Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Siyaset Meydanı


Necro

Öne çıkan mesajlar

peki türkçe'nin o bölgede yaygınlaşmasının önünü kesmek iki halk arasındaki bağlantıyı toptan koparmaz mı, oradaki insanlar her alanda kürtçe kullanmaya başlarsa bir türk raya gittiğinde ne olacak? orada nasıl çalışacak bir türk? ya da kendi kendilerine yetemezlerse oraya nasıl doktor, mühendis, memur götürülecek?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yaygınlaşmanın önünü kesmiyosun ki? ne diyorum; ilköğretim eğitimini aynen sürdürüyosun. isteyene de anadilini öğrenme, geliştirme, araştırma şansı veriyosun. bunu talep eden başka alt kimlikler olursa, onlara da bu şansı tanıyosun, sonuçta birlik-beraberlik hissini pekiştiriyosun, halkını devletle barıştırıyosun, çoksesliliği, çokkültürlülüğü benimsiyosun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sir said:

kürtçe eğitimi nası yapıcaz nası edicez diyenler için de şunu yazayım:
1)zorunlu ilköğretime, bütün müfredatıyla aynen devam edersin (yani türkçe eğitimi yine her halükarda verirsin)
2)belirli pilot bölgelerde seçmeli kürtçe dersine başlarsın
3)talebe göre (ki bu talep il milli eğitim müdürlüklerine dilekçelerle, STK'lar, siyasi partiler vs. aracılığıyla falan iletilebilir) yaygınlaştırırsın
4) üniverstelerde kürdoloji bölümü açarsın, araştırma imkanı sunarsın
5) ???????
6) PROFIT!


senin hiç gerçeklerden haberin yokmus. bunu anladım. sen daha doguda turkce egitimini bile veremiyorsun. gunumuzde bunun ustune ingilizce bilen kisi sayısı istanbulda bile cok az.
butun bunları daha saglıyamıyorken ogrencilerine o pilot bolgedeki egitimden ileriye gidemez. önce bir turkce, ingilizce ya da dünyada geçerli başka dili doğru düzgün öğretebil ondan sonra bu dediğin olsun.

o yüzden 6 madde sıralıyıp en sonuna profit yazmakla bitmiyor bu işler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

profitten kasıt mükemmel kürtçe dil eğitimi vermek değil ki. eğitimdeki kalitesizlik ülkenin genel sorunu. madem kalitesiz kaldıralım türkçe, ingilizce derslerini, edebiyat, felsefe, fen derslerini. nasıl olsa kalitesiz.

kalitesiz diye ihtiyaçları ve talepleri kulakardı mı etmeliyiz? kalitesiz başlarız, eğitimi topluca kalitelendirerek zamanla daha iyi sonuçlar alırız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir arkadaş kürtçe eğitim verilsin ne olucak ki demiş, başka bir arkadaş ta Diyarbakır'da kurslar açıldı kimse gitmedi demiş,dil eğitiminin verilmesini savunan arkadaşta niye kendi dillerini öğrenmeye gitsinler ki demiş. E arkadaşım bu insanlar bedava kurslara gitmiyorlarsa gidipte üniversite'de bilmemnerede o dersi almazlar zaten saçma sapan konuşmanın manası yok.

Herkes'e eşit haklar verelim eyvallah ama bu ülkenin birlik ve bütünlüğünü zedelemiyecek şekilde olsun değil mi ? Oturun bir düşünün bakalım biz bu insanlara bu şekilde bir açılım adı altında diğer tabiri caiz ise "azınlık" lardan farklı bir yere koysak ne olur hiç düşündünüz mü ? Neden düşünülsün ki değil mi ilk başta akla gelen özgürlük,eşitlik v.s. Emin olun ben herkes daha çok isterim bu ülkede eşitlik olsun. Ancak sen bölücülük amaçlı bir örgüte boyun eğmiş olursun bu tarz şey yaparsan bu da senin ulusal olarak zayıf bir hale geldiğini gösterir. Her kafasına esen dağa çıkar onu istiyorum bunu istiyorum diye kıçını yırtar.

Açılım falan filan bunlar dış güçlerini gözünü boyamak için yapılan şeyler aynı osmanlı dönemindeki azınlık hakları hiçbir farkı yok ki. Silahlı olarak bölemiyorsan toplumsal olarak böl bu kadar basit.

Bu ülkede kimse özgürlük yok cart curt diye bir tarafını yırtmasın Adam çıkıp oradan bölücü örgüt elebaşına sayın diyor pekeke diyor,bizim önderimiz diyor istediği gibi konuşuyor ne yayın kesiliyor nede engelleniyor. İstedikleri gibi Kadıkoy'un ortasında kürtçe sloganlar atanlar mı özgür değil. Attıkları slogan bölücü örgüt elebaşı ile ilgili sloganlar kimse çıkıpta engel olmuyor izinleri veriliyor.

İstanbul'da bütün çarşılar pazarlar kürtlerin elinde,bütün kafeler kürtlerin elinde sağına baksan kürt soluna baksan kürt gayet rahatlar ben hiçbirinin özgürlükle bir sorunu olduğunu görmedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sufi said:

profitten kasıt mükemmel kürtçe dil eğitimi vermek değil ki. eğitimdeki kalitesizlik ülkenin genel sorunu. madem kalitesiz kaldıralım türkçe, ingilizce derslerini, edebiyat, felsefe, fen derslerini. nasıl olsa kalitesiz.

kalitesiz diye ihtiyaçları ve talepleri kulakardı mı etmeliyiz? kalitesiz başlarız, eğitimi topluca kalitelendirerek zamanla daha iyi sonuçlar alırız.


evet aynen öyle yapmalıyız. dedigimi carpıtmaya calısma lutfen.

daha ulkenin ana dilini ve yaygın bir yabancı dil icin duzgun egitimi sağlayamıyorsan diğer istekler göz ardı edilmeli.

10 tane ayrı branşta eğitim olmasındansa 1-2 tane branşta eğitim duzene konulur, duzgun ogretilir sonra diger branslara gecilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@barbu

çarpıtmıyorum. en fazla yanlış anlamış olabilirim ki ilkiyle beraber ikinci açıklamana da baktıktan sonra yanlış anlamamış olduğumu da görüyorum.

sen diyorsun ki mevcutlar kalitesizse yeni birimler eklemek yanlıştır. ben diyorum ki yanlış değildir. yenileri eklemek eğitimin toptan kalitesinin yükseltilmesi işinin hızını kesmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla dünyada geçerli dili öğretmeden önce insanlar kendi aralarında özgürce konuşabilseler, kendi kimliklerini baskıya maruz kalmadan, gururla taşıyabilseler, sonra belki dünyaya da daha rahat açılabilirler. herkes ingilizce öğrenmek zorunda değil, ama herkes anadilini öğrenmek ister, çünkü bu, kimliğinin ayrılmaz bi parçasıdır.

şu yazdıklarımda zor olan, veya "üniter devlete" aykırı hiçbişey yok. türkiyenin bunu yapacak potansiyeli de var gayet.

ben kürtlerin samimi olarak bunu istediğine inanıyorum. pkk ise elbette istemez, çünkü kürtlerin devletle barışması, pkknın bölgedeki bütün nüfuzunu kaybetmesi anlamına gelir. evet dtpnin içinde de savaşın sürmesini isteyen, sürekli "kaşıyan" kraldan çok kralcı tipler mevcut. ama onları iyice marjinalize etmek için, vicdan sahibi olanları, "ülkeye huzur gelsin, ertesi gün allah canımı alsın" diyebilenlerin sözlerini karşılıksız bırakmamak lazım.

kurs başka bişey arkadaşlar. japonca kursu da var, ıvırca zıvırca kursu da. esas önemli olan üniverstede enstitülerin açılması ve çocuklara, en kolay öğrenebilecekleri yaşta bu eğitimi vermektir. bu sayede kürtçeye dair araştırmalar yapılabilir, doğru dürüst öğretmenler yetiştirilebilir, ve kültür kuşaktan kuşağa aktarılabilir.

terör örgütünün talebiyle, eşitlik talep eden sivil halkın talepleri örtüşürse ne yapmalı? "hayır bu talep meşru değil, çünkü terör örgütü de öyle istiyo" diyip sivil halkı bu haktan mahrum mu bırakmalı? yoksa "bu talebin karşılanması bize hiçbir zarar vermez, tersine terör örgütünün elinden bir koz almış oluruz" diye mi düşünmeli?

toplumun "bölünmez bir bütün" olduğu masalı 80 yıldır anlatılıyor ama hiçbi zaman kabul görmüyo. hele ki yüzlerce yıldır birçok farklı kültürün birarada yaşadığı bir coğrafyada "biz hepimiz aynıyız" demek abes kaçıyor. toprak bütünlüğü eyvallah, üniter devlete de eyvallah, ama toplumun içinde farklı altkimlikler vardır, ve bunlar devletin güvencesi altında olmalıdır.

bu ülkede kürtlerin açtığı her siyasi parti "azınlık yaratma odağı" olduğu gerekçesiyle kapatıldı, şu an dtp de kapatılabilir ve bütün bu kararlar AİHM tarafından insan haklarına aykırı bulundu. bu da size "özgürlük" ve "eşit haklar"la ilgili bişeyler anlatıyordur heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sir said:

kürtçe eğitimi nası yapıcaz nası edicez diyenler için de şunu yazayım:
1)zorunlu ilköğretime, bütün müfredatıyla aynen devam edersin (yani türkçe eğitimi yine her halükarda verirsin)
2)belirli pilot bölgelerde seçmeli kürtçe dersine başlarsın
3)talebe göre (ki bu talep il milli eğitim müdürlüklerine dilekçelerle, STK'lar, siyasi partiler vs. aracılığıyla falan iletilebilir) yaygınlaştırırsın
4) üniverstelerde kürdoloji bölümü açarsın, araştırma imkanı sunarsın
5) ???????
6) PROFIT!


Hangi paralel evrendesin ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anlamamıssın işte hala aynı seyden bahsediyorsun. zorlan azcık anlamak icin.

egitimdeki kalitesizlik imkan yetersizliginden. sen yeni bir brans actiginda yeni birimlere ihtiyac duyarsın. yeni birimler icin altyapın olması lazım. ve bizde o altyapı yok.

anlaman icin iyice basite indirelim.

turkce egitmini duzgun verebilmen icin 1 milyar dolara ve 1000 ogretmene ihtiyacın var diyelim. senin elinde de 2 milyar dolar butcen ve 1500 ogretmenin var. turkce egitimi icin gerekli olanları cıkarttıktan sonra sizin olabilir dediginiz seyler icin, yani turkiyedeki butun etnik diller icin( egitim ya da sadece dil olarak dusunme diger branslar da olabilir) gerekli para ve insan sayısı yeterli degil. bilmem anlatabildim mi. 500 ogretmen ki bunların belki yarısı doguda egitim vermek istemicektir + geri kalan 1 milyar dolar paran bunlara yetmicektir. e nolucak sonucunda hepsini yapabilmek icin diger egitim birimlerinde olması kesin sart olan seylerden kısıp bunlara harcicaksın.

kısaca hayır. eger kapasiten varsa bircok farklı bransta egitim, egitim kaliteni arttırmada yardımcı olur. ama zaten o kapasiten yoksa daha da baltalar.

anlaması zor degil cidden. azcık cabalayın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seçmeli kürtçe dil dersini , kürtçe eğitim diye algılayan arkadaşları tebrik ediyorum , selam duruyorum :).

Hani liselerde en azından benim zamanımda , ingilizce, almanca, fransızca diye yabancı dil seçiyordun. Onların arasına kürtçe koyuyoruz. Bunun sonucunda bölünür müyüz ?

Bedava kurslara gitmiyorlar ki !1!1!! , kendi ana eğitimini alırken bu dersi görmek ayrı , okul dışında bir kursta görmek apayrı birşeydir. Okulda ingilizce dersi verilmesine rağmen ingilizce öğrenmeyen öğrencilerimiz , okulda verilmeyip okul dışında verilenlere nekadar gider sizce ? (okul zamanı) Farklı şeyler yani..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha siz "fizibilite" açısından karşı çıkıyosunuz öyle mi? o zaman yeni okul da açılmasın, çok masraflı oluyo. yeni üniverste de açmayalım, zaten günümüzdekilerin kalitesi ortada.

bence genel bi kalitesizlik her sektörde görmek mümkün, sağlık, güvenlik, hatta endüstride bile. buna bağlı olarak hiçbi sektörde yeni bi branş açılmasın, onun yerine varolanlar geliştirilmeye çalışılsın öyle mi? enteresan bi "büyüme modeli" oldu bu türkiye için.

ben olayın fizibilitesinde değil, prensibindeyim. ve bu noktada önemli olan bu işin yapılabilirliği, ya da yapma niyeti. yoksa pratikte, uygulamada elbette biçok sorun olabilir, burası türkiye ne de olsa..

edit: öte yandan, sözünü ettiğin fizibilite sorunları, bugün karşı karşıya olduğumuz kürt sorunundan birazcık daha hafif değil mi sanki?

prawler caps'i kapatınca birden sen de espri makinesine döndün, sevindim =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok yok cidden yetersiz arkadaslar var.

dedigim sey basit. sen 2 dil egitimi vericek kadar altyapıya ogretmene vs sahipsen onu 3 yaptıgın zaman isler sarpa sarıyor.

sen eger diyorsan tamam gene 2 dil olsun turkce ve kurtce(ya da diger istedigi diller) ben de bunun yanlıs oldugunu dusunuyorum. egitimlerinde en yararlı dili secmeleri gerekli.

adam universitede bir sey arastırırken kurtce makale mi bulması kolay ingilizce mi?

ufak bir not olarak da ekliyim. neden buradaki tartısmalara katılmadıgımı hatırlattınız cok sagolun. insanların kolay bir seye bile kafalarının basmamasına ifrit oluyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sonuçta ingilizce-fransızca gibi devlet okullarında verilen dil eğitimi olarak algılıyor sanırım herkes. Kimseye saygı duruşu yapmaya filan gerek yok yani. Ha bunun sonucu nasıl ingilizce/fransızca dilde eğitim yapan özel eğitim kurumları var, türkçe sadece bir dil dersi ve bazı sosyal derslerde öğretiliyor, bu şekilde kürtçe eğitim yapan okullar açalıma gidecek iş o da ayrı. ki bu tip özel liseler açılmasını mantıklı bulabilirim. çarpık ama zaten sistemin kendisi çarpık.

Devlet okullarında genel bir şekilde kürtçe dil eğitimi verilmesinden toplum ne kadar yarar sağlıyacak? Hiç bir yararını görmeyeceği için bunu kurs boyutunda tutmak yeterli. O maliyete katlanmanın bir mantığı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@barbu

önce saldırgan tavrından vazgeç, insanca hitap et karşındakilere; hele hele senden farklı konuşanları sana zarar vermeye çalışan düşmanlarınmış gibi görmekten vazgeç. sonra görüşlerini anlatmaya çalış.

ayrıca prawlerdan (kişiselmiş gibi algılanmasına sebep verecek kadar şahsı üzerinden anlatıldığı için) özür dileyerek şuna katıldığımı belirteyim:
sostizm said:

prawler aslında ülkemizin çoğunluğunu temsil ediyor. Ona kızmıyorum. Öfke, intikam duygusu, nefret... Bunlar karanlık tarafın araçlarıdır ve çok kuvvetlidir. Karşı konulması da hiç kolay değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

emin ol benle tamamen zıt dusunceleri bile dinlerim. amma bir şeyi mantık dahilinde degilken savunma olayı yanlıs. once mantıklı bir tabana oturt ondan sonra anlatmaya calis anlattıklarını. diğer türlü laf kalabalıgı sadece.

bilmem kac defa heryerde soylendi.

bu istediginiz sey iyi guzel..keske olsa ama olması cok cok cok uzun zaman alıcak ve zor olucak bir sey. dedigim gibi sadece kurtce ile bitmiyor bu is. hatta sadece dil ile bitmiyor. ve bunları yapabilmen icin de halkın diger ihtiyaclarını karsılayabilicen ki altyapı hazırlayabil bunlara.

kurtceyi 2. dil olarak ogrenebilicekler demekle olmuyo bu is ondan bahsediyorum. her kurtce, veya ingilizce bilen ogretmen olmalalı.

bu isin altyapısına hiç baslama demiyorum ama hiç bir hazırlıgın olmadan da baslanmaz.

cidden bu konuya atmıcam artık mesaj. cunku kac defa mesaj yazdım, butun mesajlarım acık ve aynı icerige sahip ama hala daha anlamayan cıkıyor. bu da beni sinirlendiriyor.

basit şeyleri anlamalı bir insan.

edit:typo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbu said:

emin ol benle tamamen zıt dusunceleri bile dinlerim. amma bir şeyi mantık dahilinde degilken savunma olayı yanlıs. once mantıklı bir tabana oturt ondan sonra anlatmaya calis anlattıklarını. diğer türlü laf kalabalıgı sadece.

bilmem kac defa heryerde soylendi.

bu istediginiz sey iyi guzel..keske olsa ama olması cok cok cok uzun zaman alıcak ve zor olucak bir sey. dedigim gibi sadece kurtce ile bitmiyor bu is. hatta sadece dil ile bitmiyor. ve bunları yapabilmen icin de halkın diger ihtiyaclarını karsılayabilicen ki altyapı hazırlayabil bunlara.

kurtceyi 2. dil olarak ogrenebilicekler demekle olmuyo bu is ondan bahsediyorum. her kurtce, veya ingilizce bilen ogretmen olmalalı.

bu isin altyapısına hiç baslama demiyorum ama hiç bir hazırlıgın olmadan da baslanmaz.

cidden bu konuya atmıcam artık mesaj. cunku kac defa mesaj yazdım, butun mesajlarım acık ve aynı icerige sahip ama hala daha anlamayan cıkıyor. bu da beni sinirlendiriyor.

basit şeyleri anlamalı bir insan.

edit:typo

Tartismayi felsefi bir boyuta çekmek istemiyorum ama mantıklı olup olmadigina nasil karar verebiliyorsun ki zaten ? Yazarken bile yazdiklarini emir kipiyle yaziyorsun sonra mantıkdan bahsediyorsun?Hala konuyu baska yerlere cekiyorsunuz sorun kimin haklı kimin haksız oldugu degil neyin yanlış olduğu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin mantığına uymaması bir fikrin mantık dahilinde olmadığını göstermez. belki senin mantık çerçeven o fikri kapsayamayacak bir noktadadır. ve belki o yüzden o fikrin mantıklı olduğunu düşünen insanlara bir türlü hak veremiyorsundur. bir fikri söyleyen bir insan onu zaten kendi mantığında bir yerlere yerleştirmiştir de o yüzden söylüyordur. ha mantığını çürütürsün vazgeçer. vazgeçmesi gerekir. kendi adıma konuşursam dayandırdığım mantık çökertildiği zaman en temel fikirlerimi bile savunmaktan vazgeçerim.

ama sen herhangi bir mantık itirazı yapmıyorsun. söylediğin şey subjektif bir değerlendirme ile bu işin yapılabilirliğinin olmadığı veya çok zor olduğu, uzun zaman alacağı. benim söylediğimse yapılabilirliğinin olduğu, mevcut durumu daha kötüye götürmeyeceği ve zamanla genel iyileştirmelerle daha da iyiye gideceği. benim yorumum da subjektif seninki gibi. hiçbir araştırmaya dayanmıyor ikisi de. yalnızca ben böyle düşünüyorum sen öyle düşünüyorsun.

ayrıca aynı şeyleri tekrar etmene rağmen basit şeyleri bile anlamamamızdan şikayet ediyorsun. argümanlarının tatmin edici olmayışından olabilir mi? veya tıpkı yukarıda da dediğim gibi benim subjektif argümanıma yine aynı derecede subjektif çıkarımlar sonucu elde edilmiş bir argümanla cevap veriyor oluşundan olabilir mi?

bu işin yapılabilirliğinin çok zor ve uzun zaman istediğini söylemişsin. e tamam. kim çok kolay dedi? ayrıca devlet denen şey insanlarının ihtiyaçları için imkan yaratmak zorunda olan bir tüzel kişilik değilse ne değeri kalır? nasıl boş bir kabuk olmaktan öteye gidebilir?


son olarak da eğer saldırgan ve hakaretkar tavırlarla yazmaya devam edeceksen hakikatten de bu konuya mesaj yazmama kararın çok yerinde bir karar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zorla mesaj attırıyosunuz cidden.

mantık dedigim su. fikir baglantısı yok dedigimin

eger elinde 2 araba yapmalık malın var ise. 3 araba yaptıgında bunlar eksik olur. dolayısı ile 3 araba yapmazsın 2 tane yaparsın. mantıklı secim budur.

daha da basite indirgeyemem. mantık dedigim bildigin gercek anlamında mantık.

subjektif subjektif demişsin ama bu dediklerimin onunla alakası yok malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ama bu araba değil. malzememiz de tek bir kaynaktan gelen sınırlı bir malzeme değil. zaten genişlemeye ve kalitesini yükseltmeye çalışan bir eğitim sistemimiz var. kaynağımız yetmez fikrin doğru değil. ayrıca tekrar edeyim: devlet, insanlarının ihtiyaçları için kaynak oluşturmak zorundadır. kaynak yok ancak geçici bir bahane olur. kaynak sağlanır ve ihtiyaçlar bir vadede giderilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...