz önüne alacağın Londra'dan 2 kat daha fazla etmen var, söylemek istediğim şey de o zaten . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spidee Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 8, 2009 15 milyonluk İstanbul nüfusuna İstanbul'a bağlı olan ilçeler de dahil sanırım? Şehiriçi nüfusu değil sadece o. Londra'nın da kent nüfusu 7.5 milyon civarı bir şey, Londra'ya bağlı yerlerle birlikte Londra nüfusu da 14 milyon civarı sanırım. Hemen hemen aynı yüz ölçümüne sahip iki şehir de. Aynı gelir düzeyine sahip değil elbette bu iki şehir. Ortasından deniz geçen bir şehrin taşımasının Londra kadar basit olmayacağı muhakkak; ama yakaların kendi içlerinde de toplu taşıma problemi var. Yakaların birbirine bağlanmasını geçtim, kendi içlerinde bile yeterli bir metro ağı yok. Hatta Anadolu Yakası'nda hiç yok. Tek metro hattı Avrupa Yakası'ndaki tek bir hattan ibaret. Demek istediğim şu Londra stili sistem, bugünkü İstanbul için çok mantıksız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar